Halloween
vrijdag 30 oktober 2009 om 14:20
In mijn omgeving merk ik dat Halloween steeds meer in de belangstelling komt te staan. In de stad waar ik woon, waren er speciale acties en tijdens koopavond liepen er allerlei griezels door de stad die snoepjes aan kinderen uitdelen. In films (als Halloween ) zie je kinderen als griezels verkleed om snoepjes vragen terwijl ze 'trick or treat' zeggen. Gaat dat in Nederland ook zo? Mijn zoon heeft het steeds over een griezelfeest en ik vroeg me af wat ik dan eventueel met hem zou kunnen doen. Bij onze garage komt in ieder geval een heuse pompoenen griezelfamilie te staan Ben wel benieuwd wat forummers zoal aan Halloween doen.

vrijdag 30 oktober 2009 om 14:28
Leuk Star! Ik ben bang dat het in de wijk, waar ik woon, nog niet zo ver is, maar zo'n verlichte pompoenenfamilie bij de garage vind ik dan wel weer leuk. Ik heb zitten overwegen om een griezelpak voor zoon aan te schaffen, maar volgens mij gebeurt er op de avond zelf niet zo heel veel; althans niet zoals met Sint Maarten.

vrijdag 30 oktober 2009 om 14:35
quote:traincha2 schreef op 30 oktober 2009 @ 14:28:
Leuk Star! Ik ben bang dat het in de wijk, waar ik woon, nog niet zo ver is, maar zo'n verlichte pompoenenfamilie bij de garage vind ik dan wel weer leuk. Ik heb zitten overwegen om een griezelpak voor zoon aan te schaffen, maar volgens mij gebeurt er op de avond zelf niet zo heel veel; althans niet zoals met Sint Maarten.
Jammer hè? Ik vind het zo leuk met al die kinderen die verkleed zijn, dat mis ik toch wel bij Sint Maarten.
Volgens mij is Halloween hier in NL tot nu toe meer een feest voor volwassenen.
Jammer hè? Ik vind het zo leuk met al die kinderen die verkleed zijn, dat mis ik toch wel bij Sint Maarten.
Volgens mij is Halloween hier in NL tot nu toe meer een feest voor volwassenen.

vrijdag 30 oktober 2009 om 15:10
Hier in de straat wordt halloween wel groot gevierd. Allemaal halloweenspelletjes (appels uit een bak water happen, sjoelbak (zwart!) met pompoenfiches enz), en iedere deur die versierd is mogen ze aanbellen voor een 'trick and treat'. En allemaal verkleed natuurlijk! Veel zin in, wel heel zielig dat dochter ziek is
vrijdag 30 oktober 2009 om 15:20
Hier wordt door de straat halloween voor de kinderen georganiseerd. Morgenavond komen er tussen 18.00 en 20.00 uur 6 groepjes van kinderen langs verkleed en al voor een snoepje. Vooraf moest je aangeven bij de dames die het organiseren of je mee wilde doen en zo ja, komt er een poster op je raam zodat de kinderen weten waar ze aan mogen bellen. Ook wordt er vriendelijk gevraagd of je je huis wil versieren ( het mooist versierde huis wint een prijs). Hier staan dus de pompoenen op de vensterbank, prijkt er een joekel van een spin op de voordeur etc. Als je kinderen hebt, mogen die mee lopen als ze willen. Die van mij is nu nog wat klein, maar gaat volgend jaar zeker mee verkleed en al.
Afgelopen woensdag mochten de kinderen halloweenknutsels maken.
Afgelopen woensdag mochten de kinderen halloweenknutsels maken.
vrijdag 30 oktober 2009 om 15:24
quote:Star schreef op 30 oktober 2009 @ 14:35:
[...]
Volgens mij is Halloween hier in NL tot nu toe meer een feest voor volwassenen.Ja precies! Ik krijg trouwens nou net een mailtje van scouting; zoon mag daar morgen voor het eerst heen en wat staat erin? Dat alle bevers verkleed mogen komen ivm Halloween.Bedenk me net: hij heeft volgens mij nog wel ergens een zwarte cape....beetje smink erop en klaar! Ik hoop stiekem dat Halloween meer gaat leven. Het heeft wel wat: zo'n griezelavond.
[...]
Volgens mij is Halloween hier in NL tot nu toe meer een feest voor volwassenen.Ja precies! Ik krijg trouwens nou net een mailtje van scouting; zoon mag daar morgen voor het eerst heen en wat staat erin? Dat alle bevers verkleed mogen komen ivm Halloween.Bedenk me net: hij heeft volgens mij nog wel ergens een zwarte cape....beetje smink erop en klaar! Ik hoop stiekem dat Halloween meer gaat leven. Het heeft wel wat: zo'n griezelavond.
vrijdag 30 oktober 2009 om 15:25