Werk & Studie alle pijlers

Wie solliciteert momenteel ook?

08-07-2009 17:35 3227 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op zoek naar mensen die momenteel ook druk bezig zijn met solliciteren en die hierover ervaringen willen delen. Over alles wat erbij komt kijken! Denk aan openingszin brief, voorbereiden op gesprekken, afwijzingen, frustraties Misschien brengen we elkaar op ideeën!
Ik weet niet wat ik verkeerd doe maar ik ben nog steeds nergens aangenomen. Ik solliciteer nu al ongeveer 3/4 maanden elke week bij verschillende instellingen/bedrijven/winkels en ik krijg of geen reactie terug, of ik word afgewezen en meestal is de reden daarvan dat ze al een andere kandidaat uitgekozen hebben of ze hebben gewoon geen mensen nodig op het moment (en dat terwijl ik wel een brief krijg of een advertentie lees waarin staat dat ze mensen zoeken of dat je gewoon kan solliciteren).

Word er een beetje moe van en heb soms als ik weer zon mailtje oid lees gewoon geen zin meer om verder te zoeken en te reageren. Maar goed dat blijf ik natuurlijk wel doen!!

heeft iemand nog handige tips????
heb je al eens na-gebeld? normaal gesproken krijg je vriendelijke mensen aan de lijn (al zijn er uitzonderingen) die je wel n tipje kunnen meegeven. je hebt toch niets te verliezen immers.

en laat je cv eens nakijken bij het uwv of door een kennis. net als je brief/brieven. wie weet zit daar iets in wat anders kan?

je hebt ook de tijd niet mee trouwens hoor. het is een kwestie van doorzetten en volhouden!!

zelf heb ik net een best aardig gesprek bij n uitzendburo gehad voor een leuke functie. dat wordt nog vervolgd.
Nou ik had weer gebeld, en moet vanavond terug bellen!! Ik zei ook tegen diegene dat ik er een beetje onzeker van werd dat ik elke keer belde, en dat snapte ze gelukkig wel. Maargoed, duimen maar dat er vanavond iets uitkomt!!

@Tipzy, zelfde situatie! Maar ik bel meestal wel even na als ik er een goed gevoel bij heb :-)
En kabouter, al gebeld ???
Ja maar ze nemen steeds niet op! En om nou elke 5 minuten te bellen.. hahah.. *zit hier heel nerveus te zijn*
Kabouter het komt wel goed! Ik duim voor je!

En gewoon blijven proberen...
Ik heb gebeld! En het is dus zo, dat er iemand weggaat daar, die word overgeplaatst, en daarvoor kan ik komen. En dat kan morgen gebeuren, maar ook pas volgende week.. dus ze bellen zsm.. pff..
Hmmm na bellen heb ik nog nooit gedaan! Volgende week ga ik maar eens wat bedrijven na bellen! En wat moet je dan zeggen eigenlijk?? Of ze mijn sollicitatie ontvangen hebben?

Wat ook wel een nadeel is is dat ik geen rijbewijs heb... dus ik moet echt een beetje in mijn buurt zoeken wat nog bereikbaar is met het OV of de fiets. En als ik mijn rijbewijs had zou ik gewoon gaan koerieren haha, ik zie dat daar nog regelmatig vacatures voor open staan.

Ik denk dat als het zo doorgaat ik maar een uitkering ga aanvragen want op het moment heb ik eigenlijk geen inkomen, tja af en toe een dagje of 2 werk per week en soms een hele week niets..

Nou ja gewoon doorgaan!!!
Waarom had je nog geen uitkering aangevraagd dan?? Dat duurt zowieso een week of 6 eer je wat krijgt!
Maar kabouter als ik het goed begrijp ben je dus wel aangenomen? Hebben ze dat toegezegd? Dan is een felicitatie wel op zn plaats! En tja of dat dan morgen of volgende week is.. je hebt in ieder geval werk!

Wat voor iets is het?
sazzje, hoe is het gegaan?

tipzy, ik heb net een stuk in de intermediair gelezen over solliciteren, en daar staat in dat hoe meer je solliciteert, hoe beter je er in wordt. Met de toevoeging dat veel mensen dat niet geloven als ze al tig sollicitaties hebben gedaan...

Vol blijven houden!
@kabouter23

Jaaaa waarom heb ik dat nog niet gedaan.... goeie vraag.

Ik dacht namelijk wel dat het allemaal wat makkelijker zou gaan eigenlijk..het werk zoeken en krijgen. Een poos terug heb ik een poging gedaan, ik had mezelf ingeschreven via die website werk.nl en een aanvraag voor een uitkering gedaan, online formulieren ingevuld etc. Ik ben zelfs op gesprek geweest bij het CWI daarvoor maar ik kreeg op dat moment net een baan bij het uitzendbureau in de zorg, het viel allemaal een beetje samen dus die mevrouw van het CWI zei dat ik net zo goed geen uitkering kon aanvragen enzovoort enzovoort... maar goed inmiddels ben ik al weer heel wat weken verder en ik heb nog steeds niets, officieel werk ik voor het uitzendbureau als flexwerker maar ik krijg amper werk. Dusss ik denk dat ik aankomende week ook echt maar weer een poging moet doen om een uitkering aan te vragen...

@karan

Dat geloof ik graag dat je er beter in word! Maar wat ik wel merk is dat als ik een poos achter elkaar aan het solliciteren ben en werk zoek.. ik nogal reageer op de automatische piloot, net of het lopende band werk is zeg maar! Haha! Snap je wat ik bedoel?
Help, ik had een mail gestuurd naar de secretaresse die de corespondentie doet, of ze al iets meer wisten (had geen tel nummer), heb de reactie gekregen van de projectleider dat ze er nog niet uit waren en of ik mijn geduld nog hele even kon bewaren. en of ik het niet erg vond. Moet ik hierop reageren of kan ik het zo laten?
quote:guria schreef op 23 oktober 2009 @ 10:31:

Help, ik had een mail gestuurd naar de secretaresse die de corespondentie doet, of ze al iets meer wisten (had geen tel nummer), heb de reactie gekregen van de projectleider dat ze er nog niet uit waren en of ik mijn geduld nog hele even kon bewaren. en of ik het niet erg vond. Moet ik hierop reageren of kan ik het zo laten?

Je kan het zo laten of een heel kort mailtje terugsturen met 'bedankt voor de reactie' of 'bedankt dat jullie me op de hoogte houden'. Meer niet.

Het laat in ieder geval zien dat het je iets doet, dat kan nooit kwaad!

Ik heb trouwens de baan gekregen!!

Wel ook ruzie met mijn baas nu, omdat hij vindt dat ik hem op de hoogte had moeten stellen van het feit dat ik aan het solliciteren was. Beetje rottige situatie, maar ik ga er vanuit dat het goed gaat komen. Dus hierbij een kleine "jippie!"
Nee heb de baan nog niet, alleen de toezegging dat ze me heel graag willen, maar nog niet weten wanneer
quote:Kabouter23 schreef op 23 oktober 2009 @ 10:58:

Nee heb de baan nog niet, alleen de toezegging dat ze me heel graag willen, maar nog niet weten wanneer Jemig kabouter dat is ook wel irritant dat je eigenlijk niet precies weet wat er nu gaat komen.
gefeliciteerd nukje!!

en voor jezelf, denk je dat hij jou het verteld had als hij bezig was je kwijt te willen? ja.. 1 maand voor je contract stopt (stopgezet wordt).

en als ie wil dat je blijft, mag ie vast wel een mooie aanbieding doen
Gefeliciteerd nukje!

Ik heb weer 2 afwijzingen waarvan 1 op mijn opleiding aansluit, maar er waren 110 reacties
Yessssss net nu ik zit te wachten op een uzb voor een callcenter project van 2 weken, ben ik gebeld voor een gesprek voor een leuke functie waar ik laatst op had gerageerd, wel iets algemeens, maar ik heb een gesprek!!!!
Gefeliciteerd nukje. Pech voor je baas. dit gebeurt zo vaak. Als je gaat zeggen dat je aan het solliciteren bent dan bepaalt dat de sfeer vast ook erg.

Succes bij je gesprek Flashy!

Ik heb vandaag 2 goede gesprekken gehad bij 2 uzb's. 1tje voor een functie die ik heel graag wil! Duimen maar!
@ Kabouter: kan je volgende week niet bellen en zeggen dat je graag een datum vast wilt leggen, waarop ze je uiterlijk moeten meedelen of je het nu echt wordt of niet? Jij moet toch ook verder kunnen, zeker als je nog andere sollicitaties hebt lopen. Gatver, wat een rotsituatie, zeg... Dan hadden ze beter niks kunnen zeggen, nu heb je hoop en kan het alsnog mis gaan!

@ Flashy: 110 reacties, pfffff. Maar inderdaad: je hebt een gesprek! Wel laten weten hoe het is gegaan, hè!
Ik ben echt boos, ik had zon uzb miep aan de lijn, en die heeft van mijn 28 uur 32 gemaakt en ik kwam er niet tegenin.

Ik had toch al geen zin, maar nu al helemaal niet meer!
Lieve mensen,

Ik moet even echt mijn frustraties kwijt! Sorry!

Maar ik vind het zo rot om koos werkeloos te zijn!

geen ervaring ( voor simpel werk!),werk-reisafstand is te ver, en ga zo maar door.

Ik denk dat ik me maar laat omscholen.

Ik vind dit wel zo frustrerend.

Ik wens jullie allemaal het beste toe, en hoop dat jullie en inclusief mezelf gauw wee werk vinden!
Moet ook even mijn frustratie kwijt: ik heb de baan dus WEL gekregen, maar omdat mijn leidinggevende zo kwaad is dat hij van niets wist, heeft hij ervoor gezorgd dat ik het arbeidsvoorwaardengesprek niet in mag! De situatie is nu zo, dat de functie niet wordt opgevuld en ik moet blijven zitten waar ik zit totdat er 'een oplossing' is gevonden. Baas doet inmiddels alsof er niets aan de hand is, terwijl ik echt in alle staten was. Heb je eindelijk de baan die je al zo lang wilde, wordt het op zo'n manier gesaboteerd! Ik denk dat ik ook naar een pz-adviseur moet, want ik vraag me af of dit zomaar kan...
Nee nukje, dit kan niet zomaar.

Maandag meteen naar de personeelsadviseur.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven