Mode & Beauty alle pijlers

UGGS maten

22-10-2009 13:24 8 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoiiiii,

Weer even een vraag omtrent de maten van Uggs. Heb er al alles over gelezen maar voor Cardy Classics merk ik toch dat er net andere regeltjes op gaan.

Ik wil graag Cardy's, en heb ze in de winkel in maat 38 en 39 gepast. 38 zat precies goed, maar mijn grote teen is echt belachelijk uit verhouding en een stuk groter dan de rest, waardoor veel van mijn schoenen een beetje puntig zijn geworden. Dat wil ik dus voorkomen, en al helemaal bij de wat duurdere schoen.

39 had ik nog een stukje over, maar als die nog meer uitlopen, worden ze wel heel erg groot. Uitlopen in de breedte is geen probleem, maar doen ze dat ook in de lengte? En als 38 uitlopen, zou dan het teenverhaal verholpen zijn?

Wat zou ik kiezen?

Alvast bedankt!
hoi,

ik had cardy;s maar heb ze weer verkocht,

ook ik had dit teenprobleem

ik heb normaal 38, dus ook van uggs

maar de cardy;s lopen niet uit in de lengte

daarom na een maand weer verkocht

ik vond het er niet uitzien die teen
Bedankt voor je reactie!

Okay, dan weet ik dat het uitlopen voor cardy's niet opgaat. En een maat groter zou je niet nemen omdat die weer te groot zijn?

Mijn teen was met het passen niet echt zichtbaar, maar ik ben dus bang dat hij dat wel wordt naarmate ik ze langer zou dragen. Was die van jou dat direct al of pas na een tijdje?
Bij die Cardy's heb je dat heel snel. Kun je niet een grotere nemen met sokken of gewoon een andere model? Ik heb van gewone Classic Uggs wel een maat kleiner.
De cardy gaat heel snel erg los om je voet zitten. Het is gebreide stof die dus aan alle kanten gewoon uitrekt en wijder wordt. In de breedte loop je hem niet echt uit, maar de stof gaat wel slapper om je voet zitten enzo. Tegenwoordig hebben ze ook een extra laag stof in de neus zitten waardoor je er niet zo snel meer met je teen doorheen gaat. Ik heb zelf ook een beetje dat je mijn teen ziet zitten, maar je ziet zowiezo de hele omtrek van je voet. Ook die knobbel aan de zijkant etc. Ik heb ze gewoon in mijn eigen maat gekocht, wat ik met alle uggs heb gedaan overigens. Ook de classic heb ik niet in een maat kleiner genomen. Het is dus bij iedereen weer anders. Je kan niet zomaar roepen dat je van een bepaald model een maat kleiner moet nemen, want dat gaat lang niet bij iedereen op. Verder vind ik de cardy niet echt lekker lopen, omdat hij zo los zit. Je sloft er heel makkelijk uit en hij zit niet goed strak bij je hiel waardoor hij daar telkens een beetje uit floept. Loopt voor mij een beetje ongemakkelijk en ik ben dus meer fan van de ultra-modellen.
Heel erg bedankt voor jullie reacties.

Ik heb nog een milimetertje of 3 over, dus ze zouden precies passen. Of die teen zichtbaar wordt na uitlopen merk ik pas als ik ze daadwerkelijk gedragen heb.

Misschien toch maar grotere met dikke sokken dan..Aan de andere kant neem ik het probleem dan misschien mee naar een maat groter. En wat Ivetje over het loszitten zegt is ook weer iets wat meer zou worden met grotere..
Ik vond het ook heel moeilijk om de juiste maat te kiezen bij de cardy hoor. Je ziet zowiezo je voet door de stof heen en dat maakt het nog moeilijker. Ik heb voor ook niet zo heel veel ruimte over hoor. Als ik voor mijn grote teen een vinger precies op de rand zet (dus het puntje van mijn wijsvinger precies bovenop die gestikte rand om de schoen heen) dan voel ik mijn grote teen net tegen mijn vinger aan. Misschien heb je daar wat aan om de maat te kiezen. Ik heb nog geen last van een uitstekende teen door de stof heen ofzo

Welke kleur ga je trouwens nemen? Ik heb de aqua gekocht vorig jaar.

ik vond een maatje groter niet lekker zitten

met lopen kwam mijn hiel boven dat achterstuk uit

ik ben fan van de classic tall

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven