Vrolijke Doorstart

23-09-2009 22:59 1593 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zo, vers nieuw topic

Nieuwe kansen, nieuwe rondes voor iedereen en dus de

hoogste tijd voor wat Vrolijks!
Joeheee...wat een goed nieuws van Boef die het op de wc doet. Fijn Athena dat het allemaal lekker loopt en wat moet dat ineens een hoop rust geven ipv dat het energie vreet.

Ely, lekker gehangen met je kindjes vandaag? Wat had je mooi weer he?

Schoonmoeder is thuis, maar weten niet wat ze mankeert. Volgens neuroloog zou het psychisch kunnen zijn, maar dan heeft ze wel een heftige tik gehad. Ik weet het niet zo goed of het nou alleen maar psychisch zou kunnen zijn, maar ze zien iig geen stolsels of abnormale verschijningen op de foto's.

LLL was hier met gezin en was gezellig! Poppetje heeft ze niet achtergelaten Maar Dim en Sum zijn lekkere mannetjes en ze hebben echt leuk met Mormel en Loeder gespeeld. Sjaak en Vrolijkerd hebben elkaar vermaakt en over dingen met stekkers gesproken zoals mannen betaamt. Grappig om elkaar voor het eerst te ontmoeten, maar toch wel te 'kennen'
Nou het was zeker gezellig! Heel grappig hoe de kinderen zich meteen helemaal thuis voelden en losgingen met het speelgoed van Mormel en Loeder. Wat een schatje is Loeder zeg, echt een superlief meisjemeisje, lijkt niet echt op haar nick . En Mormel en Dim en Sum waren meteen dikke vrienden, Sum zei in de auto terug: Gaan we volgende week weer naar Mormel?. Sjaak vond het ook echt heel erg gezellig, en Vrolijk had superlekker gekookt, hebben echt gesmuld. Sjaak wil nu ook een tajine . De kinderen sliepen binnen twee minuten in de auto, hebben ze allemaal zo in bed kunnen kieperen thuis. En kwamen er op de terugweg achter dat het via nieuwe tunnel twee keer zo snel is, maar die kent Sjaaks navigatiesysteem nog niet...

Wat fijn van Boef Athena! Bizar hoe die ommekeer zo ineens dan komt. Maar wel heel fijn, en binnenkort gewoon twee zindelijke kinderen, hoe relaxt is dat.
Vrolijk helpt iedereen aan de tajine Maar is zo makkelijk en simpel klaar te maken terwijl het wel lekker is en ook gewoon gezellig zo op tafel.

Lief waren de mannetjes samen he? Vond het ook zo schattig dat ze met 3-tjes op de 'mannenbank' zaten en in onze loveseat. Alleen wel sneu dat Sum eraf keilde Arm ding, gelukkig heeft hij er niets aan overgehouden. Ja, die nieuwe tunnel is mooi en snel he? Vrienden van ons wonen ook die kant op, in de sjieke wijk bij het strand, en dan gaan we ook altijd via de tunnel.
Ja, echt heerlijk gegeten! En ach, Sum keilt wel vaker ergens af, die is echt net zo onhandig als ik. Dikke oog niet gezien? Is tijdens logeerpartijtje bij opa en oma gebeurd, maar niemand weet wanneer. Daarom denk ik ook dat ie een brilletje moet, maar kunnen ze pas volgende keer testen op het CB.

Die sjieke wijk is hier achter, als we ooit nog eens de staatsloterij winnen gaan we daar wonen, wat een mooie huizen staan daar, maar echt onbetaalbaar.

Ik ga naar bed, weltrusten en nogmaals bedankt Vrolijk, was echt heel leuk!
Wat leuk zeg meiden, dat het leuk was!
Wilde ik ook net zeggen, leuk dat het leuk was :)! Iemand foto's gemaakt?

Toen wij een keer bij jullie waren had Vrolijk lam (toch?) uit de tajine gemaakt, dat vond ik toen erg lekker en zit er ook steeds over te denken zo'n ding aan te schaffen, kunnen ook op keramische kookplaten.
Mij lijkt zo'n ding ook wel wat, heb alleen helemaal geen ervaring in eten bereiden met tajine, is dat niet allemaal reuze uitgebreid? En het lijkt me opbergtechnisch ook zo'n gevaarte, of valt dat mee? Wat had je er voor LLL en consorten in gemaakt vrolijk?

Leuk dat het gezellig was.

Ik zit op het werk de naweeën van afgelopen dinsdag te ervaren. Stomme toestanden hier ook. En misschien ga ik ook wel eerder weg. Boef is gisteren snoeihard met zijn fiets tegen het asfalt gesmakt ("je moet ook naar je moeder luisteren en niet zo vreselijk slingeren" ) en lag helemaal open. Dus loopt nu met pleisters en korsten rond en natuurlijk de nodige spierpijn. Arm joch helemaal over zijn toeren, vooral omdat het allemaal bloedde als een rund (en Schurk stond met trillend lipje in de hoek tijdens mijn EHBO-activiteiten omdat hij zo geschrokken was) en hij was vanmorgen nog steeds niet helemaal lekker ervan. Dus ze kunnen me hier de bout hachelen, ik ga lekker bijtijds richting huis en mijn spoken ophalen.

En Sum dus ook al in de schade? Klinkt alsof hij er net zo een is als Schurk: met een motoriek van lik-me-vestje die overal waar maar mogelijk afvalt, tegenopknalt en tussengeklemd raakt?
quote:athena schreef op 29 oktober 2009 @ 12:48:

En Sum dus ook al in de schade? Klinkt alsof hij er net zo een is als Schurk: met een motoriek van lik-me-vestje die overal waar maar mogelijk afvalt, tegenopknalt en tussengeklemd raakt?

Yep, dat is mijn Sum ten voeten uit. Ik denk dat hij een brilletje moet, dat dat een hoop zal schelen in de onhandigheid. Ik kreeg zelf pas een bril toen ik zeven (!) was, en weet nog dat er echt een wereld voor me open ging. Ben ook nog steeds bange poeperd met hoogtevrees en bang voor de bal enzo, en denk echt dat dat minder geweest zou zijn als ik eerder een brilleke had gekregen.maar het kan pas volgende keer op het CB getest worden.

Vrolijk had iets heerlijks met lam en abrikozen in de tajine gemaakt. was echt verukkelijk. En volgens Vrolijk heel weinig werk, maar ik denk dat Vrolijks en mijn idee van weinig werk wel een beetje uit elkaar liggen....;-)
Gut ja, dat zou bij Schurk misschien ook wel een euvel kunnen zijn: de ogen. Heb daar eigenlijk nooit over nagedacht, ging er meer van uit dat hij er net zo een is als (een beetje) zijn moeder en (heel erg) zijn tante die het gewoon altijd voor elkaar krijgen om tegen deuren of banken op te lopen of zich te stoten. Maar dan met name doordat je gewoon te bedonderd bent om er goed omheen te lopen en goed uit te kijken .

Nou ja, dat gaan we ook wel weer zien.

Kan me inderdaad zomaar voorstellen dat Vrolijk toch nog een poos aan het eten is beziggeweest en dan toch vindt dat het weinig werk was. Zij en Drop zijn wel echte keukenprinsessen!

Zo, ik heb even een versierde cupcake in elkaar geknutseld voor Boefs jarige juf morgen. Ook lekker, komt hij nu mee. En van de klassenmoeder hebben we ook niks gehoord, dus geen idee of er nu iets gezamenlijks is/wordt geregeld of niet. Meneer mocht ook verkleed morgen en wil als clown. Prima, ik hijs hem wel in een pakkie dat hier nog ligt, cupcake ingepakt mee en klaar is kees. Kan er ook niet veel meer van maken zo, maar zal vast goed zijn.

Ik ga weer bijtijds te bedde, merk dat ik nog steeds moe ben, dus lekker met boek plat.
Tajine is supermakkelijk, werkt als een gewone braadpan. Eerst olijfolie, uitje snijden, knoflook erin en dan vlees erin keilen met kruiden. Even aanbraden, dus 5-10 min, en dan water erbij kiepen en laten stoven. na uurtje groente erbij en proeven hoe het staat en dat is het. Het enige werkje wat het langste duurt is lamsbout snijden en ontleden aangezien ik antistukjes, zeentjes en overige witte dingetjes ben.

Je kunt er kip in doen, rundvlees en vis. Maar heb zelf nooit vis geprobeerd, de rest wel en is supersimpel. Kip met tomaten en paparika is ook een echte aanrader. Het zelfde principe als alles erin keilen en klaar. Juist door vorm van de tajine druipt stoom langs de wanden en houdt het vlees mals.

Is inderdaad wel een echt gevaarte wbt opbergen, maar vind het wel een wereldding. Als dat het enige is, neem ik het op de koop toe. Volgende keer als we met allen zijn dus een x tajine

Dat is best een goede opmerking dat het door slechte ogen zou kunnen komen. Ik ben ook zo lomp als een konijn en heb ook echt -5,5! das niet lollig, eerder stekeblind.

Athena, wat voor versierde cupcake heb je gemaakt voor de juf en terwijl ik dit opschijf bedenk ik me dat je echt een loeder van moeder bent. Tegen zelfgemaakt en versierde cupcakes kunnen de andere moeders niet opboksen he..

Alles wel ok met je arme gehavende kind?

Verder hier een dakkapel en ding is enorm! Opeens is onze zolder ook echt enorm want dakkapel is echt 3,80 breed en oogt nog groter. Wow, wa een ruimte. Ook allemaal netjes geknipt weer aangezien we bij schoonzus zijn geknipt dus we kunnen weer voor de dag komen

Ik ga ook zo lekker in bed wat kijken, denk Topchef. heerlijk rust en vrede, morgen nog 1 dag werken en dan weekend. Morgenavond lekker met boel meiden uit eten dus gezellig. Ik heb er zin in.
Ok, volgende date is niet in Utrecht, maar uit de tajine eten bij vrolijk. Klinkt wel erg makkelijk als het zo gaat als je nu uitlegt. Misschien nog eens iets om te overwegen, nieuwe dingen op kokkerelgebied vind ik altijd leuk!!

Loeder van een moeder, tsk, krijg je dat weer. Nee, dat geeft de motivatie

Ik heb gewoon een simpele cupcake gemikt op MDF-plankje wat ingepakt is met roosjespakpapier, bekleed met wit fondant met roosjes motief en dan nog een rode roos met zilveren bloemblaadjes op geflanst. Ziet er best aardig uit. Zet hem wel op de site (waar je btw de roosjestaart ook nu kunt zien). Vent heeft hem vernieuwd en net geupload (loaded? Upgeload?). Is nog niet helemaal af, vooral niet voor bekijken via IE, maar jij hebt toch FF, dus je zou het redelijk goed moeten kunnen zien.

Gehavende boef gaat best goed. Hij ziet er deerniswekkend uit, maar heeft weinig last. Zijn dikke lip is ook weer minder. Het is hier wel de week van de ongelukjes, want vanavond toen Schurk en ik Boef van de BSO haalde, viel Schurk zich ook een tand door zijn lip. Helemaal verdrietig, allemaal medelijdende kinderen van 5-6 jaar er ach en wee roepend omheen en Schurk al huilend maar genieten van al die aandacht.

thuis waterijsje erop en het leed is weer geleden.

En nu zit ik weer te ratelen terwijl ik naar bed zou gaan. Jullie schuld!

Ely: voorstel voor zondag staat op LP!
Getsie ik ben jaloers op jou! Supermooie taarten Athena Ik ga bij jou in de leer en dan zeggen we baan op en gaan taarten maken de hele dag

Ff een deal dan: jij verzorgt voor een een taartworkshop en ik kook uit de tajine. Wat vind je ervan?

Ik ga nu ook naar boven!
Athena's cupcake klinkt als net zo weinig werk als Vrolijks kookkunsten van woensdag .

En dakkapel van bijna vier meter, wauw! Wat heerlijk veel extra ruimte zal dat zijn. Zo jammer dat wij dat met ons huis allemaal niet kunnen. Met werkeloosheid Sjaak zit verhuizen er voorlopig niet in, maar we wonen echt in een kabouterhuisje nu. Met een kaboutertuintje, maar dat gaan we nu wel aanpakken, want is zo vreselijk onhandig met twee jongetjes. Het is echt een stadstuin, maar door de vorige bewoners (twee biologen) helemaal volgezet met de meeste mooie planten en struiken. Een klein terrasje en wandelpaadje en verder alleen maar planten. En Sjaak en ik hebben allebei geen groene vingers, dus hebben nu besloten de hele handel eruit te laten trekken en tuin helemaal te laten betegelen. Zoals het een stadstuin betaamt. En dan kunnen de jongens tenminste fietsen en vboetballen in de tuin.
Zooo..net terug van gezelig eten en kletsen. Ik heb echt heerlijk sushi gegeten en zo hard gelachen met de meiden. Het was onwijs leuk en volgende maand eten en stappen. Leuk dat we al zo lang met elkaar stappen, pre kinderen dus al ruim 9 jaar iig, maar dat het nog steeds vanouds is. Ondanks het feit dat er meiden af en bij komen en er kinderen zijn etc, proberen we het dus al die jaren in stand te houden.

LLL, op de foto's (hyves) heb je zooo'n mooi huis! Hier ook geen groene vingers dus vandaar gras en tegels. Ik haat tuinieren en kan ook gewoon niet over mijn afschuw van beestjes komen. Brr..al die enge dingen die uit de aarde kruipen als je wat onkruid probeert weg te halen. Bah!
Klinkt super Vrolijk, leuk dat het al zo lang goed blijft gaan. Doen jullie dat iedere maand?

Haha, grappig dat het huis er mooi uit ziet op hyves. Ik ben ook dol op ons huis hoor, maar het was al klein met een kind, en nu met drie wordt het wel echt heel heel klein.We hebben iets van 100/110 m2, en drie slaapkamertjes. En een kelder, maar mijn fobie voor beestjes zit meer in die kelder dan in de tuin. Ik heb toch een paar harige monsters aangetrofen daar, brrrr als ik er nog aan denk. Maar wasmachine en droger staan daar, dus ik moet er toch heel vaak in. Sjaak zou 'm gaan opknappen nu hij werkeloos is, maar daar is (uiteraard) nog niks van gekomen. Heel jammer, want wat verf op de muur en een zeiltje op de grond zouden het al een stuk aangenamer maken.

Ik heb echt heel beroerd geslapen, Poppetje is ziek, zo zielig.
Sterkte met Popje LLL! Klinkt niet al te best en zeker met al die verontrustende berichten ben je extra alert en dat vergt ook wel de nodige energie.

We proberen het inderdaad iedere maand te doen en aangezien we nu oude dozen zijn, gaan we volgende maand naar 80/90's parties waar we gewoon alles luidkeels mee kunnen bleren

Hier gaar want alle holtes zitten vast en ben daardoor bekaf. Net naar verjaardag geweest van dochter beste vriend Vrolijkerd en erg gezellig. Wel energievreetend als je boel kinderen van 456 om je heen hebt rennen waarvan merendeel knullen. Blij dat ik thuis ben en blij dat mijn eigen mormels op bed liggen. Daarvan merkte ik ook vandaag dat ze niet te genieten waren. Brr..
Beterschap voor Popje.

pfff, Vrolijk ik was blij dat ik vandaag geen kinderverjaardag had. Was ook al zo moe vandaag.

Wel een leuke speledingetje voor de kinderen gekocht. Misschien ook een tip voor jullie.

bij kruidvat hebben ze nu een digitale videocamera voor 19,95. Erg leuk!
Oh? Ik ga eens even kijken, leuk idee!

Wel fris en fruitig zijn voor morgen he als wij binnenkomen stormen Ik ben btw zonder kids dus scheelt al een slok op een borrel.

O ja, ik zit in damesteam van de marathon dus moet 10 km kunnen lopen in April. Maar weer aan de bak binnenkort om de 10 te halen want ben blijven steken op de 7-8 dus net niet. Moet lukken en even kijken of ik Vrolijkerd's tijd eruit kan lopen
Goeie... eh.... morgen! Kom net van halloweenfeest af en het is een beetje laat geworden. Sterkte met poppetje LLL!
Dan was het vast leuk, Drop!!!

LLL, poppetje al opgeknapt?

Vrolijk, hoe is het gegaan met Loeder?

Hier vanmorgen/vanmiddag Vrolijk en Athena over de vloer gehad. Errug gezellig!!

Meiden, heel erg bedankt voor het superkado!!

De kinderen waren ook helemaal in hun nopjes met hun kadootjes.

Ik vond het erg gezellig.

Moeten we vaker doen
Wow, Drop, jij had het laat/vroeg gemaakt!! Zal inderdaad vast betekend hebben dat het erg leuk was?

Hier eindelijk rust en vrede. Kwam na een supergezellige morgen (en deel van de middag, we bleven natuurlijk toch weer te lang hangen) bij Ely thuis in een soort van oorlogsgebied. Geen idee wat die kinderen van mij hebben, maar ze zitten elkaar echt elke seconde in de weg, dwars en dus in de haren. Wat een verschil met het geruisloos lief spelen van Ely's kroost zeg, ik moet daar het geheim toch nog eens van achterhalen hoor! En Zemmie is ook al zo'n lief en vrolijk poppetje. Ging gewoon urenlang liggen pitten in de box. Het leek gewoon net of Ely maar 3 kinderen heeft! En de rest van de koters vond ik ook al zo leuk. Was echt gezellig. Tijd om een weekendje weg te boeken .

Heb jij nog lang in de file gestaan vrolijk? Ik heb toch nog wel wat vertraging opgelopen, kwam volgens mij door het slechte weer (ik reed echt in een soort storm naar huis).

Jasses, wat is de boel traag hier zeg, ik zie mijn zinnen pas na een regel typen. En ik wil het topic over enten tegen mexicaanse griep nog even beter doorlezen, want ben echt in dubio wat ik daarmee wil. Zijn jullie daar al uit?

LLL: sterkte met ziek poppetje! Zielig he, als die kleintjes zo beroerd zijn. En helemaal shit als je daar dan zelf ook een onrustige nacht door hebt.
Ik vond het echt zooo leuk bij Ely thuis! Ik ben stik jaloers op de orde en rust bij Ely thuis met 4 kinderen en dan nog het relaxde van de zogenaamde kraamvrouw die er helemaal fit en relaxed uitziet. En Zemmie is inderdaad echt een zoetje, die dopen we om van nick. Maar volgende keer bij mij is helemaal goed, ik kook wel dus kom maar door met die datum.

Ik stond inderdaad even in de file maar had uiteindelijk maar 15 minuten vertraging terug. Ach, was te overleven en was op tijd voor proefzwemmen Loeder na omweg en al aangezien wij dus over de A13 moesten Maar uiteindelijk helemaal goed en Loedertje mag volgende week diplomazwemmen.

Verder moeder uitgezwaaid op Schiphol want die gaat voor 6 weken naar vakantieland en daar allerlei dingen regelen. Dus die is wel even zoet ermee en ook dus wel even afwezig. Maar ach, ze is voor de kerst en mijn vader's verjaardag terug dus dat komt wel goed.

Nee, mexicaanse griep ben ik helemaal niet in thuis nog. Zal inderdaad zo eens kijken, maar heb het idee dat het vooral voor kleintjes erg gevaarlijk kan zijn? Ik heb het idee dat normaal ook mensen overlijden aan gewone griep, maar dat het nu echt enorm in de spotlight staat omdat het de mexicaanse is. Of is dat te simpel gedacht?

Ik ga zo even mijn koffer pakken want ga morgen een dagje naar UK. Di avond weer terug dus niet zo lang maar wel met overnachting. Athena, als ik mijn koffer incheck dan neem ik Golden Syrup mee en anders wordt het een maandje later want dan gaan collega en ik 2 dagen en dat wordt wel shoppen en dus ook inchecken
Drop, leef je nog van je nachtje door en single mom zijn dus hele dag alleen met kids?
Ik heb net even zitten meeposten op dat MGtopic, maar er komt dus volgende week een advies over enten van kinderen tot 5 jaar. Viel me wel op dat bijvoorbeeld Nippo wel gaat laten enten, dat is voor mij toch wel een van de meer serieuze bronnen hierbij hoor

Hoe Ely dat doet met die zoete kinderen vind ik inderdaad ook wonderbaarlijk! vertelde vent erover en die was ook al verbijsterd hoe dat toch kan. Krijg echt bijna het gevoel dat wij hier iets grondig fout doen met die kleine ruziënde meneren

Vrolijk, als je chocola-zin hebt: de hi-hatcupcakes staan op site;-). Niet in je beeldscherm happen hoor!
O en naar golden syrup kijk ik uit!! Wil graag rolbare chocolade maken, lijkt me hemels!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven