Gezondheid alle pijlers

Ervaringen HotKiss/Herpotherm?

25-10-2009 13:25 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,

Ik heb geregeld last van een koortslip. Nu helpen bepaalde zalfjes wel, als ik er maar meteen bij ben met smeren. Als ik al een blaasje heb, dan ben ik te laat...

Ook moet ik dan de hele dag door continu blijven smeren, wil het helpen. Het staat dus niet erg charmant om de hele dag met een witte klodder op je lip te lopen...

Nu zag ik per toeval bij de apotheek de HotKiss staan. Een apparaatje dat door middel van warmte het virus doodt..

Het lijkt me erg fijn als het doet wat ze zeggen... maar is dat ook zo?

Zijn er mensen die het ding geprobeerd hebben?

Het is best prijzig, dus ik twijfel..
Bij mij werkt dat systeem prima Vivalina. Als ik een plekje voel opkomen behandel ik het met de hotkiss en in 9 van de 10 gevallen ontstaat er dan geen blaasje. En als ik iets te laat ben, droogt de hitte de blaasjes uit en herstelt je lip sneller.

Helaas is de methode verre van pijnloos. Maar in ieder geval wel effectief.
Zelf gebruik ik al langer de volgende methode:

IJsblokje op het plekje houden tot je niks meer voelt.

Tipje van een watten in kokend water houden en zo snel mogelijk op je koortslip plekje deppen. Dit brand als een $%#"% maar het helpt mij wel als ik dit paar keer achter elkaar doe. Ik krijg dan meestal geen blaasje en ook geen korstje meer! Pas op dat het niet op je gezonde stukken huid komt.. auw!

Ik neem aan dat HotKiss dan ook wel werkt.
Ik heb wel de Hot Kiss gekocht en een paar keer gebruikt. Het werkt echt heel goed, alleen is het ontzettend pijnlijk. Nou ja... het is best wel te doen, maar ik kreeg wel tranen in mijn ogen van de pijn toen ik het gebruikte. Ik bedoel, je lip is op dat moment ook nog eens gevoeliger door het opkomende blaasje. Maar wat mij betreft weegt dat wel op tegen een koortslip, de volgende keer ga ik het weer gewoon gebruiken.

Tweede nadeel is dat het zo duur is, ik geloof iets van 50 euro. Maar nogmaals, het is een goede investering. Oh ja, en ik de zomer kun je het ook tegen muggenbulten gebruiken.
Ik gebruik de HotKiss naast de gewone smeerseltjes. Het werkt wel wat beter, maar ik heb niet dat ie dan meteen weg is... Maar goed, elke dag minder is een dag winst.
Gloeiende gloeiende................. dat ding wordt wel heel erg heet!! Ik heb er dus een gekocht, was in de aanbieding bij de apotheek voor 25,--. Leek me een mooi prijsje.

Maar jeetje zeg... ik denk dat ik nog wel erg moet wennen aan die pijn/hitte...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven