Gewoon, lekker relativeren! (III)
dinsdag 29 september 2009 om 17:17
zaterdag 31 oktober 2009 om 12:21
zaterdag 31 oktober 2009 om 12:34
quote:Pompiedoe schreef op 31 oktober 2009 @ 12:13:
Nouja hele verhalen ophangen bij de brievenbus, die tijd is voorbij, maar ik zal voordat ik op de verzendknop druk wel een schietgebedje doen .
Nou ja, hele verhalen deed ik ook niet hoor, maar nog even de envelop vertellen dat-ie goed z'n best voor me moest doen, dat wel
Fijn dat je lekker in je velletje zit Pom! Ik even wat minder, en dan ga ik me meteen zorgen maken (doe ik het allemaal wel goed, maak ik wel de juiste keuzes, word ik wel gelukkig van al dat werken) totdat ik me bedenk dat ik gewoon ongesteld moet worden Stomme hormonen...
Nouja hele verhalen ophangen bij de brievenbus, die tijd is voorbij, maar ik zal voordat ik op de verzendknop druk wel een schietgebedje doen .
Nou ja, hele verhalen deed ik ook niet hoor, maar nog even de envelop vertellen dat-ie goed z'n best voor me moest doen, dat wel
Fijn dat je lekker in je velletje zit Pom! Ik even wat minder, en dan ga ik me meteen zorgen maken (doe ik het allemaal wel goed, maak ik wel de juiste keuzes, word ik wel gelukkig van al dat werken) totdat ik me bedenk dat ik gewoon ongesteld moet worden Stomme hormonen...
zaterdag 31 oktober 2009 om 12:36
Ik ben zo blij met jullie!
Jullie zetten me weer tot nadenken.
Kijk, de situatie met DM is...
Hij is gewoon echt relatiemateriaal.
Ik kan niet zeggen dat ik verliefd op hem ben ofzo, maar ik vind het wel heel fijn om met hem te kletsen.
Hij luistert naar me, geeft advies, is lief, leert me dingen over mezelf...
Voor het eerst sinds jaren ontmoet ik iemand die gewoon echt in aanmerking zou komen voor méér dan een fling.
En ik ben gewoon als de dood ervoor.
Natuurlijk valt dat dan te bestempelen als een 'gevoeletje', maar ik heb altijd een gevoeletje als het een serieuze en gezonde relatie kan worden.
Dat gevoeletje is mijns inziens gewoon angst.
Tenminste, dat hoop ik.
Denk trouwens dat mijn oplaaiende gevoelens voor MX juist komen doordat ik daarmee kan vluchten van DM.
MX = veilig want emotionele afstand.
Misschien, ja misschien heb je gelijk Pom, het klinkt best opdringerig als je het zo opschrijft.
Maar hij weet gewoon wat ie wil.
En het hoeft helemaal niet snel te gaan van hem, hij wil alleen dat we elkaar leren kennen.
Maar hij wil het ook weten als hij sowieso geen kans maakt, of als ik alleen contact met hem heb omdat ik de aandacht wel lekker vind...
Ik waardeer het dat hij direct is.
Lekker duidelijk!
Als iemand over je heen walst zou dat betekenen dat er geen ruimte is voor je eigen mening, en dat is helemaal niet zo in dit geval.
Dat hij nogal relatie-achtig doet ben ik het mee eens.
Hij wil gewoon een relatie, en ik ook.
Kun je wel doen alsof het om iets anders gaat, maar dat is toch niet zo?
De vraag is, willen we een relatie met elkaar?
Nou hij is ervan overtuigd van wel (zelfvertrouwen!), ik weet het niet.
Daar hebben we die 6 maanden zonder seks dan voor, kunnen we dat allemaal uitzoeken.
Wat lekker allemaal Summer!
Wanneer mogen we nou eens die gordijnen bekijken?
En de rest van de casa?
Pom ben je al weg joh?
Jammer dat ik me voel (en er ook uitzie) alsof ik door een vrachtwagen ben overreden!
Zit nu lekker in joggingpak op de bank bij mijn zusje.
Jullie zetten me weer tot nadenken.
Kijk, de situatie met DM is...
Hij is gewoon echt relatiemateriaal.
Ik kan niet zeggen dat ik verliefd op hem ben ofzo, maar ik vind het wel heel fijn om met hem te kletsen.
Hij luistert naar me, geeft advies, is lief, leert me dingen over mezelf...
Voor het eerst sinds jaren ontmoet ik iemand die gewoon echt in aanmerking zou komen voor méér dan een fling.
En ik ben gewoon als de dood ervoor.
Natuurlijk valt dat dan te bestempelen als een 'gevoeletje', maar ik heb altijd een gevoeletje als het een serieuze en gezonde relatie kan worden.
Dat gevoeletje is mijns inziens gewoon angst.
Tenminste, dat hoop ik.
Denk trouwens dat mijn oplaaiende gevoelens voor MX juist komen doordat ik daarmee kan vluchten van DM.
MX = veilig want emotionele afstand.
Misschien, ja misschien heb je gelijk Pom, het klinkt best opdringerig als je het zo opschrijft.
Maar hij weet gewoon wat ie wil.
En het hoeft helemaal niet snel te gaan van hem, hij wil alleen dat we elkaar leren kennen.
Maar hij wil het ook weten als hij sowieso geen kans maakt, of als ik alleen contact met hem heb omdat ik de aandacht wel lekker vind...
Ik waardeer het dat hij direct is.
Lekker duidelijk!
Als iemand over je heen walst zou dat betekenen dat er geen ruimte is voor je eigen mening, en dat is helemaal niet zo in dit geval.
Dat hij nogal relatie-achtig doet ben ik het mee eens.
Hij wil gewoon een relatie, en ik ook.
Kun je wel doen alsof het om iets anders gaat, maar dat is toch niet zo?
De vraag is, willen we een relatie met elkaar?
Nou hij is ervan overtuigd van wel (zelfvertrouwen!), ik weet het niet.
Daar hebben we die 6 maanden zonder seks dan voor, kunnen we dat allemaal uitzoeken.
Wat lekker allemaal Summer!
Wanneer mogen we nou eens die gordijnen bekijken?
En de rest van de casa?
Pom ben je al weg joh?
Jammer dat ik me voel (en er ook uitzie) alsof ik door een vrachtwagen ben overreden!
Zit nu lekker in joggingpak op de bank bij mijn zusje.

zaterdag 31 oktober 2009 om 12:38
@ Moos: Muts Maar ik hoor het al Moos is ook toe aan een ontlaadweekend. Gewoon jezelf opsluiten met een paar dvd's of in ieder geval jezelf beloven dat je vanavond even tijd voor jezelf vrijmaakt met een glas wijn, een leuke dvd, wat lekkers en bank, een dekentje en mobiel uit. Zaaaaaaaaaaaaalig!!!

zaterdag 31 oktober 2009 om 12:44
Tja Frizz, het is eigenlijk wel heel simpel. Ben je echt bang of zoek je een uitvlucht? Als je bang bent is dit nu de kans om te onderzoeken hoe gegrond dat is (maar daar was je volgens mij al over uit) en als het een uitvlucht is, dan wordt het tijd om na te denken hoe eerlijk/integer ben je naar anderen toe en daarmee ook naar jezelf toe?
Al met al interessante materie om over te brainstormen, ik vertrouw erop dat jij daar zeker uit gaat komen.
*Gaat nu eindelijk een keer douchen*
Al met al interessante materie om over te brainstormen, ik vertrouw erop dat jij daar zeker uit gaat komen.
*Gaat nu eindelijk een keer douchen*

zaterdag 31 oktober 2009 om 13:29
Moosey toch!
Misschien moet je zoiets gewoon in je agenda zetten ofzo?
Even een stipje als die dagen eraan komen?
Dan hoef je voortaan niet eerst weer jezelf gek te maken.
Heb je met iemand afgesproken daar Pom?
Ben stiekem wel een beetje jaloers hoor, had er ook wel willen zijn...
Precies Suup, dat is mijn plan nou ook!
Hoe leuk ik hem nou vind?
Tja eehh... ik heb geen vlinders ofzo!
Maar ik denk wel veel aan hem, en hij geeft me een goed gevoel.
Pom het is een uitvlucht.
Want zo ben ik gewoon, de laatste jaren.
Of misschien wel al langer dan de laatste jaren, ik ben geneigd op moeilijke types te vallen, en dan te vechten voor hun liefde.
Als ik met iemand de kans heb op een gewone, leuke, gezonde relatie, dan word ik bang.
Bang dat zo iemand maakt dat ik mezelf kwijtraak ofzo...
Misschien moet ik maandag toch mijn coach maar even bellen.
Hee jongens, kan Kym niet elk moment terugkomen?
Weet iemand dat?
Misschien moet je zoiets gewoon in je agenda zetten ofzo?
Even een stipje als die dagen eraan komen?
Dan hoef je voortaan niet eerst weer jezelf gek te maken.
Heb je met iemand afgesproken daar Pom?
Ben stiekem wel een beetje jaloers hoor, had er ook wel willen zijn...
Precies Suup, dat is mijn plan nou ook!
Hoe leuk ik hem nou vind?
Tja eehh... ik heb geen vlinders ofzo!
Maar ik denk wel veel aan hem, en hij geeft me een goed gevoel.
Pom het is een uitvlucht.
Want zo ben ik gewoon, de laatste jaren.
Of misschien wel al langer dan de laatste jaren, ik ben geneigd op moeilijke types te vallen, en dan te vechten voor hun liefde.
Als ik met iemand de kans heb op een gewone, leuke, gezonde relatie, dan word ik bang.
Bang dat zo iemand maakt dat ik mezelf kwijtraak ofzo...
Misschien moet ik maandag toch mijn coach maar even bellen.
Hee jongens, kan Kym niet elk moment terugkomen?
Weet iemand dat?

zaterdag 31 oktober 2009 om 13:34
Jongens, ik kom er zonder blikken en blozen er voor uit: Frans Bauer is een held in mijn ogen! Ik heb hem een keer in levende lijve ontmoet en toen vond ik hem en zijn hele familie + vrouw bijzonder sympathiek, maar na de aflevering Pauw en Witteman van gisteren kan hij niet meer stuk bij mij!!! Wilde dat toch maar even zeggen .
zaterdag 31 oktober 2009 om 13:38
Nou Pom, ik zag maar een klein stukje, maar vond het vooral leuk dat hij hun even op hun plaats zette!
Het is echt een hele lueke kerel met een warm hart.
Vind zijn muziek echter afschuwelijk!
Hee Pom, wat bedoelde je eigenlijk met dat niet oprecht zijn naar mezelf en anderen?
In het geval van dat het een uitvlucht is (wat het dus is)?
Het is echt een hele lueke kerel met een warm hart.
Vind zijn muziek echter afschuwelijk!
Hee Pom, wat bedoelde je eigenlijk met dat niet oprecht zijn naar mezelf en anderen?
In het geval van dat het een uitvlucht is (wat het dus is)?

zaterdag 31 oktober 2009 om 13:42

zaterdag 31 oktober 2009 om 13:51
Oooooooooooooooooh zo bedoel je!
Nou je hebt het mooi verwoord.
Das natuurlijk helemaal niet integer en/of eerlijk.
Om eerlijk te zijn, ik was dit alles allemaal al weer helemaal vergeten, want eerder heb ik ontzettende gevechten met mezelf gehad omdat ik steeds wegrende.
Maar hoe voorkom je dat vluchten nou?
Zeg... als we nou tóch gewoon naar Bauer gaan luistere, zou het dan makkelijker worden om dicht bij jezelf te blijven?
Dat is dat naar ons kan toezenden, door middel van geluidsgolven, ofzo?
Nou je hebt het mooi verwoord.
Das natuurlijk helemaal niet integer en/of eerlijk.
Om eerlijk te zijn, ik was dit alles allemaal al weer helemaal vergeten, want eerder heb ik ontzettende gevechten met mezelf gehad omdat ik steeds wegrende.
Maar hoe voorkom je dat vluchten nou?
Zeg... als we nou tóch gewoon naar Bauer gaan luistere, zou het dan makkelijker worden om dicht bij jezelf te blijven?
Dat is dat naar ons kan toezenden, door middel van geluidsgolven, ofzo?

zaterdag 31 oktober 2009 om 13:59
Whuahahahahahahaha!
Tja das dus lastig.
Dat heb ik DM gister ook verteld.
Ik ben zó gewend om mijn eigen leventje te leiden, en mij niet open te stellen voor anderen (gevoelsmatig gezien)...
Door de angst voelt het alsof ik alleen maar iets te verliezen heb:
- straks raak ik teveel gehecht aan zijn aandacht
- wat als ie niet oprecht is
- wat als ie mijn hart breekt
- wat als ik mijn eigen hart breek door me open te stellen en het niet aan te kunnen
De voordelen die wéét ik wel, maar ik voel vooral de nadelen, zeg maar.
Het zou misschien ook makkelijker zijn als ik wist hoe en waarom ik het mezelf heb aangeleerd.
Tja das dus lastig.
Dat heb ik DM gister ook verteld.
Ik ben zó gewend om mijn eigen leventje te leiden, en mij niet open te stellen voor anderen (gevoelsmatig gezien)...
Door de angst voelt het alsof ik alleen maar iets te verliezen heb:
- straks raak ik teveel gehecht aan zijn aandacht
- wat als ie niet oprecht is
- wat als ie mijn hart breekt
- wat als ik mijn eigen hart breek door me open te stellen en het niet aan te kunnen
De voordelen die wéét ik wel, maar ik voel vooral de nadelen, zeg maar.
Het zou misschien ook makkelijker zijn als ik wist hoe en waarom ik het mezelf heb aangeleerd.

zaterdag 31 oktober 2009 om 14:05
Effe snel en dan ben ik echt weg. Wat is het ergste wat je kan overkomen? Bedenk even realistisch wat het ergste is wat er kan gebeuren? Ga je dood? Verander je in een kikker? En is het realistisch dat een ander zoveel invloed op jou kan hebben? Als dat zo is dan, mijn allerliefste Frizz, zou ik echt wat aan je zelfbeeld gaan doen, want het betekent dat je helemaal geen vertrouwen in jezelf hebt en dat je jezelf dus niet ziet als een onafhankelijke, wijze, humorvolle, intelligente en fantastische vrouw die dit soort dingen kan handelen.

zaterdag 31 oktober 2009 om 14:23
Ah lieve Pom ga lekker je dingetjes doen.
Er kan me niks ergs gebeuren.
Op verstandelijk niveau weet ik het heus allemaal wel.
Maar diep van binnen zit een soort angst die ik niet eens goed kan uitleggen.
Het enige wat ik voel is een soort knoop in mijn buik en moeite om adem te halen, en ik weet dat het weggaat als ik mannen op gepaste afstand hou.
Of als ze zichzelf op gepaste afstand houden, zoals MX.
Ik heb wel vertrouwen in mezelf, en ik zie mezelf ook als een fantastische vrouw (plus al die andere mooie eigenschappen die je opnoemt ), alleen zodra er een man te dichtbij komt dan verdwijnt dat als sneeuw voor de zon.
En dan verander ik af en toe in een klein en kwetsbaar meisje, en komt er geen zinnig woord meer uit.
Dat gebeurde gister aan de telefoon dus ook.
Is dit nou forummen of therapie?
Er kan me niks ergs gebeuren.
Op verstandelijk niveau weet ik het heus allemaal wel.
Maar diep van binnen zit een soort angst die ik niet eens goed kan uitleggen.
Het enige wat ik voel is een soort knoop in mijn buik en moeite om adem te halen, en ik weet dat het weggaat als ik mannen op gepaste afstand hou.
Of als ze zichzelf op gepaste afstand houden, zoals MX.
Ik heb wel vertrouwen in mezelf, en ik zie mezelf ook als een fantastische vrouw (plus al die andere mooie eigenschappen die je opnoemt ), alleen zodra er een man te dichtbij komt dan verdwijnt dat als sneeuw voor de zon.
En dan verander ik af en toe in een klein en kwetsbaar meisje, en komt er geen zinnig woord meer uit.
Dat gebeurde gister aan de telefoon dus ook.
Is dit nou forummen of therapie?
zaterdag 31 oktober 2009 om 19:17
Hoi Frizzy,
Gaat het alweer wat met je? Doet thuisblijven jou goed he?
Straks lekker film kijken met wijntje en chipje.
Zonet vroeg een kennis mij of ik zin had om mee te gaan naar de Pan in Tilburg. Ik heb nee gezegd. Had meer zin om thuis te blijven.
Nooit gedacht dat ik zo'n burgerlijke muts zou worden.
Gaat het alweer wat met je? Doet thuisblijven jou goed he?
Straks lekker film kijken met wijntje en chipje.
Zonet vroeg een kennis mij of ik zin had om mee te gaan naar de Pan in Tilburg. Ik heb nee gezegd. Had meer zin om thuis te blijven.
Nooit gedacht dat ik zo'n burgerlijke muts zou worden.
I am Spaaartaaacus.

zaterdag 31 oktober 2009 om 20:42
Vertel vertel vertel Pom....
Kom maar op met dat verslag
Sam, ik heb het ook hoor, net thuis en bedacht me...
This is it man.....dekentje op de bank, zalig beetje rondzappen
Net zo leuk aan de babbel gezeten met VWM
Heb hem eindelijk eens zelf gebeld, had er gewoon zin in
Toen hij hoorde dat ik het was zei hij ook....meiske van me wat leuk dat je belt..
Dat doe je anders nooit.
Klopt ook ik laat hem altijd bellen.
Heb me toch weer een leuk weetje ontdekt aan hem...
Hij is in een grijs verleden provincie kampioen schaatsen geweest...
Ik vroeg, waarom heb je dat niet eerder gezegd dan, je weet toch dat ik ook schaats...
Hij weer, dat had ik eigenlijk een geheimpje willen houden tot we een keer samen op de baan zouden staan...
Hmmm.....had hij me er gewoon uit willen schaatsen op het ijs...
Kom maar op met dat verslag
Sam, ik heb het ook hoor, net thuis en bedacht me...
This is it man.....dekentje op de bank, zalig beetje rondzappen
Net zo leuk aan de babbel gezeten met VWM
Heb hem eindelijk eens zelf gebeld, had er gewoon zin in
Toen hij hoorde dat ik het was zei hij ook....meiske van me wat leuk dat je belt..
Dat doe je anders nooit.
Klopt ook ik laat hem altijd bellen.
Heb me toch weer een leuk weetje ontdekt aan hem...
Hij is in een grijs verleden provincie kampioen schaatsen geweest...
Ik vroeg, waarom heb je dat niet eerder gezegd dan, je weet toch dat ik ook schaats...
Hij weer, dat had ik eigenlijk een geheimpje willen houden tot we een keer samen op de baan zouden staan...
Hmmm.....had hij me er gewoon uit willen schaatsen op het ijs...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
zaterdag 31 oktober 2009 om 22:43
Hahaha Sam, ik was helemaal niet thuis, ben nu net binnen.
Was de hele dag bij mijn zusje en de baby!
Plan was alleen in de ochtend te gaan, maar ben blijven hangen.
Nu word morgen dus mijn bankhangdag.
Maar Sam, thuisblijven maakt je toch geen burgelijke muts?
Kom op nou zeg!
Pom we willen méér verhalen over de meeting!
Waren er veel mensen?
Leuke mensen?
Roddels?
Hahahahaa Sum lekkere grappenmaker die VWM van jou!
Maar... waarom bel je hem nooit dan?
Vindt hij dat niet vervelend?
Was de hele dag bij mijn zusje en de baby!
Plan was alleen in de ochtend te gaan, maar ben blijven hangen.
Nu word morgen dus mijn bankhangdag.
Maar Sam, thuisblijven maakt je toch geen burgelijke muts?
Kom op nou zeg!
Pom we willen méér verhalen over de meeting!
Waren er veel mensen?
Leuke mensen?
Roddels?
Hahahahaa Sum lekkere grappenmaker die VWM van jou!
Maar... waarom bel je hem nooit dan?
Vindt hij dat niet vervelend?
zaterdag 31 oktober 2009 om 22:49
Hey hey...
Lekker weer aan de knuffel geweest met je prachtige nichtje
Hmm, waarom ik hem nooit bel....
Omdat ik zijn nummer nog steeds weggooide misschien?
Ik was best in de war van alles wat er gebeurd is de afgelopen twee weken en dacht, well als hij dan zo nodig moet laten zien dat het allemaal zo anders is dan de vorige keer mag het contact ook vanuit hem komen....
Nou ja en dat gebeurde elke dag
Heb hem nu dan ook maar in mijn telefoon gezet.
En nee, hij vond het niet vervelend,hij wil gewoon elke dag mijn stem even horen vandaar dat hij belt...
Ik heb dat zelf niet zo eigenlijk maar vandaag wilde ik hem wel even wat vertellen...
Maar de blijdschap van zijn kant was bijna ontroerend
Lekker weer aan de knuffel geweest met je prachtige nichtje
Hmm, waarom ik hem nooit bel....
Omdat ik zijn nummer nog steeds weggooide misschien?
Ik was best in de war van alles wat er gebeurd is de afgelopen twee weken en dacht, well als hij dan zo nodig moet laten zien dat het allemaal zo anders is dan de vorige keer mag het contact ook vanuit hem komen....
Nou ja en dat gebeurde elke dag
Heb hem nu dan ook maar in mijn telefoon gezet.
En nee, hij vond het niet vervelend,hij wil gewoon elke dag mijn stem even horen vandaar dat hij belt...
Ik heb dat zelf niet zo eigenlijk maar vandaag wilde ik hem wel even wat vertellen...
Maar de blijdschap van zijn kant was bijna ontroerend
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!