Joeppie! We zijn bijna compleet.....

25-07-2007 14:10 3183 berichten
Alle reacties Link kopieren
Lieve Lab,

Wat een leuke naam! Dat hoor je niet vaak.

Rust maar zoveel mogelijk uit meis,... heb je verdiend!

Kus Millie
Hallo allemaal,

Millie begint zich zo een klein beetje te vervelen. hmmmm.

Ik heb alles gedaan wat gedaan moet worden. Alle was ligt gestreken in de kast. Alle belangrijke boodschappen zijn gedaan... En opruimen en schoonmaken moet eigenlijk wel gebeuren, maar als ik dat doe, dan kan ik de rest van de dag niks meer doen... (ivm moeheid enzo)

Best lastig... als je niet zoveel kan doen op een dag... dan moet je gaan kiezen wat het belangrijkste en/of leukste is. Maar die keuze is best lastig. Ik moet me natuurlijk niet aanstellen, maar ik heb even een heel klein momentje van zwakheid nu, dus ik klaag lekker even hier, dan ben ik t kwijt en kan ik gaan bedenken wat ik voor leuks ga doen vandaag.

Hoe is t met iedereen?

Nijn lekker op vakantie, Eef bezig met kopen van een heel mooi huis :D Labje natuurlijk in haar bedje met de kleine piranha Fiep bij zich... hmmmm... Misschien ga ik vandaag maar eens een leuk boekje uitzoeken uit onze boekenkast. Misschien staat er nog iets leuks in wat ik nog niet gelezen heb...

Dikke zoen van Millie
Millie, je zit in de "oh shit, verlof is helemáál niet zo leuk want je gaat je de pleuris vervelen omdat je wel wil maar niet meer kan-fase"... erg herkenbaar onder de ex-zwangeren onder ons denk ik, in ieder geval wel bij mij

Ik heb net de ramen gezeemd, met zo'n telescoop-stok want bovenste verdieping. Gadegeslagen door drie buurvrouwen die koffie zaten te drinken op het balkon van het penthouse... pfff... daar word je toch wel zenuwachtig van hoor... je vóelt ze gewoon denken "nou nou, normaal zeemt ze nooit de ramen en nu ze haar huis gaat verkopen ineens wel"... (terwijl ik het heus weleens doe! Maar die stomme zee-meeuwen die schijten toch binnen een dag de ramen weer onder dus ik doe het niet zo vaak... maar ik doe het heus wel! hoor!)

Man heeft vanmorgen ineens een nieuw woord bedacht. Zoon lag in de box zich enorm aan te stellen en we hadden afgesproken dat we hem zouden laten miepen. Maarja, na een kwartier gekrijs kon ik me niet inhouden, waarop ik er heen loop. Zeg Man "doe nou niet, hij ligt gewoon te dramaqueen-en". Ik pieste zowat in mijn broek van het lachen... drama-queenen, wat een woord...

grtz E.
Hallo,

Hoe gaat het hier. Aramilia houd je het nog een beetje vol met de warmte? Ik zoek af en toe even verkoeling binnen of in ons zwembadje. En vooral vannacht heb ik slecht geslapen vanwege de warmte. Maar daar zullen de niet zwangeren ook last van hebben lijkt me.

Lab: wat heeft jullie dochter een mooie naam, ook de roepnaam vind ik erg leuk. Ook omdat je de naam niet veel hoort.

Wij hebben sinds het weekend ook eindelijk de jongensnaam. Ik hoop dat we het hierover eens blijven.

Vanmiddag dus de groeiecho, om half 6. Wel een rottijd, maar ja wat doe je eraan. Nu kunnen we wel de hele dag onze gang gaan.

Liefs Manderley
Ik heb besloten... ik ga zwemmen...

We hebben hier een buitenbad wat verwarmd wordt tot 22 graden. Ik hoop maar dat het niet te koud is. Maar ik kan het allicht proberen, nietwaar? Anders ga ik gewoon meteen weer naar huis.

Jullie horen wel hoe het was. :D

Kus voor allemaal!

Manderley: succes met je echo.

Millie
Bij deze de ontbrekende teksten, zodat ons topic compleet blijft!

Manderley: Tue Aug 7, 2007 3:48 pm

Ik kan met veel moeite op het forum komen, maar zodra ik ons topic

open, kom ik niet verder. Voorlopig is het nog niks dus.

We zijn vanmiddag bij de babydump geweest, even snuffelen voor wat

laatste dingetjes. OOk heb ik hun gratis doos opgehaald, was best leuk

gevuld. Er zit alleen 1 lang plat roze bakje in en ik weet echt niet

waar het voor is. qua hoogte pat er net 1 inlegkruisje in....

En nu ben ik druk bezig om de laatste hand te leggen aan de

geboortekaartjes.

Ik hoop dat het vivaforum snel weer optimaal werkt.

Joan: fijne vakantie!!!

Joan: Tue Aug 7, 2007 3:10 pm

Ik heb ons wel gevonden, maar duurde me te lang voordat ik ergens wat

kon vinden hoe ik moest reageren, dus doe het hier maar ven snel

Labje ben benieuwd naar je verhaal en de naam van jullie dochter vind

ik echt Toppie gaaf.

Ik moet nu echt verder, ben bezig auto in te pakken en we gaan vanavond

op vakantie.

Ik spreek jullie na de vakantie weer (dan hebben jullie het nieuwe

forum onder de knie en ikke niet haha)

Tot gauw

Knuffel van mij

Eef: Tue Aug 7, 2007 2:53 pm

AARCH... ik snap niks van het nieuwe viva-forum. Ik moest me eerst

het pestpokke zoeken omdat ik ons topic niet meer kon vinden (ik kijk altijd naar de openingdatum maar die staat er nou niet meer bij) en

ik weet ook niet hoe ik kan reageren zonder dat ons topic verdwijnt en

ik een andere pagina krijg... AARCH... ik vind het maar niks!!

Belle, reageerde dinsdag 7 aug 2007 om 10:20

Hiep hiep! Gefeliciteerd lab en Quizzzz. Een meisje! En wat een leuke naam Fieperdepiep...ik hoop dat je al weer een beetje op krachten komt. Geniet lekker van de kleine Fiep.

Wij zijn inmiddels weer terug van vakantie. Alles is heel goed gegaan. Frouk heeft de hele 12 uur in de auto liggen slapen! Ik ben trots op d'r.

Opeens kan ze ook een paar nieuwe dingen.- zich optrekken en gaan staan- alles eten wat los en vast zit: olijven, geitenkaas, vruchtenyoghurt, kokos-ijs... hahahahah ze lust echt alles geloof ik- ze kan bijna zelf gaan zitten- en echt kruipen op handen en knietjes

Voor het nieuwe forum wat belle vriend heeft gemaakt is geloof ik niet zo veel animo? Ik laat het wel gewoon bestaan, iedereen ziet maar wat ie er mee doet.Ik ga maar eens even boodschappen doen.

Daaaaaaaaaaag

Belle

Eef, reageerde dinsdag 7 aug 2007 om 10:18

Millie toch... schrikken zeg! Maarja, ik zou ook niet weten hoe je ánders over een natte vloer moet lopen... op blote voeten kan je ook uitglijden toch? (Ik dacht dat slippers juist veiliger waren). Nouja, gelukkig is alles goedManderley, fijn dat je groeiecho goed was. Overigens schatte men Zoon ook op 5 à 6 pond, maar die kwam er toch echt 7 pond schoon aan de haak uit... als je kindje namelijk besluit om te laat geboren te gaan worden, dan groeit hij/zij wel lekker door in jouw buik en komt 'ie er toch zwaarder uit... Dus eigenlijk heb je nog niks aan de voorspelling van de gyn

Over het geslacht... ik ben benieuwd hoor! Als je onze echofoto's en - films terug kijkt, is er echt NIETS van een jongetje in terug te vinden... hihi... blijkbaar heb je (wij in ieder geval) een expert nodig om het te kunnen zien. Maargoed... ben dus echt benieuwd! Bij mijn nichtje wordt het waarschijnlijk een jongetje, maar de experts houden een slag om de arm omdat het uitsteekseltje ook een stukje navelstreng zou kunnen zijn...

Millie... hier weer een geval van Extreme Vergeetachtigheid Na De Bevalling: de cd... die bleken we al te hebben... we hebben zelfs een hele cd-box met 5 cd's, de hele serie dus ... ... Dusse... wil je hem misschien zelf hebben? Oh en de bijtring is helemaal hot hier... meneer knaagt zich het ongans...Zometeen komt de makelaar... pfff... toch wel spannend allemaalLabje! Hoe gaat het? Vandaag de derde dag als ik me niet vergis, of de vierde.... in ieder geval de beruchte stuwings-en-kraamtranen-dag. (Ik zat destijds 's middags nog lyrisch tegen mijn kraamhulp te roepen dat ik het allemaal zoooo leuk vond... en 's avonds voelde ik me Echt Heel Zielig)... ik hoop voor je dat het allemaal meevalt. En als de kraamtranen toch komen: laat maar gaan... het mag! Je bent verexcuseerd! (Lekker toch!)

grtz E

Manderley, reageerde dinsdag 7 aug 2007 om 8:34

Oei Millie toch. Ben je zo voorzichtig en net op het eind val je. Wat zul je geschrokken zijn. Gelukkig beweegt Iebele goed. Het vruchtwater vangt een hoop op. Wij hadden gisteren de groeiecho, nu bij een andere Gyn. Deze was erg leuk, ze nam ook echt de tijd voor ons. Ze heeft alles meerdere keren goed bekeken. Gup groeit goed, niet te groot niet te klein. ze schat dat gup bij de geboorte 5 of 6 pond zal zijn. Ze heeft nog geprobeerd het gezichtje tevoorschijn te toveren, maar Gupje deed snel zijn handje ervoor. S. denkt dat hij ook nu duidelijk kon zien wat het geslacht is, maar ik niet. ze ging ook zo snel langs de billetjes. Nou ja over maximaal 7 weken weten we wie van ons tweeen gelijk heeft. S. denkt een jongen en daarom denk ik een meisje.We hadden trouwens ook wat op weg nar het ziekenhuis, was in ineens de schokbreker van onze auto kapot. S. is heel langzaam naar zijn ouders gereden en daar hebben we de auto van schoonpa meegekregen. Je moet er toch niet aan denken als zoiets gebeurd terwijl ik naar het ziekenhuis moet ivm bevalling.Liefs Manderley

Aramilia, reageerde maandag 6 aug 2007 om 16:24

Hmmmm, zwemmen was lekker. Wel enorm koud water zeg, maargoed. ben weer wat afgekoeld.

Wel een heel domme actie uitgehaald. Ik ben met mijn slippers op een natte vloer gaan lopen. boem! Lag ik op mijn gat. Ik schrok wel even hoor. Ik had extra opgelet met zwemmen op alle springende kinderen enzo, vanwege de dikke buik. En helemaal op 't eind, toen ik dus wilde gaan douchen viel ik alsnog. domme millie. Gelukkig is met Iebele alles goed. Hij is nog steeds vrolijk aan het doorzwemmen in mijn buik. Hij vond 't ook heerlijk geloof ik. Allemaal geschop en gedartel... nog steeds. hihi.

Nouja, Gelukkig niks aan de hand. Ik viel niet echt hard, en niet op mijn buik, maar op mijn bil/heup... maar 't was wel even schrikken hoor.

Nou, jullie zijn weer op de hoogte van mijn zwemavontuur.

Liefs

Millie
Zo, nu even echt... ik ben blij dat het posten van Eef nog niet lukte, want nu hebben we alle topicteksten nog steeds mooi op een rijtje,... ook degenen die nog ontbraken. Joeppie!

Hier alles ok. Ben enorm stijf vandaag, dus doe niet zoveel... Sander is thuis komen werken, want op de uni schoot het niet zo op. (Vind ik helemaal niet erg dus...)

Ik ga eens kijken of we iets te eten kunnen maken hierzo.

Kus van Millie
Het is me gelukt!

Ik heb ons topic gevonden EN ook nog kunnen posten.

Ga naar: Deze site

Dan ben je meteen in ons forumtopic.

Bij "Plaats een reactie" kan je een stukje tekst typen. Als je dan op bekijk bericht klikt (onderaan pagina) dan kan je zelfs nog eerst je bericht bekijken voordat je hem verzend. Daarna kan je het bericht verzenden. Alles werkt zoals het zou moeten...

Wat ik wel even heb gedaan is de volgorde van berichten aangepast. In het begin staat namelijk het eerstgeschreven bericht bovenaan, maar dat is lastig....

Dit kan je aanpassen bij tabblad: Forum >> Voorkeuren >> "Draai de volgorde om van de berichten (laatste berichten bovenaan)"

Ik hoop dat dit jullie wat helpt???

Liefs

Millie

PS: je kan een kleurtje kiezen voor je tekst, zoals ik al bij mezelf en eef heb gedaan, maar je moet echt de engelse naam voor de kleur gebruiken. Ik heb "green", Eef heb ik "blue" gemaakt. Ik ga hieronder testen welke kleuren allemaal kunnen...

pink

purple

red

yellow

brown

orange

hmmmm, ik zie nu bij het bekijken van het bericht dat rose en bruin niet werken, en dat geel onleesbaar is...

Nouja, dan weten we dat vast.

Ohja, nog een handige tip... als je Deze site in je favorieten van windows zet, dan kan je er meteen heen, ipv lang te moeten zoeken naar ons topicje :D Scheelt een hoop gehannes!

(Millie verveelt zich, dat hebben jullie al door he? Dit nieuwe forum is een mooi tijdsverdrijf, hihi)
Ik hads vanmiddag ook al geprobeerd om hier te posten, maar dat wilde niet. Ik kreeg een foutmelding. Ik vind het voorlopig erg wennen aan het nieuwe forum. Maar ja dat is vast een kwestie van veel forummen is snel wennen.
Wow Millie, wat goed van je dat je die dingen allemaal gevonden hebt... en hoe kon jij al die berichtjes zien die wij vandaag gepost hadden? Heb je de hele dag op het forum gezeten en alles meteen gekopieerd???

Ik vind het voorlopig allemaal lastig, hihi... ik zie mijn tekst nu niet in blauw overigens... Ik kan ook de icoonetjes niet meer vinden

Vanavond zijn we met Zoon naar vrienden geweest. Zoon was wakker van een uur of vier tot half tien! In de auto terug was hij zo moe dat hij als een blok in slaap is gevallen, en doorsliep toen we hem uit de auto haalden... het gegooi met de deuren deed hem niks. Een unicum!

Mmmm eens even kijken of posten lukt...

E.
Ik probeer mijn tekst blauw te krijgen, maar je moet daar wel voor gestudeerd hebben geloof ik...

onee, ik kan het!

Die smilies... die staan er niet als je het bericht wil schrijven, maar als je dan op bekijk bericht klikt dan zie je wel een icoontje met smilies....

even proberen hoor

Mmm ik vind de meeste maar stom... de meeste van die smilies worden gebruikt door die die-hard forummers die hier echt de hele dag rondhangen en steeds off-topic gaan... ik vind alleen die van Maaike Hartjes leuk, de rest niet (alleen de applaus, die is wel leuk )

Grtz. E.
Ik heb zojuist ondekt dat je reeds geplaatste berichten kunt aanpassen... handig! Kan je hele beschamende typefouten of per ongeluk getypte namen er weer uit halen... Mmm ik begin het voordeel van dit forum in te zien geloof ik

Mijn tekst wil niet meer blauw worden :'-
GRRRRRR

nog maar eens proberen

Gelukt!

Goedzo Eef en Manderley!

Posten gelukt!

Voor iedereen die ook een kleurtje wil en dit niet kan vinden... Het blijkt dat je een code moet intypen (ipv een kleurnaam), dan werkt het beter.

Een overzicht van alle kleuren vind je op deze site

Succes girls!

Ik heb het boek "regelmaat en inbakeren" van Ria Blom besteld op bol.com, vandaag komt het binnen. Ik ben heeeeel benieuwd. (zie deze site)

Liefs

Millie

Jemig, ik kan geloof ik niet zo goed tegen veranderingen...

Ik ben benieuwd of ik de nieuwe site ga snappen.....

Als het goed is heb ik nu een kleur...

Effe testen!

Belle
huh!? Niet dus. En ik heb nog wel de code ingetoest!!!

STOM
Belle, je moet je hele tekst selecteren na het typen, en dan een kleurtje selecteren :D succes!

Liefs Millie

PS: je kan trouwens bij "bekijk bericht" eerst kijken hoe het eruit ziet voordat je het op het foprum zet :D
ohhhhhhhhhhhh nog een poging
Hehe eindelijk, ik dacht al dat ik een computercursus nodig had....
Ik heb een mailtje gehad dat mijn acoount verloren is gegaan, maar ik kon gisteren nog wel inloggen. Even testen of ik nu nog berichten kan plaatsen.

Ja het kan dus nog. Willen we hier ook nog onder een nieuwe naam verder?

Ik dacht dat we eindelijk de jongensnaam hadden, maar nu kunnen we het nog niet eens worden over de roepnaam. We hebben twee namen en ik wil ze eigenlijk beide niet als roepnaam.
Och jeej Manderley, dat is niet zo handig zeg!

Nouja, wie weet zeg je al ie geboren is: "ooooh, maar dit is echt een "..." (nader in te vullen naam). En misschien is het wel een meisje, dan hoef je je helemaal geen zorgen te maken.

Hier gaat het verder wel goed. Mams is vandaag langsgeweest, dat was erg gezellig. We hebben samen gelunchd en daarna heeft ze geholpen met het huisje aan kant maken. Lekker gestofzuigd & gedweild! Alles is weer heerlijk aan kant. En dat is toch wel fijn, nu ik dat zelf niet meer kan.

Ook heb ik het boek van Regelmaat en inbakeren gekregen. Ben al op blz 80. Het is erg interessant om te lezen, en er staan zeker helpvolle tips in. Soms denk ik... hmmmm dit gaat wel erg ver, maar dat zijn dingen die je gewoon zelf kan aanpassen natuurlijk. MAar al met al een leuk boek om te lezen.

Dat ga ik nu maar even doen weer, want dat kan liggend.... en ik sta/zit al weer te lang.

Kus van mij voor jullie allemaal!
[img]Even laten weten dat we weer heelhuids terug zijn
Even Labje feliciteren met haar dochter...
Ik heb echt bewondering voor je! 42 uur...
Hoop dat je geniet!
en even kijken of ik het kan op het nieuwe forum....
Maar ik vind het niet ecth simpeler geworden op het eerste gezicht....

MOrgen reageer ik uitgebreider!

Liefs Nijn[/img]
wat betekent dat img voor mijn bericht??
quote:Nijntje79 schreef op 08 augustus 2007 @ 21:05:

wat betekent dat img voor mijn bericht??eeeh... geen idee...
Wat een vreselijk forum! Jakkie bah! (ik is nu moeder, dus heb taalgebruik moeten kuisigen)

Dag schatten!

Als het goed is krijgen jullie morgen allemaal het geboortekaartje van Fiep. Ze is geweldig, lijkt een beetje op een bulldogje, met blonde haartjes (dit schijn je niet te horen zeggen als kersverse mama, maar ze is wel een heel mooi bulldogje).

Madame groeit als kool, ik lever melk als een hele stal koeien, ik vraag me af of ik ooit uitgerust raak en er zijn momenten dat ik heel blij ben dat jullie al wat meer ervaren zijn. De vierde dag zat ik in zak en as, en herinnerde me dat Eef ook de vierde dag zielig was en stuwing had. En die wetenschap hielp.

Het is echt vreselijk veel wat op je af komt, zeker na die hele bevalling en de niet zo leuke nacht daarna. Maar dat hele verhaal volgt later, ik ben het eerst zelf nog even aan het verwerken.

Kort samengevat: láng, auw, twee keer naar ziekenhuis heen en weer, littekenweefsel kapot getrokken, want dat hield de ontsluiting dus tegen, slaapmedicatie die dus niet werkte, uiteindelijk epi (heeeeeeeeerlijk na 36 uur), vliezen werden gebroken, weeënopwekkers, weeënstorm, geen epi meer, in 11 minuten persen Fiep ter wereld geperst, geheel vrijwillig (ahum) uit- en ingescheurd, Fiep had de navelstreng tweemaal strak om haar nekje, hele enge minuut, vervolgens het liefste stemmetje ooit gehoord. Placenta er na 59 minuten uitgerukt........

Eigenlijk viel het me best mee....... behalve dan die eerste 36 uur en dat ene hele enge minuutje.

Lieve Millie en Manderley, laat je niet ontmoedigen, het bevallen is me écht meegevallen. En een tip: als je mag persen, probeer het dan niet eerst voorzichtig, maar pers uit alle macht...

Aan de ene kant heb ik zoveel te vertellen, aan de andere kant wil ik zoveel vragen (hoe deden jullie dit, komt dat ooit nog goed en dergelijke)..... maar ik ga eerst proberen mijn rust te pakken.

(leuk detail. Door een berichtje van Millie heb ik tijdens de weeën nog het boek 'Duik in je weeën' gelezen...... een soort toetsing van de theorie aan de praktijk..... ik had er geen hol aan! Maar ik bracht wel mijn tijd nuttig door!)

Ik ruik momenteel als een vuilnisbakje, maar die koolbladeren in mijn beha helpen inderdaad tegen de stuwing.

Dikke knuffel voor jullie allemaal!!

Liefs, Lab

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven