Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Hej!

Leuk dat er zoveel geschreven is!

Ik heb m'n tweede hurray binnen, er staat; "Altijd leuk, een kaartje van de bovenburen ! Bedankt voor je leestip, ik ga eens kijken in de bib."

Hij had gevraagt om een tip over een leuk boek.

Was de meet leuk C_Estelle? Balen dat je maar zo kort kon slapen... Ben benieuwd of er nog mensen van de meeting ook gaan starten met PC!

Teigera, dus als wij een kaart naar Slovenie moeten sturen kunnen we dat erop zetten

Steph, slim om toch ook maar dat Chinese adres erop te zetten. Van mij is er ook een naar China onderweg, maar bij haar stond er alleen een gewoon (Engels) adres.

Ligaa, Leuk dat je ook begint! Ik ben ook net begonnen...

Sweetcandy en Jokejacket, ik heb wat van die kaarten van Holland gekocht, met een paar kleine foto's van 'typisch' Nederlandse dingen. Waren 1 euro per stuk. Die verkopen ze ook bij de VVV.

Ine, snap wel dat mensen die Kufstein kaart leuk vinden!

Fijne dag allemaal!

Ik ga zo even een nieuw adres opvragen, zal jullie laten weten wat het geworden is!
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
quote:Janna80 schreef op 01 november 2009 @ 12:20:

Teigera, dus als wij een kaart naar Slovenie moeten sturen kunnen we dat erop zetten Haha, scherp van je!! Heb zo'n vaag vermoeden dat kpn dat niet goed vindt, maar inderdaad... Overigens heb ik haar een paar dagen geleden al mijn Hurray gestuurd, ik verwacht geen reactie. Wel zag ik bij haar andere verstuurde kaarten dat er wel normale kaarten tussen zaten.
c_estelle: klinkt alsof je het leuk hebt gehad!! Wie weet heb je nog mensen enthousiast gemaakt ;)

De komende weken geen tijd om naar kaartjes te kijken.. Forummen zal ook even op een laag pitje komen te staan. November zit van 's ochtends tot eind van de middag volgepland met de studie en woe-zo in de avonden werk ik bij Holiday on Ice. Druk! En ik kom nu al tijd tekort.....

(nog mensen hier die naar de show gaan ? :D)
Reageren jullie op een hurray? Of alleen als er een vraag in staat?

Mijn 'nieuwe' kaart gaat naar Berlijn. Maar hij had heel weinig in z'n profiel staan, dus
Oh, Sweetcandy, leuk, Holiday on Ice! Maar geen plannen hier... vind het eigenlijk ook een beetje duur...
Janna, nee ik reageer nooit op een hurray of er moet een vraag in staan. Jammer van een profiel waar weinig in staat. Helaas komt het vaker voor.

Jaaaaaaaaaaa, de kaart naar Taiwan is toch aangekomen, zonder het adres in het Chinees.

Pfff, 11 kaarten op de bus gedaan. Swaps,RR en offciele. Morgen nog drie envelopes op de bus, arme portemonnee.
Het is ook zeer duur, klopt.... Vandaar dat ik 20% korting op kaarten offer hahaha! (ssssttt niemand doorvertellen)

Oei Steph, dat gaat hard dan hè... zoveel kaarten!
Voordeel Sweetcandy is dat ik ook zoveel kaarten terug krijg uit allerlei landen!!!!!!

Hebt ze weer korting....
Hai Allemaal,

Ik kom niet zo heel vak op het forum van Viva.. alleen zo heel af en toe, maaarrr ik ben Monique, 23 jaar en ik kom uit Rotterdam

Ik doe zo af en toe aan Postcrossing.. ik moet eerlijk zeggen dat ik het nu al even niet gedaan heb, maar na het lezen van de eerste paar bladzijden van dit topic krijg ik gelijk weer zin om kaarten te versturen en te ontvangen!

Ik heb alleen een vraagje.. mochten jullie het hier al in die 111 bladzijden al over gehad hebben, sorry! Maar om alles langs te gaan vond ik weer net iets te veel van het goede ;) Maaar mijn vraag: waar kopen jullie je kaarten? Ik kan namelijk wel goedkope kaarten vinden, maar die vind ik dan weer lelijk of saai. Dus puntje bij paaltje koop ik altijd dure..

Graag ontvang ik een reactie :D
Xenos, VVV, Bruna, Het kaartenwinkeltje 'n kaartje' in Groningen, souvenirswinkeltjes, bij bezienswaardigheden/musea e.d.

Je moet er wel een beetje op ingesteld zijn denk ik, maar dat went vanzelf! Op den duur krijg je een neus voor goedkope kaarten! ;)

Welkom trouwens

- Wie doet er trouwens mee met de sinterklaarsloting? Ik zag in ieder geval JokeJacket al voorbij komen
Moowie, welkom. In Rotterdam-Zuid zit de Egel. Ook goedkoop maar wel mooie kaarten.
Kreeg net een Hurray binnen uit Polen (nadat ik haar een mailtje had gestuurd omdat mijn kaart er al 45 dagen over deed, bleek dat ze vergeten was m te registreren... hihi), vroeg een nieuw adres aan en ik kreeg Algerije!!

Edit: even gespiekt, en er zijn maar 62 postcrossers in heel Algerije... echt superbijzonder dat ik er een kreeg!
Wauw, nieuw land neem ik aan Teigera? Leuk profiel?
quote:steph schreef op 01 november 2009 @ 23:02:

Wauw, nieuw land neem ik aan Teigera? Leuk profiel?Echt nieuw is het dus niet, met toch nog 62 deelnemers, maar voor mij is het wel nieuw. En dus heel bijzonder. Jammer is wel dat mw. niet zo'n leuk profiel heeft, nogal dwingend in haar eisen. Nou ja, never mind, een kaart sturen naar Algerije is gewoon tof, wat voor profiel dan ook!!
waarschijnlijk komt dat dwingende voor uit haar slechte engels ? Lijkt me echt zo'n land waar alles nog tig jaren achterligt op gebied van ontwikkeling ahhaha! Maar wel mooi om daar een kaart naartoe te sturen!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I collect unused postcards “UNWRITTEN on the back.

Please, send me your card in an envelope!!!!

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

I am postcards collector from Algeria.

I collect postcards from all over the world and my goal is to collect postcards from each independent and dependent country.

I collect only postcards with city views, villages, buildings, monuments and other similar pictures on them.

I collect postcards only in standard format 10x15cm (4x6inches).

*Ps/ please write ID on the envelope and not on the back of the *postcard. Pleassssssssssssssse!!!!!!

Mwah, ik vind het meer in het feit liggen dat ze per se unwritten cards in an envelope wil hebben
Goedemorgen!

Jeetje heb je zo'n tof land, waar maar weinig postcrossers zijn, is er een heel eisenpakket... Ze vertelt nikssss over zichzelf!

Wat ga je sturen, Teigera?

Welkom Moowie, ik hoop dat je het nu leuker gaat vinden nu je onze verhalen kunt lezen en jouw verhalen kunt delen!

Sweetcandy.. Wat tof dat je bij holiday on ice werkt. Wat is je precieze functie daar?

C_estelle: Wat tof dat de meeting geslaagd was! En je bent lekker bezig geweest zieltjes te winnen haha!
Steph: Gelukkig is je kaart met alleen Engels adres aangekomen! Slimme postbode dus
quote:Teigera schreef op 02 november 2009 @ 07:38:

I collect postcards from all over the world and my goal is to collect postcards from each independent and dependent country.

I collect only postcards with city views, villages, buildings, monuments and other similar pictures on them.

*Ps/ please write ID on the envelope and not on the back of the *postcard. Pleassssssssssssssse!!!!!!

Mwah, ik vind het meer in het feit liggen dat ze per se unwritten cards in an envelope wil hebben

Ik had even bij Algarije gekeken en die persoon heeft 5 of 6 verschillende accounts!!!...........Nou ja verschillend, stond in allemaal hetzelfde.

Succes Teigera, iig niet onbeschreven in een envelope. Niet doen.
Jeetje, er zijn dus nog minder postcrossers in Algerije dan we aanvankelijk dachten...

Bah, ik zou een lelijke kaart helemaal volschrijven en dan versturen...
Tsss Hoe durft iemand... Ik heb er nu ook een, gewoon een amerikaanse.. Staat ook niets over haar zelf in, maar gelukkig geen eisen lijst. Maar wel dit:

Please address to dreamgirl as i have many accounts, thank you/b]. i have a special request. i lost my mrs. fields chocolate chip cookie recipe and was wondering if anybody had the same recipe by chance. would love to start making them again. as for postcards i would love cartoons and scenery the most.

In het adres staat ook geen naam verder... pfff vind dit zo onpersoonlijk worden, maar goed, ik ga nu wel voldoen aan haar wens. Anders krijg ik geen hurray ;)
zonder envelop, met de lelijkste postzegel die je maar kunt vinden.
Sommigen worden steeds arroganter...
quote:Teigera schreef op 02 november 2009 @ 07:38:

Ja dit slaat ook wel weer alles! Naar is dat. Eigenlijk wil je helemaal geen kaart aan haar verspillen, maar je moet wel anders zit je zelf met de gebakke peren.

Ik kreeg vanochtend een hele lieve Hurray uit Rusland:

Dear Gavia, hello! Thank you very much for your so unusual interesting card

and text! =)

Wish you only sunny days!

Ik had een kaartje gestuurd met een poppetje en een kat waarboven stond "Come tea with me" en zij vroeg om een top 10 te schrijven van de meest waardevolle dingen.

Ik kan nog even geen nieuw adres aanvragen, want mijn postzegels voor Europa zijn op...
Ik vind dat oproepje inderdaad echt belachelijk ! Niks geen slecht engels, ze wil gewoon aan gratis kaarten komen! Postcrossing is niet het idee om ongeschreven kaarten te (ver)sturen..... zodat zij gratis kaarten heeft om weer met postcrossing te versturen zeker...

Hopelijk komt er vandaag post voor mij kan niet wachten!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven