***** Juli 2009 *****

09-09-2009 19:51 3008 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer ons derde topic. Intussen zijn we supertrotse moeders van de mooiste kindjes van de hele wereld! Om precies te zijn: 10 babyboys en 16 babygirls.

Hieronder de links naar onze eerdere topics:

Juli 2009, deel 1

Juli 2009, deel 2
Ik hoop het echt voor je Ring, dat de allergieën niet overslaan naar Miep! Het is zó rot om zo'n kleintje al pufjes te moeten geven en meerdere keren per dag met verschillende zalfjes en crempjes te moeten insmeren. helaas komt er voor dochterlief en mij qua eczeem nu weer een beroerde periode aan, de winter met de warm-kou overgangen, weinig zonlicht, verwarming aan.... slechter kun je het niet hebben voor je huid. Op maar de zomer dan maar, ik ga vast aftellen!!!
Ik tel met je mee... Alhoewel: ik heb juist meer last in het voorjaar en de zomer, vanwege de pollen. Ook niet ideaal.

Kortom: een allergie sucks!
Haaa Maria ook een avatar, Mooooi een lief lieveheersbeestje. Nog een gedachte erachter????

Hmmm die Gap winkel is nog altijd in de concept fase hahahaha. Man ik heb het al te druk om te mailen Nee serieus ik ga het zeker doen maar het wordt uiteraard een lange termijn project. En als...als...als dan natuurlijk in Utrecht Ring das logisch.

Ik vind het merk Lief helemaal leuk hoor en heb er best veel van. Maar niet om een winkel mee te beginnen haha. Dan wil ik graag de eerste zijn. Trouwens Lief blijft wel altijd erg mooi in de was enzo. Ik vind de kwaliteit wel erg goed. En tja, alles wat met babies te maken heeft is een goudmijn en voor alles betaal je te veel. Moet je eens naar Jottum kleren kijken. Niet normaal meer zeg.

En oh ja, tippie, Lief heeft altijd online vette uitverkoop aan het einde van het seizoen. Eerst iets van 30% dan 50% en dan 70%. (al heb je dan niet heel veel keus meer, maar moet je slim inkopen voor volgend seizoen of ik koop heel goedkoop kraamkadootjes op die manier, iedereen vind het leuk om een paar schoentjes van Lief te krijgen, of een paar sokjes of weet ik veel) Nou dan kost zon shritje geen moer meer, zeker niet als je hem daarna weer doorverkoopt op MP. Een beetje slim moet je natuurlijk wel zijn.

Hahaha moet wel lachen. De bijvoedingsdiscussie. Ik vroeg me al af wanneer die zou beginnen. Jojon jij bent de schuldige hahahaha. Zelfde verhaal als met FV en BV. Je moet doen wat jouw het beste lijkt, past en je het beste bij voelt.

Zo en nu willen jullie natuurlijk allemaal erg graag mijn mening horen toch?

Saar krijgt pas bijvoeding met 6 mnd. Zo dat was het Nee hoor, maar het is zo dat ik ook al geen BV heb kunnen geven en dan wil ik dit niet ook nog eens gaan doen. Anniek heeft dus heel veel eczeem maar volgens mij geen voedselallergieen. Echter, astma, eczeem en allergie zijn familie van elkaar. Dat betekent dat het dus in de fam zit en dat ik er dus extra alert op ben. Geen bijvoeding voor 6 mnd. (ook geen rijstebloem maar wel johannes in de walvis) En ach, hoe leuk ik het ook vind om een eerste hapje te geven, na een tijdje verveelt alles hoor Dan denk je, moet dat kind nu alweer eten?
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Chica, lieveheersbeestje omdat het verwijst naar geluk en voorspoed, net als op geboortekaartje. Zie net ook dat ze Mariakever worden genoemd (toen ik plaatje zocht)
Whahaha. Chica door de bocht...

Er is toch geen discussie gaande nu? Of vinden jullie van wel? Valt toch wel mee, ik vind het vrij braaf hoor. En dat is toch prima?
Ik vind het eerlijk gezegd wel even handig om de voors en tegens te horen van bijvoeden voor de 6 maanden en ondertussen trek ik m'n eigen plan

Hier gelukkig geen allergieën, astma, eczeem of wat dan ook, dus ik denk dat ik zoon een fruithapje als kerstdiner geef

En toen ik zelf een baby was kreeg ik geprakte beschuit met sinaasappelsap en mijn moeder was notabene CB-arts.
O ja, ladies, heb net weer even bij de Hema gescoord: 2 slaapzakjes (1 68-80 en 1 80-104) en 2 pakken rompertjes met lange mouwen, zitten er 7 in en kosten 13 euro. Kleine slaapzaje kost 7 en grote 8.
Hmm, mijn zwager kreeg na 6 weken al een hele banaan voorgeschoteld. Had mijn schoonmoeder verkeerd begrepen op het cb, dat dan weer wel, maar hij heeft er niks aan over gehouden; 30 jaar en kerngezond.

En het is ook elke keer wat anders. In de jaren '80 mag wel wat in de jaren '90 niet mag en nu mag weer wat 20 jaar geleden ook mocht, bladiebla.

Ik snap het wel, als je kiest voor bijvoeding vanaf 6 maanden om de kans op astma, eczeem en/of allergieën te beperken; je wilt toch het beste voor je kind en we doen allemaal waar we ons goed bij voelen.

In onze familie komen bovenstaande dingen ook veel voor en ik ben er gelukkig overheen gegroeid, maar ik geloof ook wel dat er een kern van waarheid zit in 'self fulfilling prophecy': what you SAY is what you get, ofzo.

Ik ga me dus totaal niet druk maken over wat Evi er eventueel aan over zou kunnen houden - niks; dat is dan mijn prophecy - en ga haar over een maand ook alvast wat fruit laten proeven.

Ik baal er nog steeds wel van dat de bv niet gelukt is, maar geloof dat ze met fv ook een vrolijke en gezonde meid zal worden en dat geldt voor mij precies zo voor het wel of niet bijvoeden vanaf 4 maanden.
MissBR en Jojon: welkom terug trouwens.

Fijn dat jullie genoten hebben van de vakantie en superrot dat jullie allebei nog lichamelijke klachten hebben.

MissBR: ik herken helemaal wat je zegt, over je rug! Voor mijn zwangerschap had ik er ook altijd veel last van, tijdens niet, en nu erna weer gruwelijk veel. Ik schijn te lenig te zijn, volgens de fysio. Ik kan zó voorover met mijn handen plat op de grond, maar dat is dus juist het probleem: twee wervels knakken op 1 punt voorover, in plaats van dat er een aantal wervels tegelijk voorover buigen. Het enige wat bij mij een beetje helpt, is sterke buikspieren kweken. Maar ja, laat dat nou net pijn geven in mijn rug... Ik hoop echt dat je er snel vanaf bent!!!

Jojon: echt rot voor je dat je het thuis zitten beu bent! Ik gun het je zo dat je lekker kunt gaan werken en vooral dat je van je pijn af bent!

Lief! vind ik, zoals iemand anders al schreef, te duur voor wat ze bieden: ik vind het vrij simpel en daardoor een beetje saai.

Wat ik heb gezien van babyGAP op Hyves (van Ring, volgens mij) vind ik wel echt superleuk!!! Dus Chica en Pippa: koppen bij elkaar en actie

Lisa: zijn de slaapzakjes weer in de aanbieding?
anoniem_76314 wijzigde dit bericht op 26-10-2009 20:02
Reden: nick!
% gewijzigd
Maria, ik denk dat uk gemiddeld niet veel meer drinkt dan jouw zoon. Er zijn flessen van 160 ml (ik geef 10 cc meer water, vanwege de productie van poepluiers, wat inmiddels trouwens een stuk beter gaat) die ze leegdrinkt, maar het komt ook dagelijks vaak wel 2 x per dag voor dat ze niet meer dan 80 ml per fles drinkt. En ook zij lijkt er tevreden mee te zijn. Alleen vandaag heeft ze echt een baaldag. Ze heeft last van haar keel, denk ik. Man en ik hebben het ook allebei en zij ademt zo "schor". Heel sneu. Daar kan ik niets aan doen, toch, om dat te verhelpen?

Jojon, fijn dat je vakantie zo top was! Wel balen, dat je ivm je bekken nog steeds thuis bent. Ik kan me voorstellen dat je het goed zat bent. Ik ben het gezeur met mijn littekens al zo zat en dat speelt natuurlijk nog maar veel korter. Uk slaap trouwens ook nog lang niet alle nachten door hoor. Het gekke is dat zij vooral in de weekenden lijkt door te slapen en door de week niet, terwijl we de laatste fles altijd rond dezelfde tijd geven.

Pippa, wat fijn dat het gesprek bij CWI meeviel. En heel veel succes met de afspraak vrijdag. Ik zal voor je duimen!

MissBr, als je ergens nog niet zo lang werkt, zou ik me inderdaad ook wel inhouden met dat soort opmerkingen :-)
Ik heb ook een lekker weekendje gehad, heerlijk rustig zonder kids. Helaas natuurlijk wel steeds wijntje te veel gedronken, waardoor ik alsnog niet echt uitgerust ben, maar wel heerlijk om even met man wat gezellige dingen te doen.

MissBR en Jojon, ook welkom terug... heerlijk hoor zo'n weekje!

En vervelend van de klachten.

Ik was vanochtend met meissie op CB voor 2e prikken en ze is inderdaad flink, nu 7375 gram en 64 cm.

Ze krijgt weer bijna volledige BV en wanneer we gaan bijvoeden weet ik nog niet. Maar ik ben er weinig principeel in en kijk gewoon naar meisje. Vorige keer ook bij ruim 4 maanden de eerste fruithapjes.

En ja babygap = leuk. Schoonouders waren net in VS en hebben leuke pyjama's mee genomen :-)
Handig om de voors en tegens van bijvoeden voor 6 maanden te lezen. Ik had er tot nu toe nog helemaal niet over nagedacht. Ik had min of meer bedacht de 6 maanden aan te houden, tenzij ze eerder interesse in ons eten zou gaan tonen. Bij ons in de familie komen helemaal geen allergieën voor, dus dat maakt het wel weer gemakkelijker. En het lijkt mij wel een erg grappig als ze een vies gezichtje trekt bij dat eerste hapje :-)
Missy: ook welkom terug en fijn dat het gezellig was zo zonder kindjes! merk wwel dat het met 4 kinderen best wel lastig is om samen iets te ondernemen. Je 'dumpt'niet zomaar 4 kinderen ergens he? is niet erg, komt wel weer en we doen het nog wel zo af en toe, maar het wordt wel wat lastiger,

CD: wel fijn dat het doorslapen in de weekenden is!

Dta van die flesjes herken ik ook wel. Hummel drinkt nu best wel goed, maar een maand geleden bakte ze er ook weinig van. was hel wisselend. Nu geven we flesjes van 180 ml en die gaan behoorlijk vaak bijna of helemaal leeg. dus dat komt bij jullie baby-tjes ook vast goed. zolang ze vrolijk zijn en alert, komt het vats wel goed!

en CD: dat gezichtje die eerste keer, daar moet je echt een camera bijhebben hoor!
jeetje wat een plannen allemaal voor (web) winkels, gaaf hoor! Doe er wat mee zou ik zeggen.

Jojon en MissBR lekkere vakanties gehad zo te lezen, heerlijk!!

Bijlezen doe ik verder maar niet, want ik wil zo mijn bedje in. We zijn alle 3 verkouden hier. Jasper is vandaag naar KDV geweest en die ging daar bijzonder goed, veel geslapen, goed gegeten, veel gelachen en gebabbeld en lekker rond gekeken.

Ik vond het werken best zwaar vallen en kon nog niet echt lekker mijn plekje vinden. Maar dat komt vanzelf wel weer. Kolfen ging best redelijk, maar zat niet rustig. Toch ruim 200 gekolft.
Ja, dat lijkt me ook superleuk dat gezichtje te zien als zoon zijn 1e hapje krijgt! Kan ik me al helemaal op verheugen.

Loekie, ja, de slaapzakjes zijn weer in de aanbieding. Alleen dit keer zonder mouwen, maar wel dikke slaapzakjes. Heb er al 1, maar zaterdagavond was vriendin hier en die vertelde een heel drama verhaal over dat haar beide kids (4 jaar en 8 maanden) allebei 2 keer in 1 nacht hadden overgegeven. Toen dacht ik, hmm, is wellicht handig een reserve slaapzakje te hebben. En goed voor 7 euro kon ik dat ook niet laten liggen. Dus meteen 2 gekocht, eentje voor op de groei. Ze hebben verschillende dessins, ik heb 'n witte met allemaal gekleurde stippen erop, best leuk. En de rompers waren dit keer voor jongens eens zonder auto's of andere vervoermiddelen, maar met vogeltjes, ook best leuk.

Maria, ja klopt dat mijn zoontje best groot is, maar daarom vond ik het zo gek dat jouw zoontje 63 cm mat op cb en de mijne 61,5. Ach ja, meten is ook een vak apart blijkbaar. Maar die van mij heeft ook een meer dan gezonde honger, hij klokt nu toch al een tijdje 5 keer per dag 180 cc vlot naar binnen. Ook 1 van de redenen dat ik blij ben dat ik van de bv af ben, werd voor mijn gevoel altijd min of meer 'geattackt'

Ben zoon trouwens aan het aanleren om na de fles van 6 uur boven in de wieg te slapen. Ik hield hem altijd tot de laatste fles beneden waar hij tussen 7 en half 11 dan in de box of wipstoel in slaap viel. Maar ik merk dat hij nu steeds meer wakker is overdag, als hij bij elkaar 1,5 uur slaapt is het veel. Op kdv slaapt hij ook amper, herkennen jullie dit trouwens?

Dus nu maar zo en na enig protest valt hij dan wel in slaap.
Ik ben vandaag ook weer aan de slag geweest. Het was nog een beetje onwerkelijk, maar wel heel gezellig. Fijn te merken dat sommige collega's echt enthousiast zijn om je weer te zien. Het kolven ging ook lekker. Ben er twee keer voor gaan zitten en dat leverde 300 ml op. Dat had dochterlief vandaag ook mee naar het kdv en ze heeft het tot de laatste drup opgedronken En nu ligt ze al sinds etenstijd te pitten dus honger zal ze wel niet hebben!

Bijvoeden. Dat is niet verplicht met 6 maanden hoor. Bij de oudste heb ik dat vanaf dat ze een half jaar oud was, heel rustig opgebouwd. Fruit bliefde ze toen nog niet, maar de groentehapjes gingen er toen wel heel goed in! Het zal wel niet wetenschappelijk onderbouwd zijn, maar ik heb het idee dat te snel bijvoeden en daarna te snel overstappen op grove stukjes, een weerzin tegen eten op latere leeftijd in de hand werkt. Een baby moet niet hoeven kokhalzen. Dat was voor mij steeds het teken om het even wat rustiger aan te doen. Olvarit wil mij wat te snel en het cb destijds ook. Ze kunnen wel roepen dat mijn kind een broodkorst moet, maar als je haar er vervolgens meerdere keren bijna in ziet stikken doe je wel anders. Mijn advies is dus: kijk goed naar je kind en laat alle maatstaven en aanbevelingen even voor wat die zijn. Ook niet gaan bijvoeden omdat je het je "zo leuk lijkt". Eten kunnen ze hun leven lang nog.
Klopt Wyfke ook ik heb heel rustig aan gedaan met bijvoeden. Ook eerst met groente. Tja waarom? Omdat ze zeggen dat ze dan later beter gaan eten als ze eerst groente krijgen. Fruit is dan weer wat zoeter enzo. Potjes vind ik niks mis mee, die van Olvarit zijn heel goed en gezond. Ben trouwens niet van het koken dus dan maar dat. Nee geen bijvoeding gaan geven omdat het "leuk" is. Dat kan later ook altijd nog wel. Ik wil liever geen tweede kindje met eczeem die je elke dag 2x moet insmeren met hormoonzalf en jeuk heeft en het open krabt tot bloedens toe en bijna nooit in bad kan en altijd alleen maar met speciaal spul erin en met spul dat 100% zeepvrij/geurvrij en weet ik veel vrij en altijd alle kleren wassen in Neutral enz enz. Ik zeg niet dat het daar meteen van komt maar ik neem hiermee geen risisco's.

Lisa: het is altijd handig om 2 slaapzakjes te kopen. Dan kan er eens eentje in de was En inderdaad dat drama van verschonen had ik dus ook laatst. 1x verschonen is geen probleem, 2x red ik net, maar 3x lukt dus niet. 3e keer is niet zo erg en komt niet zo vaak voor, maar die eerste keer wil ik wel alle reserves gewoon hebben. Dus altijd 2 slaapzakjes. En ze gaan best lang mee en zijn niet al te duur, dus daar hoef je het ook niet voor te laten.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
He meiden, goedemorgen!

Gelukkig heeft zoonlief hier gisteren meegelezen ofzo, want vannacht gewoon weer doorgeslapen van tien tot zeven. Heerlijk! We hadden nog een baby muziek en licht projector van Philips, die heb ik maar eens in elkaar gezet. Dat ding heeft verschillende geluidjes (hartslag, water, muziekje) en projecteerd beeldjes op het plafond. Kun je instellen op hoeveel minuten en dan na die tijd gaat hij langzaam uit, dus geluid steeds zachter en licht steeds zwakker.

Had bedacht dat ik dat ding gewoon elke keer als hij naar bed gaat, ga aanzetten. Dan leert hij misschien dat die geluidjes bij inslapen horen. En als hij dan 's nachts wakker wordt dan ga ik eerst proberen om die projector aan te zetten. Eens kijken of dat werkt. Het is dus geen spenenkind, dus daar kunnen we hem niet mee sussen helaas.

Ik ga zo direct ook maar eens even een rondje Hema maken, stonden leuke dingen in de folder had ik al gezien. Idd de rompers met lange mouw, slaapzakje etc. Weer even geld brassen
Jeetje Loekie, een banaan met 6 weken? Hihi...

Wij kregen trouwens liga met sinaasappelsap en dat was ind e tijd van beschuit met sinaasappelsap natuurlijk helemaal 'not done'. Terwijl het toen wij zo klein waren toch echt voorgeschreven werd door het CB.

Onze gastouder was hier vorige week en van haar hoorde ik ook weer zo'n verhaal. Tussen haar oudste 2 kinderen zitten 2 jaar. Zijn nu 11 en 9. Bij de oudste moest ze beginnen met groente als bijvoeding. Dus dat deed ze toen nummer 2 belangstelling begon te tonen voor iets anders dan fles, bij hem ook. Een week, of twee (weet ik het) daarna kwam ze op het CB. Vraag: bent u al aan het bijvoeden? Antwoord: ja, ik heb hem worteltjes gegeven. En toen! Ze reageerden alsof ze hem wiet had laten roken of zo. Met koeienletters werd in het dossier geschreven "MEVROUW GEEFT HAAR KIND AL WORTELTJES!!!" Tja, in die 2 jaar waren dus de regeltjes veranderd en ze had met fruit moeten beginnen. Bizarre overtrokken reactie vind ik dat, en belachelijk dat ze dat op die manier in het dossier hebben opgenomen. Ze reageerde ook heel droog "bij mijn oudste schreven jullie dat nog voor, hoor" maar dat waren ze blijkbaar even vergeten.

Maar goed, ik ben van plan te wachten tot 6 maanden met bijvoeden en dan zien we wel waarmee we gaan beginnen. Ik denk wel dat ik de Rapley-methode wil combineren met Olvarit. Kan me nl. zo voorstellen dat gastouder dat laatste wel zo makkelijk vindt c.q. gewend is maar ik kan me van een vriendin herinneren dat haar dochter het geweldig vond als ze stukjes peer/banaan/courgette/broccoli (en weet ik veel wat nog meer) kreeg. Ze sabbelde zich suf. Nou ja, junior is net 3 maanden dus we hebben nog even te gaan.

Dank voor jullie enthousiaste reacties op mijn gesprek van a.s. vrijdag. MissBR, wat jij zegt klinkt eigenlijk wel plausibel. De vrouw in kwestie is ontzettend druk en afserveren kan ook wel per mail. Maar toch, ik durf niet te positief te zijn. Ik hou jullie op de hoogte.
Watever, fijn dat Jasper het zo goed deed op het kdv. En met jouzelf op werk komt het ook wel weer goed. Het is natuurlijk ook wel een hele omschakeling. Heb je hem erg gemist of ging de tijd toch wel snel op je werk?

Lisa, wij deden het eerst ent als jij, uk beneden houden tussen 1900 en 2300, maar we vonden ook dat ze dan toch beter in haar bedje kon slapen, dus hebben dat ook aangepast. Meestal wordt ze rond 2300 uur uit zichzelf wakker voor de laatste fles. Overdag slaapt ze wel meer dan jouw zoontje. Vaak slaapt ze een moment op de dag 3 uur achter elkaar en voor de rest wat korte slaapjes van maximaal een uur.

Wyfke, ook weer aan het werk. Wat fijn dat het gezellig was en het kolven goed ging.

Chica, zeg jij nou dat babies allergieën kunnen krijgen doordat ze te snel bijgevoed worden? Hoe kan dat dan? En waarom zou ze dat dan niet krijgen als ze op latere keeftijd bijgevoed zou worden?

Jojon, hopelijk werkt het goed met die projector. Wat een leuk ding zeg! Zoiets wil ik ook nog kopen voor uk. Zij kijkt nu namelijk al graag naar plafonds, kun je je voorstellen hoe ze het vindt als er ook nog bewegende beelden geprojecteerd worden :-)

Ik merk trouwens dat nu uk er is, ik me echt moet inhouden om niet mijn hele salaris aan dingen voor haar uit te geven. Kleertjes, hebbendingetjes, speelgoed, het maakt niet uit, ik vind het allemaal leuk. Ben ik vast niet de enige in :-) Jullie hebben het trouwens al een paar keer over kleding gehad van bepaalde merken. Ikzelf heb nu een paar keer kleding gekregen en gekocht van Bakkaboe (voor jongens Just Small). Die hebben erg leuke setjes voor heel weinig geld. Ik heb laatst twee setjes met broekjes, shirtjes en vestje/bolero gekocht voor maar ¤ 27,- Misschien een tip voor degenen die geen fortuin kunnen/willen uitgeven aan kleertjes.
Pippa, ik denk echt niet dat ze je helemaal gaat uitnodigen om vervolgens te zeggen dat ze niks voor je heeft. heb zelf al vaak gesolliciteerd en als ze je uitnodigen, dan doen ze dat niet voor niks. ik zal voor je duimen, maar ik heb goede hoop hoor!

Wyfke: kokhalzen vind ik ook niks hoor, en die potjes met stukjes bliefde meneer (jongste zoon) ook niet. die heeft dus tot een jaar ongeveer die potjes voor 6 maanden gegeten en daarna is ie moeiteloos gaan mee-eten. wel stukjes, maar dat was hetzelfde als wij aten, dus dat was goed

en ik denk dus weer dat het goed is (voor mijn kinderen, die geen allergieeen hebben enzo) om ze al vroeg aan andere smaken te laten wennen. vandaar dat ik begin zodra ze interesse krijgen in mijn eten (en bij de jongens was dat bij allemaal rond 4 maanden)

ok, net bij de fysio geweest. aangegeven dat ik het idee had dat er nog niet zoveel veranderd was in de afgelopen 3 weken. ze heeft nog eens goed gevoeld en blijkbaar is er nog iets niet goed bij de onderste wervels die rusten op mijn heiligerbeen. ze heeft me nu aangeraden (en een afspraak gemaakt met) een manueel therapeut te bezoeken. moet ik woensdag heen. we wachten af..

en dan ga ik nu maar even werken!
Pippa, wat is dat de Rapley-methode? Ik heb er net een stuk over gelezen op internet. Snap ik het goed dat het betekent dat je je baby voedsel in vast vorm aanbiedt, waar hij/zij dan op kan sabbelen, zonder dat het er persé om gaat dat hij/zij het ook echt opeet? In deze vorm eet een baby dus pas iets als hij/zij er zelf echt toe in staat is. Vat ik het zo goed samen?
Hai,

Even snel met 1 hand, want aan het kolven. Wat hebben jullie weer veel geschrevenb zeg. Gisteren eerst werken, laat weggegaan, druk op de weg, snel eten en toen kindjes op bed en sporten dus niet meer hier geweest.

Las veel over bijvoeden. Ik begin ook met 6 maanden.

CD: op borstvoeding.com staat ook veel over Rapley methode, maar het klopt wel ongeveer zoals jij het omschrijft. Hier staat ook wel veel over het introduceren van bijvoeding, welke dingen eerst ivm gevoeligheid/allergien etc.

En het is dus inderdaad zo dat bijvoeden na 6 maanden geadviseerd wordt omdat die kinderen minder kans hebben op het ontwikkelen van allergieen en de allergieen bij deze kinderen minder ernstig zijn in vergelijking met kinderen die wel voor 6 maanden bijgevoed zijn ( en hier gaat het niet alleen om allergieeen nu, maar vooral op latere leeftijd die zich ontwikkelen in de pubertijd bijv.. Volgens mij staat hier ook wel wat over in je groeiboekje van het CB.

Wij hebben bijvoeden ook langzaam aan gedaan, en niet volgens Rapley, langzamerhand komen de brokken en stukken er vanzelf in.
CD, voor zes maanden zijn de darmen nog niet volgroeid. Ga je voor die zes maanden bijvoeden kan je een allergie veroorzaken. De darmen moeten dan namelijk keihard werken om dat eten te verteren en kunnen daardoor overprikkeld raken. Waardoor ze dus te goed kunnen gaan werken qua afweer. (Een allergie is namelijk niks anders dan een te goed werkend immuunsysteem.) Wacht je daarentegen met bijvoeden en bouw je het langzaam op, dan kunnen de darmen (en dus de afweer) rustig aan ander voedsel wennen. Je kind hoeft ook echt niet gelijk met de pot mee te eten, de hoofdmaaltijden blijven in eerste instantie melk tot op een gegeven moment je steeds meer vast voedsel erbij geeft (en dus steeds minder melk, dat bouw je zo langzaam af).

Nogmaals: een ieder moet doen wat hij zelf prettig vindt. Maar voor mij is het heel belangrijk!
Tjee.....we hebben het al over bijvoeden. Ik heb er nog niet over na gedacht, maar ws net als bij Thijs. Hij was ruim 6 maanden en ben begonnen met groente. (wortels ja )

Heb eigenlijk het meeste zelf gekookt en voor de makkelijk af en toe een potje er tussen door. Thijs is een super makkelijke eter. En heb de hoop dat het allemaal door mijn kookkunsten komt, haha!

Watever ook alweer aan het werk. Wat vliegt de tijd toch! Hoe beviel het? Fijn dat Jasper het goed doet op de creche. En niets leuker dan thuiskomen he!

Goed te horen dat de vakanties en weekendjs weg goed zijn bevallen!

Ben vamorgen na 3 jaar weer eens naar de tandarts geweest. Bah! Moest aan Loekie denken. Hij moest een vulling vernieuwen en vroeg of ik een verdoving wilde. Nou, daar zit ik ook niet echt op te wachten en vroeg dus of ik het eerst zonder mocht proberen. Maar het ging eigenlijk heel aardig. Zelfs de tandarts zei dat ik een bikkel was. Hij vertelde dat pas bevallen vrouwen het strekst waren.

Ga even spullen pakken, want als ik Thijs zo uit school haal, gaan we naar de schaatsbaan. ik hoop vanavond weer even bij te lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven