Gestopt met de pil... januari 2009

09-09-2009 15:40 2821 berichten
Alle reacties Link kopieren
Deel III

Kunnen we weer even vooruit...

Wie?Gestopt?LNL/VlkZwanger!Due dateFuturemaman 27jr28 jan 0923 okt��Yaelle2 30jr1 jan 091 nov��Loesssie 28jrjan 096 nov lnl��Jippiedepippie 30jrsept 08Hij is geboren!!! 10 oktoberNietvoordepoes 30jr1 jan 09Ze is geboren!!! 12 oktoberAkka 29jr25 sep 08Ze is geboren!!! 20 okt 09Muca 26jrjan 098 okt vlk24 okt 09Jowellie 35jrdec 0819 nov gyn+echo!20 jan 10Mariska79 29jr15 jan 0927 okt vlk26 jan 10Mundy 34jr22 jan 0922 okt vlk30 jan 10Xasi 26jrdec 0827 okt vlk10 feb 10Uggie 31jrjan 092 nov vlk/echo25 apr 10Coco1977 32jrsept 09? vlk1 mei 10Bebje 28jr13 feb 099 nov termijnecho18 mei 10
@Maris, ok, ik blijf het toch een vreemd verhaal vinden hoor... Dus tot 4 maanden doen ze niks en daarna moet je wel een prik halen, alsof ze dan wel weten of het iets doet met het ongeboren kind? Beetje vaag toch? Ben benieuwd wat je HA zegt. Je moet doen wat goed voelt, dat is het belangrijkst!

@Mundy, time flies... maar 34 is een mooie leeftijd! Ga je het nog vieren?

@Beb, dus weer lekker aan het werk. Slaap je nu al in je nieuwe huis? Bijna 13 weken bij je volgende echo, nou, dan weet je niet wat je ziet. Ik vond het zo'n enorm verschil met die 8 weken echo. Toen zag ik namelijk niks, alleen een knipperlichtje en bij de 11 weken echo was het "opeens" een mensje met armpjes en beentjes, moet je nagaan bij 13 weken!! Ik moet over 1.5 week weer, en dan ben ik 15 weken, ben zo benieuwd wat we dan weer te zien krijgen! Helemaal leuk. 's Ochtends uit bed komen onder mn heerlijke warme dekbed is ook niet mijn sterkste punt... hmmm... ik krijg gelijk weer zin om eronder te kruipen, hihi! Hoezo lukte dat niet? Maar ook prima om het straks te vertellen als ze allemaal weer terug zijn vakantie toch? Ben je tenminste zo goed als uit de gevarenzone en wordt de kans steeds kleiner dat je mini tussen je benen doorvalt...
@ugg: leuk hè, dat jij steeds even mag kijken naar je mini!

ik heb idd nog steeds het gevoel dat het nog wel even kan gaan duren... lichamelijk gaat het nog prima, maar ik ben er langzamerhand psychisch wel aan toe! Elke ochtend denk ik: oh, weer geen gebroken vliezen. Maar lijkt me wel verstandig om mijn lief nog een beetje op te laten knappen als hij me voor ik weet niet hoeveel uur moet gaan supporten straks. Dus we wachten rustig af. Ik gok zelf op volgende week donderdag ofzo.

@maris: wel goed om met je vk te hebben over evt. angst bij bevalling. Jij had wel een prettige vk toch?

@mundy: van harte!!! Maak er een mooie dag van!

@bebje: grappig dat het vertellen niet lukte. Wel herkenbaar ook. Ik had dat ook een beetje... is toch best spannend om te doen! Denk je dat ze verbaasd zullen zijn?

Wat betreft de inentingsdiscussie: voor mij is het toch al te laat, maar als dat niet zo was zou ik het denk ik niet doen. Inderdaad voor een gewone griep laat je je ook niet inenten doorgaans. Maar wel lastig dilemma.
Muca de hekkensluiter van oktober. Lijkt me ook moeilijk hoor dat wachten! En zeker als je al drie gelukkig mama's voorbij hebt zien komen. 1 voordeel er uit komen zal ze zeker doen!

Voor de rest niet echt gelezen.:-$ Morgen ben ik weer bezoekloos en zal ik weer eens mijn best gaan doen!
@Ugg, waarom krijg jij zo vaak een echo? Ik kan me er vaag iets van herinneren, dat je het daarover gehad hebt. Is dat standaard bij jouw verloskundige? Wel mooi hoor!

@Muca, ik hoop voor je dat je niet lang meer hoeft te wachten!

Ja, ik ga mijn verjaardag dit weekend vieren. Zaterdags voor mijn vrienden en zondags voor de familie. Dat wordt dus een erg druk weekend! Maar ik heb er wel zin in

(dit wordt voor het eerst sinds mijn 15e (dus al 19 jaar!), dat ik op mijn eigen verjaardag geen alcohol krijg )
@Mundy, het wordt vast heel gezellig, ook zonder een alcoholische versnapering...! Anders zal het wel worden... ;-)Klopt, ik krijg elke x een echo als ik kom. Mijn keus voor vlkpraktijk was hierdoor snel gemaakt! Ik weet alleen niet of het voor de hele zwangerschap is, iig tot 20 weken geloof ik, maar dat is een beetje langs me heen gegaan... Volgens mij omdat je het daarna voelt bewegen, doen ze het niet meer. Het is meer om je "zekerheid" te geven in de tijd dat je nog niks voelt.

@Muca, dus de 29ste houden we aan als bevaldatum! Wat ontzettend fijn hè dat je je lichamelijk nog zo goed voelt. Dat is echt wel heel bijzonder volgens mij. De meeste vrouwen lopen op hun tandvlees...

@Xasi, take care!
Hey muca! Ja je mannetje moet idd eventjes opknappen. Ook hij heeft een zware klus te klaren en moet fit zijn!

Hij is al best een tijdje ziek zeg! Niet leuk! Wacht, ik stuur even wat mentale vitamientjes naar jullie toe........ Zo

Mundy, veel plezier gewenst voor komend weekend! Wordt vast leuk! Ook zonder alcoholische versnaperingen! Gek he, dat wij daar zo aan gewend zijn!
Hoi meiden, even kort: het gaat super hier!

Ik voel me nog wel bont en blauw, maar eigenlijk gaat het heel goed. Het heeft lang geduurd, maar het is het wel waard geweest.

Ik heb zelfs geen hechtingen! (en dan met 4385 gram en 55 cm!)

Heb alleen een klein scheurtje en schaafwondje, wat een opluchting!

Zitten is wel beetje pijnlijk, dus ik houd het voor gezien voor vandaag.

Later meer!

Liefs, van een hele blije Akka.

Ugg: ze is de 20e geboren.
Oh nee Poes wat erg!! Ik hoop dat ze snel weer beter is. Dikke

@Akka: wat leuk dat je even langs komt . Kan me voorstellen dat zitten pijnlijk is ga maar weer lekker naar je bedje toe en genieten van jullie kleine meid.

@Xasi: wat erg van jullie katje... vind het echt zo sneu voor jullie . En inderdaad misschien verstandig om de hond niet te houden hoe moeilijk het ook is maar je weet nooit met mini xasi straks. Heel veel sterkte meis

@Mundy: van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Maak er een leuke dag van

@Beb: spannend 12 wkn echo !!

@Muca: jouw datum begint er ook aan te komen... voel je al iets??
Nou ik heb gisteren die IUI gehad het is allemaal goed gegaan gelukkig . Alleen wel pijn en daar was ik niet echt op voorbereid maarja je moet er wat voor over hebben he. Ze gaan met dat slangetje helemaal in je baarmoeder en dat voel je natuurlijk wel. Gistermiddag toen ik thuis kwam tot aan dat ik ging slapen lekker op de bank gelegen met een dekentje (lopen en zitten deed pijn - auw!). Het voelt een beetje als kramp als je ongesteld moet worden dan alleen erger. Toen ik vanochtend op stond ging het gelukkig een heel stuk beter ook gewoon gewerkt vandaag.

En nu maar afwachten of ik ongesteld wordt (hoop het niet natuurlijk!!). Ugg voor in de tabel: mijn LNL is dan ongeveer 6 november.
FM hoe is het nu met jou? Ik heb nog steeds hoop!!
@Loessie: Fijn dat het goed is gegaan en ik ga heeeeel hard voor jullie duimen.

@Ugg: Ik weet het ook allemaal niet met die gekke griep. Tot 14 weken weten ze niet wat het inenten met het kindje doet. Heb je trouwens ook een verhoogde kans op de miskraam mocht je de griep krijgen. Vandaag vriendin gesproken en zij weet het ook niet. Zij hoort ook verschillende dingen. Zij sprak een huisarts die niet begreep dat nu ineens alle zwangere vrouwens (vanaf 4 mnd) worden ingeent. Terwijl dat eerst alleen de zwangere met medicindicatie waren.

Eerst werd er ook gezegd dat iedereen die van de winter griep zou krijgen die de mexicaanse zou zijn en nu zeggen ze dat het maar 1 op de 10 is van de griepgevallen. En je mag gewoon behandeld worden met Tamiflu. Zaak is gewoon dat je direct contact opneemt als je klachten krijgt.

@Mundy en Jowellie: ZIe mijn berichtje aan Ugg. Het wordt steeds lastiger. Ik vraag het mijn vk nog na en mij ha, maar ik denk dat ik het toch niet doe. MIjn schoonzus zou het ook niet doen en zo heel veel andere die ik spreek.

@Muca: Ja ik heb een goed contact met mijn vk, dus ga die bespreken.

@All: Vanmiddag dus naar mijn vriendin en wat denk je...zij is ook zwanger!! Nu 11 weken, dus 15 weken korten dan ik. Gezellig een vriendje of vriendinnetje voor mijn mini. Ben zo blij voor haar!!!!
@loesssie: spannend hoor, is de kans op zwangerschap in dit geval ook 20% per keer (zoals normaal gesproken bij normaal vruchtbare stellen)? Of hoger vanwege een betere timing? Of zeggen ze daar niks over?

@ugg: 29e is goed! Maar ik vind 28 of 30 mooier. Maar gok zo de 29e inderdaad.

@akka: leuk dat je even kort komt buurten! Geeneens hechtingen! Is ze er toch uit gefloept hè, zoals afgesproken Hoelang heeft je bevalling nou geduurd uiteindelijk?

@maris: leuk van je vriendin! Gezellig ook voor jou lijkt me!

Ik eet me op de valreep nog even misselijk aan marsepein. Zo dat ik zeker weet dat ik nog even flink aankom en de wedstrijd alsnog win (misschien heb ik al gewonnen, heb al even niet gewogen).
Oh Loesssie wat lijkt me dat verschrikkelijk spannend! Nu is het grote wachten weer begonnen. Maar je hebt in ieder geval weer een eerlijke kans!! Heerlijk! 6 november dus.... Oeh wachten is echt lastig! Goed voor jezelf zorgen! En voor je lief! Voor hem is het ook zenuwen lijkt me!

Mariska wat leuk! Een zwangere vriendin! Gezellig!

Go Muca: de wedstrijd is te winnen! haha

Je bent meer van de even getallen dus... En je gaat uit van een oktoberbaby. Is ook wel heel mooi natuurlijk. Heb al zin in je bevalling! (dat klinkt vreemd) maar het is gewoon zo leuk spannend! En daarna moeten we heeeel lang wachten op jowellie, mariska en mundy....
Goedemorgen!

Gisteren erg druk gehad, vandaar nu pas mijn reactie

@ Ugg, het softbalseizoen is afgelopen, dus volgend jaar ben ik ook weer van de partij! Heerlijk! Weer lekker softballen en naar de sportschool!

De kijker voor mijn vakantie kreeg de fin. niet rond. De kijker tijdens mijn vakantie ook niet...

Bij terugkomst van vakantie heb ik een bod gekregen van iemand die het huis nog niet bezichtigd had, maar alleen een bep. bedrag te besteden heeft. Dat bod was te laag... Dus op naar de volgende kijker!

Voor de rest voel ik me goed! Soms wat mindere nachten, maar ja, dat hoort er bij!

En ik ga merken dat mijn buik meer in de weg gaat zitten, maar dat zijn ook bekende verschijnselen..hihi

@ Maris, thx voor de info! Ik denk dat ik me niet laat inenten, want zover ik weet ben ik voor de rest gezond.

Ik zal de volgende keer eens vragen wat mijn gyn er van vind.

@ Loessie, heel spannend allemaal!!! Ik ga voor je duimen dat je LNL niet komt!

@ Xasi, je bezoek is weer weg, zeker wel rustig in huis?

@ Akka, wat leuk dat je even wat van je laat horen! Wat goed dat je geen hechtingen hebt, kan me voorstellen dat je daar heel opgelucht over bent. Gaat het voor de rest allemaal goed met jou en mini?

@ Mundy, vandaag weer naar de vlk, leuk! weer hartje luisteren? Hoe laat moet je?

@ Muca, hoe gaat het? Ik gok dat het 26 okt gaat gebeuren

@ all, gisteren nog even bij m'n vriendin geweest; de baby is nu 7w. erg schattig! Ik heb gisteren nog de fles gegeven ( "verplicht" want dan kan ik alvast wennen..)
Huh Akka! Ik heb gewoon jouw berichtje niet gezien! Wat goed zeg dat je geen hechtingen hebt!! Maar wel pijnlijk nog dus.

Leuk dat je even langskomt! Wat een grote baby zeg! Heerlijk, kan je al lekker in die mollige beentjes bijten! Heb je al fotos op hyves? Zal eens even checken!
hmmm jammer, nog geen foto van de wolk!
@ Ugg, hoe was je concert gisteren?

@ bepje, ben je weer een beetje bijgetankt door je vrije dagen?
loessie; spannend, vervelend dat het zo pijnlijk was, maar hopelijk was het niet voor niets!!! duimduimduim

akka; wow wat een grote meid! en wat heerlijk zonder hechtingen! (ik zit 'as we speak' nog op tig van die dingen)

nvdp; oei wat spannend, hopelijk gaat het nu weer goed, beterschap voor jullie meid!

mundy alsnog van harte gefeliciteerd!

mariska; doe je kalm aan! rusten is ook belangrijk (het wordt namelijk nog intensief genoeg!!)

@all: hier alles oke, zoonlief drinkt en slaapt goed, ik herstel beetje voor beetje, ben nu paar keer per dag 'op' en even beneden. vriendlief is deze week nog thuis, vanaf maandag moet hij weer gaan werken, hoop dat ik dan in ieder geval de zorg voor ons knulletje op me kan nemen, is op dit moment nog wel zwaar (en anders schakelen we hulptroepen in...)

Fijne dag allemaal!
Hey jippie! Fijn dat het goed gaat met jullie zoontje!

Auw auw hechtingen... Wanneer mogen ze er uit? Of gaat dat vanzelf?

Heb je al hulptroepen op de reservebank zitten?

Hm Jowellie, jammer dat het steeds net niet lukt met je huis. Maar het lijkt wel goed te gaan bij jullie, want de aandacht blijft wel toch? Genoeg interesse. Hopelijk heb je snel geluk!!
@Akka, blij je te horen! Super dat alles goed is met "mini"! En geen hechtingen... ben wel onwijs benieuwd naar het hele verhaal hoor... ook naar de verhalen van Jippie en Poes!! Maar ik hoor het mss eind november als jullie van de partij zijn! Begint echt al op te schieten! Snel maar wat foto's op hyves van je wolkje!!

@Jippie, ook met jou kleine lieverd gelukkig alles goed! Hopelijk heelt alles goed en snel... Hopelijk ben je maandag weer een beetje op de been en anders hopelijk genoeg mensen die je graag helpen?

@Muca, maar jij bent toch nog helemaal niet veel aangekomen? Ik denk dat je de wedstrijd niet gaat winnen hoor! 29 okt hou ik in mn hoofd, haha! Heb je nog geduld?

@Jowellie, mis jij het sporten ook zo? Ikke echt wel. Ik kan heel jaloers naar iemand kijken die aan het hardlopen is! Ik mis dat gevoel van zweten en jezelf uitputten. Maarja, volgende zomer ga ik er weer tegenaan... als ik de puf heb! Je hebt idd wel veel animo voor je huis, gelukkig maar. Nu nog even iemand die wel de financiering rond kan krijgen! Fijn dat je je overall goed voelt! Begint bij jou toch ook echt al op te schieten! Goh, en ik kan me nog als de dag van gister je verhaal herinneren hier dat je zwanger terugkwam uit Turkije, waar blijft de tijd!

@Loesssie, ai, bah, klinkt idd pijnlijk! En nu maar hopen dat die sterke zaadjes hun werk hebben gedaan en dat dat kleine bolletje (ben de naam kwijt) zich lekker in gaat nestelen in jouw heerlijk warme dikke baarmoederwand! Ik zou het wel weten! Onwijs spannend meid, ik hoop zo dat het raak is! Wachte
Ooops, daar ging iets mis, wachten nu maar, geduldig zijn.... Moeilijk!!

@Maris, gewoon echt lastig he, door al die wisselende meningen heb je geen idee eigenlijk wat wijsheid is! Wat ontzetttend leuk dat je vriendin ook zwanger is! Heb je trouwens ooit nog wel eens wat van die ene vriendin gehoord?

Oh ja Jowellie, Marco was super! Ik vind hem gewoon een toppertje, ik heb er een zere keel van, te hard en te veel meegezongen! haha.

Ik heb vandaag wel vrij genomen, ik merk dat dit soort dingen echt heel veel energie vragen dus heb lekker tot 11u in mn mandje gelegen. Straks even douchen en langs mn schoonouders, boodschapjes doen en lekker koken. En dan nog 1 dagje werken en dan alweer lekker weekend!

Zwangeren, is het niet weer eens tijd voor buikfoto's op hyves? Ik vind van wel eigenlijk...
Hey lieve meiden!

Hier ben ik weer even. Het gaat heel goed met ons, heb vanmorgen voor het eerst ons meisje zelf in badje e.d gedaan. (was er eerst nog te gammel voor, dus deed papa dat steeds)

Ik probeer een beetje bij te lezen, heb nog niet alles gezien. Maar hopelijk gaat het goed met iedereen? Onwijs bedankt voor jullie medeleven en berichtjes in ieder geval!

@Poes: Wat is dat voor infectie? Ernstig? Gaat nu weer goed? Dat was vast schrikken!

@FM: ik blijf hopen voor jou!!!

@Loesssie: Ik duim KEIhard voor jullie dat de poging geslaagd is. Klinkt pijnlijk zo'n slangetje.... dat heb je goed doorstaan meid! Een is wel op zijn plek!

@Jippie: hoe doet jullie prins het? Gaat goed met bv? Hoop dat je niet teveel last meer hebt van de hechtingen! Hoe lang moeten die blijven zitten?

@Xasi: Arme poekie van jullie!

Doe rustig aan he meid!

@Muca: voel jij al wat?

Ik lees dat jouw man ziek is? Hopelijk is ie snel beter!

Nou vooruit dan, op veler verzoek: de bevalling!

Zoals bekend heb ik het hele weekend lichte weeën gehad. Zondagmorgen heel vroeg werden ze een stuk heviger, maar in de middag verdween dat dus. Vanaf ziondagavond kwamen ze keihard terug.

Probleem was alleen dat ze niet frequent genoeg waren. Maandagmiddag kwam de vlk. Resultaat: 1 cm ontsluiting. Ze zag dat ik heel erg moe was en stelde voor om die avond in zhuis te slapen met een verdoving.

Toen ze weer ging kwamen de weeën toch vaker, 's avonds om 1900 braken mijn vliezen, maar nog steeds niet frequent genoeg.

Rond 2100 had ik 2 cm ontsluiting, dus wij naar zhuis, zodat ik met een verdoving wat zou kunnen slapen/ ontspannen. (man mocht gelukkig ook mee)

Kreeg de prik (soort morfine) om 2300 en daarmee zou ik 3 uur zoet zijn.

Maar.... na een uurtje moest ik poepen.... oh oh dacht Akkaman, die heeft persdrang. Verloskundige weer opgetrommeld en om 0100 had ik opeens 8 cm en serieuze persdrang!

Rond 0200 uur mocht ik persen, maar ik was nog zo suf, dat het niet ging. Zittend op een bed perst echt heel moeilijk,dus Akka werd rond 0300 op de baarkruk gehesen en dat werkte wel voor mij! Ik kreeg de smaak te pakken en om 3.40 is ons prinsesje geboren.

Dat voelt zo onbeschrijfelijk, ik word er nu nog stil van.

Het heeft lang geduurd, maar het 'echte' werk is wel snel en goed gegaan. Al met al kijk ik er heel positief op terug. Ok, het was geen pretje en persen doet ook echt wel pijn, maar dat is relatief kort en het resultaat is geweldig!!! We zijn allebei zo blij en verliefd

Ik zal zo wat foto's op Hyves zetten, ik zie dat jullie staan te springen

Tot later lieve meiden!
Oh Akka, ik moet zo huilen om je verhaal! Mn eerste tranen sinds ik zwanger ben... Ik vind het zo mooi! En ik ben zo blij dat het allemaal toch best wel goed is gegaan en dat je er ook positief op terug kijkt! Zo mooi dat jullie kindje er nu is, zo lang gewacht en daar is ze dan. Is de bv heel mss nog gelukt of krijgt ze lekker flesjes? Dus van 1 tot 8 cm heb je weinig gevoeld? Hielp die prik goed? Voelde je toen geen weeeen meer? Goed dat ze doorhad dat je serieus moe was omdat je al een dag onderweg was! Gaan jullie maar lekker verliefd zitten zijn samen!
@ugg: de 100+ wedstrijd win ik vast wel

@akka: oooh, heb al even op hyves gekeken - echt een wolkje zeg! Mooi dat je positief op de bevalling kan terugkijken. Vind je nu achteraf dat je je meer zorgen maakte dan nodig? Was het trouwens moeilijk om het persen tegen te houden toen je nog geen volledige onsluiting had?

Ik voel nog niks, behalve een enorme dufheid (maar kan ook door mijn hang-gedrag komen en doordat de nachten niet meer zo fijn zijn, mede dankzij het gehoest van mijn manlief).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven