Vrolijke Doorstart

23-09-2009 22:59 1593 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, vers nieuw topic

Nieuwe kansen, nieuwe rondes voor iedereen en dus de

hoogste tijd voor wat Vrolijks!
Wilde ik ook nog komen vertellen, een uurtje langer slapen. Daarom ben ik nog op, vond het nog veel te vroeg om naar bed te gaan .

Jullie kerken, Vrolijk? Da's nieuw voor me . Ik kom alleen tijdens vakanties in het buitenland in een kerk, om ze te bezichtigen.

Batman Begins hebben wij nog niet gezien, deze was inderdaad wel donker, letterlijk en figuurlijk. Maar vond hem desalniettemin goed. Qua sfeer moest ik een beetje denken aan The Crow, maar die is nog wat zwarter, en aan die vampierfilms met Wesley Snipes, ben de titel ff kwijt. Vind Christian Bale overigens wel erg lekker! Van mij mag 'ie gecast worden als James Bond, al schijnt Bale in het echt niet bepaald een gentleman te zijn.

Olijven zijn hier trouwens ook favoriet, vooral pesto- en knoflookolijven. Had laatst een bakje knoflookolijven met van die ingemaakte knoflookjes erbij, Suske heeft die teentjes knoflook allemaal opgegeten. Hij stonk niet eens zo heel erg . Grappig, Suske had laatst op school toevallig pizzadeeg gemaakt. Het was eigenlijk de bedoeling dat ze met deeg de letters van hun naam gingen maken, maar hij had alles maar weer op een hoop gegooid en toen mocht 'ie er een pizzabodem van maken. Heb er samen met hem een 'echte' pizza van gemaakt, met wat olijfolie, tomatenpuree, beetje ui en tonijn en dat heeft 'ie ook zelf mogen opeten als avondeten. Hij was helemaal trots. Heb beloofd dat hij binnenkort een vriendje te logeren mag vragen en Wiske een vriendinnetje en dan mogen ze allevier zelf een pizza maken (waarom heb ik dat in hemelsnaam beloofd zeg???).

Dus jij ook aan het bakken morgen? Ik had op smulweb een recept gevonden voor gepofte appels, met o.a. gedroogde abrikozen en gemberjam, drie maal raden waar ik morgenmiddag mee bezig ben (voor de wandeling en na het fitnessen). En ik vond er een (denk ik) heel lekker recept voor een stoofpot, met o.a. appel, bier, slagroom en - uiteraard - runderlappen. Dat ga ik dinsdag maken.

Denk dat ik nu eindelijk mijn make-up er maar eens af ga poetsen. Trusten!
Hahaha..ik ben pas uiteindelijk om 3.00 gaan slapen aangezien ik een dubbele aflevering GA heb gekeken. Maar het was wel lekker want het was toen pas 2.00 dus meer slaap. Kinderen waren vanmorgen ook pas om 8.30 wakker dus eigenlijk 9.30 dus die mochten blijven

Yup, ik kerk af en toe aangezien ouders kerken en taal van ouders wordt gesproken. Vind ik leuk voor de kinderen dat ze er ook mee in contact komen en het begint pas om 11.30

Ik vind het altijd wel gezellig als kindjes komen logeren. Maar tot nu toe zijn het meer kinderen van vriendinnen nog dan van school. Maar eigenlijk heb je er geen kind aan aangezien ze vaak elkaar vermaken. Wat ik alleen wel merk is dat Mormel dat nu ook wil en echt met vriendjes spelen ipv als aanhang erbij bungelen. Dat is wel grappig aangezien hij nu ook echt kind wordt. Even zo op de fiets naar de Bas aangezien ik nog wel salami moet hebben want dat is hier echt een must voor de pizza.

Hier btw knoflookolijven, liefst groen en de olijven met feta favoriet. Ik heb hier een winkel die verkoopt echt heerlijke pittige olijven dus als jullie er weer een keer zijn, lekker aan de tapas?

Gepofte appels? Vertel eens, klinkt intrigerend. Ik doe aan gewone ordi appeltaart aangezien de kinderen dan even gezellig mee kunnen klungelen met mesje en suiker.

Mooi weer en Vrolijkerd is zwemmen met de dame dus ik ga de hort op met Mormel. Nu schijnt het zonnetje dus ik neem het er even van.
Ik lag om 19.30 uur in bed gisteravond en werd vanochtend om kwart voor negen (eigenlijk kwart voor tien dus) weer wakker. Men wat lekker zo'n nacht zonder kleine aapjes. De jongens logeren bij opa en oma, en alleen poppetje is thuis. En die slaapt na een fles gewoon rustig verder, heerlijk!

Vrolijk, heb even met Sjaak overlegd en eigenlijk kunnen we alleen woe-don-of vrijdagavond. Maandag zijn we samen met mijn zusje, dinsdag gaat Sjaak terug naar thuisstad om te hockeyen en zaterdag heb ik al wat. Woensdagochtend zou ook kunnen, dus kijk maar wat jou het beste uitkomt!

Nu snel Poppetje in bed knikkeren en filmpje kijken met Sjaak.
Vrolijk, dit staat momenteel in de oven. Geen idee hoe het gaat smaken. Het is eigenlijk een dessert, misschien dat ik het wel met kerst ga maken met slagroomijs, slagroom en chocolade garnituur als het lekker is!

Gepofte appel met bitterkoekjes

Ingrediënten voor 4 personen

* 2 eetlepels sinaasappelsap

* 4 bitterkoekjes, verkruimeld

* 4 gedroogde abrikozen, in stukjes

* ½ theelepel tijmblaadjes

* 2 eetlepels gemberjam

* 4 stevige appels (cox`s orange pippin)

* 25 g boter

Hulpmiddelen

Aluminiumfolie

Voorbereiding

Verwarm de oven voor op 200 °C.

Bereidingswijze

Sprenkel in een kom het sinaasappelsap over de verkruimelde bitterkoekjes. Schep de abrikozen, tijmblaadjes en jam door de bitterkoekjes. Boor de klokhuizen uit de appels. Maak de holtes eventueel iets wijder en zet elke appel op een stuk aluminiumfolie van 20 x 20 cm. Schep het bitterkoekjesmengsel in de holtes en duw het goed aan. Leg op elke appel een flinke klont boter. Vouw de folie naar boven en draai het boven de appel dicht. Zet de appels op de bakplaat in de oven en bak ze in ca. 40 minuten gaar. Zet de appels in folie op vier bordjes en vouw de folie open. Lekker met vanillevla.
Tapas goed idee Vrolijk! Groene olijven ook hier favoriet. Wat zeg ik, zwarte lusten ze gewoon niet .

Vent komt net thuis met kids, zijn naar de film geweest, 'Up!'. Ik heb gesport en naar zonnebank geweest. En appels in oven gemikt. Na de appels gaan we naar het bos waar het pannenkoekenrestaurant is. Eerst een stukje wandelen en honger krijgen, dan eten. Overigens waren de kinderen vanmorgen om 5.45u wakker, dat was niet grappig. Vent had ze er gisteravond op tijd in gegooid, had hem al gewaarschuwd dat het dan vanmorgen ook wel vroeg zou worden.

Heb overigens op ak gepost. Of hoe we het ook noemen nu.
Klinkt heerlijk Dropje je appels! En denk dat ik wel weet naar welk pannenkoekenrestaurant je gaat, leuk! Vonden Suske en Wiske Up! leuk? Ik had ook bedacht er deze vakantie heen te gaan met de jongens.

Kids hier zijn ook dol op olijven en kaasjes, en Sum ook op mosselen trouwens. Sjaak dacht laatst slim te zijn en had een stuk simpele brie gekocht voor de kinderen, en echt lekkere kaasjes voor ons en de visite. Maar iedere keer als ze kwamen bedelen zeiden ze: maar niet met die witte kaas hoor!. Sum is ook dol op haring, en Dim soms, ligt eraan hoe zijn pet staat. Vroeger lustte hij alles, nu is 't een pietlutje, maar gaat hopelijk wel weer over. Overigens zijn ze ook allebei dol op dimsummen, hence the nicknames .
Klinkt goed de appels Drop! Ik zou zelf een twist geven door de appels met ee mengsel van cranberry, amarettikoekjes en likeurtje te vullen, maar dat is misschien meer eigen smaak want ben dol op cranberry met appel. Laat je ff weten hoe ze waren?

Is Up! leuk? op 1 of andere manier trok de film me niet zo terwijl Vrolijkerd wel dacht dat de kinderen het wel leuk zou vinden. Nu zitten we dus in een impasse

LLL, jouw kinderen zijn slimme lekkerbekjes! Heerlijk als ze zo lekker eten he? Ik ben btw ook dol op dim summen en doe het ook vaak thuis want hier alles in husi als stoomkoker, rijstkoker etc. Multicultihuis Wel goed idee, binnenkort weer eens aan de dimsum. Enige jammere vind ik dat ik geen frituurpan heb dus met pan in weer moet voor de shuikai en als ik daar geen zin in heb, maak ik wonton soep met shuikai.

LLL, vrijdagavond ga ik eten met boel meiden dus woe of donderdagavond is denk ik wel ok. Laat me heel even morgen afwachten want dan kan ik even via agenda werk kijken wanneer ik vroeg thuisben en wanneer ik uberhaupt kan

Dan geef ik je een gil ok? Leuk!
Is goed vrolijk, ik hoor het morgen wel. Zeker leuk, hoewel Sjaak vandaag zei: dus dan gaan we eten bij mensen die we helemaal niet kennen? Ook raar. Dus die moet nog een beetje aan het idee wennen geloof ik .

Zijn vanavond uit eten geweest naar indonesisch restaurantje en Poppetje is ook een lekkerbek. Heeft heerlijk zitten smullen van loempiaatjes, cassaveschipjes, perzikjes, watermeloen en spekkoek. Zo gezellig met haar.

Nu verder tassen pakken.
Nah, zo leer je elkaar gelijk kennen zegt mijn moeder

LLL, je mag ook op de koffie komen 's avonds, maar dan kun je beter met kinderen gelijk eten aangezien het anders laat wordt en dan alleen maar bezig ben met kinderen in toom/bedwang houden.

Sjaak mag me ook een keer ervoor bellen hoor

Drop, hoe waren je appels? Hier was appeltaart heerlijk. Ik had er wat noten, maple syrup en kaneelsuiker ingedaan en dat was best goed uitgevallen.

Getsie, morgen weer werken. Ik vind het verbazingwekkend hoe ik altijd tegen werk opzie de dag ervoor en als ik er ben, vind ik het geweldig

Schoonmoeder ligt nog steeds in ZH, geen echte verbetering.
Oh ik kom heel graag eten hoor, je hoeft me echt niet over te halen . En Sjaak past zich maar aan, doe ik ook zo vaak . Tis meer dat ik het zo'n invasie vind voor jou, maar goed, mijn Poppetje maakt een hoop goed natuurlijk .

En nu ga ik slapen want ik heb echt zooooooooooveel gesteken, heb mijn vakantie wel verdiend.
Wat leuk zeg, dat uit eten zo leuk was met Poppetje!

Wij waren zaterdag ook uit eten en er zat ook een stel met een kleintje van een maand of 6. Zag er erg gezellig uit.

Had bijna spijt dat we Zemmie niet hadden meegenomen, maar even met zijn tweetjes weg, was ook wel leuk.

(1e trouwdag)

Zootje zei, toen ik vertelde dat we uit eten gingen, dat zij dat ook wel een keer wilde

Dus ik antwoordde dat ik wel een keer met haar uit eten wilde.

Haar reactie: 'Ik wil niet met jou, maar met een lekker ding!'

Net haar moeder

Drop, wat leuk zeg, zelf sushi maken.

Wij eten eigenlijk nooit sushi. Zorro is niet van de vis en de kinderen ook niet (behalve kibbeling en vissticks )

Vrolijk, naar dat je schoonmoeder nog steeds in het ziekenhuis ligt zegt. En zorgwekkend dat er nog geen verbetering is.

Wij hebben een lekker weekend gehad. Zaterdag trouwdag gevierd en zondag beetje aangerommeld en nog kraamvisite 's middags.

Which reminds me, Vrolijk ik hoorde jou over Utrecht. Volgens mij hebben jullie dat onderling gecommuniceerd, want ik weet van niks. Is wat mij betreft prima hoor, zo lang het maar ergens is, waar ik makkelijk kan parkeren (ikea of zo )

Nou, ik ga eens verder met goedkoop studieboeken scoren

(boekenlijst was ruim 1000 euro, pffffff)
Ola, net terug van werk. Pff..lange dag gelijk weer want zat soort van meeting trainingsburea aan vast met uitleg over training. Leuk, gaan we waarschijnlijk doen. Al met al nuttig, maar niet lollig dat ik nu pas binnenstap. Morgen weer vroeg beginnen want ga vroeg weg aangezien we naar schoonmoeder gaan in ZH.

Woe is een date LLL! No problem, geef alleen wel even aan als je allergieen, eetafkeer etc heb ok?

Ely, gefeliciteerd met je eerste trouwjubileum! Is het echt nog maar een jaar geleden dat je bent getrouwd? Het lijkt alsof het al heel lang geleden is want er is zveel gebeurd in de afgelopen tijd lijkt het wel. Zootje is echt een slimme tante
Zootje heeft het idd goed bekeken! Haha, inderdaad net haar moeder!

Mijn appels waren lekker. Vond ze wel iets te zacht, had of hardere appels moeten nemen of ze wat korter in de oven moeten laten. Ben niet zo van de gember maar hierin was het toch wel een goede aanvulling. Als ik ze voor kinderen maak zou ik er ipv gemberjam abrikozenjam voor gebruiken. En cranberry is idd ook wel een goed idee. Maak zelf liever eerst een x het originele recept voordat ik het aanpas.

Morgen ga ik deze stoofpot maken. Lijkt me ook lekker.

Bourgondische stoofpot

Ingrediënten voor 8 personen

1,5 kg. fijne riblappen of sukadelappen

2 bossen lente-ui

2 dozen champignons

2 a 3 ons ontbijtspek in stukjes of blokjes

4 eetlepels pittige mosterd

2 a 3 (elstars of cox)

4 eetlepels maizena of aardappelmeel

Kwart liter slagroom

Half bosje gesnipperde peterselie

5 winterwortels of 8 of 10 dikke waspeen

2 rode paprika`s

6 tenen knoflook

1 zeer grote ui

Zout, peper

Laurierblaadje

2 kruidenboullonblokjes

2 flesjes pils

Boter, scheutje ketjap

scheutje Worchestershiresaus

Bereidingswijze

Maak de groente schoon, snijd de lente-ui in stukjes van 1 a 2cm, de wortel in plakjes

en de champigons in vieren of in achten.

Verhit de boter en bak het in stukjes gesneden vlees in kleine porties op hoog vuur rondom bruin,

schep het vlees in een aparte schaal en bak daarna de spek uit en fruit de uien en knoflook even aan.

Voeg daarna weer alles tezamen in de pan en voeg 1/3de van de champignons, 1/3e van de wortel en 1/3de

van de lente-ui toe en bak ze even op hoog vuur mee.

Voeg vervolgens naar smaak peper en zout toe en roer de 2 flesjes pils met

ong. 4 eetlepels mosterd door het mengsel.

Een handjevol paprika, 1 laurierblad, 2 bouillonblokjes en evt. een scheutje ketjap en worchestershiresaus

toevoegen en de vloeistof aan de kook brengen.

Leg vervolgens de deksel op de pan en laat het geheel ca. 1,5 uur zachtjes stoven.

Voeg dan de rest van de wortel en champignons toe samen met ca. 3 dl. water.

Breng het geheel weer aan de kook en laat het geheel nog ca. 45 min. zachtjes stoven.

Schil ondertussen de appel en verwijder het klokhuis en snijdt het vruchtvlees in stukjes.

Wanneer de wortel en vlees bijna gaar zijn voeg je de appel en de rest van de paprika toe en

laat dit zachtjes pruttelen totdat het vlees mals en zacht is en de groenten beetgaar.

Ongeveer 5 minuten voor de eindtijd voeg je de resterende lente-ui bij.

Roer de maizena of aardappelmeel glad met de slagroom en voeg dit al roerende toe aan de stoofpot

tot het geheel gebonden en romig is.

Tot slot roer je de peterselie er doorheen en de stoofpot is klaar.

Even proeven en evt. nog zout en peper en/of paprikapoeder naar smaak toevoegen.

Serveertips

Heerlijk met Ciabattabrood of met lekker vers Turks brood en komkommer/tomaatsalade!!
Leuk vrolijk, ik heb je gemaild via hyves. Want weet natuurlijk helemaal niet waar je woont enzo . Geen eetafkeuren/allergie"en verder. Nu snel weg, gaan dimsummen.
Haai, ik kom even heel ego binnenrennen na afgrijselijke dag op het werk, waar ik ziek en wel ook nog een megpresentatie moest geven en mijn baas weer van alles te zeiken had. Nu dus enorme koppijn en lang wachten voor ik iets kan posten, omdat vent een dvd aan het rippen is op mijn pc en het ding dus traag als stroop is.

Heb wel AK even bijgewerkt, zag dat ik eea gemist had . En heb even geprobeerd hier te scrollen. Zag lekkere recepten van Drop, een trouwjubileum van Elyane (gefeliciteerd!!) en dat er helaas nog weinig verandering is in toestand van schoonmoeder vrolijk. Akelig hoor.

Hopelijk heb ik binnenkort weer tijd en puf om uitgebreid bij te kletsen, nu ga ik gewoon met een boek of filmpje mijn bed in. Sorry meiden, ik maak het wel een keer goed .
Drop, ziet er ook goed uit zeg de stoofpot. Gaat ook hier op receptenlijst en anders moeten we maar weer een receptentopic op Lp aanmaken. Hoe zit jij in tijd aankomende maanden? Ik weet het, lastig aangezien je met Sint, Kerst etc zit, maar proberen een datum te prikken?

Athena, K dag op werk gehad dus? Bah, niet leuk. Hoe was je verjaardag dan verder? Volgens mij heb je niet verteld nog wat je van je vent heb gekregen? Do tell..

Hier vanavond bij schoonmoeder geweest en ze mag morgen naar huis. Nog steeds niet de oude, maar ze knapt heeeeel langzaam aan op. Nog steeds last van geheugenverlies en afasie, maar ze onthoudt dingen en soms heeft ze spontane ingevingen.

LLL, tot morgen
Dat klinkt inderdaad als een kutdag, Athena!

Wat ik me nog afvroeg, heeft Boef nog een keer op de wc gepoept?

Recept van Drop klinkt weer goed. Jammergenoeg ben ik geen kookwonder

Verder niks te melden eigenlijk, wilde vertellen over mijn fotoboek van de vakantie, maar dat mag hier niet

Dus ga maar naar bed, dan!
Ah fijn Vrolijk, schoonmoeder weer naar huis!
Argh Ely, zeg je nou weer het verboden woord!!

Hier trouwens donderdag dakkapel dus gedl overgeboekt van spaarrekening. Was niet leuk om te doen, maar voor een goed doel. Donderdag dus dakkapel plaatsen dus morgen al klerezooi hier LLL
Ik ben gevlucht op dag van dakkapelplaatsing

Hier trouwens morgen studiedag, dus kindjes vrij. Heerlijk zeg
Ah zeker lekker als je de deur niet uithoeft voor school! Ik ben jaloers op jou!

Ik werk ook op dag van dakkapelplaatsing
Oh klerezooi zijn we wel gewend hoor, voelen we ons snel thuis .

Rustig hier! Wij zijn lekker naar het strand geweest vandaag, wat een superlekker weer was het vandaag, echt heerlijk! Nu zo richting Vrolijk, kinderen hebben er zin in en vragen steeds wanneer we naar 'Mormel' gaan . Heb ze verteld dat ie dol is op graafmachines, dat sloeg wel aan .
Ely *schop*. Kop dicht over die boeken van je!

(issie mooi geworden? )

O en kun jij ook even op LP kijken ivm zondag??

Dakkapel plaatsing zou ik ook mijden als dat zou gebeuren. Maar het lijkt me wel lekker om dan zoveel extra ruimte te krijgen. Helaas zouden wij eerst nog een heel traject daarvoor moeten aangaan om zoiets te kunnen, dus gaat 'm niet worden. Maar drukte ontvluchten is goed idee.

En fijn vrolijk, schoonmams weer thuis. Is nou wel duidelijk geworden wat ze mankeerde?

O en Boef poept nog steeds op de wc. Soms zelfs meerdere keren achter elkaar, hij heeft de smaak te pakken. hij doet het sinds gisterochtends zelfs ook al helemaal alleen. Ik weet niet wat me overkomt. En grappig: meneer werd ineens net zo slim als Loeder met plassen destijds: want 2x poepen binnen een kwartier is wel 2 stickers he .

En het grappige is dat Schurk zijn voorbeeld af en toe aan het volgen is: "Ik gaat op de wc poepen, net als Boef!". Straks heb ik gewoon 2 zindelijke kinderen en geen luiers meer.
Joeheee...wat een goed nieuws van Boef die het op de wc doet. Fijn Athena dat het allemaal lekker loopt en wat moet dat ineens een hoop rust geven ipv dat het energie vreet.

Ely, lekker gehangen met je kindjes vandaag? Wat had je mooi weer he?

Schoonmoeder is thuis, maar weten niet wat ze mankeert. Volgens neuroloog zou het psychisch kunnen zijn, maar dan heeft ze wel een heftige tik gehad. Ik weet het niet zo goed of het nou alleen maar psychisch zou kunnen zijn, maar ze zien iig geen stolsels of abnormale verschijningen op de foto's.

LLL was hier met gezin en was gezellig! Poppetje heeft ze niet achtergelaten Maar Dim en Sum zijn lekkere mannetjes en ze hebben echt leuk met Mormel en Loeder gespeeld. Sjaak en Vrolijkerd hebben elkaar vermaakt en over dingen met stekkers gesproken zoals mannen betaamt. Grappig om elkaar voor het eerst te ontmoeten, maar toch wel te 'kennen'
Nou het was zeker gezellig! Heel grappig hoe de kinderen zich meteen helemaal thuis voelden en losgingen met het speelgoed van Mormel en Loeder. Wat een schatje is Loeder zeg, echt een superlief meisjemeisje, lijkt niet echt op haar nick . En Mormel en Dim en Sum waren meteen dikke vrienden, Sum zei in de auto terug: Gaan we volgende week weer naar Mormel?. Sjaak vond het ook echt heel erg gezellig, en Vrolijk had superlekker gekookt, hebben echt gesmuld. Sjaak wil nu ook een tajine . De kinderen sliepen binnen twee minuten in de auto, hebben ze allemaal zo in bed kunnen kieperen thuis. En kwamen er op de terugweg achter dat het via nieuwe tunnel twee keer zo snel is, maar die kent Sjaaks navigatiesysteem nog niet...

Wat fijn van Boef Athena! Bizar hoe die ommekeer zo ineens dan komt. Maar wel heel fijn, en binnenkort gewoon twee zindelijke kinderen, hoe relaxt is dat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven