Goede dag, slechte dag

24-09-2009 13:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!

Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.

Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
Nu herken ik het weer: hele dag moeite mijn gedachten één kant op te krijgen. Lorazepam genomen (om te slapen weliswaar) en hop: helder hoofd.

Scheelt ook dat het nu zo stil is in huis en op straat. Misschien ben ik gewoon meer een nachtmens

Ga er nu echt in. Goodnight!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
En nog een post van mij

Ben vandaag vroeg opgestaan voor tandarts. Ben wel moe maar voel me redelijk (heb in SvS topic al een verslag geschreven )

Hebben jullie dat ook, als je vroeg opgestaan bent, dat je dan minder gevoelig bent, ofzo? Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven.

Kan vandaag heel zakelijk denken, zonder steeds in mijn normale gedachtenpatronen te blijven hangen. Al best veel gedaan, voor 11 uur.

Hoe leg ik dit uit... als ik langer slaap en dan TV ga kijken of forummen, doet het forum me veel meer. Ik wil alles weten, overal posten etc. Of ik ga TV kijken en wil eigenlijk alles zien, actualiteiten, leuke andere programma's etc.

Vandaag ben ik veel nuchterder. Op het forum wat practische dingen gevraagd, terwijl de was in de machine zit en de koffie bijna loopt.

Misschien omdat ik deze dag sowieso al nuttig besteed heb, de to-do-list eigenlijk al klaar heb. Ik kan het niet zo goed uitleggen, maar voel me vandaag duidelijk anders.

Herkenbaar?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Volgens mij komt het trouwens omdat ik vrij kort geslapen heb. Dan heb ik de hele dag zo'n adrenaline-gevoel.

Tjee volgens mij word ik heel erg vaag. Ik probeer mezelf te begrijpen de laatste jaren, en mijn lichaam, maar misschien draaf ik door
I'm not doing fine.

De poesjes zijn van slag door de prikken en kijken me aan zo van: ja dat heb jij veroorzaakt. Ik voel me nu echt schuldig en probeer ze te verwennen maar ze willen niks. Eten weinig en slapen alleen maar. Als ik ze oppak gaan ze piepen.

Verder belde docent me vandaag. Of ik morgen wil beginnen. Project waar je 5 maanden de tijd voor hebt (dit half jaar) in 2 maanden maken. Zo niet, moet ik school een half jaar uitstellen en in februari beginnen. Contract met werk loopt tot 31 juli dus ik zit er doorheen. Docent zei me dat contract loopt tot diplomering maar bij mij niet.

Het gaat even niet zo goed meiden en neig ernaar me morgen ziek te melden. Ik doe alsof het goed gaat maar dat gaat het helemaal niet. Ik wil gewoon dat fucking papiertje en dan kan ik instorten. Ik kan mezelf niet de tijd geven want de tijd heb ik niet. Ik wil dat papiertje want ik heb helemaal niks. Ik voel me waardeloos.
En voor het eerst in maanden moet ik huilen en dan bedenk ik me dat ik zo'n kutpil moet innemen waardoor ik niet kan huilen.
Ik heb zoveel gehuild, alles komt eruit!

Zo maar even met vriend praten als hij thuis is. Pff wat een kutdag. Ik ga zo maar offline.

Of je school nu iets eerder of later haalt... je bent niet waardeloos. Je bent zo'n lief persoon hier, voor ons, op het forum. En aan de telefoon

Ik snap dat het ontzettend kut is als je opleiding eventueel langer gaat duren, maar ziek is ziek... Als het gewoon niet gaat, dan gaat het niet.

Je kunt altijd proberen wat er nog te doen valt nu, ik kan hiervandaan jouw situatie ook niet precies zien natuurlijk...

Maar weet van mezelf dat toen ik er echt doorheen zat, ik gewoon niks kon. Niet eens een boek lezen, laat staan een reader. (dan heb ik het over 2005)

En dat had niks te maken met het bijltje erbij neergooien, ik was doorgegaan totdat ik echt op was, voor die tijd keihard gewerkt en 'geleefd', zogezegd.

Maar op is op.

Even posten, misschien zit jij nu wel achter je scherm. Schrijf nog verder.
Lucht het huilen op? Of komt er met het huilen alleen maar meer ellende naar boven?

Ik ga heel veel clichés zeggen nu, maar je bent nog zo jong, en je hebt eigenlijk al zoveel. Een huis, een vent die van je houdt, twee katten. Heel veel mensen hebben dat niet, geen geliefde iig.

Als je mocht kiezen: carriere of geluk in de liefde... welke koos je dan?

En dan zeg ik niet dat het of of is, het kan best zijn dat je er iets langer over doet om je opleiding af te ronden... maar dan nog...

Soms is het gewoon overmacht.

Raar van je school trouwens, ze hadden dit eerder niet zo gezegd toch?

Ik lees het nog eens over maar begrijp het niet helemaal, eigenlijk. Doet er ook niet toe. Als het morgen niet gaat, dan ben je ziek... en als het een beetje gaat, kun je misschien je docent vragen wat ze dan verwachten in die twee maanden. Weten ze van je situatie?
Moet meteen weer denken aan de tijd dat ik 'van de aardbodem verdween'. Heb nooit echt een goed gesprek gehad bij mijn studie, daarover. De mailbox van de universiteit nooit meer gelezen, er zullen heus wel wat studiegenoten gemaild hebben, maar ik heb het nooit bekeken. Telefoon liet ik uit... dus helaas: onbereikbaar.

Moest gisteren aan ze denken, ineens.

Maar daar heb jij niets aan. Ik hoop dat je vriend iets voor je kan betekenen vanavond, en dat je je morgen iets beter voelt.

Hoop dat je wel naar de meeting kunt komen. Mocht je er nou tegenop zien, kun je me morgen altijd bellen, kijk ik of ik iets kan doen. Desnoods via jouw woonplaats reizen. (Maar ik beloof nog niks want heb zelf ook zoveel ups en downs deze week)

Ik ga straks naar bed. Had het opgemaakt en wilde er al bijna in gaan liggen, begin van de avond. Maar nu mag het!!
Lieve Moon, bedankt voor je woorden. Lieve Ibi, bedankt voor het bellen.

Het gaat al wat rustiger.

Vanochtend stond ik op met een vreselijk naar gevoel, echt zo'n grieperig gevoel. Toch gedouched en aangekleden en met een halve pam toch naar het werk gegaan. Gesprek gehad. Ik wilde vragen of ze mijn contract een half jaar willen verlengen zodat ik me nu kan focussen op het reintegreren op het werk. Dan in februari school oppakken. Gesprek ging anders dan gepland.

Werkgever stelde voor dat het misscien beter is als ik stop met school en met werk. Tijdelijk de ziektewet in.

Wie weet. Aan de ene kant zou het me goed doen, me volledig op mezelf concentreren. Aan de andere kant, ga ik me dan niet verstoppen? Dan heb ik niks wat me naar buiten lokt.

Ik ga het maandag met de huisarts bespreken. Hebben jullie nog goede tips misschien?

De zwarte was zit erin, ik ga morgen in het zwart naar de meeting. Ja ik ga hoor! Ik heb gelezen dat een aantal dames ook niet in opperbeste stemming zijn dus daar pas ik goed bij.

Nu weer even op het 3000 topic lezen. Zal er wel even van schrikken, gisteren ging echt niet goed!

Knuffel voor iedereen!
Voor het eerst op het forum tijdens mijn werk. Haha het is even rustig hier.

Bij randstad langs geweest en hun willen en kunnen een intentieverklaring tekenen dus mijn inkomsten worden meegerekend bij de hypotheek.

Gisteren een bezichtiging gehad. Moet nog veel aan het huis gebeuren maar wel erg groot en er valt wel wat van te maken.

Zijn aan het overwegen om een bod te doen.

Ik zal nadenken over tips voor de HA choco. Die heb ik nu niet zo 123.
Hello!

Ik heb een bijna-forumloze dag. Lekker.

Was erg onrustig vannacht, werd om 5 uur wakker (ik heb dat niet vaak meer) in een droom over mensen die ik bijna nooit zie... waarom droom ik daarvan?

Met de meeting was het niet gelukt. Meeting was op een festivalterrein en ik heb op het terrein ernaast gestaan met kennissen en ging uiteindelijk niet naar de meeting. En achteraf dacht ik: shit, gemist. (ook in de droom dus)

Vanochtend werd ik ook wakker met zo'n gejaagd gevoel, ik dacht: dit kan niet, vandaag, ik moet uitslapen want heb nog een feest vanavond. Wel blijven liggen, maar werd bleef beetje onrustig.

Dit is een lorazepam-dag geworden. Ik moet gewoon overdag wat rust hebben als ik s avonds weg wil.

En het weekend gaat ook energie vreten, weet ik, probeer de hele week al rustig aan te doen maar lukt steeds net niet.

Zondagavond heb ik iets wat ik eventueel kan laten schieten. Misschien doe ik dat.

En maandagochtend oppassen. Niet heel handig, maar die uurtjes met mijn nichtje zijn ook wel heel bijzonder, wilde eigenlijk geen nee zeggen.

Geen reactie op jullie nu... maar we zien elkaar morgen. Tjee wat raar he
Gek idee dat we vanmiddag alle 3 bij elkaar zullen zijn IRL. Nog maar een paar uur en we weten tegen wie we al onze:

tekortkomingen/dagelijkse beslommeringen/privé gedachten/adviezen/knuffels/hersenspinsels/herinneringen/toekomstvisie/ervaringen enz enz. eigenlijk gedeeld hebben de afgelopen tijd en zullen blijven delen in de toekomst.

Jahaaa!

Wat moet ik mee: portemonnee, moet de locatie weten en mijn wachtwoord.

Verder nog iets belangrijks?
Geloof het niet Moon!
Gaan we elkaar 3 zoenen geven of niet?

*zit alweer in twijfelmodus*
Even eten nu, tot later hier! Hoop ik ..
Ik weet uit ervaring dat niet iedereen drie zoenen waardeert, dus ben er van afgestapt.

Maar wie mij wil zoenen, prima hoor!

Als ik zelf alleen een hand uitsteek heeft dat niks te maken met sympathie of antipathie tegen mensen... gewoon het besef dat niet iedereen van zoenen houdt.
Ik bedoel wij 3en. De rest ga ik niet zoenen hoor, veels te eng denk ik.. Als ze mij willen zoenen prima haha..
Nu even douchen.. Ik ga iets voor 2 weg maar hoop jullie nog even te spreken hier.. De zenuwen komen al.. En de twijfels, zal ik mijn AD nu nemen of gewoon om 20 uur of als ik thuiskom.. Zucht..
Dubbel
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 31-10-2009 12:03
Reden: 1 keer is genoeg
% gewijzigd
Ik ben er nu even choco! Zou ze meenemen als ik jou was. Mocht het nodig zijn dan neem je ze in of mocht het uitlopen. Anders neem je ze gewoon thuis pas weer in zodat je op schema blijft.

Ga me zo omkleden. Heb de spullen bij me die ik nodig heb (zou wat ruilmateriaal meenemen, heb even kaartjes gemaakt voor minny en zwieber om ze te bedenken, mijn wachtwoord, mijn mobiel, een pammetje enz)
Ik ben helemaal ready to go!

Ben helemaal in het zwart maar heb me iig opgemaakt! Vriend gaf me nog een compliment dat het voor het eerst sinds lange tijd is. Tsja, ik wil er wel een beetje acceptabel uitzien. Maar heb wel waterproof op, voor als ik ga huilen haha!

Ibi, ik zie je op DH. Heb een zwarte jas aan met gele sjaal. Om in het teken te blijven van mijn oude ava :D
Ik ga nog even knuffelen met de kitties en dan ga ik! Zie jullie straks!
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven