Kookbijbels
dinsdag 20 oktober 2009 om 17:50
Hoi allemaal!
Ik vroeg me af welke kookboeken volgens jullie echt "kookbijbels" zijn.
Ik ken bijvoorbeeld "Larousse" wat echt bekend staat als een kookbijbel, en het "kookboek van de klassieke keuken" van Escoffier. "De zilveren lepel" schijnt een Italiaanse kookbijbel te zijn.
Zijn er naar jullie mening nog meer? Wel kookboek zouden jullie absoluut niet kunnen missen?
Ik vroeg me af welke kookboeken volgens jullie echt "kookbijbels" zijn.
Ik ken bijvoorbeeld "Larousse" wat echt bekend staat als een kookbijbel, en het "kookboek van de klassieke keuken" van Escoffier. "De zilveren lepel" schijnt een Italiaanse kookbijbel te zijn.
Zijn er naar jullie mening nog meer? Wel kookboek zouden jullie absoluut niet kunnen missen?
dinsdag 20 oktober 2009 om 18:27
World Food cafe! Naam van n restaurantje in Londen, de eigenaars ervan zijn reisgekken, zij is kok en hij fotograaf... fantastische combinatie want n kookboek met geweldig lekkere recepten en prachtige foto's van de plaatsen waar zij de recepten hebben opgetekend.
Mijn boek valt open bij de bladzijden waarop de tajine uit Marakech, en n heerlijke (de lekkerste!) chocoladetaart te vinden zijn!
Leuk idee dit topic, ik ben benieuwd naar wie volgt en waarmee?
Mijn boek valt open bij de bladzijden waarop de tajine uit Marakech, en n heerlijke (de lekkerste!) chocoladetaart te vinden zijn!
Leuk idee dit topic, ik ben benieuwd naar wie volgt en waarmee?
dinsdag 20 oktober 2009 om 19:08
Jaaa! Wannée's!! helaas heb ik geen eigen exemplaar sinds ik het huis uit ging (staat nog wel op mijn verlanglijstje) maar "gezond lekker eten" van Vreni de Jong is ook erg fijn als het gaat om opzoeken van wat je allemaal met verschillende groente en granen kunt doen en nog veel meer.
Heb ook nog een paar standaard vegetarische boeken, ook erg fijn.
Heb ook nog een paar standaard vegetarische boeken, ook erg fijn.
dinsdag 20 oktober 2009 om 19:26
Oh dat klinkt goed slipper, ik zoek het boek gelijk even op!
Poezewoes, en Kastanjez, de Wannée hoort wat mij betreft ook zeker in het rijtje thuis! Mijn moeder heeft nog een hele oude staan thuis waar ze af en toe nog steeds dingen in opzoekt.
Ik heb vorige week toevallig een Wannée voor 9,50 (!!!) bij de Ramsj van Selexyz gekocht! Een versie uit 2001, deze heeft ook foto's
Poezewoes, en Kastanjez, de Wannée hoort wat mij betreft ook zeker in het rijtje thuis! Mijn moeder heeft nog een hele oude staan thuis waar ze af en toe nog steeds dingen in opzoekt.
Ik heb vorige week toevallig een Wannée voor 9,50 (!!!) bij de Ramsj van Selexyz gekocht! Een versie uit 2001, deze heeft ook foto's
woensdag 21 oktober 2009 om 17:19
woensdag 21 oktober 2009 om 17:25
vrijdag 23 oktober 2009 om 11:30
Food, het grote ingredientenboek
Een fantastisch boek, zónder recepten. Het staat gewoon boordevol foto's van alle soorten groenten, granen, vlees, kruiden. Alle rassen en soorten.
En ook een niet-kookboek maar wel een heerlijk boek om te hebben:
Over eten en koken
Eigenlijk een boek over hoe koken en eten maken "werkt". Dingen worden logischer in de keuken waardoor je eten beter lukt. Interessant om te lezen.
vrijdag 23 oktober 2009 om 15:42
Ik heb onlangs Het Haagsche Kookboek bij de Slegte gescoord. Er staan hele suffe dingen in, over hoe je een feestje moet voorbereiden. "De gastvrouw weet vast wel een paar helpsters onder haar gasten die haar taken in de keuken willen verlichten'' en dat soort dingen. Maar ook heel saai hoe je een rundervink maakt en hoe lang je die moet braden.
Of een basic-appeltaart recept. Ik gebruik hem best vaak, als naslagwerk en dan geef ik er mijn iegen draai aan.
Of een basic-appeltaart recept. Ik gebruik hem best vaak, als naslagwerk en dan geef ik er mijn iegen draai aan.