succes als......

01-11-2009 17:23 67 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Stel:

Je bent weer aan het daten met in je achterhoofd; het zou toch wel heel leuk zijn als... (niet desperate!)

Wat heeft dan het meeste succes, denken jullie, of wat is jullie ervaring daar mee?

optie 1:

elkaar rustig leren kennen, veel lol maken, maatjes worden, na verloop van tijd sex.

optie 2:

snel sex, lol maken, elkaar leren kennen, maatjes worden

optie 3:

....?
Optie 3, gewoon aankijken en zien hoe het verloopt. Wat gebeurt, gebeurt, wat niet gebeurt enz.
Bij mij heeft zowel optie 1 als 2 wel eens gewerkt.

Volg je gevoel, het gaat vanzelf als het goed zit. Geniet lekker van het daten. Zo'n leuke tijd. Steeds die opbouwende spanning. Heerlijk!
maakt niet uit, want wijsheid komt altijd pas achteraf...

maw je weet pas achteraf of het meant to be was en dat heeft bijna nooit te maken met op welk tijdstip er sex was.
Ik zou opteren voor optie 1 ook al krijg ik vlekken in de nek van het woord "maatjes". Het is overigens veel spannender om de verhouding niet direct te consumeren en eerst eens even af te wachten of de aantrekkingskracht van langdurige aard is.
quote:CakeCup schreef op 01 november 2009 @ 17:28:

Optie 3, gewoon aankijken en zien hoe het verloopt. Wat gebeurt, gebeurt, wat niet gebeurt enz.Daar sluit ik me bij aan. Optie 3 dus.
Toevalligerwijs heb ik een live-experiment voor je:

Een vriendin en ik hebben precies tegelijkertijd iemand leren kennen en zij doet optie 2, ik optie 1 (ik ben gewoon veel meer verlegen of minder doortastend, hoe je ook maar ziet). Tot nu toe is haar methode wat succesvoller, ik zit nog in de 'friend'zone... Zal ik je op de hoogte stellen van het eindresultaat?

Nee even serieus: gewoon doen wat goedvoelt en is dat voor jou gelijk sex, waarom niet, ik zou me niet al te druk maken wat 'de omgeving' vindt. Als je heel gevoelig ben voor teleurstellingen (mannen die daarna afhaken) is het misschien wel een wat meer onveilige optie.Wil je rustig aan doen: ook prima, en wat veiliger (al haken andere mannen juist dan af, maar is dat erg?) Er zijn denk ik geen regels behalve die van jezelf..

En oja: waar ligt de grens tussen tegen iemand aanlopen, gewoon op zoek en desperate op zoek? ;)
sex - ruzie- goedmaakseks - kind krijgen - elkaar leren kennen - ruzie - seks

Zou ook kunnen toch?
quote:meds schreef op 01 november 2009 @ 17:47:

sex - ruzie- goedmaakseks - kind krijgen - elkaar leren kennen - ruzie - seks

Zou ook kunnen toch?

beter krijg je het haast niet idd.

gewoon per potentieel bekijken wat je ervan wilt...
quote:jufdoortje schreef op 01 november 2009 @ 17:23:

optie 1:

elkaar rustig leren kennen, veel lol maken, maatjes worden, na verloop van tijd sex.

optie 2:

snel sex, lol maken, elkaar leren kennen, maatjes worden

optie 3:

....?Volgens mij maakt het niet uit welke optie je neemt. Alles staat of valt met het moment dat jullie seks hebben gehad. En of dat nu aan het begin van het daten is of aan het eind. Is er leven (lees: hoop op een relatie) na de seks, dat is de vraag. Soms is de lust na de seks verdwenen en soms niet.
altijd rendement naast investering leggen
Bij optie 1 hoef je niet in de friends zone te zitten toch? Je leert iemand kennen, vindt elkaar leuk, gaat daten, kijkt of je elkaar écht leuk vindt (en niet alleen elkaars uiterlijk) en of je bij elkaar past (een beetje hetzelfde denkt over voor jou belangrijke dingen). En dan, niet heel lang na de eerste date (geen half jaar ofzo) maar zeker ook niet te kort, ga je met elkaar naar bed en kijk je of het op dat gebied ook klikt.
quote:paloma schreef op 01 november 2009 @ 17:57:

[...]

Volgens mij maakt het niet uit welke optie je neemt. Alles staat of valt met het moment dat jullie seks hebben gehad. En of dat nu aan het begin van het daten is of aan het eind. Is er leven (lees: hoop op een relatie) na de seks, dat is de vraag. Soms is de lust na de seks verdwenen en soms niet.Ik vind dat de sex hier wel een hoge waardering krijgt in het wel of niet slagen van een eventuele beginnende relatie.
Eens met Margaretha.

Je kunt elkaar ook duidelijk maken dat je doel is dat het méér is dan een vriendschap, maar dat je rustig de tijd wil nemen om elkaar te leren kennen voordat je seks hebt. \

Ik ben nu in een (soort van) datefase met iemand, en hij heeft alvast gezegd dat we voorlopig geen seks gaan hebben.

Zes maanden wil ie ervoor nemen.

Maar das ook wel grappig bedoeld (hoop ik!).
Nou ja, me dunkt. Goeie sex is wat mij betreft iig een voorwaarde voor het veder gaan met een relatie.

De 4 pijlers waar een goeie relatie op gebaseerd is :

vertrouwen

respect

liefde

sex

( vrij vertaald naar Summerdance)
quote:frizzy schreef op 01 november 2009 @ 18:08:

Ik ben nu in een (soort van) datefase met iemand, en hij heeft alvast gezegd dat we voorlopig geen seks gaan hebben.

Zes maanden wil ie ervoor nemen.

Maar das ook wel grappig bedoeld (hoop ik!).Dat hoop ik ook voor je... Ik zou me af gaan vragen waarom hij zoiets alvast vast wil leggen. Het komt toch zoals het komt?
Absoluut niet optie 1. Dadelijk klikt het op veel vlakken lekker, ben je eindelijk aan de seksfase toe, klikt dat niet.
quote:Zamirah schreef op 01 november 2009 @ 18:10:

Nou ja, me dunkt. Goeie sex is wat mij betreft iig een voorwaarde voor het veder gaan met een relatie.

vertrouwen

respect

liefde

sex

( vrij vertaald naar Summerdance)Ik mis humor en samenwerking

vertrouwen

respect

liefde

sex

( vrij vertaald naar Summerdance)Preceis Zam, iets anders omschreven dan ik het deed, maar komt op hetzelfde neer.

vertrouwen

respect

liefde

sex

( vrij vertaald naar Summerdance)

Helemaal mee eens, het een is dus niet los te zien van het andere. Daarom zou ik de sex dus ook niet alleen maar noemen, als aspect waar alles mee valt of staat.

Daarbij lijkt het me dat al deze aspecten zich ontwikkelen.
Ik weet dat er ook genoeg stellen zijn die op date één met elkaar naar bed zijn gegaan, of elkaar hebben leren kennen als one night stand en toen verliefd zijn geworden, maar zelf zou ik er in principe niet zo snel voor kiezen om meteen met iemand tussen de lakens te duiken als we aan het daten zijn. Ik zou het uitstellen / afhouden zo lang ik kan, en dat is geen zes maanden, maar een maandje moet toch wel lukken.

Overigens is het toch wel heeeeeeeeeel duidelijk wat het verschil is tussen een date en een vriendschap?

Hij vraagt je mee uit, neemt een kleinigheidje voor je mee, hij is galant, hij geeft je een kus voor de voordeur............. of heb ik nu teveel Hollywood films gezien?
quote:yayah schreef op 01 november 2009 @ 18:12:

[...]

Dat hoop ik ook voor je... Ik zou me af gaan vragen waarom hij zoiets alvast vast wil leggen. Het komt toch zoals het komt?

Nou, dat komt een beetje door de omstandigheden.

Ik werk en leef in een door mannen gedomineerde omgeving, en die wordt flink gekleurd door hun behoefte aan seks.

Deze meneer wil mij flink duidelijk maken dat hij niet zo is, en echt geinteresseerd is in mij als persoon.

Maar goed het is natuurlijk wel zo dat je, als je lang wacht met seks, de kans loopt dat het op dat gebied flink tegenvalt.
quote:thee schreef op 01 november 2009 @ 18:13:

Absoluut niet optie 1. Dadelijk klikt het op veel vlakken lekker, ben je eindelijk aan de seksfase toe, klikt dat niet.Dat bedoel ik.
Het komt zoals het komt!
quote:frizzy schreef op 01 november 2009 @ 18:20:

[...]

Deze meneer wil mij flink duidelijk maken dat hij niet zo is, en echt geinteresseerd is in mij als persoon. Dit zou ik persoonlijk opvatten als een belediging naar mij toe. Zes maanden? Vindt ie me niet aantrekkelijk of zo ( zou ik me afvragen)...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven