Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
quote:Kozoo schreef op 21 oktober 2009 @ 18:57:

Wow wat een reakties vandaag!

Bedankt dat jullie aan mij dachten! Ik heb wel goed gevoel over het tentamen.

Justme, ik wil al zolang ik lid ben zo graag maleisie een keer. Het is toch een land dat best veel leden heeft, maar helaas heb ik m nog nooit gehad. Ben dus beetje jaloers op je.

En dit is mijn tweede al, eind juni heb ik er ook een naar Maleisie gestuurd. Vind het altijd ook erg leuk, naar die verre niet zo vaak voorkomende landen.
Mijn nieuwe kaart mag naar Duitsland!

Maar terwijl ik die kaart aan het schrijven was kreeg ik nog een Hurray!

Het gaat hard op dit moment. Gister 2 en vandaag 3!

Nou eerst deze kaart afmaken en dan kijken of ik nog een nieuw adres aanvraag of dat ik dat voor morgen bewaar.
Net de kaart pas geregistreerd, en gelijk weer 2 nieuwe adressen aangevraagd.

Ze mogen weer naar duitsland, & USA
Ik moet hier echt weer eens vaker gaan meelezen en posten!

Heb vanaf vandaag1.5 week vakantie en dat betekent weer meer tijd ! Natuurlijk nog wel leren voor aankomende tentamens, maar dat komt goed ;)
Ow wat lekker dat je zo lang vakantie hebt Sweetcandy!

Kozoo, fijn dat je een goed gevoel over je tentamen hebt! Haha, lach je me nou gewoon uit?! Ik ben te ongeduldig, denk ik, voor postcrossing... ik hoop steeds op hurrays :D
Sorry ik wil jullie niet jaloers maken, maar zojuist kreeg ik weer een hurray! En ik ben er heel erg blij mee, want deze heeft er 45 dagen over gedaan om naar de USA te komen. En misschien stom om te zeggen, maar deze vond ik zelf zo leuk dat ik hem graag in mijn wall wilde, dus ik ben blij dat hij niet expired is!

Maar een nieuwe aanvraag stel ik écht uit tot morgen. Dan heb ik morgenochtend iets leuks te doen :-)

Nu ga ik lekker een film kijken

@ Kozoo: Lekker dat je een goed gevoel hebt over je tentamen.

@ JJ: Succes met bikkelen vanavond/vannacht en morgen.

@ Sweetcandy: even lekker vakantie. Ik ben er ook van aan het genieten deze week :-)
ILW: Had je wat aan de lijst met winkels die ik je gemaild heb?

Kozoo, altijd fijn zo'n gevoel over een tentamen.

Sweetcandy, leer ze.

Ik ga aankomende week weer gastlessen voorbereiden, die tijd breekt ook weer aan.

Gavia, ik ben niet jaloers ik ben blij voor je.

Ik ga een dvd kijken met chocolademelk en iets lekkers.
Owja helemaal vergeten, bedankt voor de adressen!

Heb de lijst opgeslagen, en ga zaterdag maar eens even kijken of ze er wat hebben,
Jaaa, een hurray uit Italië en die kaart werd door iemand anders als favorite gemaakt. Zo leuk. Naar de persoon waar ik de kaart heen had gestuurd daar kreeg ik een mail van of ik mijn adres wilde geven zodat hij een kaart op kun sturen.

Wat zal ik doen?
Haha, elke keer dat ik hier kijk moet ik tientallen berichten doorlezen . Actief topic dit, leuk hoor!

Ik had vandaag een leuke kaart uit Duitsland in de bus. Ook een Hurray uit Finland en een uit Zwitserland, nieuwe kaartjes gaan naar Finland en Canada.
Hier een hurray uit Papua new Guinia met een heel lief bedanktje waarin ze zei dat ze 6 kaarten had ontvangen in de bus maar die van mij was de mooiste!

Zo weer een smile hier.
Dat is een leuk berichtje Steph !

Ik ben niet zo actief op dit moment met de kaartjes... heb ook zeer weinig budget voor postzegels...:(
Twee adressen aangevraagd: een naar Nieuw zeeland met een egoprofiel waar meneer overal is geweest. En eentje met waslijst welke kaarten niet, gelukkig toch in haar wel rijtje een kaart kunnen uitzoeken.

Sweetcandy: arme studente ook *hug*
Goeiemorgen!

JJ: hoe gaat het met je verslag? Beetje opgeschoten?

Steph: Leuk, wat voor gastlessen geef je?

Als iemand zo blij is met een ontvangen kaart en graag een kaart terug wilt sturen, ja dat geef ik mijn adres wel. Leuk, extra kaart. (tenzij je er geen leuk gevoel bij hebt.)

Gavia: wat fijn dat je kaart toch is aangekomen! Ik heb dat ook wel hoor, dat je een kaart stuurt waarvan je vermoed dat diegene er heel blij mee gaat zijn. Of dat je de kaart zelf zo mooi vind en hoopt dat hij op de wall komt. Of je kunt er dan zelf een foto van maken.

Teigera: Canada is leuk!!

Sweetcandy: heb je niet nog wat liggen thuis? Een paar 0,44 cent zegels en wat oude kerstzegels? Beetje bij elkaar optellen en je komt een heel eind!
Goedemorgen Kozoo, ik geef gastlessen op lagere scholen over Unicef en een onderwerp. Dat is elk jaar weer wat voorbereiding, niet veel maar moet/mag wel even gebeuren.
@ Steph, wat leuk! Goed dat je dat doet. Mag ik vragen in welke omgeving je dat doet?

@ Kozoo, ja ik vond het echt een leuk kaartje. Ik had hem zelf al ingescand, maar hij komt dan pas op je wall als hij geregistreerd is. Gelukkig is dat nu gebeurd:-)

Mijn nieuwe kaart mag naar de USA (had ik wel verwacht) maar er staat niet veel in het profiel, dus ik moet nog even zoeken naar een leuk kaartje.
Gavia, omgeving Venray. Succes met kaartje zoeken.
Goedemorgen allemaal,

Steph: Wat goed dat je gastlessen geeft over Unicef. Doe je daar vrijwilligerswerk?

Zo tof als iemand je verzonden kaart favoriet maakt!

Sweetcandy: balen hè die budgetbeperkingen... Ik herken het: mijn europa-postzegels zijn bijna op en mn geld ook :P Volgende week heb ik samen met vriendlief de hele week vrij en we hebben leuke dingen gepland, dus nieuwe postzegels kunnen nog ff wachten...

Hmmm hoe het gaat met dat verslag, Kozoo? Ik moet onder ogen zien dat ik de deadline niet ga halen, ben gisteren ook gewoon om 12 uur mn bed in gekropen.. kon niet meer... De docenten zijn op de hoogte van een operatie, die ik heb moeten ondergaan vlak voor school begon, dus ze begrepen dat ik mailde dat het hem niet wordt... gelukkig, maar jah, nu moet ik de her in wel halen anders weet ik nu al dat ik mn laatste studiejaar niet in 1x zal halen...

Bah, ik baal er wel van... Graag wil ik weer de oude Jokejacket zijn van voor de operatie, maar mijn lichaam werkt nog niet mee...

Op naar een nieuwe postdag
Jammer JJ dat jij het niet hebt gehaald die deadline wel prettig dat de leraren het begrijpen. Hopelijk weer een leuke postdag.

Het is idd vrijwilligerswerk.
voor JJ. Wat balen.

Hopelijk voel je je snel weer wat beter. Ik duim dat je vandaag en leuk kaartje of Hurraatje krijgt!

Ik ga maar eens actie ondernemen voor vandaag....
Ik zat net te juichen hier op mn stoel, ik vroeg een adres op en kreeg de filipijnen!!!

Maar..... ze heeft welgeteld 3 kaarten gestuurd en is al bijna 3 weken niet online geweest... Tja... dat drukt de pret een beetje. Ik heb slechte ervarigen met zulke mensen , helemaal uit dat gebied van de wereld, dus heb haar eerst een berichtje via de site gestuurd of ze nog meedoet met postcrossing. Kan wel toch?

Steph, leuk wat je doet voor Unicef!
Kozoo, moet kunnen vind ik zeker als iemand zolang niet online is geweest.

Ik ga straks ander vrijwilligerswerk doen als activiteitenbegeleider in de psychiatrie, afwisseling noemen ze dat.
Wederom een kaartje uit China ontvangen vandaag, nog geen hurray's binnen.

JJ jammer dat je de deadline niet haalt maar je gezondheid gaat voor.

Steph goed dat je zo actief bent in de vrijwilligerswereld. Daar zou ik wel eens een voorbeeld aan kunnen nemen....

jeej ik heb al 2 kaarten ontvangen...

9 verstuurd,waarvan 4 geregistreerd en 5 onderweg...

ben nu al helemaal verslaafd aan dat postcrossen...doen jullie ook aan taggen enzo...ik wel...moest ik net wat pakjes kosten...moest ik bijna 50 euro betalen...wejoow...dure verslaving/hobby haha
Hier twee kaarten uit Finland, dat land had ik ook nog niet (dit zijn nummer 36 en 37....) Wel mooie kaarten.

Varisha, doe jij ook mee aan de lotto op het forum?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven