Ovenfriet, welke lekker?

28-10-2009 12:36 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond ga ik mosselen eten en ik heb geen tijd zin om m'n frituurpan te voorzien van nieuw vet, dus ovenfriet.

Ik heb ze een keer gegeten bij een vriendin en die vond ik lekker, maar kan nu niet zo snel achterhalen welk merk dat was. Kan me van toen nog wel herinneren dat de friet veel langer (echt dubbele tijd zo'n beetje) in de oven moest dan aangegeven stond op de zak, en vriendin zei dat dat wel vaker het geval is met ovenfriet.

Dus; welk merk moet ik hebben, en hoe lang dan in de oven?

Dank!
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Oh, wel bevroren dus. Weer wat geleerd :-)

Ik ga het wel merken hoe lang het moet vanavond, zal morgen verslag uitbrengen, bedankt voor de tips allemaal.

*gaat hard nadenken over welke nu te nemen*
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Het is Aviko Super Crunch geworden. Ik ben er niet kapot van. Wel oke, maar niet voor herhaling vatbaar. Ik ga toch maar frituurpan schoonmaken...
had ovenfriet bij de aldi gehaald geen aanrader....

Bleven klef in de oven dus niet echt smakelijk en ik heb ze er toch echt heel lang ingehad.

heb meteen de frituurpan weer aangezet en dat bevalt toch beter

En was een stuk sneller klaar.
De Vlaamse friet uit het koelvak van AH, ietsje langer in de oven (minuutje of 5) dan aangegeven staat op de verpakking. Is goed te doen maar nooit zo lekker als de fritjes van het houten keetje hier vlakbij.
Ja, frituur blijft toch het beste volgens mij... heb vanavond even de Oma's smul frieten van Aviko uitgeprobeerd (morgen nl weer mosselen :-)) , die zijn al beter, maar die kunnen ook in de frituur, dus dat ga ik morgen maaar doen.

Die Vlaamse van de AH heb ik nog mee in m'n handen gestaan...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven