Goede dag, slechte dag

24-09-2009 13:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!

Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.

Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
LA,

Mijn zus leest hier ook mee op het forum maar ik heb haar gevraagd om hier en op het stap voor stap topic niet mee te lezen. Ik ga er vanuit dat ze dit ook niet doet. Het is je goed recht om hier privé te willen schrijven.

Ik kan me zo voorstellen dat het juist prettig is om je testament gemaakt te hebben. Mocht er wat gebeuren dan is dat tenminste geregeld. Aan de andere kant mocht je zelfdoding overwegen kan de wetenschap dat alles goed is juist ervoor zorgen dat je die laatste stap zet. Mij houd het soms juist tegen en voor mij is het een reden om mijn begrafenis niet verder uit te werken.

Eigenlijk wil ik een lijst maken met mensen waarvan ik wil dat ze op de hoogte gesteld worden van mijn overlijden, waaronder het forum.

Ook wil ik de muziek opschrijven die ik gedraaid wil hebben. Gewoon omdat ik deze keuze heb moeten maken met het overlijden van mijn moeder en ik me nu nog wel eens afvraag of we het juiste hebben gedaan. Ik wil die dingen dan 1 maal per half jaar evalueren. Of zou het de Goden verzoeken zijn?

Moon,

Fijn dat je aan na het gesprek met je moeder weer een normaal gesprek kon hebben. Wat leuk dat je al bezig bent met een juk voor de bruiloft.

Ben alweer erg moe. Het werken hakt er wel in eerlijk gezegd. Morgen heb ik een slaapdienst dus ben ik er in de avond niet. Zie er een beetje tegenop. Ben zo gehecht aan mijn eigen huis en bed.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ibi, houd je jezelf wel in de gaten dat je niet teveel hooi op je vork neemt meteen?

Van niet werken naar zoveel werken, is best heftig, lijkt me.

Tja... over dingen regelen etc.

Ik heb periodes gehad waarin ik het liefst dood op de grond zou vallen, maar dacht dan ook: Help... ik heb niks geregeld. Zelfs geen rommel opgeruimd, dat moet mijn moeder dan maar doen als ik dood ben. (tja helder denken kan ik soms niet)

En qua muziek voor begrafenis had ik toch geen idee dus dat zouden anderen dan mogen bedenken....

Heb afgelopen zomer op een festival me daar nog enorm druk over gemaakt... in mijn hoofd. Dat als ik toen dood zou gaan, sommige vriendinnen niet direct iets zouden weten, en als ze wel op tijd zouden zijn voor begrafenis zouden ze achter een leugen van mij komen. Dus ik wist niet hoe dat nog goed zou kunnen komen... leven leek me niks meer maar doodgaan kon wat dat betreft eigenlijk ook niet.

Dus... een mens kan raar denken.

Ik wil echt niet meer depressief worden. Die hele *** begrafenis doen ze maar als ik 80+ ben

Heb ook meerdere keren in de kerk gezeten dat ik dacht: ja mijn uitvaartdienst zal ook hier zijn.

Nou... als ik er nu aan denk: Nog lang niet... hoop ik!

LA, ik hoop ook dat je morgen wakker wordt en dat je je dan iets beter voelt. Ben je wel op de goede plaats, bij je zus?

Ik vind het wel fijn dat je bepaalde dingen hier uitspreekt. Je zegt er niet zoveel over maar ik snap het wel. (meer dan dit mag je ook niet zeggen op het forum)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Moon, geen basiskosten. Je mag geld doneren aan energy4all maar ik doneer aan Ibi.

Ibi, je hebt mail!
Ik kende die stichting helemaal niet

Even gegoogled uiteraard.

Welterusten!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Wat is die Spa-reclame erg he...

Ik wilde bijna in het topic van Annemeike zetten dat ze niet de enige is die figuren uit de computer ziet komen vandaag, maar die humor is niet leuk, denk ik.

Maar je gaat echt aan jezelf twijfelen door dat plaatje...
Super-irritante reclame inderdaad. Schrok me wezenloos de 1e keer dat ik hem zag.

(dacht dat er iets misging met mijn computer)
Ik heb weer heeeel lang geslapen. Werd rond 8 uur wakker met een gevoel alsof vandaag de eerste dag van een nieuwe depressie was (niet leuk) maar met een pam tot 12 uur geslapen en nu voel ik me beter.

Ik zal komende tijd niet zoveel forummen. Ik merk dat ook dat me druk maakt en veel energie kost.

Ga wel proberen bij de meeting te zijn zaterdag.

Mocht er iets zijn: Choco heeft mijn mail, en mijn mailbox check ik gewoon.

(mail dan dus naar Choco zodat zij het doorstuurt, het is niet de bedoeling dat iedereen mijn adres krijgt, of course )

Fijne dagen mensen, en voor een aantal tot ziens op zaterdag!

Verana jou mail ik nog wel even voor je operatie.... hou je taai!
Rust maar lekker uit Moonlight!

Lief dat je me nog even wil mailen voor mijn operatie. Als dat je ook teveel is, gewoon niet doen hoor! Ik weet al dat je me alle goeds wenst!

gaat weer iets beter, ben heel moe van gisteren dus kruip zo m'n bed in.

Ik reageer een andere keer op de berichten.

Fijne avond allemaal
Heel wat om bij te lezen en om inhoudelijk te reageren maar ik doe het ook even niet.

Vandaag half 10 opgestaan, was doodmoe! Gegeten, gedouched en naar werk gegaan. Hartkloppingen natuurlijk en in de trein werd ik heel verdrietig. Heel raar. Op het werk aangekomen was ik uitgeput, net als vorige keer. Hoefde niks te doen dus ben op de groepen gaan zitten en gepraat met mijn collega;s. Een kindje van mijn groep was gevallen dus die heb ik opgepakt en wilde ik troosten. Dat lukte niet dus hij bleef huilen, wat ik ook deed. Werd er een beetje triest van, dacht kan niet eens meer een kindje troosten. Dus ben naar een andere groep gegaan.

Moest eigenlijk van 12 tot 2 maar om half 2 ben ik naar huis gegaan. Leidinggevende vond het prima, snapte het ook wel. Wat was het vermoeiend, niks doen vreet toch energie! E het was natuurlijk ook weer eng he, met het OV en daar zijn. Maar goed, dag 1 overleefd! Kreeg een hammam rituals set, kadotje van vorige maand voor dag van de leidster. Ruikt heel lekker!

Was 3 uur thuis dus even met de poezen geknuffeld en gaan slapen. 7 uur gegeten en ik ben nu weer heel moe. Dus ik ga even suffe topics lezen en vroeg naar bed. Lekker 3 dagen uitrusten en kijken of ik vrijdag wel de 2 uur kan vol maken. We zien het wel!

Morgen of overmogen reagee ik inhoudelijk. Ik ben er even te moe voor. Zou het door het weer komen?

Knuffel en fijne avond allemaal.

Ibi je hebt mail!!
Lijkt wel of we allemaal moe zijn.... rust lekker uit ladies.
Potverdepotver.. Heel verhaal getypt over mijn spannende dag, belt vriend of ik even in de voorrraadkast wil kijken, kom ik terug: alles weg!! Bedankt lieve poezebeesten!

Later volgt dus mijn verhaal, ga eten maken.
Voel me lichamelijk zo raar. Was vannacht ook ineens draaierig en duizelig en nu echt een zwaar hoofd.

Misschien toch iets te veel gedaan afgelopen week. Bedacht me net dat ik van de 8 dagen er 7 gewerkt heb. Das niet echt

normaal.

Dat is ook de reden dat ik even wat minder schrijf op dit topic.

Straks nog een avonddienst, morgen vrij. Misschien vrijdag werken en het weekend vrij gelukkig.

Kom je je spannende dag nog wel vertellen choco? Ben erg benieuwd.
Ze bestaan, het is moeilijk te verstaan. Je wilt het niet horen, toch ben je samen met een geest geboren. In je zit een geest die leeft, die je soms moeilijkheden geeft. Eigenlijk is een geest heel fijn, anders zou je toch nooit geboren zijn?
Ibi misschien neem je wel een beetje te veel hooi op je vork? Goed op jezelf passen he
Haha zo spannend was mijn dag niet maar wil het wel even delen met jullie. Maar nu niet, de kitties hebben giga speelmoment dus moet ze even aandacht geven en opvoedkundige NEE's aanleren. Haha. Dus tot later (als ze slapen, god, lijkt me heerlijk)
Oooh, ik ben zo moe.

Gisteren had ik al het idee dat ik teveel aan het doen was, en met teveel dingen bezig in mijn hoofd.

Vandaag om 8 uur wakker geworden, weer omgedraaid en toen was t 12 uur.

En om 1 uur weer naar bed gegaan maar heb niet meer geslapen.

Mijn scharrel vroeg of ik vanavond wilde komen maar heb nee gezegd.

Een vriendin vroeg of ik vrijdag mee ga naar een feest. Het is wel erg leuk.. ik weet het nog niet. Ga denk ik vragen of mijn ouders of broer me op tijd kunnen ophalen. Anders kun je pas om 1 uur terug, of later.

Of ik ga gewoon helemaal niet. Ze moet het vandaag weten.

Zelfs reclamefolders lezen kost teveel energie vandaag. Heb was opgehangen maar verder doe ik gewoon niks, denk ik. Eten en slapen, alleen dat. Ben nog niet eens gedoucht.

Tot zaterdag, degenen die ik dan ga zien. Daar heb ik wel zin in, ondanks het eind reizen erheen. Heb het idee dat ik ook niet me leuker hoef voor te doen dan ik ben, op zo'n meeeting. Al mijn sores staan toch al overal op de site
Moonlight, nog maar een

Rust maar lekker uit, en veel plezier zaterdag voor jou en voor iedereen die naar de meeting gaat!

Zal aan jullie denken vanuit mijn ziekenhuisbed

Of ik kom gewoon, met ziekenhuisbed en infuus en al, hahaha!
Doe dat laatste maar
Wij rijden je wel hoor Verana! *heb mn moeder ooit met bed en al naar rookruimte buiten gereden, verpleegsters vonden het niet zo leuk maar goed, samen roken is gezelliger toch)
Ik geef het spannende verhaal op! Sens blijft op het toetsenbord lopen als het verhaal af is en dan is het weg. Dus dat is een teken dat het niet spannend is maar uitermate vervelend. Dus, geen spannend verhaal!

*Sens, kappen nou!!*
*Sens heeft zich verstopt dus even snel*. Gisteren had ik een Jehova aan de deur, heb haar binnengevraagd en een uur lang zitten lullen. Nu heb ik een bijbel en 2 boekjes, volgende maand komt ze weer en dan gaan we de boekjes behandelen.

Haha, ben ik thuis en ik heb aanspraak! Vriend vind het alleen niet zo'n straks plan. Houdt niet zo van Jehova's.

Dat was een deel van mijn spannende dag. Helaas ben ik de rest alweer vergeten. Fijn die medicijnen haha!
Ik heb laatst ook boekjes aangenomen van de Jehova's. Vind dat ik best die mensen kan laten uitpraten en wat vragen kan stellen, dus ook gedaan.

Ik zei nog dat ik hoopte dat ze ook mensen zouden helpen die het hard nodig hebben, die in de goot liggen (zei ik). Toen zei ze: daar zorgt God wel voor, dat die geholpen worden.

Dan denk ik: is het niet efficienter, als jullie toch bezig zijn, dat je met DIE mensen gaat praten?

Maar zo werkt het niet bij hen, kennelijk. Misschien moeten ze mij ook 'redden' van alle wereldse dingen, zoiets.

Ben in bad geweest, lekker.
Hmm Moon, ben er nog niet helemaal uit geloof ik. Is Jehova God of zie ik dat dan verkeerd? Zij heeft namelijk geen een keer het woord God uitgesproken. Ze had het steeds over Jehova. *Ja ik ben er echt helemaal niet thuis in hoor*.
Oh ik dacht dat dat dezelfde was. Goede vraag eigenlijk. Nu weet ik ook niet meer of ze God gezegd heeft of 'de hogere macht' of nog iets anders. Ik dacht dat God en Jehova namen waren voor dezelfde.

Ik ben wel bezig met religie maar ben erg eigenwijs... zal mezelf denk ik nooit tot een stroming kunnen rekenen. En wil dat ook niet.

Ik ben nog wakker. Moet morgen om 8.15 bij de tandarts zijn en dat vind ik niet leuk. Draai ik hier mee in de ochtendspits (iedereen moet om 8 uur de deur uit) en heb me net gerealiseerd dat ik precies met alle middelbare scholieren meerijd, tot het huis van de tandarts aan toe. Fijn.

Vertrek liever voor iedereen wakker is, of nadat iedereen vertrokken is, maar niet allemaal op hetzelfde moment. Ben al in bad geweest vanavond, dus kan het douchen morgen evt overslaan, in geval van nood.

Ben waarschijnlijk om 8.30 weer buiten... met moe hoofd. Ik vind het niet erg om vroeg op te staan maar dan moet het wel voor iets zijn wat minimaal een paar uur duurt, niet 15 min tandarts.

Heb al een boodschappenlijst gemaakt voor na de tandarts, das wel beetje nuttig. Maar word zo druk in mijn kop van winkelen de laatste tijd. Dus zal wel halverwege de ochtend weer thuis zijn. Soms weet ik niet wat ik moet met een dag, als mijn hele ritme overhoop ligt.

Ritme ligt al heel lang overhoop, maar heb wel een soort nieuw ritme. 8.15 tandarts hoort daar niet bij

Zo... lekker veel gezeur. Lekker luxe-probleem. Misschien voel ik me morgen wel gewoon fit en kan ik mijn dag nuttig besteden. Of nog even terug in bed en daarna nuttig aan de slag.

Had mezelf ook al een kop koffie met lekker broodje beloofd, in de stad, en dan daarna wat noodzakelijke boodschappen.

Maak me ook nu al druk over een bruiloft net na kerst. Er is een dresscode. Ik heb een jurk, een vrij blote, dus er moet nog wat onder, over, moet schoenen, tas, kado... etc.

Als ik op reis ben kan ik dat niet kopen. Als ik terug kom is het bijna kerst en dan haat ik shoppen. Na kerst heb ik het meteen nodig.

Dus wat doet Moon: die schiet nu al in de stress. Stomme bruiloft

En moet nog foto's zoeken voor de fotocollage. Eerder bij een andere vriendin heb ik daar veel tijd in gestoken, en zijn mijn foto's niet eens gekozen. Maar dat is geen reden om er nu niks aan te doen, vind ik.

Nou mijn klaagzang is wel even klaar. Als ik morgen niet meer weet wat de plannen waren... kijk ik wel even hier
Twijfel of ik een tweede lorazepam zal nemen. Hm... misschien tot 1 uur wachten en dan evt een halve.

Anders kom ik morgen helemaal zo moeilijk uit bed...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven