Pompoen
vrijdag 26 september 2008 om 10:51
Tip: Pompoenkom. Omdat deze vrucht zo'n harde schil heeft, kun je hem makkelijk uithollen en als kom gebruiken waarin je het eten opdient. Is de pompoen moeilijk te snijden? Doe hem dan twee minuten in de magnetron, op vol vermogen. Prik er wel eerst een paar gaatjes in - tegen het ontploffen. Laat nog een paar minuten staan en hij is een stuk zachter
vrijdag 26 september 2008 om 15:33
vrijdag 26 september 2008 om 20:17
Pompoen, dat vind ik nou de groente om in nette gesneden blokjes in een zak te kunnen kopen. Champignons, uien, enzovoorts snij ik zelf wel. Geen probleem. Maar die kun je dan weer wel voorgesneden krijgen. Maar zo'n moeilijk te opereren pompoen niet? Da's toch onlogisch? Of ga ik naar de verkeerde winkel (AH) en hebben andere supermarkten/winkels wel pompoenblokjes?
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
maandag 29 september 2008 om 16:02
vrijdag 23 oktober 2009 om 21:55
dinsdag 2 februari 2010 om 08:17
zondag 7 februari 2010 om 20:01
woensdag 10 februari 2010 om 23:10
Zo ik ben echt zo blij met de wetenschap dat je die schil dus mee kunt pureren! Nu was ik er zelf al achter gekomen dat je als je de pompoen even kookt je het velletje er alweer wat makkelijker afkrijgt, maar een kliederboel wordt t wel.
Die pompoen-zoeteaardappelsoep klinkt echt superlekker, die ga ik zeker snel maken!
Die pompoen-zoeteaardappelsoep klinkt echt superlekker, die ga ik zeker snel maken!
donderdag 11 februari 2010 om 17:46
quote:tonkje schreef op 26 september 2008 @ 20:17:
Pompoen, dat vind ik nou de groente om in nette gesneden blokjes in een zak te kunnen kopen. Champignons, uien, enzovoorts snij ik zelf wel. Geen probleem. Maar die kun je dan weer wel voorgesneden krijgen. Maar zo'n moeilijk te opereren pompoen niet? Da's toch onlogisch? Of ga ik naar de verkeerde winkel (AH) en hebben andere supermarkten/winkels wel pompoenblokjes?Dat vind ik nou ook. Zelfs appelpartjes kan je kopen. Maar een pompoen, die ligt daar als een keiharde kanonskogel waar je iemand mee kan doodgooien. Heb het dus nog nooit geprobeerd, kon me niet voorstellen dat ik die echt in stukken zou krijgen.
Pompoen, dat vind ik nou de groente om in nette gesneden blokjes in een zak te kunnen kopen. Champignons, uien, enzovoorts snij ik zelf wel. Geen probleem. Maar die kun je dan weer wel voorgesneden krijgen. Maar zo'n moeilijk te opereren pompoen niet? Da's toch onlogisch? Of ga ik naar de verkeerde winkel (AH) en hebben andere supermarkten/winkels wel pompoenblokjes?Dat vind ik nou ook. Zelfs appelpartjes kan je kopen. Maar een pompoen, die ligt daar als een keiharde kanonskogel waar je iemand mee kan doodgooien. Heb het dus nog nooit geprobeerd, kon me niet voorstellen dat ik die echt in stukken zou krijgen.