Werk & Studie alle pijlers

Contract verlenging ja/nee

03-11-2009 22:00 18 berichten
Als je contract 30 november afloopt.

En je moet een maand van tevoren op zeggen en de andere partij moet ook een maand van tevoren opzeggen.

Wil dat dan zeggen dat als het vandaag 3 november is dat mijn contract stilzwijgend is verlengd?

We hebben last van de crisis op het werk.

Dus ik knijp m' een beetje.
Hoezo moeten de partijen een mand van tevoren opzeggen? Loopt het contract niet van rechtswege af?
Alle reacties Link kopieren
als je contract afloopt hoeft je werkgever theoretisch gezien niet 1 mnd van te voren opzeggen hoor.

in principe loopt je contract af.....zegt genoeg

netjes is het niet natuurlijk

ik zou gewoon even helderheid vragen of je mag blijven of niet
Je hoeft niet op te zeggen als het van rechtswege afloopt. Dan loopt het gewoon af, het bedrijf hoeft dan niks te melden.
Indien jouw werkgever contractueel heeft vastgelegd dat hij een maand van te voren op moet zeggen dat is hij nu te laat.

Overigens (kan aan mij liggen hoor) heb ik er nog nooit van gehoord dat een werkgever een maand opzegtermijn heeft indien hij een contract niet wil verlengen.
Ja van rechtswege maar wat houdt dat dan in?
Van rechtswege houdt in dat het gewoon stopt omdat het een tijdelijk contract is. In de wet is geregeld dat het dan gewoon eindigt zonder opzegtermijn. Gewoon even vragen of je mag blijven of niet. Kan ook zijn dat ze het nog een keer verlengen.
Dat het contract afloopt op de in het contract genoemde datum, in dat geval hoeft je werkgever je van te voren niet te melden dat je contract niet wordt verlengd.
-
anoniem_59438 wijzigde dit bericht op 03-11-2009 22:08
Reden: Dubbel
% gewijzigd
Beide partijen zij bevoegd deze overeenkomst vanaf de in arbeidsovereenkomst vermelde aanvangsdatum tussentijds op te zeggen met inachtneming van, uitsluitend in dat geval, de opzegtermijn van 1 maand. Opzegging dient steeds schriftelijk te geschieden.Opzegging kan tegen elke dag geschieden.
Alice, wat jij quote is als er eerder dan aan het einde van de looptijd van het contract opgezegd wordt. Zegt niets over de einddatum.
quote:Alice22 schreef op 03 november 2009 @ 22:06:

Beide partijen zij bevoegd deze overeenkomst vanaf de in arbeidsovereenkomst vermelde aanvangsdatum tussentijds op te zeggen met inachtneming van, uitsluitend in dat geval, de opzegtermijn van 1 maand. Opzegging dient steeds schriftelijk te geschieden.Opzegging kan tegen elke dag geschieden.Maar in dit geval wordt er niets opgezegd, aangezien je contract afloopt...
Opzeggen is iets anders dan dat je contract gewoon afloopt toch?

Beide partijen zij bevoegd deze overeenkomst vanaf de in arbeidsovereenkomst vermelde aanvangsdatum tussentijds op te zeggen met inachtneming van, uitsluitend in dat geval, de opzegtermijn van 1 maand. Opzegging dient steeds schriftelijk te geschieden.Opzegging kan tegen elke dag geschieden.Volgens mij is dit bij tussentijds opzeggen dus als jij weg wilt of als zij jou kwijt willen.

Beide partijen zij bevoegd deze overeenkomst vanaf de in arbeidsovereenkomst vermelde aanvangsdatum tussentijds op te zeggen met inachtneming van, uitsluitend in dat geval, de opzegtermijn van 1 maand. Opzegging dient steeds schriftelijk te geschieden.Opzegging kan tegen elke dag geschieden.

Hier staat toch dat het alleen een opzegtermijn betreft bij - tussentijds- opzeggen. Dus als je contract afloopt is er geen opzegtermijn nodig.

Als ik jou was zou ik gewoon even vragen of je een gesprek met je leidinggevende kan krijgen mbt je evt verlenging. Is niets raars aan.
Eens met vorige sprekers. Hier is geen sprake van tussentijdse opzegging. Vooralsnog is de arbeidsovereenkomst niet stilzwijgend verlengd. Tijd dus voor een gesprek met je leidinggevende.
De arbeidsovereenkomst is pas stilzwijgend verlengd als jij de eerste werkdag na afloop van het contract (1 december dus als dat een werkdag is) op jouw werk verschijnt en je baas stuurt je niet weg en laat je gewoon werken.
op 1/12 heb jij geen baan meer als je nu niets doet..ik zou een gesprekje aanvragen en dan zien waar je aan toe bent...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven