Ovenfriet, welke lekker?

28-10-2009 12:36 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond ga ik mosselen eten en ik heb geen tijd zin om m'n frituurpan te voorzien van nieuw vet, dus ovenfriet.

Ik heb ze een keer gegeten bij een vriendin en die vond ik lekker, maar kan nu niet zo snel achterhalen welk merk dat was. Kan me van toen nog wel herinneren dat de friet veel langer (echt dubbele tijd zo'n beetje) in de oven moest dan aangegeven stond op de zak, en vriendin zei dat dat wel vaker het geval is met ovenfriet.

Dus; welk merk moet ik hebben, en hoe lang dan in de oven?

Dank!
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Er is een nieuwe, Aviko crunch geloof ik. Blauwe zak en 2 versies, ovenversie en frituurversie. Heb alleen de frituurversie op maar die geproefd hebbend lijkt me de ovenversie ook wel ok.

Veel plezier!
Dee, er was al een ovenfriettopic, heb 't voor je ge-upt!
Aviko kreukelfriet
Inderdaad die van Aviko.
...
De verse franse friet van de AH, in het groentenvak.
No but yeah but no but yeah but no but yeah no but yeah but no because I'm not even going on the pill because Nadine reckons they stop you from getting pregnant.
Aviko Crunch friet absoluut!!
Nou! Ik heb nog in de Index gekeken, en ook bijna de hele pagina naar beneden gescrollt. Niet goed gekeken, dank Thee!

Aviko was het geloof ik ook van vriendin, nu ik het zo lees. Ik ga wel even in andere topic verder lezen of daar iets over oventijd staat.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Ze worden bij mij snel hard, droog en errrrrg bruin als ze iets te lang in de oven staan (liggen?). Dus dat ze er twee keer zo lang in moeten lijkt me sterk. Verwarmt je vriendin de oven wel voor?

'k Heb ze niet heel vaak, altijd verschillende merken, vergeet telkens welke nou het lekkerst waren dus daar kan ik je niet mee helpen, sorry.
Net andere topic ook gelezen en daar stond inderdaad ook in dat oven voorverwarmd moest worden Helenita. Lijkt me logisch ook eigenlijk, weet niet of vriendin dat gedaan had. Mss is er iets mis met haar oven... overigens, als je een heteluchtoven hebt, dan moet je geloof ik altijd 10% van de op de verpakking aangegeven temperatuur aftrekken las ik laatst ergens. Dus als er 200 graden op staat, dan moet je voor een heteluchtoven 180 graden aanhouden. Mss dat ze bij jou daarom snel hard en droog worden??

Aviko wordt veel genoemd, dus ga dat proberen denk ik. Ooooh, lekker, zin in!
quote:Helenita2 schreef op 28 oktober 2009 @ 12:51:

Ze worden bij mij snel hard, droog en errrrrg bruin als ze iets te lang in de oven staan (liggen?). Dus dat ze er twee keer zo lang in moeten lijkt me sterk. Verwarmt je vriendin de oven wel voor?

'k Heb ze niet heel vaak, altijd verschillende merken, vergeet telkens welke nou het lekkerst waren dus daar kan ik je niet mee helpen, sorry.Een vriend van me doet ook aan overfriet. Ik vind het een verschrikking. Dan heb je trek en moet je nog een uur wachten tot de frietjes goed zijn. (letterlijk) In de frituur heb ik ze met een paar minuten klaar en zijn ze lekker knapperig. En die frieten van hem... blegh zijn altijd van die vieze kleffe dingen. Misschien doet hij iets fout ofzo.
Aviko chrunch inderdaad mmmmmmmmmmmmmmmmmm.
Age is mind over matter, if you don\'t mind is doesn\'t matter
En maccain country potato's maar die kan je alleen in Belgie krijgen en niet in Ned.
Ik vind AH huismerk erg lekker.
Aviko Crunch.

Patat uit de frituur is lekkerder maar aan deze ovenfriet zit niet dat rare ovenfrietsmaakje!
Ben niet zo van de ovenfriet, vind ze snel droog en hard. Wat ik wel lekker vind uit de oven: aardappelkroketjes en rostirondjes en meer van die iets grotere aardappelsnacks.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Ik ben juist helemaal geen fan van Aviko...

Doe mij maar McCain, echt heel erg lekker!!
he bah waarom leeeeeeeeeees ik dit nu weer.....

krijg accuut zin in frietjes en ben aan de lijn........

Zoon heeft gelukkig een vriendje te spelen dus eerste uur kan ik niet naar de winkel rennen......

Ik heb zelf die van Aviko en eerder van mCain. Maa rdie hebben ze hier niet meer, helaas.

Neme nooit eigen merk ofzo want die blijven bleek en slap enzo....

Maar als ik mag kiezen gaat er niks boven frituurfriet...
het ergste vind ik dat merken speciale ovenfites verkopen terwijl je ook gewone frietjes in de oven kunt doen die een stuk minder duur zijn.

Ik ga binnenkort de aviko soort uitproberen.

zelf ben ik fan van de golden longs. weet niet welk merk dat is.
Ik zou voor de Vlaamse ovenfriet gaan... Die zijn een stuk lekkerder vind ik!
quote:Zwieber schreef op 28 oktober 2009 @ 13:13:

En maccain country potato's maar die kan je alleen in Belgie krijgen en niet in Ned.

Goed dat ik het weet, als ik een keer een weekendje naar Belgie ga neem ik m'n koelbox mee ;-p

Haha, benmamma, snel weer wegklikken dan maar!

Oh melkmeisje, jij doet dus gewone frituurfriet in de oven? En laat je ze dan eerst ontdooien? (ovenfriet is toch niet bevroren, of wel?). En hoe lang en op wat voor een temperatuur in de oven dan?
quote:Astair schreef op 28 oktober 2009 @ 14:00:

Ik zou voor de Vlaamse ovenfriet gaan... Die zijn een stuk lekkerder vind ik!Mmm ja. Ik hou wel van die dikke Vlaamse friet. Topic maakt het er niet makkelijker op :-)
Mijn tip: controleer je oventemperatuur. Hier werd het ook nooit wat bijzonders maar sinds we een nieuwe oven hebben en de thermostaat goed afgesteld staat, worden dingen uit de oven veel krokanter.
Ovenfriet is ook bevroren, hoor
Heb van de week oma's smulfrieten op, ik meen van Aviko. Van die lekkere dikke en ze waren erg lekker. Ze moeten inderdaad langer in de over dan op de zak staat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven