LGZW Deel V

22-10-2009 11:39 3103 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gaan we in dit topic al door voor de tweede?? Caatje???

NaamLeeftijdKind

nr.PiesdagZwanger?BijzonderhedenNemovisje271Ja!

22 aug14 januari echoPeanutje331Ja!

23 januariHartje!

Pienienimie moet

alleen nog even

draaien, kom op kleintje!Bengal311Ja!

12 februariHartje!

Lekkere spekbaby op komst Elev292Ja!

25 februariHartje!

Elevmeis is 3Sjip311Ja!

16 maartHartje!

Alles goed en nu al eigenwijs Chi caatje28116 april Minicaat

geboren! Sproet31121 mei Sproetekind

geboren! Dufty32210 juli Duftyboy

geboren!

Duftygirl is 3South29114 juli Southmini

geboren! Mardjen29126 juli Mardmeisje

geboren! Lalie2713 aug Laalbaby

geboren! Luaska3114 aug Luusbaby

geboren! Minie2313 sep Miniemeisje

geboren! Chica29114 sep Chiekmeisje

geboren! DoubleDutch31114 okt Kimberley

geboren!
Oh sjip, klinkt niet zo vrolijk, ik ga zo even lezen, maar alvast

Pientje mop, mijn ouders roken ook heel veel en hun huis stinkt ook heel erg naar de rook. Mijn ouders beloofden ook om niet te roken als ik met luusbaby langs zou komen (en we blijven dan altijd slapen, omdat het een eind rijden is). Maar als ik om half 8 's avonds zou komen, dan hebben zij wel al de hele dag de tijd gehad om het huis blauw van de rook te roken. Ik heb gevraagd of ze dezelfde dag nog, niet meer wilden roken binnen, omdat ik anders zeker minder vaak langs zou komen met luusbaby.

We zijn dus gisteren geweest en het huis rook prima! Geen rookhol! Mijn ouders gingen fijn buiten roken. Tóch, ruiken we nu alle drie wel naar rook. In een huis waar ze altijd roken, neem je die geur toch mee. Het zit zelfs in een plastic tas die ik van daar heb meegenomen.

Toch, en het zijn mijn eigen ouders, ga ik ze niet vragen om dan een paar dagen of een week van te voren niet meer te roken ivm de komst van luusbaby. Ik vind dat je prima kan vragen of ze niet willen roken een dag van te voren, maar niet echt langer dan dat. Het is hun huis. En logisch is, dat ze niet roken wanneer pienmini er is (mijn ouders gingen buiten roken en het beviel mijn moeder zelfs goed, ze rookte een stuk minder).

Maar hoe vaak gat pienmini er naartoe? Al is het 1 dag in de week, dan vind ik dat reuze meevallen hoor. Maar dat is mijn mening, ik snap goed dat jij dat wellicht anders ziet. Ze roken niet waar pienmini bij is. Ik ben vroeger (en menig ander kind), met rokende ouders opgegroeid en goed doorgerookt elke dag van kleins af aan (vanaf conceptie zeg maar). Het is slecht op die manier, maar 1 dagje zo nu en dan, in indirecte rooklucht, vind ik dan nog wel meevallen. Hé, en als je pienmini dan hebt opgehaald, doe je hem/haar lekker in een badje, zodat hij/zij weer lekker ruikt!

Wat wel weer belachelijk is en was, dat ik vroeger als kind kots- en kotsmisselijk werd van de sigarettenrook van mijn ouders in de auto (we reden om de twee weken een rit van 2 uur naar mijn opa en oma). Mijn ouders rookten écht niet met het raampje open en de auto had van zichzelf ook nog een muffe geur... maar mijn ouders minderden er niks om: ik kreeg gewoon een reistabletje! Bizar eigenlijk!

Ff posten, thuiszorg zal zo wel komen
Chiekje, lekker zo'n hangdagje! Wat heeft ze lang geslapen vannacht!

Luusbaby heeft minder goed geslapen (vreemde omgeving natuurlijk), dus hij kwam om 04.00 uur (03.00 uur dus), en om 07.00 (06.00 dus). Dus 1 keer vaker dan normaal.

Beiden keren hebben we een uur kunnen rekken (flesjes werden dus om 05.00 en 08.00, oude tijden, gegeven).

Verder hoorde ik élk zuchtje van luusbaby! Mijn hemel!! Ik vond het eerst wel weer gezellig dat ie zo naast me lag (in campingbedje wel), maar al gauw vond ik het niet leuk meer. Ik werd dus bij elke zucht van hem wakker. Ik heb dus voor geen meter geslapen. Ben blij dat ie vanacht weer lekker op zijn eigen kamer slaapt. Laal, heb je hier geen last van met laalbaby op jullie kamer? Ik kan me voorstellen dat je nachtrust hier erg door verstoord wordt en misschien daardoor wel bijdraagt aan die vermoeidheid van je? Ik ben helemaal gebroken nu nl door het slechte slapen en vaak wakker worden (ook is het maar héél eventjes).

Hoe was jullie weekend?? Hoop dat jullie het fijn hebben gehad!

Mard, het is ook wel overdreven om mardmeisje volledig te dressen terwijl jullie er in jullie hangkledij bij zitten,

Ik gebruik sinds een paar dagen ook die vaseline lanette op zijn lijfje, want hij heeft allemaal rode bulterige/ribbelige plekjes op zijn lijfje. Geen idee wat het is... Volgens mij heeft luusbaby toch eczeem ofzo... ik weet niet wat eczeem is (nooit last van gehad), maar hij heeft nat eczeem sowieso achter zijn oren, en verder overal ruwe plekjes. In zijn gezichtje is zijn wangetje ook heel hard, net olifantenhuid... niet fijn. Verder is het in zijn gezichtje heel droog. Toch de volgende keer maar even aan het CB vragen.

FF posten, thuiszorg is er nog niet, maar kan elk moment komen
Verder heb ik vandaag veel ruzie gemaakt met luusman. Bah. Ik had gisterenavond gerookt bij mijn ouders (in de tuin, samen met mijn moeder, 1 sigaret). En terecht dat luusman daar boos over was. Maar daarna hadden we een moeilijke discussie. Blah blah, lang verhaal, was gewoon niet leuk. Ik zit nu dus met bolle oogjes... inmiddels hebben we het wel weer goed gemaakt.

Ik ga nadat de thuiszorg is geweest, lekker in bed liggen, ik val vast snel in slaap.
Succes morgen Neem! En ik wens je een spoedig herstel.

Pien, ik vind je niet hysterisch. Ik ben nog erger, kan me al druk maken om zwaar geparfumeerde mensen. Wil niet dat mijn kind naar parfum ruikt....
Hee, Pien, gaat het om vaste oppasdagen oid in de week, of alleen voor af en toe? Het feit dat ze speciaal een kinderkamer gaan maken geeft al wel aan dat het niet om een paar keer per jaar gaat. Ik zou me er denk ik niet zo vreselijk druk om maken. Ja, het is vies als je baby naar rook stinkt, en in het ideale geval ademt een baby helemaal geen rook in. Maar als ze nooit in pienmini's kamer roken (misschien een verfje geven?), het huis goed luchten voordat ze (of hij ) komt en natuurlijk niet in de buurt van de baby roken, zal ze uiteindelijk weinig echte rook binnen krijgen. Dat het wel aan de kleding te ruiken is daarna, is gewoon omdat die lucht in alles in dat huis zit. Maar zitten de schadelijke stoffen daar dan nog net zo erg in als in rechtstreekse tweedehands (paradox, maar je begrijpt t) rook?

Ik zou het ook smerig vinden, maar ik denk dat het gezondheidsrisico erg meevalt. En als het niet om drie dagen per week oid gaat, zou ik het laten rusten denk ik. Maar dat is misschien wel makkelijk praten als je het niet bij de hand hebt hoor.. Jij ook succes morgen trouwens!! Zoooo leuk!!

Sjippie, ik heb er werkelijk geen woorden voor. Heeeeel veel sterkte en
Luus jij ook bedankt voor jouw duit omdat je de boel weer een beetje relativeert. Het zal misschien ook niet zo heel vaak voorkomen inderdaad dat onze minie daar daadwerkelijk slaapt. En inderdaad hij/zij kan in bad. Maar dan zit ik nog met het gezondheidsaspect. Ik durf dus niet aan ze te vragen om de dag voor aankomst niet te roken. Zullen ze ook niet doen denk ik. Mmmmmm kweetniet....

Maar eh jij hebt het ondanks het slaapgebrek wel gezellig gehad?

Wel balen van die ruziedag met Luusman. Het ging hier dus ook niet helemaal goed vandaag. Pienman vindt dat heel moeilijk omdat ik er zo sterk in sta wat ik wel en niet wil voor onze mini en hij heeft dat stukken minder. Dat vind ik dan weer moeilijk omdat het om de gezondheid van je kind gaat. Nou ja was ook even lastig dus. Hopelijk zijn je oogjes weer wat geslonken en lig je al heerlijk te ronken naast je lief.

Bengie . Vind ik ook ranzig hoor parfum baby's. Gelukkig is dat wat minder slecht voor de gezondheid. Toch?! Of heb ik er nu weer een zorg bij?

Moet ook eerlijk zeggen dat het verhaal van Sjip dingen ook weer even in perspectief trok.

Laaltje ben je al thuis? Of morgen pas?
Hey Elev. Crosspost.

Als ik heel eerlijk ben weet ik dus niet hoe vaak het zou gebeuren dat Pienmini daar hele dagen/nachten is. Maar ze verwachten dus wel heel wat want ze gaan dus echt helemaal dat kamertje verven (jawel!) en inrichten.

Wacht even ..... Toch even aan Pienman gevraagd. Hij denkt dat het met de verwachtingen ook wel meevalt. Nou ja dat kan ik nu echt nog niet inschatten.

Kon overigens niks vinden over de schadelijkheid van hele oude rook die nog door een huis waart. Ja ja heb gegoogled op "hoe lang blijft rook hangen" en dat soort termen.

Enne je bent wel een standvastig met je 'ze'.

Ben ook heel benieuwd naar morgen. Heb trouwens hele leuke foto's gemaakt vandaag. Die zal ik binnenkort ook wel even op de groep gooien.
Oh en Luus, roken in een (gesloten) auto is ook wel heeeeeel ranzig en onaardig. Hoewel mijn vader dat vroeger misschien ook wel deed. Kan ik me niet meer herinneren.
hihi hai! Ik dacht ook al: er moet toch ergens te vinden zijn hoe schadelijk oude rook is, want dat weet ik echt niet. En smerig is het hoe dan ook, maar als het niet vreselijk ongezond is, is het toch een ander verhaal. En zo moederkloekerig over wat anderen wel en niet met mijn kind mogen doen ben ik ook hoor. (Ik denk trouwens dat ik over zoiets ook panischer en minder toegeeflijk zou zijn bij schoonfamilie dan eigen familie. )

Vind het wel heel wat dat ze echt een kamertje in gaan richten trouwens. Een campingbedje in een logeerkamer zetten is niet goed genoeg voor pienmini zo te horen.

Heel lieve en ware opmerking over sjippies verhaal en het perspectief. Zo is dat. Ben benieuwd naar de foto's!

Slaap lekker straks. (vroeg naar bed hè! )
Hou op hou op hou op want ik ben al best een beetje zenuwachtig!!

En je hebt helemaal gelijk wat schoonfamilie betreft. Maar goed zij leven gewoon sowieso veel ongezonder (weinig bewegen, niet aan milieu denken enzo) en gewoon heel anders. En alleen al daaraan moet ik wennen.

Ga toch eens kijken of ik al wat foto's kan plaatsen. En dan inderdaad naar bed. Hihi!!!
Oh ja, Luus. Inderdaad héél goor dat roken van jou ouders vroeger thuis en in de auto! Kun je nu haast niet meer indenken dat mensen dat doen, dat was toen toch anders. Als ik met elevmeisje in de stad was en 's middags even een kroeg in ging voor koffie keken 'ze' me soms al aan alsof ze direct het MKB zouden bellen. Wie had er hier ook alweer een schoonmoeder die zei dat al die nieuwerwetse adviezen van geen alcohol drinken enzo maar onzin waren? Of was dat Caatjes oma niet?

Heel herkenbaar trouwens dat je opeens zo slecht slaapt als je elk geluidje van Luusbaby hoort. Hopelijk vannacht weer beter. voor de ruzie met Luusman, gelukkig weer goed. ook heel erg voor het opensnijden van je borst en de nog-niet-geëindigde ellende, want dat had ik al wel gelezen en nog niet gezegd. Slaap lekker!

Sproetje, hopelijk gaat het werken met de logeerkamer! Baby's worden schijnbaar sowieso een paar keer per nacht wakker, en vallen dan -op den duur- zelf weer in slaap. Misschien komt Sproetekind zo inderdaad wel zijn nachtfles af, gewoon omdat hij weer in slaap valt voor jij goed en wel aan zijn bed staat. Ik help het je hopen.

Chiek: ik kan je oei ik groei echt aanraden! Het staat bomvol dingen die je baby dan-of-dan leert, en veel mensen zeggen dat alleen wonderkinderen dat allemaal kunnen (ook wel een beetje waar, al staat er zeer duidelijk bij dat elk kind enkele dingen uit dit rijtje zal 'pikken' en geen een kind alles doet), maar het is een fijn boek om twee redenen: heel vaak als je denkt: 'wat is er toch met haar?' blijkt ze een zogenaamd 'sprongetje' te maken. Dan ben je gerustgesteld en kun je er gewoon aan toe geven. Ten tweede staat er heel duidelijk in op welk vlak je baby zich aan het ontwikkelen is, en als je daar op let kun je echt veel beter zien wat ze allemaal aan het leren is. En dat is zo leuk! Je mag de mijne trouwens wel lenen hoor, kun je kijken of je het wat vindt. Tegen de tijd dat elevbaby komt kun je er dan altijd zelf één kopen - of niet. Zal ik m meebrengen?
Ik wilde net naar bed gaan, maar op die foto's wacht ik wel even natuurlijk, Pien.
Snap nu opeens wat Caat bedoelde met dat foto's uploaden niet meer hetzelfde werkt. Pffffff.... Maar het is bezig met nadenken geloof ik dat programmaatje.

Ga ik ondertussen even tandenpoetsten enzo....
Nou dat werkt dus niet meer zoals voorheen. Maar er staat wel iets op geloof ik.
Goedemorgen een vrolijke maanag allemaal.

Ben heel hard aan het duimen voor Neem met haar zielige hand. En moet ook steeds aan Sjip denken.
Hé, mee eens Elev, van het 'oei, ik groei' boek. Sproet vind het boek geloof ik niet zó, negatieve verhalen van ouders erin, maar die sla ik vaak over. Ik vind het meest interessant dat er een schema in staat, met wanneer en wanneer je kindje een sprongetje maakt en de schema's met welke handelingen/dingen je baby ná die sprong kan.

Ik merk duidelijk dat luusbaby nu weer in een sprong zit (de langstdurende ook nog, uit het hele schema, namelijk vijf weken!!) en ik zie ook al dat ie weer een aantal dingen meer kan nu, dan een week geleden.

Ik grijp best vaak terug op dat boek, lees het desbetreffende hoofdstuk en zie gewoon herkenning!

Neempje, veeeel succes vandaag!! Doen ze het onder lokale verdoving of algehele narcose?

Ik heb vannacht weer stukken beter geslapen! Luusbaby lag weer heerlijk in zijn eigen kamertje en ik heb hem om 03.00 uur even horen piepen, om 04.00 uur even horen piepen en vervolgens pas weer om 06.00 (en toen zijn fles gegeven).

Straks even wegbrengen naar het kdv. Hij ligt nu nog te slapen, dus ik denk dat ik hem om 09.00 uur een flesje geef en daarna wegbreng.
Oh lekker Luus, weer een 'vrije' dag vandaag. Kan je lekker bijkomen. En fijn dat Luusbaby gelijk weer 'gewoon' sliep thuis. Je ouders vonden het zeker wel heel leuk dat jullie kwamen logeren? En je oma ook dat haar achterkleinkind langskwam. Hebben jullie een vier-generaties foto gemaakt?

Uit 'oei ik groei' las ik ook lang niet alles. Eigenlijk alleen wanneer de sprongetjes waren en dat stuk over welk gebied ze dan ontwikkelde (en het lijstje met bijbehorende vaardigheden). Ik kan me eigenlijk geen negatieve verhalen herinneren.

Neem, succes!!
Goedemorgen meisjes!

Neem heel veel succes vandaag! En wat ontzettend spannend...kan me voorstellen dat deze twee weken ineens veel langer duren dan de weken daarvoor! Duim voor je!

Mard, vandaag weer eerste werkdag? Ook spannend! Dit is mijn laatste week verlof, ik begin aanstaande maandag ook weer. Meeeeeeennn wat is dat snel gegaan zeg...

Chiek, wat je zou kunnen proberen als je Chiekepopje tussenin wilt nemen...gewoon het aankleedkussen tussen jullie eigen kussens inleggen. Dan heeft ze haar eigen plekje en als je daar het dekentje uit haar wiegje voor gebruikt, dan kan ze ook niet onder jullie dekbed komen. Wij nemen Laalbaby ook regelmatig tussenin 's ochtends...dan slaapt hij nog net even wat langer door.

Luus, arme borst Hoe is het nu met je? En hoe is het met Luusbaby? Alweer een beetje een blije baby? En nee hoor, ik heb niet echt last van Laalbaby op onze kamer. Ik vind het juist heerlijk om naar al die geluidjes te luisteren Ik heb meer last van mijn eigen man Ik lig vaak op mijn zij, en in mijn andere oor doe ik dan soms een oordopje. Dan word ik van het eerste gepiep niet wakker, maar hoor ik wel wanneer hij huilt.

Elev...wij hebben ook een Buga*boo met rood en antraciet! En hij is inderdaad errug mooi!

Sjip heel veel sterkte!!!

Euhmmm verder weet ik even niet meer zo goed wat er allemaal geschreven is

Weekend weg was echt lekker zeg! We hebben het park gelaten voor wat het was, het ging ons er om dat we echt even tijd voor ons 3-en hadden. En dat hadden we...net wat Chiek schreef...op de bank, thee en chocolade, film kijken of boek lezen, lekker knuffelen met Laalbaby en genieten van elkaar. Hadden we echt even nodig dit. 's Avonds lekker gegeten met Laalman toen Laalbaby lekker sliep, weer eens even bijpraten...Gisteren hebben we een lange wandeling gemaakt, het strand was vlakbij en het waaide erg hard, dus dat was wel even leuk! Totdat je dan bij het strand aankomt en je realiseert dat je het hele strand niet opkan omdat je met een kinderwagen loopt

Oh ja, Beng...ik zat gelukkig niet op de bank met Laalbaby, we hebben niets gemerkt van dat uurtje en hebben gisteren hetzelfde ritme aangehouden, alleen de laatste fles een uurtje gerekt. Geen centje pijn, want voordat hij die fles krijgt, slaapt hij toch al...
Goedemorgen!

Mensen, wat een rotweer. Ik ga eens even reageren voor zover ik onthouden heb.

Allereerst Sjip: !!! Wat een rotnieuws meid. Heel veel sterkte!

Dan Nemo, veel succes vandaag met je zielige hand (Pien )!

Mard, succes op je allereerste werkdag na miljoenen jaren vrij.

Pien, jij ook al succes en veel plezier met de foto's vanmiddag. Was toch vandaag?

Chiek, wat relaxed zo'n lekkere nacht!

Sproet, ik vind fietsen ook heul duur hoor, maar ik moet ook een nieuwe hebben. Ik rijd nog op een kinderfiets. Daar kan niet met goed fatsoen een kinderzitje op. Hopelijk vind je een niet te dure naar je smaak.

Laal, wat fijn dat jullie zo hebben genoten van jullie weekend!

Ehmm... wat nog meer?

Over het (binnen) roken: Pien, ik denk ook dat als ze een heel rookvrij kamertje voor Pieniemini houden en buiten roken als hij/zij er is, dat het niet heel veel kwaad kan. Bij mij in de familie was mijn moeder de enige (ja echt!) die rookte, maar ze is gestopt toen mijn nichtje onderweg was. En van mijn schoonfamilie roken mijn schoonzus en haar vriend, maar Miniemeis gaat toch nooit bij hun op bezoek en ze roken verder overal gewoon buiten omdat niemand een rookhuis wil.

Over 'Oei, ik groei!': Ik vind het ook een fijn boek. Miniemeisje is natuurlijk nog niet zo oud, maar ze zit nu in haar derde sprongetje (+/- 8 weken-sprong) en ik merk ook inderdaad dat ze opeens meer wakker is, meer dingen leuk vindt etc.

Miniemeis heeft vannacht heerlijk geslapen, van 22:15 tot 4:15 en van 4:45 tot 8:00. Alleen, toen waren haar papa en mama heel wakker omdat ons dametje normaal stukken van 4 uur doet, en geen 6. Stonden we daar met zijn tweeën aan haar bedje om te kijken of ze het nog deed.

Ze krijgt ook een toffe nieuwe wipstoel van haar opa en oma! Minienichtje had 'm gekregen toen ze gedoopt werd, maar Miniemeis wordt niet gedoopt. En opa en oma vinden dat ze dan toch een cadeautje verdient. Maar ze krijgt er dus één met trilfunctie en speelgoedboog. Die we nu hebben is alleen maar een stoeltje, verder niets. Beetje saai. Maar ze zit er best lekker in.

Goed, ik ga maar eens ontbijt zoeken. Heb net uitgebreid gedoucht nadat we lekker met z'n tweetjes in bed gekroeld hadden.
Sjippie, wat een ontzettend vervelend bericht zeg, jeetje

Het blijft dus een heel heftig jaar voor jullie, bah! Snap volkomen dat je hier daarom niet zo vaak bent, je moet nu doen wat goed voelt, dat snappen we natuurlijk allemaal. Heel vele sterkte meis

Mini, gek he, dat als je baby langer slaapt, dat je dan dus zelf klaarwakker in je bed ligt , dat hadden wij dus ook... En man maar zeggen "dit is niet goed hoor" maar natuurlijk kwam ze anderhalf uur later echt wel melden dat het etenstijd was! Probeer er nog maar niet aan te wennen (hier was het komende nacht weer 23.30-03.30-06.30)

Elev,als je het boek mee zou willen nemen,graag! Dan kan ik inderdaad kijken of ik het wat vindt. Lief van je!

Neem gaat zo proberen te posten met haar linkerhand

Laaltje, jullie weekend klinkt heerlijk! En die strandwandeling...tsja... Had je geen draagzak oid bij je?

Welke dagen ga je eigenlijk werken straks?
Bijna vergeten... Pien, heel veel plezier straks! Laat je ons het eindresultaat zien?

Ik ga nog even rommelen in huis hier, moet ook nog even boodschappen doen... en dan krijg ik hele leuke visite
Goedemorgen!

Gisteren de hele dag niets gedaan eigenlijk, we hadden ons voorgenomen heel nuttige dingen te gaan doen, maar soms heb je van die dagen dat er niets uit je handen komt. En om 16.0 hadden we alweer een afspraak bij Sproetmans ouders. We hebben daar met de hele familie gegeten en dia's gekeken van toen Sproetman klein was, erg leuk.

Sproetekind heeft weer tot 05.00 geslapen vannacht. Toen hoorde ik hem 'kletsen', ben er maar uitgegaan, durf het geloof ik nog niet aan om echt af te wachten of hij weer gaat slapen (doe ik wel om 03.00 's nachts hoor) of gaat huilen.

Maar hij heeft z'n dag niet, is de hele tijd aan het piepen, wil veel aandacht enzo (sprongetje dus? ik heb alleen de uitgave van 1984 doorgebladerd die mijn moeder heeft liggen, kan me niets van negatieve verhalen in het boek herinneren, maar vind het nogal een horoscoop, je kunt altijd wel iets van je kind herkennen en al die sprongen lijken op elkaar aan te sluiten waardoor je kind er altijd wel in eentje zit en het slechte/goede/diepe/onrustige slapen/drinken etc te 'verklaren' is. Sorry, ben wel erg sceptisch geloof ik, zal de 2009 editie eens inkijken).

Sjip, ik ga je verhaal zo even lezen op de groep, maar geloof dat ik je nu alvast een kan geven.

Ook een Neem. Heel veel succes vandaag. Hopelijk ben je snel van die pijn verlost.

Pien, veel plezier!!!! (ben benieuwd of je stiekem 'iets' ziet)
Wie is die héle leuke visite, Chiek?
Dames, dit is mijn eerste parttime dag Ik werk nl. op di,wo,do.

Ik heb vandaag dus nog lekker vrij maar voel al de ultieme werkende moeder met een parttime dag. Vanochtend nl. redelijk op tijd opgestaan (half 8) gekolfd, ontbeten, mardmeisje uit bed, voeden, knuffelen, weer naar bed (brullend en wel) ik gedouched, keuken gesopt, stof gezogen en nu zit ik met een koffie verkeerd en een chocolade bruintje van AH achter de laptop

De fysio komt vanmiddag voor Mardmeisje ben zeer benieuwd.

Pient over het roken, ik ben net zo panisch als jij en mijn lief ook. WE gaan bv wel naar mijn opa toe, maar dan bellen we vantevoren of er geen visite is en vragen dan of hij niet wil roken als wij er zijn. Vind het nl. wel lastig om visite in andermans huis te vragen om niet te roken. DAt wordt nog spannend straks als mijn schoonmoeder jarig is. Ze roken zelf niet, maar verder 3 van de 6 schoon/kinderen wel plus bijna alle visite. DAar ga ik dus niet lang zitten met Mardmeisje, maar lief ook niet denk ik.

Bij mij thuis rookt niemand meer en met de baby`s gewoon buiten. Oja, mijn zwager rookt, maar die heeft zelf een baby. Die is weer begonnen toen mijn zus zwanger was Mijn zus haar schoonfamilie roken als ketters om het even plastisch uit te drukken, zal eens vragen hoe ze dat daar doen voor je.

En ik vind eigenlijk omdat wij zelf niet roken, ik niet drink etc. ik mijn kind niet voor andermans gerief in de rook ga zetten. En ik vind in de rook ook een huis waar de laatste sigaret uitgaat zodra de babybel gaat. Zo`n trut ben ik dus
Oh ja, ik heb Oei ik groei hier liggen, en doe er niks mee Ik zou hem je bijna aanbieden Chiek, maar dan zal je zien. Heb ik volgende week enorme behoefte aan een naslagwerk. Ik kon er ook inet echt iets mee, dan weet ik ook weer niet precies welke week Mardmeisje zit (zo ontaard ben ik ) en dan moet er weer een week bij of af omdat ze te laat is geboren en dat hoeft dan weer niet perse. Kortom, er is volgens mijn boek altijd wel een sprong onderweg of net geweest dus heb er nog niet echt iets aan. Kan me wel voorstellen als je zelf erg van de statistieken en grafiekjes bent en daar houvast aan hebt je er wel iets aan hebt. Maar dat heb ik niet echt.

Mijn statistiekje ligt nu nl. alweer te bleren terwijl ik de hoop had dat ze nog een uurtje zou slapen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven