(Lamel)parket i.c.m. vloerverwarming

31-10-2009 21:06 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwbouwwoning gekocht. Nu wil ik graag (lamel)parket gaan leggen, maar overal ligt vloerverwarming als hoofdverwarming. Wie heeft hier ervaring mee? Op internet en bij de 'parketboeren' hoor ik veel verschillende maar vooral ook tegenstrijdige verhalen. Ik wil graag ervaringen horen van mensen die de stap daadwerkelijk genomen hebben en zo ja, of ze de vloer verlijmd of zwevend hebben gelegd.

Alvast bedankt!

Groetjes
Ander laat je een giet vloer leggen met een houtprint of tegels in houtprint.

Ik zou niet een mooie vloer neerleggen en vervolgens gaat dat helemaal krom staan.
Er zijn parkervloeren waarbij je de vloerverwarming kunt blijven gebruiken. Ik zou even bij een goede parkethandel informeren. Wel zijn deze vloeren vaak een stuk duurder dan de standaard laminaatvloeren.
Denk anders eens aan een PVC-vloer. Dat is heel goed te combineren in combinatie met vloerverwarming. Ik heb zelf geen vloerverwarming maar wel een PVC vloer en op het oog lijkt dit echt een houten vloer/parket. Heb al verschillende vragen gehad of dit nu eiken was of toch een andere houtsoort.. Kijk / google bv eens op Design Flooring of M flor /Metroflor. Het is dus geen zeil maar wordt in stroken gelegd. Gaat zo'n 15 - 20 jaar mee en is ook nog makkelijk schoon te maken. Is hier in de omgeving momentee; de topper om in nieuwbouwwoningen te leggen
quote:rapanui schreef op 01 november 2009 @ 15:40:

Denk anders eens aan een PVC-vloer. Dat is heel goed te combineren in combinatie met vloerverwarming. Ik heb zelf geen vloerverwarming maar wel een PVC vloer en op het oog lijkt dit echt een houten vloer/parket. Heb al verschillende vragen gehad of dit nu eiken was of toch een andere houtsoort.. Kijk / google bv eens op Design Flooring of M flor /Metroflor. Het is dus geen zeil maar wordt in stroken gelegd. Gaat zo'n 15 - 20 jaar mee en is ook nog makkelijk schoon te maken. Is hier in de omgeving momentee; de topper om in nieuwbouwwoningen te leggen

Ik had al gekeken naar pvc-vloeren. Inderdaad best mooi en ideaal maar als ik dan weer hout zie vind ik hout eerlijk gezegd toch mooier...

Ik heb ondertussen via via gehoord waar mensen hun houten vloer op vloerverwarming hadden liggen. Ben ik geweest en dat ging toch perfect. Ik ga dus denk ik toch maar de gok wagen. Ik denk dat het vooral heel belangrijk is dat het vochtpercentage in het huis niet te hoog is voor er gelegd gaat worden. Verder vraag ik bij de 'parketboer' ook om een garantie. Dan komt het vast goed (hoop ik).
Ik heb vloerverwarming en een lamelparketvloer met 10 jaar garantie van de parketboer. Zit er nu zo´n 2 jaar in en gaat prima! Ben nog steeds blij dat ik niet voor een industriele vloer ben gegaan, ben gewoon een fan van hout op de vloer.

Onze vloer is zwevend gelegd, met een warmtedoorlatend folie eronder.
quote:MissMD schreef op 03 november 2009 @ 13:54:

Onze vloer is zwevend gelegd, met een warmtedoorlatend folie eronder.Dit wilde ik dus ook gaan doen, maar heb je hierdoor niet enorm veel warmteverlies en hoge 'stookkosten'? Of valt dat laatste toch wel mee? Bij verlijmen is het rendement hoger maar ja, ook weer moeilijker om zelf te leggen...
Ik heb een nieuwbouwhuis dat heel erg goed geisoleerd is, dus ik weet niet of het altijd zo goed werkt. Maar ik heb dinsdagavond voor het eerst de thermostaat aangezet en dan duurt het zo'n 4 uur voordat de vloer helemaal op temperatuur is. Ik zet hem op 21 graden en 's nachts op 18 graden, maar het hout houdt de warmte vast, dus koelt het overdag bijna niet af. Dus volgens mij valt het wel mee.

Ik heb overigens wel vloerverwarming als hoofdverwarming, niet als bijverwarming, weet niet of dat nog uitmaakt..

qua kosten is het moeilijk te berekenen omdat ik stadsverwarming heb en mijn warm water en stookkosten dus 1 kostenpost zijn. Maar voor alles bij elkaar was ik vorig jaar voor een 1-gezinswoning van 150m2 130 euro per maand kwijt (incl electra) maar wij zijn overdag nooit thuis.
Oh oke, thanks, dan heb ik in ieder geval een idee. Dan denk ik idd dat het wel meevalt. Ik heb ook een nieuwbouwwoning met een goede isolatiewaarde dus dat komt wel goed. Ik ben er nu wel uit: ik ga gewoon lekker hout leggen. En ook gewoon zwevend
quote:Heleneke schreef op 31 oktober 2009 @ 21:06:

Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwbouwwoning gekocht. Nu wil ik graag (lamel)parket gaan leggen, maar overal ligt vloerverwarming als hoofdverwarming. Wie heeft hier ervaring mee? Op internet en bij de 'parketboeren' hoor ik veel verschillende maar vooral ook tegenstrijdige verhalen. Ik wil graag ervaringen horen van mensen die de stap daadwerkelijk genomen hebben en zo ja, of ze de vloer verlijmd of zwevend hebben gelegd.

Alvast bedankt!

GroetjesJe neemt een zo dun mogelijk eiken multiplank. liever iets van 1cm dik. anders gaat de vloer heel erg werken. jouw energierekening wordt ook flink hoger bij de dikke planken. PVC vloer is ook een zeer goede alternatief. die zijn meestal 2mm tot 4mm. weinig energieverlies.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven