Eerst gedumpt en nu krabbelt hij terug

04-11-2009 19:00 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

Ik sta een beetje op een tweesprong en ben eigenlijk benieuwd hoe jullie hier tegenover zouden staan mochten jullie in deze situatie zitten.

Na een relatie van 2 jaar heeft mijn vriend het uitgemaakt. We ruzieden al een tijdje. Vaak omdat hij vrij weinig tijd kon maken, en ik dit wel graag wou. Dit is nu twee maanden geleden en hij was altijd degene die contact zocht. hier heb ik niet op gereageerd tot twee weken terug. Er is toen gebeld en eigenlijk kwam het erop neer dat hij me toch wel erg miste en niet zeker wist of hij wel de juiste keuze had gemaakt. Afgelopen week hebben we voor de eerste keer weer afgesproken, dit was er gezellig en ik kon merken dat er nog wel meer is van beide kanten. Hij vertelde dat hij me mist, maar dat hij bang is dat het niet goed zou gaan omdat hij weer zo druk is en het dus uiteindelijk weer stopt. Zijn oplossing daarvoor is om nog een paar keer weer af te spreken en kijken of het dan gaat.

Door deze hele situatie ben ik weer in de war. Had 't net allemaal een plaatsje kunnen geven, en nu is er weer onzekerheid. Van de ene kant denk ik: ja waarom niet afspreken, misschien dat het nu wel gaat werken. Maar van de andere kant denk ik: Als hij t nu nog niet zeker weet, waarom nog meer tijd in investeren? Als hij me echt zo graag terug wil, dan weet hij het toch zeker?!Toch?

Ben benieuwd hoe jullie hierover denken, want ik sta in dubio!

Thanks!!
Ik snap niet goed waarover je in dubio staat. Hij wil duidelijk nog steeds niet echt 100% voor je gaan want hij bouwt nu al reserves in dat hij te druk is. Waarom zou jij daarin investeren?
quote:vivaforever schreef op 04 november 2009 @ 19:00:

Door deze hele situatie ben ik weer in de war. Had 't net allemaal een plaatsje kunnen geven, en nu is er weer onzekerheid.

Hoi vivaforever!

herkenbaar jouw situatie!

Weet goed hoe je je voelt en dat ik ook zo onzeker was (en nog steeds ben!). Heel knap hoe je er in de afgelopen maanden mee om bent gegaan. Je hebt afstand genomen lijkt het wel. Hoe ging je er in die maanden mee om?

Lees even terug wat je opschreef: ik word hier onzeker van, schrijf je. Neem voor jezelf dus weer de tijd om te beslissen wat JIJ hiermee wilt! Net zoals je deed toen het in de afglopen 2 maanden uit was...

Draai de situatie om: hij twijfelt? Nee, JIJ twijfelt ook! Ga eerst bij jezelf te raden waar jij aan twijfelt en naar je onzekerheid. Hoe komt het dat je hem de dienst weer laat uitmaken? Hoe kun je nog sterker worden dan je als was?

Het idee van je vriend, is niet zo slecht. Hij is waarschijnlijk bang dat hij je weer niet kan geven wat jij wilt. Heb je (te) hoge verwachtingen van hem gehad? Kon hij meer tijd vrijmaken en wilde hij het niet? Of miste je het gevoel geliefd te zijn door iemand?

Ik weet het een hoop vragen...

Grtjes,

DG
anoniem_38662 wijzigde dit bericht op 07-11-2009 14:07
Reden: Onnodige quote OP verwijderd
% gewijzigd
Only dead fish go with the flow
Nou hij zegt dat hij denkt dat wanneer we wat vaker af spreken hij er wel zou gaan weten of het weer zou kunnen gaan werken of niet!
Hey,

Het is niet abnormaal en kan goed zijn dat er nog meer is tussen jullie, maar kijk nu eens even wat je zelf wilt: hij heeft het de komende tijd nog druk, dus op dat vlak gaat er niets veranderen. Ga je dit nu wel kunnen accepteren?

Als jullie er weer voor zouden gaan, als hij er weer voor wilt gaan, zou hij daar nu niet meer over moeten twijfelen en dat doet hij dus wel. Hebben jullie al gesproken over hoe jullie 'dat weinig tijd' zouden kunnen oplossen, zodat beiden tevreden zijn? Want ik denk zolang dat niet opgelost is, het ook niet veel zin heeft om opnieuw te proberen. Misschien wilt hij jouw standpunt hierover duidelijker zien?

En ik zou het idd. niet nu nog weken laten aanslepen. Praat er over en zeg dat je graag spoedig duidelijkheid hebt.
Dat was mijn vraag inderdaad ook.... waarmee heeft hij het zo druk?
quote:vivaforever schreef op 04 november 2009 @ 19:14:

Nou hij zegt dat hij denkt dat wanneer we wat vaker af spreken hij er wel zou gaan weten of het weer zou kunnen gaan werken of niet!

Het is alsof je de bal bij hem neer legt (weer??). Heb je voor jezelf de tijd genomen in de afgelopen maanden na te denken over jullie breuk? En waarom komt hij terug bij jou? WAT mist hij dan bij jou? Ik neem aan niet de ruzies van de laatste periode...

Weet ut... weer een hoop vragen!
Als hij ervoor wil gaan dan máákt ie maar tijd, wil hij dat niet dan is het wel duidelijk denk ik. Je kan drukke periodes hebben waarin je elkaar weinig ziet, maar als het structureel wordt dan moet er wel een belletje gaan rinkelen.
Nou hij kon het toen niet en nu is de situatie nog steeds hetzelfde (werk) Bij mij echter wel ik ben nu druk met studie en was dat toen niet. Doordat we daar steeds ruzie over maakten werd het er toen niet leuker op.

Maar hij denkt dus dat wanneer we weer wat vaker tijd met elkaar doorbrengen we weer weten waarom we elkaar zo leuk vinden en dat we zo weer kijken of we weer bij elkaar willen zijn.

Ik denk dat ik hem wel mis...maar ik weet ook dat ik het zonder hem ook leuk kan hebben. Dat had ik twee maanden terug niet ->ben dus wel onafhankelijker geworden
Eigenlijk is er dus niets veranderd aan de situatie... de reden waarom het uitging tussen jullie, geen tijd, is er nog steeds, dus wat zou er nu anders zijn dan een paar maanden terug?
Heb ook gevraagd of hij iemand miste, of dat hij mij miste. Hij vertelde stellig: ik mis jou, maar dat ie bang was dat het opnieuw fout zou gaan en dat ie door meer af te spreken wilde weten wat er nog zit en of dat genoeg is om een doorstart te maken
Nou dat ik meer mn eigen weg ga dan toen en ik voel me beter dan in die 'ruzie'periode en ik denk dat dat wel ruzieverminderend werkt
Maar hij moet dan wel bereid zijn om tijd in jou te investeren, en niet het weer laten afweten. Ook al heb jij nu ook andere bezigheden, je wilt ook graag (logisch) dat hij tijd vrijmaakt voor jou. En ik vraag me af of hij (hoe leuk hij je ook vindt) daar echt toe bereid is.
--
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
quote:vivaforever schreef op 04 november 2009 @ 19:25:

Nou dat ik meer mn eigen weg ga dan toen en ik voel me beter dan in die 'ruzie'periode en ik denk dat dat wel ruzieverminderend werktDie ruzies liggen natuurlijk ook niet allemaal bij jou, hè! Het gaat er waarschijnlijk ook om hoe hij erop reageerde (wegduwen, weglopen, afkappen van jouw vragen/ behoeften). Zonder jou te 'pamperen' in jouw behoeften, zit er ook nog wat tussenin: luisteren en eerlijk antwoorden hoe het er voor hem voorstaat. Dan samen naar een wenselijke situatie voor beiden kijken.

Ik mis een stukje in dat traject... Je trekt het probleem nogal naar je toe. Waarschijnlijk omdat hij het heeft uitgemaakt en niet jij.

Ik ben zo benieuwd waarom hij je toch niet kwijt wil. Hij neemt nu het initiatief, dus in hoeverre is hij veranderd in de afgelopen 2 maanden??
ieders situatie is anders, maar ik heb die ervaring ook... eerst 1,5 jaar relatie, hij dumpte me en krabbelde terug.

Ik ben achteraf onwijs blij dat ik er niet meer mee door ben gegaan. Volgens mij was de relatie toch al ongelijkwaardig, dat ik meer om hem gaf, dan hij om mij...

en nu ik meer afstand heb, zie ik bovendien veel leukere jongens rondlopen

succes..
Zooooo herkenbaar! Te weinig tijd vind ik een rekbaar begrip. Ik heb ooit een relatie gehad met iemand die megadruk was, ik had het idee dat ik niet de aandacht kreeg die ik wilde. Uiteindelijk hebben we dat opgelost door vaste avonden af te spreken en dan echt aandacht te hebben voor elkaar en en een avond in ieder geval iets leuks te doen, uit eten, filmpje oid. En de andere avonden, dan wist ik gewoon dat ik er niet op moest rekenen, en dan trok ik al dan niet mijn eigen plan. Daardoor was ik niet elke keer voor mijn gevoel aan het wachten op hem, het was duidelijker, leuker en rustiger geworden. Het werkte goed voor ons, het werd er ook weer uitdagend van.

Mijn advies: kijk eens of je binnen de tijd die er wel beschikbaar is bij hem, leuke tijd voor jezelf en hem ervan te maken en voorkom dat je een wachtend smachtend vrouwtje bent. Dat legt op jullie beiden teveel druk.
Hij zegt dat hij me mist, dat hij alles mist. Ik weet niet of hij is veranderd, alleen in dat opzicht wel. Opzich was alles wel goed, alleen stoorde de tijd eraan! Maar ik snap niet waarom, als je alles mist, moet het dan weer zo moeilijk gaan...ik denk dan: volg je hart. Misschien ligt dat bij mannen anders...Lastig! Maar jullie hebben gelijk, en zo denk ik er ook over: hij moet er wel in investeren! Anders wordt het weer zo'n knoeiboel.

Trouwens even terugkomend op je vraag DG. Eigenlijk heb ik mezelf meteen gezegd nadat het uit was, dat ik er zo snel mogelijk overheen wilde komen. (heb ook altijd gezegd dat hij er nog wel achter zou komen gewoon omdat dat mij sterker zou maken) Heb zn nr verwijderd zodat wanneer ik op het punt zou gaan staan 'm te smsen ik altijd de nodige bedenktijd had wanneer ik zijn nummer moest gaan intikken. Ook van msn btw...en gewoon veel dingen gaan doen en lekker druk bezig zijn!
quote:vivaforever schreef op 04 november 2009 @ 22:39:

Trouwens even terugkomend op je vraag DG. Eigenlijk heb ik mezelf meteen gezegd nadat het uit was, dat ik er zo snel mogelijk overheen wilde komen. (heb ook altijd gezegd dat hij er nog wel achter zou komen gewoon omdat dat mij sterker zou maken) Heb zn nr verwijderd zodat wanneer ik op het punt zou gaan staan 'm te smsen ik altijd de nodige bedenktijd had wanneer ik zijn nummer moest gaan intikken. Ook van msn btw...en gewoon veel dingen gaan doen en lekker druk bezig zijn!

heel knap van je, zeg! Ik vind het namelijk nog steeds moeilijk om zelf geen contact op te nemen, ook al doe ik dat niet.

Je hebt de eer absoluut aan jezelf gehouden en waarschijnlijk neem hij daarom nu ook het initiatief.

Maar ik vraag me wel een beetje af (ja hoor, kom ik weer aan...) of je het in de afgelopen maanden daardoor al wel een beetje op een rij gekregen hebt. Of dat je onwijs bent gaan 'blocken' (wat op zich niet verkeerd is, hoor!) en nog geen tijd gehad hebt om dingen op een rijtje te krijgen...?

Ik kan er ook ontzettend naast zitten, hoor! Maar zo klinkt het een beetje...

Denk dat je ook nu - nog steeds - best mag aangeven dat je nog tijd nodig hebt om over zijn voorstel na te denken (als dat zo is natuurlijk). Als hij echt van je houdt heeft hij dat geduld wel...

Hoe voel je je zelf hierbij? Bij zijn voorstellen enzo?? Wil je hem terug? of weet je dat juist niet meer helemaal zeker?
jawel, in die maanden heb ik zeker wel nagedacht maar ook geblockt om na te kunnen denken en niet steeds terug te vallen. ik heb het voor een deel ook wel kunnen loslaten, maar helemaal nog niet. Ik denk dat t daarvoor ook nog te kort geleden is. En ja ik weet zeker wat ik wil! Dat een vriend helemaal voor me gaat, en mocht ik dit weer gaan proberen en dat niet zo zal zijn..dan zal ik weten dat ik hier niet mee verder moet gaan. En ik zal dat ook niet gaan doen.

Doordat hij nu zelf terug komt heb ik het gevoel dat het wel oprecht is. Het enige waar ik nu mee zit is: moet ik weer gaan daten met hem zodat hij voor zichzelf zeker weet of hij er weer mee wil gaan beginnen..Of moet ik zeggen: Het is graag of helemaal niet! Ik heb er over nagedacht en denk dat ik nog één keer met 'm ga daten en 'm dan voor het blok zet: ja of nee.

Ik zou het op den duur wel weer willen proberen, maar dan moet alles goed voelen en niet van dat halve werk.

Bedankt trouwens voor de reactie's!!!

Ik houd jullie zeker op de hoogte wat betreft de volgende date!

btw DG jij ook in zo'n situatie gezeten?
Hoi vivaforever

ja, ik heb idd in dezelfe situatie gezeten en zit er nog in. Maar ik heb het ook dat ik hem niet kan/ wil bellen. Kan mezelf er niet toe zetten ook. Hoe raar dat ook klinkt, want ik heb ook wel juist de neiging gehad om hem te bellen of om hem te zien. Maar hij heeft er een punt achter gezet en ik het klopt dan gewoon niet voor mijn gevoel als ik er achteraan ga lopen en zielig doen. Zo wil ik ook niet in het leven staan. Eigenlijk net als jij, zeg maar.

Ik zou uiteindelijk ook wel met hem afspreken. Al is het alleen al om te kijken wat het met me doet. We moeten ook nog spullen ruilen, dus we zullen elkaar in ieder geval nog een keer gaan spreken. Maar het is nu een aantal weken geleden en ik ben er nog niet aan toe. Vind dat erg ongemakkelijk allemaal. Natuurlijk zou ik direct zijn spullen geven als hij erom vraagt, maar als hij dat niet doet, laat ik het even rusten... Die rust heb ik nu ook nodig. Mn eigen leven op poten zetten en rustig nagaan wat het eigenlijk voor me betekent.

Ik ben heel benieuwd hoe het met je date met hem gaat en wat hij uiteindelijk gaat zeggen. Net als jij heb ik ook zoiets van: ik wil niet meer dat halve werk. Daar kan ik echt niet voor gaan. Ik ben altijd bereid geweest om te kijken naar oplossingen en de breuk komt natuurlijk niet allemaal alleen door hem. Maar hij heeft wel die keuze gemaakt en ik niet. Dus als hij er niet voor wil gaan, houdt het echt op voor mij.

Hij heeft al twee keer terug 'gekrabbeld', maar als we dus onenigheid krijgen, gaat hij het blocken en is het net of hij dan maar eerst de stap zet om er een punt achter te zetten, voordat ik hem pijn kan doen. Dat heeft hij ook wel eens gezegd. Maar goed, ik ben op zo'n punt beland, dat ik denk "Ik kan hier gewoon echt niks mee". Zoeken naar oplossingen is voor mij niet een punt achter je relatie zetten.

Ik heb in de afgelopen weken ook veel geblocked: gewoon doorgaan met mijn leventje, proberen mijn werk goed te doen en vol te houden. Andere dagelijkse dingetjes. Ik kon mezelf er ook echt niet toe zetten om uit te gaan oid. Nu begint dat wel meer bij mij te komen. (lees: andere afleidingen dan dit forum zoeken! ha ha ha )

Ik weet nu in ieder geval dat ik het alleen echt wel red en tussendoor zet ik de dingen op een rijtje. Bij mij is er ook wel iets mis gegaan en dat zal ik onherroepelijk weer gaan tegen komen in een relatie: of die nu weer met hem zal zijn of niet.

Voor mij ligt de toekomst nu echt open.

Succes met je dat! Wanneer heb je die? Dit weekend! Ik ben heel benieuwd!

Grt DG
ah haha inderdaad erg herkenbaar!!! Ook hoe je er mee om bent gegaan...en nog steeds doet!! Maar ben je er nu dan helemaal klaar mee? Of zet je de deur op een kier mocht hij zoiets weer hebben? Lastig zeg!!

Nee heb de date nog niet dit weekend, ga lekker stappen met vriendinnen...Ik denk volgend weekend, maar ik hou je op de hoogte ;)

groetjes
Ha vivaFE!

Jij was vanochtend vroeg uit de veren, zeg!

Ik ga vanavond ook naar de kroeg. Ik heb hem gisteren gesproken (over spullen die nog geruild moeten worden) en het lijkt er weer op dat hij niet echt achter zijn keuze staat. Ik wist dat hij gisteren ging stappen en daarom had ik voor mezelf al besloten dat ik niet naar de stad ga... En ook omdat ik er geen zin in had trouwens. Ik vind het toch nog wel moeilijk. Hij gaf aan dat we elkaar gewoon kunnen tegen komen en normaal kunnen doen tegen elkaar. Zo zit ik ook wel in elkaar, maar ik ben er nog niet aan toe. Dat zei ik dus ook eerlijk tegen hem.. Hij begreep het wel en het blijkt dat hij er ook nog moeilijk mee heeft. Hij was ook niet opgelucht door zijn keuze ofzo... Nou ja, moeilijk allemaal.

Ik weet nu iig dat ik er niet aantoe ben om hem tegen te komen. Dus daarom ook ga ik vanavond. Gisteravond laat in slaap gevallen, maar wel doorgeslapen tot vanochtend. Hooray!

Ik zie hem ws ook volgend weekend. We zullen zien wat het met me doet. heb jij dat ook? Dat je dan niet weet wat het met je zal doen?? Ik ben niet echt zenuwachtig, maar toch best in de war...
het kan best dat hij zich nu realiseert wat ie verknoeit
Ik denk dat je jezelf moet afvragen of je er nu wel mee om kunt gaan dat hij zoveel weg is of zo weinig tijd heeft. Voorheen kon je er niet tegen, wat is er de afgelopen 2 maanden veranderd waardoor dit nu geen probleem meer zou zijn?

Ik wens je het beste

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven