Ongepland zwanger

30-06-2009 00:31 1087 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik weet het anno 2009 kan dat eigenlijk niet meer, maar toch gebeurd... zwanger na een one night stand.

En nee, ik ben geen 16, maar 34, goed opgeleid, drukke baan en een kind van 11 en nu zwanger. Mijn one night stand (38 jaar) vond dat het niet mijn probleem was, maar ons probleem en wilde mij helpen en steunen. We moesten heel gauw het probleem oplossen.

Toen ik vertelde daar goed over na te willen denken, heb ik niets meer van hem vernomen. Op mijn mail en telefoontje reageerde hij niet meer. Dus heb ik de twee weken daarna goed nagedacht en besloten het kindje te houden.

En ik vind dat hij dat moet weten, maar om hem nou een sms te sturen vind ik ook niet ok, dus zijn voicemail ingesproken of hij mij terug wil bellen, maar geen reactie.

Ondanks dat ik begrip heb dat dit voor hem ook emotioneel heftig is en hij met zijn eigen gevoelens zit, kan ik ook boos worden om zijn ( in mijn ogen) onvolwassen gedrag. Hij is 38 en geen 16 meer en wegvluchten en je handen voor je oren houden als een kind, 'ik hoor het niet dus gaat het vanzelf over' vind ik behoorlijk kinderachtig.

We zijn toch twee volwassen personen die hierover kunnen praten en eventueel afspraken moeten kunnen maken? Hij weet niet eens wat mijn beslissing is.

Ik voel me er heel naar over, alsof we ruzie hebben en ik ga conflicten altijd aan met praten en oplossingen. Ik weet dat hij waarschijnlijk denkt dat ik zijn leven verwoest en uit een emotie zo waarschijnlijk doet... maar toch!

Graag zou ik hierover advies/feedback willen ontvangen van andere Viva-lezers/lezeressen.

Alvast bedankt, Glittervisje
mathilly lees dat stukje van pinoes eens goed!

want ik lees nergens dat zij dat doet of zegt.

en ik zou even als ik jou was alle reacties lezen die na jou stukje geplaats zijn.
glittervisje denkt niet alleen aan zichzelf ze denkt juist voor haar kinderen en tot nu heeft ze het ontzettend goed aangepakt allemaal.

ik las jouwn stukje van 13:45 en vind eigenlijk dat je behoorlijk te ver gaat je hebt je punt nu gemaakt het is duidelijk hoe jij in elkaar steekt.

jij doet het op jouw'n manier en glittervisje op haar eigen manier.

glittervisje je doet het helemaal top en je kunt trots zijn op jezelf en ik hoop dat je een fijne zwangerschap hebt!
quote:Mathilly schreef op 28 oktober 2009 @ 13:45:

[...]

Gliitervisje, denk je dan wel aan je ongeboren zoon en wat dat allemaal gaat kosten en dat je je zoon moet vertellen dat mama niet haar best heeft gedaan. Ik ben heel gelukkig en mijn dochter ook, dankzij mij heeft ze een vader, die ook meebetaald, wat heeft jouw zoon straks? Je denkt nu alleen aan jezelf , je moet je trots opzij zetten voor je kinderen. ...

[...]

Gliitervisje, denk je dan wel aan je ongeboren zoon en wat dat allemaal gaat kosten en dat je je zoon moet vertellen dat mama niet haar best heeft gedaan. Ik ben heel gelukkig en mijn dochter ook, dankzij mij heeft ze een vader, die ook meebetaald, wat heeft jouw zoon straks? Je denkt nu alleen aan jezelf , je moet je trots opzij zetten voor je kinderen.

Gelukkig zijn er meer vrouwen die geen vent nodig hebben om hun kind te onderhouden, die niet eens willen dat die vent geld geeft voor het kind,geheel terecht als een vent een kind verwekt maar er niks mee te maken wil hebben, moet je niet eens een kind zo'n lamzak willen opdringen!

Wat jij gedaan hebt is ziek, maar daar kom je nog wel achter als jouw kind te horen krijgt dat jij haar vader gedwongen hebt tot omgang terwijl het kind niet gewenst was bij hem, dat jij haar gebruikt hebt om geld van hem los te rkijgen, ow wat zal jou kind als het die klappen krijgt blij met jou zijn!
Mathilly, hersenloze amoebe.

Ik zou me kapotschamen met zo'n moeder. Liever een onafhankelijke, sterke vrouw en moeder die wel in staat is voor zichzelf en haar kind te zorgen, dan een treurige afhankelijke ziel die een vent een huwelijk in manipuleert. Zoals een forummer terecht opmerkt, liever een vader die uit vrije wil mij erkent, voor me zorgt en wil betalen dan een die dit doet a.g.v. dreigementen.
Mathilly, denk je nou echt dat geld het allemaal goed maakt? Dat omdat 'papa' meebetaalt, hij van haar houdt en er is voor haar?

Denk je niet dat de helft van je dochtertje's familie haar moeder (jou dus) zal zien als een soort van psycho obsessieveling die iedereen wil laten weten 'wat hij gedaan heeft'?

Beter had je die energie en moeite in je dochter gestoken. Ik zou ook niet willen dat mijn vader, of wie dan ook, onder dwang van mij 'moest' houden, dat mijn ooms even bij 'papa' op bezoek moesten omdat papa mij anders niet zou willen. Wat gestoord zeg. Tuurlijk moet de vader gewoon verantwoordelijkheid dragen, maar als hij dat niet doet dan hoef jij je nog niet als een freak op te stellen. Dat die man geen aanklacht tegen je heeft ingediend zeg. Daar had je dochter vast trots op geweest.

Het spijt me zeer, maar dat is niet de manier om te garanderen dat je dochter het goed heeft. Je dochter heeft het goed als jij er bent voor haar en haar liefhebt. En die liefde zit 'm niet in dwang of het bankrekeningboekje.

Glittervisje: heel veel respect! Jouw zoon wordt straks geboren in een gezin waar 100% liefde heerst, en niet gedwongen of wat dan ook. Hij is gewenst door elke ouder die hij zal kennen, en dát is pas je kind het beste geven.
quote:liefkleinwatermannetje schreef op 28 oktober 2009 @ 13:56:

Mathilly, denk je nou echt dat geld het allemaal goed maakt? Dat omdat 'papa' meebetaalt, hij van haar houdt en er is voor haar?

Denk je niet dat de helft van je dochtertje's familie haar moeder (jou dus) zal zien als een soort van psycho obsessieveling die iedereen wil laten weten 'wat hij gedaan heeft'?

Beter had je die energie en moeite in je dochter gestoken. Ik zou ook niet willen dat mijn vader, of wie dan ook, onder dwang van mij 'moest' houden, dat mijn ooms even bij 'papa' op bezoek moesten omdat papa mij anders niet zou willen. Wat gestoord zeg. Tuurlijk moet de vader gewoon verantwoordelijkheid dragen, maar als hij dat niet doet dan hoef jij je nog niet als een freak op te stellen. Dat die man geen aanklacht tegen je heeft ingediend zeg. Daar had je dochter vast trots op geweest.

Het spijt me zeer, maar dat is niet de manier om te garanderen dat je dochter het goed heeft. Je dochter heeft het goed als jij er bent voor haar en haar liefhebt. En die liefde zit 'm niet in dwang of het bankrekeningboekje.

Glittervisje: heel veel respect! Jouw zoon wordt straks geboren in een gezin waar 100% liefde heerst, en niet gedwongen of wat dan ook. Hij is gewenst door elke ouder die hij zal kennen, en dát is pas je kind het beste geven.Helemaal mee eensch.
Ook eensch met LKW. Mooi en vooral ook juist verwoord!

Gliitervisje, denk je dan wel aan je ongeboren zoon en wat dat allemaal gaat kosten en dat je je zoon moet vertellen dat mama niet haar best heeft gedaan. Ik ben heel gelukkig en mijn dochter ook, dankzij mij heeft ze een vader, die ook meebetaald, wat heeft jouw zoon straks? Je denkt nu alleen aan jezelf , je moet je trots opzij zetten voor je kinderen.

Jij hebt enkel en alleen aan jezelf gedacht, helemaal niet aan je dochter en nog minder aan de vader van het kind.

Hoe KOM JE ERBIJ om hem tot op zijn werk toe te gaan bedreigen. Waar haal je het recht vandaan ?

Ik heb enorm veel medelijden met je dochter en met haar vader. Het zal nog als een boomerang in je gezicht terugkeren, wees daar maar zeker van.
quote:alice33 schreef op 28 oktober 2009 @ 13:56:

Mathilly, hersenloze amoebe.

Ik zou me kapotschamen met zo'n moeder. Liever een onafhankelijke, sterke vrouw en moeder die wel in staat is voor zichzelf en haar kind te zorgen, dan een treurige afhankelijke ziel die een vent een huwelijk in manipuleert. Zoals een forummer terecht opmerkt, liever een vader die uit vrije wil mij erkent, voor me zorgt en wil betalen dan een die dit doet a.g.v. dreigementen.

Helemaal mee eens, vooral het gedeelte hersenloze amoebe(al vraag ik me af of Mathilly uberhaupt weet wat een amoebe is).

Ik was die forummer van die opmerking en het is gewoon ontzettend waar. Ten eerste wil ik niks van een kerel die wel een kind verwekt maar daarna te laf is om de consequenties te aanvaarden. Mijn biologische vader is niets meer dan een spermadonor geweest(oke, voor mijn moeder niet, er ging natuurlijk heel wat aan vooraf, ze hadden geen vluchtige relatie ofzo, mijn "vader" weet van mijn bestaan en ik was geen "ongelukje") en ten tweede ben ik ontzettend trots op mijn moeder dat ze het allemaal alleen gerooid heeft. Ze heeft uiteraard wel pogingen ondernomen om contact met hem te krijgen maar is niet als een hysterische idioot tekeer gegaan. Als wij verhuisden gaf ze dat door aan het haar laatst bekende adres(mijn vader is geen Nederlander) om wel een opening te houden, mocht hij nog eens bedenken dat hij in Nederland een dochter had. Maar verder heeft ze de eer aan zichzelf gehouden.

*Edit: Glittervis, veel geluk en plezier met je aanstaande zoon!*
Kan iemand ff een dwangbuis laten uitrukken voor Mathilly? Een gevaar voor de samenleving is het... Wat een mafkees zeg.

Glittervis van harte met het feit dat je een zoon krijgt!

Wat ben jij een stoer wijf zeg!

Ik blijf je topic volgen.
quote:Mathilly schreef op 28 oktober 2009 @ 13:38:

[...]

Ik vind het niet meer dan terecht dat jouw man partner en kinderalimentatie voor zijn ex en kind betaalt. Jij bent natuurlijk zo'n vrouw die zeurt dat ze mee moet betalen en dan afgeven op de vrouw die het ontvangt. Ja kan wel met vinger naar mij wijzen, maar mijn dochter heefy het dankzij mij wel goed nu.Zonder jouw ex zou je kindje het dus niet zo goed hebben... En jij maar doordrammen, dan kom je er wel.
Hihi... ik hoef niks mee te betalen aan die alimentatie omdat ik mn eigen inkomen heb. t is net hoe je het bekijkt natuurlijk.. Ik kan mooi mn eigen broek ophouden zonder chantabele en verachtelijke praktijken zoals jij die hebt tentoon gespreid. Knap dat je kunt constateren dat ik zeur en afgeef op de vrouw die het ontvangt. Ik vind mijn mans ex een doos ja...(en niet omdat mijn man ali betaalt hoor) maar jij bent echt nog stukken erger. Chapeau!!!

Dankzij je ex heeft je kind het financieel redelijk maar over de geestelijke veiligheid en geborgenheid heb ik toch zo mijn twijfels want hemel wat een voorbeeld heeft dit arme kind!
quote:ronniemitchel schreef op 28 oktober 2009 @ 13:51:

[...]

Gelukkig zijn er meer vrouwen die geen vent nodig hebben om hun kind te onderhouden, die niet eens willen dat die vent geld geeft voor het kind,geheel terecht als een vent een kind verwekt maar er niks mee te maken wil hebben, moet je niet eens een kind zo'n lamzak willen opdringen!

Wat jij gedaan hebt is ziek, maar daar kom je nog wel achter als jouw kind te horen krijgt dat jij haar vader gedwongen hebt tot omgang terwijl het kind niet gewenst was bij hem, dat jij haar gebruikt hebt om geld van hem los te rkijgen, ow wat zal jou kind als het die klappen krijgt blij met jou zijn!Mijn dochter heeft een vader en een moeder. Is makkelijk om te gaan schelden op mij, alleen omdat jullie allemaal stoer en onafhankelijk denken te zijn, wacht maar tot het jezelf overkomt. En ik heb hem niet gedwongen, ik heb hem op zijn verantwoordelijkheden gewezen en hij is nu heel blij met zijn dochter
quote:Pinoes schreef op 28 oktober 2009 @ 14:35:

Hihi... ik hoef niks mee te betalen aan die alimentatie omdat ik mn eigen inkomen heb. t is net hoe je het bekijkt natuurlijk.. Ik kan mooi mn eigen broek ophouden zonder chantabele en verachtelijke praktijken zoals jij die hebt tentoon gespreid. Knap dat je kunt constateren dat ik zeur en afgeef op de vrouw die het ontvangt. Ik vind mijn mans ex een doos ja...(en niet omdat mijn man ali betaalt hoor) maar jij bent echt nog stukken erger. Chapeau!!!

Dankzij je ex heeft je kind het financieel redelijk maar over de geestelijke veiligheid en geborgenheid heb ik toch zo mijn twijfels want hemel wat een voorbeeld heeft dit arme kind!Jouw inkomen kan opgeteld worden bij die van jouw man als zijn ex dat wil omdat jullie samenwonen/getrouwd zijn, twee inkomens hebben en hij meer bestedingsruimte heeft, kan alimentatie verhoogd worden. Zwak om te schelden op moeder van je man's kinderen, respectloos
quote:Mathilly schreef op 28 oktober 2009 @ 14:46:

[...]

Mijn dochter heeft een vader en een moeder. Is makkelijk om te gaan schelden op mij, alleen omdat jullie allemaal stoer en onafhankelijk denken te zijn, wacht maar tot het jezelf overkomt. En ik heb hem niet gedwongen, ik heb hem op zijn verantwoordelijkheden gewezen en hij is nu heel blij met zijn dochterIk heb 2 volwassen dochters en helaas pindakaas voor jou heb ik ze grotendeels alleen opgevoed, zonder de centjes van Pappa en zonder dat Pappa bij ze in de buurt was, heeft ze erg goed gedaan!
Het is mijn moeder overkomen Mathilly. En ik kan je als haar dochter vertellen dat ik me werkelijk kapot zou schamen als ze zich zo psychopatisch had gedragen had als jij. Want dat komt haar een keer ter ore, reken daar maar op.

Niet gedwongen, m'n derriere! Dat noem jij iemand op zijn verantwoordelijkheden wijzen? Wat ben jij eng zeg.
Jij hebt de vader van je kind niet gedwongen? omg dat je ongelooflijk dom en egoistisch bent had ik al door maar zooooooooooo ongelooflijk dom :puke:
quote:witteorchidee schreef op 28 oktober 2009 @ 14:08:

[...]

Jij hebt enkel en alleen aan jezelf gedacht, helemaal niet aan je dochter en nog minder aan de vader van het kind.

Hoe KOM JE ERBIJ om hem tot op zijn werk toe te gaan bedreigen. Waar haal je het recht vandaan ?

Ik heb enorm veel medelijden met je dochter en met haar vader. Het zal nog als een boomerang in je gezicht terugkeren, wees daar maar zeker van.Hij heeft mij zwanger gemaakt dus daar haal ik mijn recht vandaan en ik heb hem niet bedreigd. Je hoef geen medelijden met mijn dochter en haar vader te hebben, ze hebben het fijn en kennen elkaar temninste en daar zal ze mij dankbaar voor zijn. Ik ben mijn familie ook dankbaar dat ze mij geholpen hebben. Denk je soms dat ik de eerste ben die met een kinderwagen voor een deur staat?
Ik heb vreselijk medelijden met die ex van Mathilly. Arme man.

Haha, je dochter zal dankbaar zijn als ze hoort hoe je haar vader hebt gestalkt en bedreigd. Goh, wat zal ze zich gewenst voelen zeg. "Papa wilde je helemaal niet hebben, ik heb mijn broers er op af moeten sturen, ze hebben hem bedreigd, ik heb hem op zijn werk gebeld en heb op zijn stoep met de kinderwagen lopen stalken"

De minder frisse waarheid komt vanzelf boven hoor.
quote:Mathilly schreef op 28 oktober 2009 @ 14:54:

[...]

Hij heeft mij zwanger gemaakt dus daar haal ik mijn recht vandaan en ik heb hem niet bedreigd. Je hoef geen medelijden met mijn dochter en haar vader te hebben, ze hebben het fijn en kennen elkaar temninste en daar zal ze mij dankbaar voor zijn. Ik ben mijn familie ook dankbaar dat ze mij geholpen hebben. Denk je soms dat ik de eerste ben die met een kinderwagen voor een deur staat?

Hij heeft je zeker in je slaap zwanger gemaakt, of was je in coma?

Zo niet dan begrijp ik niet dat jij je benen niet dicht hebt gehouden, hij is niet de enig verantwoordelijke voor het verwekken van je kind!
Sorry??? Jij snapt echt niks van die hele alimentatie wetgeving. Dat blijkt maar weer.

NIEUWSFLITS : Mijn lief betaalt namelijk de volledige behoefte van ex en kind. Ze tellen nooit inkomens bij elkaar op. Er wordt hooguit gekeken of bepaalde posten gedeeld kunnen worden en daarmee de draagkracht hoger zou kunnen zijn. Maar daar is dus geen sprake van omdat de behoefte volledig is afgedekt.

De laatste ronde.. de laatste ronde...

En dat ik haar een doos vind is nou eenmaal zo. Heeft ze het zelf naar gemaakt met talloze respectloze acties. (die nog niet half zo ver gaan als de jouwe geloof ik) En dan ben ik echt heel mild.
Hij heeft je zwanger gemaakt Til?

En daar was je niet toevallig zelf bij?

Was jij niet degene die met haar benen wijd ging dan?

Jij bent toch degene geweest in wie hij zijn zaad heeft geloosd?

Of wacht.....in je slaap is het gebeurd....droeftoeter!!!

Deze vond ik ook meesterlijk van je

Ik heb de vader niet gedwongen....nee hoor TUURLIJK NIET

Til,fijn voor je dat jij in ieder geval nog trots op jezelf bent

Maar ik heb toch 1000x meer respect voor Glitter en haar Gup.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Mathilly schreef op 28 oktober 2009 @ 14:54:

[...]

Hij heeft mij zwanger gemaakt dus daar haal ik mijn recht vandaan en ik heb hem niet bedreigd. Je hoef geen medelijden met mijn dochter en haar vader te hebben, ze hebben het fijn en kennen elkaar temninste en daar zal ze mij dankbaar voor zijn. Ik ben mijn familie ook dankbaar dat ze mij geholpen hebben. Denk je soms dat ik de eerste ben die met een kinderwagen voor een deur staat?Misschien mag ik het niet denken maar ik kan mij een hele voorstelling maken in wat voor een soort buurt jij woont en/of opgegroeid bent en wat voor een opleidingsniveau je hebt aangezien he hele familie aan dit soort praktijken meewerkt. Je vriendinnen hebben vast ook dergelijke 'problemen'?
Mathily, maak even je eigen topic aan joh. Je bent dit topic volledig aan het vervuilen met jouw ongein.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven