Mode & Beauty alle pijlers

Recessie-bezuiniging

28-10-2009 17:54 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mocht je hierdoor getroffen zijn waarop bezuinigen jullie nu meer, op make-up, kleding en schoenen of op andere dingen?
Zwangerschapstesten
Electriciteit. Ik doe nu veel vaker het licht achter me uit.

Maar dit is niet echt door de recessie als wel doordat ik geschrokken ben van de eindafrekening. Achterlijk om zo veel te betalen als je het redelijk kan beperken door niet de radio aan te laten als je boodschappen gaat doen, of een lampje minder aan te doen.
Ik hoef niet per se te bezuinigen, maar koop de laatste tijd wel waspoeder/wasverzachter, wc papier en keukenrollen bij Aldi of Lidl omdat het een stuk goedkoper is en net zulke goede kwaliteit.
Op kleding en make-up ben ik een paar jaar geleden al op gaan bezuinigen.

Nu inderdaad electriciteit en gezondheidszorg i.v.m. het eigen risico. Ook boodschappen doe ik anders en minder.
Ik heb ooit magere tijden gehad en toen kocht ik inderdaad geen make-up, kleding en schoenen. Ook ging ik niet uit of op vakantie. En ik had geen uitgebreide telefoon- en internetabonnementen e.d. (ik weet eigenlijk niet of dat toen uberhaupt wel kon). Mijn geld ging destijds op aan de eerste levensbehoeften (dak boven mijn hoofd en eten) en meer was er gewoon niet.
Kleding (koop veel tweedehands).
cosmetica, decoratief en verzorgend.
Slimmer boodschappen doen (verrek, wat kun je veel besparen door in de krantjes te kijken?!)
De kapper. Ik betaalde eerst 24 euro voor een knipbeurt en nu bij een budgetkapper 14.50 euro. Die laatste is dan wel zonder wassen, maar wel in model brengen. Bijkomend voordeel is, dat bij mijn nieuwe kapper ik een leuker praatje kan aanknopen.
Nergens op, ik was altijd al best prijsbewust en koop niet echt impulsief. Waar ik voor pas is om over te stappen naar goedkopere aanbieders, die slechtere service bieden. Ik zit al tig jaar bij dezelfde zorgverzekeraar en die zijn gewoon goed, dus dan betaal ik liever iets meer. Dezelfde geldt voor internetprovider en energieleverancier. Het is me de stress en gedoe niet waard.

Volgens mij valt er behoorlijk te bezuinigen door niet over verzekerd te zijn. Schijnt dat veel mensen veel te veel verzekeringen hebben lopen die totaal overbodig zijn en duur.

Arbeidsongeschiktheidsverzekering bv, of een dubbele levensverzekering.
Oh wacht, gaat over mode en beauty zie ik nu..

geen veeeel te dure cremes meer kopen, want die werken toch niet! Ik heb vandaag een monstertje van die nieuwe clinique-lijn gekregen, ga het echt niet kopen

Kleren alleen kopen als je het nodig hebt, dus ter vervanging van iets wat je al had en dat nu kapot of lelijk is. Wat moet je met drie winterjassen of drie paar laarzen?
Julus: Afwisselen! Heb ik nu iets gewonnen? ;)
Nergens op we geven nu veel meer geld uit.

Valt me het laaste half jaar echt op.

Dus welke recessie.
hier geen last van recessie

ben het huis op aan het kanppen

nou dat kost wat zeg bah
Kleding koop ik goedkoper zoals op de markt of kringloopwinkel. Make-up koop ik al jaren van de Etos en Hema. Vind ik goed. Ik heb geen zin om voor de reclame te betalen en voor de image van de meeste merken. Deo kopen we tegenwoordig van de euroshopper.
Tja.. recessie.. mijn salaris is nog steeds hetzelfde, dus geef ook nog steed hetzelfde uit.
ik ben echt gaan zuiniger boodschappen gaan doen. Wat kun je veel kopen voor maar 10 euro en nog gewoon goed ook!

Verder hebben wij de verwarming van april tot oktober niet aangehad en staan er nooit onnodig lampen aan in huis.

en ik koop veel goedkopere kleding...maar nog wel hele leuke hoor. Vaak in de uitverkoop!

Tja, alle beetjes helpen hoor.
quote:tijgermeisje schreef op 28 oktober 2009 @ 21:33:

Julus: Afwisselen! Heb ik nu iets gewonnen? ;)

Haha, een mooie paar laarzen?!

Ok afwisselen is leuk inderdaad, maar is niet persé nodig. Dat is luxe. Streng ben ik he
dingen opmaken!

Ik merk dat ik regelmatig shampoo, scrubcremes e.d. koop als het in de aanbieding is, bv bij de Action, terwijl ik nog 10 flessen in de kast heb staan!

dus ik ga dat nu eerst maar eens op maken.

Heb dat trouwens ook bij Lush, heb nog een hele tas vol met zeepjes die ik nu echt eerst op moet maken.
Doordat we beide in de ziektenwet zitten, komt er per maand ruim 750 euro minder binnen.

We besparen op broodjes eten buiten de deur, waren we toch snel zo'n 60 euro per maand alleen al aan kwijt.

Verder ga ik niet meer naar de keurslager voor beleg op brood, maar haal ik dat nu bij de lidl of in de supermarkt.

Ook koop ik minder kleding, gaan we vaker een boswandeling maken, ipv naar de stad (lees:benzine, parkeergeld, broodjes, kleding)

Ik let beter op de aanbiedingen in de supermarkt, en sla in als het echt veel scheelt en langer houdbaar is.

En zo redden we het net de maand, geen ruimte om te sparen totdat er weer gewerkt kan worden.
nog ff hoor Julus, voor het behoud van schoenen is afwisselen n must, mn laarzen moeten na n dag dragen even bijkomen, dus 2 paar is geen luxe :D

En idd, dingen eerst opmaken, al die proefzakjes shampoo en cremespoeling ook echt gebruiken, en n scrubhandschoen gebruiken ipv pot bodyscrub in de douche zetten.
Tijgermeisje, dat is waar. En één paar slijt natuurlijk ook twee keer zo hard. Maar ik vind die dingen zo duur, dus zolang ze nog mee kunnen koop ik geen nieuwe.
Ik bespaar door tandpasta, douchegel, bodylotion etc in de aanbieding te kopen.

Verder op make-up gebied niet de allerduurste merken te kopen: kocht altijd Lancôme of Estée Lauder of Clinique, probeer nu ook Bourjois, Hema, etc.

Soms met wisselend succes: een goede vervanger voor mijn Clinique 7 days scrub heb ik nog niet gevonden.
Ik ben aan het besparen op de kapper. Heb nu een thuiskapster die maar 15euries kost, en beter is dan mn duurderde kapper. En ik verf mn wenbrauwen nu zelf ipv het te laten doen.

Verder gebruikte ik al geen dure verzorgingsprodukten. Mn kleding koop ik de laatste jaren al goedkoop.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven