Anti-hu syndroom
vrijdag 30 oktober 2009 om 02:21
Is er iemand die me kan vertellen wat anti-hu precies is? Op internet kan ik er heel weinig over vinden. Het gaat om gevonden cellen bij iemand die behandeld is voor kleincellige longkanker en eigenlijk 'schoon' is. Maar na een kweek van bloed is geconstateerd dat er sprake is van anti-hu. Bij mijn weten is dat juist in geval van kanker, niet wanneer iemand inmiddels geen kanker meer heeft. Of ben ik nou gek?
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!
vrijdag 30 oktober 2009 om 02:45
Als ik google op anti hu antibodies krijg ik 12 mln. hits. Zo in de gauwigheid te zien heb je dan alle info die je maar over anti hu zou kunnen willen hebben. Anti hu syndroom is heel naar het is een degeneratieve aandoening van het zenuwstelsel.Voor wat betreft je laatste vraag, je bent niet gek maar de aanwezigheid van anti hu in gevallen als onderhavige wijst vaak op aanwezigheid van een tumor elders.
Het enige dat het leven draaglijk maakt is de wetenschap dat het tijdelijk is.
vrijdag 30 oktober 2009 om 16:12
Ik bedoel daar mee of het mogelijk is dat het niet om kanker gaat en dat er een manier is om te genezen van het verhoogde aantal anti hu... en wat daar de oorzaak van kan zijn.. (zit enorm tegen mezelf te praten geloof ik, maar heb stiekem de hoop op wat 'goed nieuws').
vrijdag 30 oktober 2009 om 16:36
Hey zusenzo... Het gaat om m'n moeder, maar zij weet me ook niets te vertellen. Ik wil me een beetje beschermen tegen de klap die misschien gaat komen, met de artsen praten lukt dus niet omdat het niet om mij gaat.. Vind je berichtje heel llief. Het is zo zwaar om weer aan die zijlijn te staan en te wachten.
vrijdag 30 oktober 2009 om 16:40
Ga eens mee met je moeder naar de oncoloog. Mocht ze opgenomen zijn, dan kun je ook een familiegesprek met de oncoloog aanvragen. Echt, dat zou ik je aanraden, dan kun jij ook je vragen stellen en hoeft het niet via je moeder.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
vrijdag 30 oktober 2009 om 16:44
singalala, dat is een plan. Ik wil m'n moeder niet 'lastigvallen' met mijn vragen. Helemaal omdat zij zelf ook niet echt weet wat er nu allemaal gebeurt. Ze is hartstikke bang. Terwijl ze de vorige keer, toen ze hoorde dat ze longkanker had, zo veel vertrouwen had. Nu durf ik haar niet te belasten, dus ik ben op internet gaan zoeken, maar veel wijzer word ik er niet van en bovendien zijn het enorme lappen tekst en heb ik geen mogelijkheid om vragen te stellen. Dus bedankt voor je reactie en je tip.
vrijdag 30 oktober 2009 om 16:52
Kookwekkertje zorg ervoor dat je erbij bent bij het volgende gesprek en neem aantekeningen en maak een nieuwe afspraak voor vragen te stellen.
Jij moet er nu zijn voor je moeder, haar ogen en oren zijn wan tgrote kans dat zij niks opslaat of het verdringt.
Wat ook heel normaal is, maar spreek hierover met je moeder, dat je er graag bij wilt zijn voor haar en ook waarom.
Gewoon zeggen meid.
Jij moet er nu zijn voor je moeder, haar ogen en oren zijn wan tgrote kans dat zij niks opslaat of het verdringt.
Wat ook heel normaal is, maar spreek hierover met je moeder, dat je er graag bij wilt zijn voor haar en ook waarom.
Gewoon zeggen meid.
vrijdag 30 oktober 2009 om 17:01
zusenzo, dank je wel. Ik hoor net dat ze woensdag een PET scan krijgt en de uitslag van die scan is vrijdag. Ze gaan nu kijken of er ergens kanker zit, dus waarschijnlijk horen we vrijdag hoe het verder moet. Nog een weekje in spanning dus. Ik laat internet maar even zo veel mogelijk voor wat het is, het zoeken maakt me onrustig, wist ik al, toch doen! Bedankt voor je reactie.