Gezondheid alle pijlers

Wanneer dokter bellen bij koorts?

22-10-2009 19:43 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Oké..misschien stel ik nu de domste vraag ooit, maar dat risico neem ik maar..;)

Mijn vriend is sinds 3 dagen niet lekker. Gister hele dag in bed gebleven, vannacht werd hij echt ziek. Ik denk dat hij vannacht wel echt koorts gehad heeft want hij was zo heet dat ik niet naast hem kon liggen! Vanmorgen snel een thermometer gekocht (wonen pas net samen), hij voelde zich wat beter maar had nog iets verhoging. Sinds de namiddag werd hij weer koortsig, hij voelt nu weer net zo heet als vannacht en heeft een temperatuur van 39,6, koorts dus!

Hoe nu verder? Behalve de koorts hoest hij ook, zou dit de Mexicaanse griep kunnen zijn? Als hij morgen nog koorts heeft ga ik maar even de dokter bellen, maar wat nou als zijn koorts vannacht nog meer stijgt?
anoniem_93406 wijzigde dit bericht op 22-10-2009 19:46
Reden: Koorts is soms best lastig om te spellen
% gewijzigd
Bel morgenvroeg gewoon even, al is het maar voor geruststelling.

En als je het helemaal niet vertrouwt, de huisartsen post is 's avonds en 's nachts bereikbaar.
Ja, dat vind ik echt.
.
Bedankt voor de snelle reacties. Ik had zelf ook al beetje gegoogled maar het is toch fijn om nog even wat meer meningen te horen. Ik denk dat ik het gewoon een beetje eng vind dat ik nu voor mijn vriend moet zorgen. Uiteraard heb ik ook mijn mama gebeld, zij gaf het zelfde advies als Mamasaar (echt mama advies ;))

We gaan maandag voor een week naar Londen, hoop maar dat het dan over is!
Bel anders toch gewoon de huisarts. Dan kan die je vertellen wanneer hij wilt dat je belt.

Het lijstje van Qwertu klopt op zich wel, maar misschien dat de ha nu wat voorzichtiger is ivm mexicaanse griep.
Gewoon 2 paracetamol tegelijk in nemen en lekker zijn bed in.

Als het na 3 dagen niet beter is even de huisarts bellen.

Beterschap !!!
Nou, ik ben een paar weken geleden ook enorm ziek geweest. Koorts, diarree, overgeven, evenwichtstoornissen. Heb ook gegoogled en voor de mexicaanse griep moet je last van zware verhoudheid en longen hebben. Had ik niet en een week later was het weer voorbij. Dus idd gewoon uitzieken ! Als iedereen zo snel de dokter belt, wordt het lekker druk voor de assistente.
Al is het de mexicaanse griep, je doet er niets aan en ze gaan ook niet testen welke griep het is. Gewoon even afwachten dus
.
.
quote:hortensia68 schreef op 22 oktober 2009 @ 20:29:

Nou, ik ben een paar weken geleden ook enorm ziek geweest. Koorts, diarree, overgeven, evenwichtstoornissen. Heb ook gegoogled en voor de mexicaanse griep moet je last van zware verhoudheid en longen hebben. Had ik niet en een week later was het weer voorbij. Dus idd gewoon uitzieken ! Als iedereen zo snel de dokter belt, wordt het lekker druk voor de assistente.

Ze zijn er niet alleen om receptjes uit te schrijven maar ook voor geruststelling.

Wat dat betreft ga ik dus mooi geen rekening houden met de assistent. Dat hoort gewoon bij hun baan.

Jij mag best de alwetende google raadplegen maar ik leg mijn probleem/zorg liever voor aan iemand die er verstand van heeft.
Ja, dat vind ik echt.
>40,5.
Tja aan de mex griep doen ze ook niets. Lekker in zn bed houden, bij koorts boven de 39 graden of algehele lamlendigheid een paracetamol en vooral goed drinken. Eten maakt niet uit. Desnoods kan je bij de apotheek spul halen voor door het water (bijvoorbeeld bij veel diarree). En vooral uitzieken, meer zit er niet. Als de koorts echt langdurig boven de 40 komt en met paracetamol niet daalt zou ik de ha pas bellen.
quote:qwertu schreef op 22 oktober 2009 @ 20:39:

Starshine, waarom zou de huisarts voorzichtiger zijn? Dat zou hooguit het geval zijn als de vriend van TO tot een risicogroep behoort. En dan nog... ook dan zou ik alleen bellen als er sprake is van "iets anders" wat ervoor zorgt dat er wél reden is tot zorg. Als vriend van TO opeens benauwd raakt ofzo. Maar dit klinkt als een "gewoon" griepje, waarbij de gewone regels gelden. Zoals die in mijn eerdere post al staan dus.Misschien dat de ha dan eerder dan normaal actie wil ondernemen? Het schijnt dat je met ed mex.griep eerder een longontsteking ontwikkeld, bijvoorbeeld. Dat zou de ha voor willen zijn misschien.
.
.
.
tessaa wijzigde dit bericht op 24-07-2010 21:20
Reden: privacy
% gewijzigd
quote:Mamasaar schreef op 22 oktober 2009 @ 20:39:

[...]

Ze zijn er niet alleen om receptjes uit te schrijven maar ook voor geruststelling.

Wat dat betreft ga ik dus mooi geen rekening houden met de assistent. Dat hoort gewoon bij hun baan.

Jij mag best de alwetende google raadplegen maar ik leg mijn probleem/zorg liever voor aan iemand die er verstand van heeft.wanneer in de symptonenlijst van het RIVM staat dat droge hoest en last van je longen hebben een onderdeel is van de Mexicaanse griep, en ik heb dit niet, dan ga ik echt de dokter niet bellen hoor. En als je wel belt moet je toch in bed blijven liggen en uitzieken.
Mijn vriend heeft nog steeds koorts, voor de zekerheid heb ik toch maar even de assistente vd dokter gebeld. Zij vond het verstandig dat ik belde en vanmiddag belt de huisarts even terug..
Goed gedaan! Beterschap voor je vriend.
Ja, dat vind ik echt.
.
Ik ben natuurlijk heel benieuwd wat het advies nu is geweest van de huisarts, want misschien moet ik op basis van dat antwoord mijn visie bijstellen (zie mijn eerdere reactie).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven