Boek gezocht, ik weet de titel niet...

31-10-2009 17:03 13 berichten
Mijn schoonmoeder wil graag een boek hebben, ze weet alleen de titel niet meer!

Lekker handig inderdaad, maar misschien kan iemand mij helpen? Ik zou het haar graag cadeau doen.

Het gaat over vrouwen die na de 2e wereldoorlog meegaan met hun Australische man naar Australië maar daar nog nooit geweest zijn. Het boek beschrijft hoe de vrouwen hun nieuwe bestaan daar opbouwen.

De informatie is sumier maar ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Alle reacties Link kopieren
Dat is Bruidsvlucht, schitterend boek!
Mi zo zo\'n meid, dor kande joare mi veuruit
Bruidsvlucht van Marieke van der Pol, misschien?

Het verhaal draait om drie jonge vrouwen die het benauwende Nederland van na de oorlog willen ontvluchten en een nieuw leven willen opbouwen in Nieuw-Zeeland. Zij bevinden zich aan boord van een vliegtuig dat deelneemt aan een luchtrace tussen Londen en Christchurch in Nieuw-Zeeland. Uiteindelijk wint de KLM-vlucht de race en in Nederland wordt deze vlucht omgedoopt in Bruidsvlucht. Gedurende de vlucht ontmoeten de jonge vrouwen de jongeman Frank die zonder bepaald doel meereist naar Nieuw-Zeeland. Geen van drie beseft dat deze Frank een belangrijke rol in hun leven zal gaan spelen. Centraal in dit verhaal staat de vraag of je kunt vluchten voor wie je bent. (Wikipedia)
Die is ook verfilmd met o.a. Anna Drijver, toch? Had geen idee dat de film op een boek was gebaseerd, ben wel benieuwd naar beiden eigenlijk.
eens met de vorige spreeksters.

Ook mooie film trouwens, boek heb ik niet gelezen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik vond het wel een leuk boek, heb de film niet gezien.
Ja, die is verfilmd. Wist ook niet dat de film op een boek gebaseerd was, tot ik het boek tegenkwam bij de Eci. Heb het besteld voor op vakantie en was diep onder de indruk. (En dat zegt wat, want door mijn literaire opleiding ben ik dat niet gauw meer )
Mooie film.

Bonny, voegt het boek veel toe aan de film? (vind ik vaak wel leuk, omdat er meer ruimte is voor achtergrondinformatie)
Heb de film niet gezien, maar kan me echt niet voorstellen dat die alle nuances, dubbele bodems en broeierige emoties over kan brengen als het boek. Dus ik zou zeggen, zeker lezen!

(Al vind ik dat eigenlijk altijd wel gelden )
Bruidsvlucht denk ik ook, en als ze die niet bedoelde is het sowieso de moeite waard om te lezen. Heb de film ook gezien, haalt het niet bij het boek maar ook best onderhoudend. Ik ben ook niet objectief, ik vind een verfilming zelden het boek waardig.
Grappig feitje, het boek is begonnen als filmscript, maar Marieke v.d. Pol wilde alle karakters/verhaallijnen helemaal uitdiepen en maakte er dus een boek van oid. Het filmidee was er dus eerder dan het boek, maar het boek wel weer eerder dan de film.

En ik had net niet helemaal goed gelezen, maar zeker het boek lezen. Dan kom je achter een hoop extra verhaallijntjes.
haha, klopt Bonny (en mardjen) het boek is eigenlijk bijna altijd beter dan de film. (de enige film die ik echt recht vind doen aan het oorspronkelijke verhaal is The Shawshank redemption).

Bruidsvlucht gaat dus ook op mijn te lezen-lijstje.
Jeetje, bedankt!!! Echt super dat ik het nu weet dankzij jullie hulp...

Ik denk dat ik 'em zelf ook wel wil lezen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven