Hoofdstuk 629
zaterdag 31 oktober 2009 om 08:54
zaterdag 31 oktober 2009 om 08:56
zaterdag 31 oktober 2009 om 09:00
Nee, geen tips en als bezorgd idd even met huisartsenpost bellen idd.
Nou, het gaat gewoon nog door he, vanavond bij mij. Geen plan B enzo, gewoon hier. Leuk.
Wind, miauwen negeren? Werkt bij hond in ieder geval. Soms piept hij 's morgens, dan denken we dat er iets is (gespuugd in bench ofzo, moet poepen) en gaan direct voor hem naar beneden. Soms doet hij dat dan volgende ochtend(en) weer, uit gewoonte en dat negeren we dan en dan is het snel weer over. Sowieso negeer ik mijn hond 's ochtends altijd even, heb ik geleerd op cursus. Eerst licht en verwarming aan, gordijnen open en brood uit de vriezer en dan pas bench open. Dan maak je hem niet te belangrijk. (Pebblo houdt zich hier overigens niet aan en is meestal als eerste beneden). Maar ik weet eigenlijk niet hoe dat met katten werkt.
Nou, het gaat gewoon nog door he, vanavond bij mij. Geen plan B enzo, gewoon hier. Leuk.
Wind, miauwen negeren? Werkt bij hond in ieder geval. Soms piept hij 's morgens, dan denken we dat er iets is (gespuugd in bench ofzo, moet poepen) en gaan direct voor hem naar beneden. Soms doet hij dat dan volgende ochtend(en) weer, uit gewoonte en dat negeren we dan en dan is het snel weer over. Sowieso negeer ik mijn hond 's ochtends altijd even, heb ik geleerd op cursus. Eerst licht en verwarming aan, gordijnen open en brood uit de vriezer en dan pas bench open. Dan maak je hem niet te belangrijk. (Pebblo houdt zich hier overigens niet aan en is meestal als eerste beneden). Maar ik weet eigenlijk niet hoe dat met katten werkt.
zaterdag 31 oktober 2009 om 09:07
Sjaak staat nu met Popje onder een lauwe douche, kijken of dat haar wat kan afkoelen. En huisarts bellen doe ik nog niet, weet toch al wat die gaat vragen en ze is niet suf, drinkt goed en kan haar beentjes nog buigen .
Nu hopen dat ze zo nog even lekker gaat slapen, dan kan ik aan het toetje beginnen .
Nu hopen dat ze zo nog even lekker gaat slapen, dan kan ik aan het toetje beginnen .
zaterdag 31 oktober 2009 om 09:22
Inderdaad Poppetje niet te warm aankleden en haar goed in de gaten houden op die dingen die je al noemt.
Japie is toen hij 13 maanden was een keer ernstig ziek geweest (sepsis) en je merkt meteen het verschil. Hij was suf/niet aanspreekbaar, huilde/krijste tijdens verschonen, kon zijn nekje niet goed buigen en had hele hoge koorts. En puntbloedinkjes (hoe schrijf je dat?) ook dus misschien kun je haar daar nog op nakijken als ze bloot is? Als je twijfelt gewoon naar de HA gaan hoor!
Beterschap voor haar!
Japie is toen hij 13 maanden was een keer ernstig ziek geweest (sepsis) en je merkt meteen het verschil. Hij was suf/niet aanspreekbaar, huilde/krijste tijdens verschonen, kon zijn nekje niet goed buigen en had hele hoge koorts. En puntbloedinkjes (hoe schrijf je dat?) ook dus misschien kun je haar daar nog op nakijken als ze bloot is? Als je twijfelt gewoon naar de HA gaan hoor!
Beterschap voor haar!
zaterdag 31 oktober 2009 om 09:25
Leuk Lien dat je uit logeren bent geweest!
En goed om te weten dat Zuiver ook mee doet met die actie. Ik ga ook sparen voor Aap en mij. Kan ik ook nog naar Elysium gaan want 3 keer Zuiver is misschien een beetje veel van het goede!
Ik ga zo werken en als ik vanmiddag thuis ben de dingetjes van vanavond koken. Heb er zin in!
En goed om te weten dat Zuiver ook mee doet met die actie. Ik ga ook sparen voor Aap en mij. Kan ik ook nog naar Elysium gaan want 3 keer Zuiver is misschien een beetje veel van het goede!
Ik ga zo werken en als ik vanmiddag thuis ben de dingetjes van vanavond koken. Heb er zin in!
zaterdag 31 oktober 2009 om 09:29
Hoe zien dat eruit, puntbloedinkjes? Heb ik al vaker over gehoord maar ik weet niet waar je dan op moet letten. Ze was net bloot en ik zag niks geks, dus is nu niet aan de orde. Xe ligt nu in bed en heeft een hele fles op, dus zal wel gewoon goedkomen.
Ik ga aan het toetje beginnen, visje ligt al sinds gisteren te marineren .
Ik ga aan het toetje beginnen, visje ligt al sinds gisteren te marineren .
zaterdag 31 oktober 2009 om 09:40
Hele kleine stipjes (je moet wel echt goed op de huid kijken) en als je drukt dan gaan ze niet weg. De tip is om met de glas te drukken zodat je kunt zien of ze weggaan of niet.
Mijn ervaring is dat alle alarmbellen af gaan als het niet goed is, hoor Lien. Maar bij twijfel altijd naar de dokter gaan.
Overigens twijfel ik nu niet meer omdat ik Japie een keer echt goed ziek heb gezien, raar maar waar.
Lekker eten! Ik heb er zin in!
Mijn ervaring is dat alle alarmbellen af gaan als het niet goed is, hoor Lien. Maar bij twijfel altijd naar de dokter gaan.
Overigens twijfel ik nu niet meer omdat ik Japie een keer echt goed ziek heb gezien, raar maar waar.
Lekker eten! Ik heb er zin in!
zaterdag 31 oktober 2009 om 11:37
quote:lien schreef op 31 oktober 2009 @ 10:22:
Eerst even Kiloknaller in zijn kleren praten.
Nou, de koorts is eindelijk gezakt. Mevrouw is nog steeds niet in haar hum, maar zit nu op 38.4, dat voelt toch een stuk beter denk ik.
Toetje staat in de oven. Ik heb wel allemaal retro-eten bedacht ik me tijdens het bakken. Alleen de prikkertjes met kaas en augurk ontbreken er nog aan zo ongeveer . Maar goed, wel lekker
Eerst even Kiloknaller in zijn kleren praten.
Nou, de koorts is eindelijk gezakt. Mevrouw is nog steeds niet in haar hum, maar zit nu op 38.4, dat voelt toch een stuk beter denk ik.
Toetje staat in de oven. Ik heb wel allemaal retro-eten bedacht ik me tijdens het bakken. Alleen de prikkertjes met kaas en augurk ontbreken er nog aan zo ongeveer . Maar goed, wel lekker
zaterdag 31 oktober 2009 om 12:17
zaterdag 31 oktober 2009 om 14:08
zaterdag 31 oktober 2009 om 15:42
Nathje, ik wilde jou ook al bellen of je met mij mee wilde rijden. Dat ik jou op pik. Andersom is toch minder handig voor jou? Ik had je al gebeld maar kreeg voicemail.
Lampen voor Peb staan in de auto.
Nu de uiensoep nog. Ik ga maar eens beginnen..
Zie er nogal tegenop om die 1,5 kilo uien te snijden (tranen).
Furt...
Lampen voor Peb staan in de auto.
Nu de uiensoep nog. Ik ga maar eens beginnen..
Zie er nogal tegenop om die 1,5 kilo uien te snijden (tranen).
Furt...
zaterdag 31 oktober 2009 om 16:33
Hallo en tot straks. Ik heb best een humeur om op te schieten want ben gewoon super super moe van alles deze week. Maar de salade is zo goed als klaar en de quiche ga ik nu maken. Van eten koken knap ik meestal wel op .
O ja, en 1 tip, als jullie rolgordijnen gaan laten maken: doe het gewoon bij de HEMA....
O ja, en 1 tip, als jullie rolgordijnen gaan laten maken: doe het gewoon bij de HEMA....
zondag 1 november 2009 om 10:06
Goedemorgen!
Was weer gezellig! En lekker...
Ben blij dat ik eerder weg ben gegaan want thuis een uur in de badkamer doorgebracht. Uiteindelijk lag ik er pas om 01.30 uur in. Het zweet brak me aan alle kanten uit en heb uiteindelijk overgegeven en flinke diarree gehad. Waarschijnlijk toch iets verkeerd gegeten/gevallen. GW en de kinderen hebben niets meegekregen en dat verbaast me wel, want als ik iets eng vind is het overgeven (dat doe ik dus niet zonder lawaai). Vanmorgen heeft GW me laten liggen (gelukkig) en ik voel me eigenlijk wel weer goed
Hebben jullie het nog laat gemaakt?
Peb, bedankt voor je gastvrijheid.
Nu kun je met een gerust hart bevallen
Het huis stinkt hier onwijs naar uien(soep)!
Was weer gezellig! En lekker...
Ben blij dat ik eerder weg ben gegaan want thuis een uur in de badkamer doorgebracht. Uiteindelijk lag ik er pas om 01.30 uur in. Het zweet brak me aan alle kanten uit en heb uiteindelijk overgegeven en flinke diarree gehad. Waarschijnlijk toch iets verkeerd gegeten/gevallen. GW en de kinderen hebben niets meegekregen en dat verbaast me wel, want als ik iets eng vind is het overgeven (dat doe ik dus niet zonder lawaai). Vanmorgen heeft GW me laten liggen (gelukkig) en ik voel me eigenlijk wel weer goed
Hebben jullie het nog laat gemaakt?
Peb, bedankt voor je gastvrijheid.
Nu kun je met een gerust hart bevallen
Het huis stinkt hier onwijs naar uien(soep)!