Vragen nieuwe site

07-08-2007 16:26 578 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heb je vragen over de nieuwe site? Stel ze hier! Let wel even op dat je vraag niet al is gesteld.

Bugs kun je melden in het topic 'bugs nieuwe site'

Nathalie Vervat

webredacteur
Maar ik wil niet de letters van de hele site vergroten, alleen dat wat ik nu typ!

Ik ben bang dat jullie mij niet snappen.
quote:yasmijn schreef op 09 augustus 2007 @ 22:58:

[...]

U zegt?? Is dat een spel? Zoiets als Duckhunt geloof ik
quote:iry schreef op 09 augustus 2007 @ 22:54:

Nou ik snap er niets van

Ik heb sorteer op laatste bericht aflopend en de

topics openen nog steeds op de laatste bladzijde.

Ben ik nu echt zo dom?????????????????????

Oh dat had ik ook. Je moet 1 van de 2 kiezen. Dus OF sorteren op laatste bericht aflopend. Of laatste 25 berichten laten zien. Ik deed ook allebei, maar kwam inderdaad alsnog bij de laatste bladzijde (waar dus de eerste berichten staan ). Ik heb alleen sorteren op laatste aflopend aangevinkt en nu werkt het goed.

Misschien werkt het bij jou ook?
quote:yasmijn schreef op 09 augustus 2007 @ 23:00:

Maar ik wil niet de letters van de hele site vergroten, alleen dat wat ik nu typ!

Ik ben bang dat jullie mij niet snappen.

Ik snap je (nu) wel, maar zou niet weten hoe. Een loep?

(De Commdore 64 was een van de eerste pc's. Je kon er adresbestanden in opslaan -en door heel veel nullen en eentjes in te voeren, geloof ik- er zelfs pingpong of tennis op spelen. Ergens begin jaren 80)
Known to cause insanity in laboratory mice
quote:Fieka schreef op 09 augustus 2007 @ 23:01:

[...]

Oh dat had ik ook. Je moet 1 van de 2 kiezen. Dus OF sorteren op laatste bericht aflopend. Of laatste 25 berichten laten zien. Ik deed ook allebei, maar kwam inderdaad alsnog bij de laatste bladzijde (waar dus de eerste berichten staan ). Ik heb alleen sorteren op laatste aflopend aangevinkt en nu werkt het goed.

Misschien werkt het bij jou ook?

Yeah!!!!! thanks fieka

Door je gouden tip doet ie het eindelijk!!!!
quote:iry schreef op 09 augustus 2007 @ 23:04:

[...]

Yeah!!!!! thanks fieka

Door je gouden tip doet ie het eindelijk!!!!Idd, thanx Fieka!
quote:Internetredactie schreef op 09 augustus 2007 @ 22:56:

[...]

Thanx voor de pc uitleg! Graag gedaan

Staat je geschiedenis bewaren in IE misschien op 0 dagen? Weet dat Firefox nog weleens problemen heeft met het onthouden van inloggegevens. Maar goed, daar zijn dan weer handige ad ons voor

Nee, de geschiedenis staat op 20, standaard volgens mij bij IE7. Met andere sites heb ik er geen problemen mee.

Bij Firefox heb ik er inderdaad vaker last van, dus die ad ons had ik al gevonden
Ik heb nog met Word Perfect gewerkt...hahahaha!

\\:-)//

Ben je morgen vrij, Nathalie?
O ja, ik weet het weer van die Commodore...;-)

Ik heb zelfs nog zonder pc's gewerkt, dat je alles handmatig deed, met een typemachine en een telex.....

En toen Nederlands nog gewoon Nederlands werd geschreven.

Woehaa! \\:-)//
Gaat bij jullie het scrollen ook zo houterig?

En zolang ik kleine lettertjes moet tikken, ben ik bang dat ik weet terug ga vallen op de oneliners....en daar was ik zo mooi vanaf!

quote:yasmijn schreef op 09 augustus 2007 @ 23:16:

Ik heb nog met Word Perfect gewerkt...hahahaha!

\\:-)//

Ben je morgen vrij, Nathalie? Nope. Ik ga zo dus maar eens wat anders doen, een boek lezen ofzo
Oke, even wennen dit, maar went sneller als het andere forum waar ze de boel (zomaar, zonder enige aankondiging) hebben omgegooid (en niet zo'n beetje ook).

Komtie

Ik zag bij een aantal mensen al een eigen avatar. 'Leuk, wil ik ook!' dacht ik. Op de bug-topic las ik dat je dan naar profiel aanpassen moet gaan. Dus ik naar profiel aanpassen. Krijg ik de volgende melding Nog heel even geduld De pagina 'Mijn Viva' en héél veel andere leuke features komen over een paar dagen

Wat komt er nog?

Een overzicht van je favoriete discussies en pijlers

Het uploaden van eigen foto's

Vrienden maken

Vrienden een privébericht of een hug toezenden

Uitgebreide profiel-pagina

Later las ik hier dat die opties deze week gebruikt kunnen worden (nog maar 3 dagen van deze week te gaan ).

Ik neem aan dat ik dus, zoals de melding al aangaf, nog even geduld moet hebben.

Moeilijk, moeilijk...

Overigens: de smilie hierboven staat er bij mij dubbel in; 1 keer met dubbele punt/streepje/hoofdletter D en 1 keer met dubbele punt/streepje/kleine d

Nog iets anders: iemand had het over het feit dat je smilies ineens niet meer later kunt invoegen eerder in je bericht (dat kon voorheen wel, dan kon ik gewoon denken 'he, ik wil in de eerste regel een smilie', de cursor daar neerzetten en de smilie kiezen). Dat heb ik ook. Ik zet de cursor daar waar ik de smilie wil, maar smilie word toch aan het eind van het bericht geplaatst.

Is op zich makkelijk op te lossen hoor (selecteren, knippen en plakken), maar het viel me net ook op.

Verder heb ik geloof ik zo even niks

Vind het trouwens best wel goed zo hoor, wat ik al zei is het best even wennen, maar ik denk dat dat wel goed komt

Misschien scheelt het dat ik hier niet zo heel vaak ben

Zelfs de kleurtjes krijg ik voor elkaar

Voor wie het NOG niet voor elkaar krijgt: klik op het vakje met de T, dan krijg je een kleurenschema, kies je kleur, klik op OK (en dus niet dubbelklikken op het kleurtje, zoals ik eerst 4 keer deed...) en voila! Tik je tekst wel tussen de kleurcodes.
Zo, ik tik een reactie en het is er gelijk een van minstens een halve pagina...

De dubbele smilie waar ik het in mijn vorige bericht over had, heb ik met deze ook (met kleine p en grote P).

Ik heb trouwens gewone letters in dit reactie scherm. Maar ik heb dan ook wel een hele goeie bril voor mijn hele slechte ogen

Ook handig dat je nu je berichten kunt wijzigen (of iets toevoegen, zoals dit).
anoniem_38054 wijzigde dit bericht op 09-08-2007 23:36
Reden: iets extra's erbij zetten (en even kijken hoe dat werkt)
% gewijzigd
Ik zie wat je bedoelt, het beeld wordt wel vergroot, maar de letters in het reageerscherm blijven klein.

Dat kan je niet zelf aanpassen, ben ik bang.

Van mij mogen ze ook wel wat groter.

De typemachine *blast from the past*

En dan zat je je brief na te lezen en zag je ineens dat je halverwege een letter was vergeten
Of na het tikken erachter komen dat het papier er scheef in zat 0of halverwege erachter komen dat het correctielint(indien aanwezig) op was.

Of wat mij regelmatig gebeurde, twee letters tegelijk aanslaan en ze dan niet meer uit elkaar krijgen. Oh nostalgie
Heb nog getypt met carbonpapier... En die letters die in elkaar haakten: erg bekend! Oh, wat een vooruitgang vond ik het toen ik een electrische kreeg op het werk. Ik was de enige en oh zo trots -met correctielint!-, wat ging dat licht in vergelijking met.

Jeetje, WP was ik helemaal vergeten. Dan moest je 'onder water' kijken als je tabs ed wilde veranderen.

Ah, nostalgie.
Ik kan nog steeds geen plaatjes plakken, doe alles wat men zegt (tips) maar het lukt niet.

Heeeelpppp, waarom is het niet gewoon:

Plaatje zoeken, erop staan kopiëren en dan plakken????
quote:steph schreef op 10 augustus 2007 @ 07:04:

Ik kan nog steeds geen plaatjes plakken, doe alles wat men zegt (tips) maar het lukt niet.

Heeeelpppp, waarom is het niet gewoon:

Plaatje zoeken, erop staan kopiëren en dan plakken????Je hebt met mail met uitleg: succes!!!

Jij hebt ook meel, HET LUKT ME NOG STEEDS NIET.

Waarom niet gewoon kopiëren en dan plakken MODERATOR???

Lys, dank je wel
Heej Vivamensen,

Leuke website! Maar met wel nog even de punten die op de i moeten worden gezet .

De kleur van de berichten is nog te ingewikkeld, krijg het zelf niet voor elkaar met alles geprobeerd hebbende wat staat aangegegeven.

De smileys kunnen niet ingevoegd worden als je je bericht wijzigd.

Het zou leuk zijn om vivagebruikers priveberichten te kunnen sturen.

De tekst die ge-quoite wordt in slecht zichtbaar. Dit zou duidelijker mogen.

Hoe zit het nu met plaatjes invoegen?

Het scrollen is wel lastig hoor. Iets teveel naar mijn mening.

Het kan aan mij liggen maar als ik naar een andere topic wil in het forum van kinderen moet ik eerst weer die speen aanvinken e.d. Dus de weg terug is te lang, zeg maar.

Dit bericht is positief bedoeld hoor! Vind de nwe site een verbetering maar bepaalde dingen zouden iets gebruikersvriendelijker kunnen.

Succes!

Gr. Marlies
nog even over het inloggen.

Als ik de viva-site opstart, krijg ik de inlog-mogelijkheid (alsof ik dus ben uitgelogd), maar zodra ik naar een forum-pijler ga ben ik ineens ingelogd.

De rest van het forum begint al te wennen :-D
Kan je je avatar al plaatsen en zo ja hoe??? Ik zag al diverse posters met avatars...
quote:Bronny schreef op 10 augustus 2007 @ 11:01:

Kan je je avatar al plaatsen en zo ja hoe??? Ik zag al diverse posters met avatars...Ik kon het ook niet uitstaan, het is me zojuist toch gelukt! Je moet een plaatje hebben dat ergens online staat (fotoalbum bijv). Als je naar Forum/Profiel aanpassen gaat, staat er een optie die Weblink afbeelding (oid, weet niet zeker) heet, daar kun je de URL van je plaatje invoeren. Vervolgens opslaan, dan krijg je misschien een foutmelding (ik wel) en dan werkt het alsnog.
PLAATJES PLAKKEN: een heel veel plaatjes die eerst (ook fatsoenlijke) mogen niet meer.

Ga naar het plaatje; klik op eigenschappen en kopiër die link

Ga naar het 5de icoontje van rechts en klik die aan (het kan zijn dat je compter die eerst niet pakt en je een soort van pop-up waarschuwing krijgt maar toch toestaan) je ziet dan en balk en haal daar de http// weg.

Dan plak je daar je link en klikt op oké.

Daarna ga je naar bekijk het bericht EN NIET VERSTUUR BERICHT!! staat er een plaatje versturen maar anders mag het plaatje ineens niet meer.

HOPELIJK SNAPPEN JULLIE HET. Lange uitleg maar helaas kan het nu ineens niet meer makkelijker.

Met dank aan vriendin Lys
quote:Bronny schreef op 10 augustus 2007 @ 11:01:

Kan je je avatar al plaatsen en zo ja hoe??? Ik zag al diverse posters met avatars...Je kunt al een plaatje als avatar gebruiken. Het is maar net wat jij wilt als je er maar een url van hebt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven