in welke legendarische bibliotheek zou jij willen rondlopen?

01-11-2009 11:51 22 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik 's avonds niet kan slapen dan ga ik altijd fantaseren in mijn bed. Gisteravond fantaseerde ik dat ik een schrijver aan het intervieuwen was over zijn favoriete boeken. Het (spontaan door mij vezonnen) boek dat we bespraken was de volgende.

De 25 meest legendarische historische en verzonnen bibliotheken

Verhalen over de meest bijzondere bibliotheken

Hierin werden onder andere bibliotheek van Alexandrië, maar ook die van het Vaticaan besproken. Maar ook kwam bijvoorbeeld de bibliotheek van de Talasmasca aan bod. Dit is de bibliotheek van de door Anne Rice verzonnen organisatie die zich bezighoud met paranormale zaken.

Dit alles leid natuurlijk tot de volgende vraag....

In welke legendarische bibliotheek, verzonnen of echt bestaand, zou jij wel eens willen rondlopen en waarom?
Oh, die van Parijs...

Ik ben er wel eens geweest, maar dat is echt de mooiste die ik ooit heb gezien.
In die die jij ook al noemde. Alexandrië en het Vaticaan. En verder, zou ik het niet zo weten. Ik ben gek op lezen maar ga altijd gewoon naar de doodsaaie bieb in mn eigen stadje.

Maar Londen, Parijs, New York dat lijkt me ook wel wat. Lekker groot.

Vaak zijn het ook van die mooie gebouwen en daar mag ik altijd graag naar kijken. Jammer dat er niet meer zo gebouwd wordt.
Ik zou niet zo graag in zo'n grote legendarische bibliotheek rondlopen: het zou me namelijk vooral een nietig gevoel geven en me laten beseffen dat ik nooit in mijn leven al die interessante boeken door zou kunnen ploegen.
Qua gebouw en sfeer is het trouwens een ander verhaal, dan ga ik voor Alexandrië.
En dan mag je er natuurlijk vanuit gaan dat je de boeken die er liggen ook gewoon kunt lezen.

Ik zou zelf denk ik ook gaan voor Alexandrië omdat daar volgens d everhalen vele wereldgeheimen beantwoord kunnen worden. Zoals over Atlantis en aangezien ik nogal nieuwsschierig van aard ben zou ik daar dus dolgraag eens wille rondneuzen en lezen.
Oeh, dat boek zou ik wel willen lezen

Vind deze wel mooi (British Museum Library)

En heb met veel genoegen gelezen en gewerkt in de bibliotheek van het Nederlands Instituut in Rome, mooie collectie voor mijn vak.

Everytime you make a typo, the errorists win.
Ja, en natuurlijk zou ik ook in Alexandrie willen zijn!!
Everytime you make a typo, the errorists win.
ohh kwijl, kwijl die foto's.

Ik ga toch eens op bol kijken of er misschien toch niet zo'n soort boek bestaat, zou echt geweldig zijn.
quote:varuca schreef op 01 november 2009 @ 12:19:

En dan mag je er natuurlijk vanuit gaan dat je de boeken die er liggen ook gewoon kunt lezen.

Ik zou zelf denk ik ook gaan voor Alexandrië omdat daar volgens d everhalen vele wereldgeheimen beantwoord kunnen worden. Zoals over Atlantis en aangezien ik nogal nieuwsschierig van aard ben zou ik daar dus dolgraag eens wille rondneuzen en lezen.Oja, dat je álle boeken dan gewoon kunt lezen, tuurlijk!

Maar een bezoek aan de bibliotheek van Alexandrië gaat inderdaad zoveel verder dan een bibliotheek-bezoek, dat zou vrijwel iedereen kiezen. Toch?

Real Gabinete Portugues de Leitura, Rio de Janeiro.

Ik kan wel geen Portugees, maar wow!

Gevonden op deze inspirerende link.

Leuk topic, Varuca!
Oh, en hier ben ik geweest, was ook indrukwekkend:

De bibliotheek van Trinity College in Dublin.
Oh wouw die zijn ook mooi.

Maar ik moet zeggen dat ik als liefebber van de boeken van Anne Rice ook zeer graag in de Talasmace bibliotheek zou willen lopen om alle verslagen over vampieren, heksen en andere paranormale zaken te lezen die zij hebben geschreven. Maar ja, dat wordt natuurlijk een beetje lastig.
Uhh, de bibliotheek van Zweinstein .
Ik ben blij dat nog niemand de bibliotheek van Zweinstein heeft genoemd!
Woeoeoehahahahahahaha!!!!

Wat een toeval!

Ik had het echt nog niet gezien, nieuwenick1!
dan heb je die post boven je net gemist delphicat
Ik wil wel naar het Kerkhof der Vergeten Boeken(Schaduw van de Wind van Zafon)
Het liefst zou ik willen wonen in de bieb, eerlijk waar. Het geeft me een heel fijn gevoel om tussen de boeken rond te lopen.

Die van Rdam is goed genoeg voor me.
Oeh het Kerkhof der Vergeten boeken, die is ook wel geweldig ja.

Als kind wilde ik altijd in een kasteel wonen alleen maar vanwege die mooie bibliotheken met die grote trappen die je altijd in tekenfilms zag
Hogwarts!

Klinkt toch net even iets mooier dan Zweinstein, vind ik .
Bestaan ze echt, van die Belle en het Beest bibliotheken?

Ik zou er al van dromen om weer makkelijk in de bibliotheek van Rotterdam te komen. Wat een graftakkedorpse bibliotheken dat we waar ik nu woon hebben. Niet dat ik alles al gelezen heb

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven