2009, ons jaar ( deel 2 )

05-08-2009 20:33 2969 berichten
Alle reacties Link kopieren
Alweer meer dan 3000 reacties in ons 'oude' topic, dus weer tijd voor een vervolg topic.

mama baby geboren opmerkingen Angel Angel girl! 1 oktober 2008 Maki Maki boy! 13 oktober 2008 Ellein Ellein boy! 29 oktober 2008 OGG OGG boy! 8 november 2008 Mamadeb Mamadeb boy! 17 januari 2009 Vera Vera girl! 18 januari 2009 Teddy Teddy girl! 22 januari 2009 Michigan Michigan girl! 1 maart 2009 Ziggie Ziggie girl! 7 maart 2009 Bep Bep girl! 16 maart 2009 Mimpje Mimpje boy! 26 maart 2009 Jobje Jobje girl! 26 mei 2009 MissC MissC girl! 11 augustus 2009

mama uitger j/m opmerkingen Gorgi 2 jan VERLOF 31 dec controle Rossia1 feb M 6 januari vlos + liggingsechoOGG 23 juni Ann Teddy eind aug WIE VOLGT?

naam NOD opmerkingen Floortje Mimpje 7 jan

oude topic kun je hier teruglezen
En nu ga ik eens uitzoeken hoe ik weer gewoon bij de smileys kan. Ik mis ze....
Hey meiden,

Wij leven nog hoor! Ben alleen erg druk met van alles en nog wat. Mini gaat weer goed, eet weer en is vrolijk.

Ben gister met hem naar de kapper geweest....en oh het is zo verschrikkelijk kort geknipt.. Echt erg! Ik ga daar nooit meer toe, hij lijkt wel een peuter.

Ik kom vanavond als mini plat ligt reageren, nu snel boodschappen doen.

Kus
Goedemorgen.

Ik heb even een update over de thuissituatie op de mail gezet.

Ik wilde op iedereen reageren, maar hoor nu mijn arme mini huilen, dus ik ga haar even troosten. Tot vanavond dan!
Hi, rustig hier.. iedereen hard aan het werk, op kantoor dan wel thuis? Vies weer he? Ik wilde zo graag vanmiddag naar het dorp om een mobile te kopen voor boven de box, maar dan moet het wel wat droger zijn!

Gisteravond heerlijk uit eten geweest met de collega's, gezellig! Heb er wel zin in om straks weer te beginnen.

OGG, is de misselijkheid wat minder nu je kleine beetjes eet? En wat leuk zeg dat mini zo de show stal bij de ha, nu hopen dat de antibiotica aanslaat.

Mimpje, balen zeg dat het haar van mini zo kort geknipt is! Dat doen kappers toch best vaak he, zonde! Ach, gelukkig groeit het weer aan.

Vera, ik ga effe naar de mail...

oh, hier ook een meisje dat wakker wordt.. ik ga even kijken.

Tot later iedereen!!
Hoi allemaal,

Even een update van deze kant:

Hier gaat het allemaal zijn gangetje. Ik ben nu 32 weken. Deze week heeft vriendlief flink gewerkt aan het kamertje. De scheidingswand zit er eindelijk in , de rolgordijnen en de vitrages, onze meubeltjes zijn er en ook in elkaar gezet en de lampekap opgehangen....En als je nu in het kamertje komt, kan ik het gewoon niet geloven dat er over een paar weken (maximaal 10 weken) een kleine ligt. Echt heel bijzonder. Maar daar weten jullie natuurlijk alles van.

Ik ben nog aan het twijfelen wat ik ga doen met de scheidingswand: verven of behangen. Ik wil namelijk een grote sjabloon op de muur plakken... Wat denken jullie? Ik ben wel blij dat ik straks kan gaan beginnen met opruimen, schoonmaken en inrichten (het leukste). Ik word nu wel gek dat alle spullen overal staan in het huis.

Morgen ga ik samen met een vriendin die ook zwanger is naar de Jongere Gezinnen Beurs in Utrecht. Ben benieuwd wat ze daar voor leuks hebben. Ik had gelezen dat sommigen daar ook naar toe gaan. Grappig, komen we elkaar tegen, zonder dat we elkaar kennen.

Rossia: er is zoveel keus in geboortekaartjes. Ik ben er eindelijk uit (qua kaart), maar ben nog niet uit over het gedichtje. Mijn vriend wil zelf een gedicht verzinnen, maar daar is hij al weken mee bezig. Ik heb nu gezegd dat hij 1 week de tijd heeft. Als het dan niet klaar is, neem ik gewoon een bestaand gedichtje. Erg,he!

Ik heb gister een afspraak gemaakt met de kraamzorg voor een intakegesprek. Ik ben benieuwd wat ze allemaal gaat vragen en doen. Hebben jullie een idee?

Met de yoga gaat het goed. We hebben van de week geleerd om te persen vanuit verschillende standen. Echt grappig om te zien. Over een paar weken hebben we een partneravond. Ik ben benieuwd.

Vera: ik lees dat het wel beter gaat met je bekkenpijn. Houd het in de gaten,hoor.

OGG: ik ben een beetje laat, maar alsnog gefeliicteerd met de kleine.

O ja, nog even over de meeting. Het gaat mij niet lukken om naar de meeting te gaan,meiden. Ik vind dat toch wel spannend en dan met die dikke buik. Ik wens jullie natuurlijk veel plezier, maar dat gaat vast lukken.

Ik ben hard aan het nadenken om mezelf straks voor te stellen op de mail....houd de mail in de gaten...

Nou meiden: jullie zijn weer op de hoogte.

Groetjes,

Gorgi
nee hoor missc, niet aan het werk.

Vanmorgen wezen zwemmen met mini en die ligt nu heerlijk te tukken. tis er ook weer voor. getver de getver

Wat leuk dat je etentje zo geslaagd was. en zin om weer te beginnen joh? Das goed zeg. Weet nog dat ik er helemaal geen zin in had. Was allemaal zo veilig thuis in je eigen wereldje. maar tis wel lekker om even je gedachten ergens anders te hebben.

Mimpje ik wilde ook met mini naar de kapper gaan, maar als ik dit zo lees wacht ik nog maar even. ben ook zo bang dat ze het veels te kort knippen., Wil er alles wat vlas/flas af van de achterkant.

Ik heb sinds gisteren een soort krampen in mijn buik. Verwacht eigen lijk nog niet ongesteld te worden. Zo voelt het wel. Zou het met mijn eisprong te maken kunnne hebben? Voel dat eigenlijk nooit. Dus misschien klinkt het bekend voor iemand...
gorgi wat leuk!

leuk he om zo met het kamettje bezig te zijn. Het inrichten is inderdaad het leukste. Als alles er dan staat ga je steeds even kijken en wegdromen. Met behang bereik je snel een gezellige muur. Je hebt zoveel keus in motieven en kleurcombinaties. Met verf ben je iets beperkter. Wat is het voor sjabloon? komt dat er weer overheen? of ga je het sjabloon behangen en/of verven?

Tijdens de intake van de kraamzorg bespreken ze hoe de zorg in z;n werk gaat. Wat je van de kraamverzorgster kan verwachten. Wat ze allemaal wel en niet doet. Verder krijg je een boek (tenminste ik) waar alles instaat over wat je in huis moet hebben voor de bevalling. Je kan je vragen stellen en ze vertellen je wanneer je hun kan bellen als de bevalling begonnen is. Beval je thuis of in het ziekenhuis?

jammer dat je niet naar de meeting komt, maar je moet je wel preiitg voelen natuurlijk.

Ben erg benieuwd naar je, dus stel je maar snel voor op de mail, hihi

veel plezier op de beurs. ging rossia morgen ook niet?
Angel, speciaal voor jou zullen we een tweede meet plannen. Oke, alleen als de eerste bevalt dan natuurlijk Wat schattig dat mini zo staat te kletsen tegen de poppen en knuffels. Dat doet je moeder hard vast enorm smelten.

Missc, dan snap ik inderdaad dat je een paar dagen blijft slapen. Ondanks dat het niet heel ver is, is het wel leuk natuurlijk om dat te doen. Vonden Opa en Oma het ook gezellig? Super dat je uitje gister geslaagd was. Het is hier nu droog, dus dat blaas ik wel even 30km jou kant op, zodat je ook naar buiten kan.

OGG, mijn hemel wat een lap tekst. hahahaha, ik moet zo lachen om je opmerking over GA, maar net wat Teddy zegt het was echt een tranentrekker ook voor mensen die niet zwanger zijn. Tenminste dat kan ik me zo indenken. Al ben ik niet echt een graadmeter, want kan ook enorm janken bij gtst of iets anders heel stoms. Wat leuk dat mini zo fan is van de ballonnen! Op naar het grote feest dit weekend. En wat is een petstaartje??

Mimpje, alweer een beetje gewend aan het nieuwe kapsel van mini. Irritant he als ze het te kort knippen. Het groeit vast heel snel weer aan!!

Vera, ga zo even de mail lezen.

Gorgi, wat leuk dat je je ook gaat voorstellen. Ik ben heel benieuwd naar je, dus kom maar door met de mail. Goed om te horen dat het scheidingswandje nu staat. Nu kun je echt verder gaan tutten en alles inruimen. Wandje kun je best een kleurtje geven. Als het sjabloon dan nog wel leesbaar is?? Was je snel klaar met de keuze voor de lamp? Ik heb daar nog wat moeite mee. Iemand nog tips? OGG gaat morgen inderdaad ook naar de beurs. Die kan je tegenkomen. Ik ga zaterdag.

Jammer dat je niet op de meeting bent, maar snap het ook wel hoor.

Teddy, leuk weer zwemmen! Kan heel goed je eisprong zijn Teddy. Dat kun je ineens voelen, terwijl je dat nooit eerder gehad hebt. Was het een beetje op lieshoogte en aan 1 kant? Dus vanavond nog even een ??
tis meer net onder navel hoogte, wel aan 1 kant. weer een ? men, teddyman weet niet wat hem overkomt de laatste dagen. hahaha
hoi meiden,

even snelle zwaai van mij, druk bezig met verhuisplannen, dus ik verwaarloos jullie even een beetje

knuffel voor iedereen, teddy gefeliciteerd, gorgi fijn dat het wandje staat, OGG hieperdepieperdegefeliciteerd met mini!! en een kus aan alle kleintjes

kus maki,
hoi meiden,

even snelle zwaai van mij, druk bezig met verhuisplannen, dus ik verwaarloos jullie even een beetje

knuffel voor iedereen, teddy gefeliciteerd, gorgi fijn dat het wandje staat, OGG hieperdepieperdegefeliciteerd met mini!! en een kus aan alle kleintjes

kus maki,
Hahaha, Teddy, hij zal wel niet klagen of wel ??

Maki *zwaai* terug!
ik hoor niemand klagen rossia
Dat dacht ik al
Hoi meiden, ik ben heel erg druk geweest deze week. Heb nu ook niet veel tijd, want we gaan morgen tot en met maandag naar Texel (ja, we doen een beetje OGG en Teddy na, haha) en ik moet nog alles inpakken. Heb er wel veel zin in, al zal het weer niet al te best zijn, maar wel ff lekker uitwaaien voor de echte winter begint.

Verder nog even ego: ukje heeft nog steeds fysio vanwege haar voorkeurshouding en slaapt ook al sinds augustus in een speciaal kussen op haar linkerzij. Toch heeft het niet genoeg geholpen en heeft ze een afgeplatte rechterkant van haar achterhoofd. De fysio heeft de afwijking dinsdag opgemeten en is 109,8 en dat is te groot om vanzelf te herstellen, dus moet ze een helmpje voor een paar maanden. Die moet ze dag en nacht ophebben. Ik baal er best wel van. Voor haar is het het beste en kindjes schijnen er zelf niet zoveel last van te hebben, maar het knuffelt toch niet zo lekker, je ziet haar mooie haartjes niet meer, op alle foto's staat ze met een helmpje en iedereen gaat natuurlijk vragen waarom dat is... Maandag 16 nov. moet ze naar de kinderarts voor een officiele diagnose.

Nou, nog even niet ego, moet wel zo gaan eten en inpakken.

OGG, heel erg gefeliciteerd met mini!!

Teddy, leuk dat je gewonnen hebt met je avatar, maar zo te horen heb je die sexy outfit niet nodig, haha.

Vera, ik las je mail, wat klote zeg! Ik hoop dat ze het nog allemaal volhouden. Heb je het gedichtje al gegeven?

Maki, leuk al die verhuisdingen. Zwaai terug!

Missc, wat leuk dat je weer zin hebt om te werken. Had ik trouwens ook. Een dagje met je kleintje wordt er weer speciaal door ipv vanzelfsprekend.

Hmm, kan nu niet teruglezen op de vorige pagina en weet niet meer wat iedereen geschreven heeft...

Kom straks misschien nog even terug.

Heel veel knuffels aan iedereen!
Hoi meiden,

Nog steeds druk maar ga een poging tot reageren wagen.

Jobje, veel plezier het weekend. Lekker genieten met je gezinnetje.

Wat vervelend dat mini een helmpje moet, onze mini heeft ook nog steeds een afgeplat hoofdje aan de rechterkant. Hij slaapt nog steeds in het kussen, de voorkeurshouding is nu wel weg maar we willen zo proberen de afplatting te verminderen.

Ik ga niet nog een keer laten meten (laatste in keer in juli was het 105) maar ga sowieso niet voor helmpje. Het zou bij mini puur voor het cosmetische zijn en dat willen we niet.

Teddy jij vermaakt je wel zo te lezen

OGG volgens mij heb ik jou helemaal niet gefeliciteerd, bij deze dus. Van harte meid met je zoon en je eerste echo.

Vera alvast een probeer nog te reageren op de mail vanavond maar deze verdien jij ook!

Gorgi ben benieuwd wanneer we je lezen op de mail. Jammer dat je niet naar de meeting komt, maar begrijpelijk hoor!

Nou ga eerste mini in bed gooien en opruimen en dan kom ik weer terug.

Kus
Ha meiden!

Even een snelle zwaai van mij. Gisteren was eigenlijk een rot dag. Meisje huilde en huilde. En ik uiteindelijk met haar. Ik had geen idee wat er was en ze was zó verdrietig. En dat terwijl ik eigenlijk van alles 'moest' en tóch al zo het gevoel heb achter de feiten aan te hollen. Nou ja, dag doorgekomen, en net zag ik bij haar het begin van een hoek-boventand zitten. Ik was gefocust op de boven-voortanden dus dit helemaal gemist! Die voortanden zijn er nog niet maar goed, die voorgeschreven volgorde is natuurlijk ook geen wetmatigheid.

Hoe dan ook, vanavond ga ik mij voorbereiden op de dag morgen waarover ik eerder gemaild had. Ben dus wederom niet hier.

Alleen even een snelle reactie voor Jobje want haar bericht heb ik toevallig gescand: wat vervelend van dat hempje! Je weet dat het voor jou erger is dan voor haar, maar natuurlijk is het niet leuk. Ik lees soms bij mij het LGZW-topic en weet van dat topic dat Sproet momenteel in twijfel is over wel of geen helmpje voor haar zoontje. Ik meen dat zij schreef over een afwijking van 110 en dat dat net de grens was? Hoe dan ook, ze heeft er een tijdje terug ook zelf een topic over geopend. Misschien zou je, hetzij op dat topic, hetzij bij LGZW eens aan haar kunnen vragen wat haar overwegingen zijn? Weet niet of je dat uberhaupt wil hoor, maar ik wilde je de tip niet onthouden.

Goed, nu gauw gaan voorbereiden voor morgen, vind het toch best spannend.....

Dikke kus voor jullie allemaal!
he meiden

jobje lekker genieten op texel heerlijk hoor!

en wat balen dat je meisje een helmpje op moet. kan me goed voorstellen dat je er best tegenop ziet. Ze zijn er in allerlei hippe kleurtjes tegenwoordig en ik denk dat het tegenwoordig niet meer echt vragen oproept bij mensen hoor. Maar toch had je het liever anders gezien natuurlijk.

michigan wat een ellende zeg gisteren. arme meid. Zou ze zo'n last van het tandje hebben gehad? Hoe ging het vandaag?

en hoe is het met de koorts inmiddels?

mimpje heb je mini niet te hard in z'n bedje gegooid. Das ook zo zielig. hoest met mankeman?

Net lekker gesport. heerlijk hoor even alle energie eruit. nu uitpuffen met een bakje koffie.
Teddy, smaakt je kop koffie? Hier lekker een kopje thee en (heel slecht ik weet het) sint maarten snoep...ik had het ook niet op voorhand al moeten kopen. Fout!

We hebben het bedje van mini omlaag gedaan, dus nu is het echt gooien Teddy

Mini doet behoorlijke kruip pogingen, hij kiepert alleen nog voorover als hij te snel wil.

Missc heb je mijn pakketje ontvangen?

Michigan hoop dat je meisje nu van alle ellende af is. Succes morgen!

Ben ondertussen trouwens aan het werk, observatielijsten en 10 minutengesprekken voorbereiden. Altijd een drukke periode op school in november.

Mankeman is ietsje minder mank, hij weet zich nu te verplaatsen met 1 kruk...
sint maarten, oh ja das volgende week. vorig jaar heb ik een brefje op de deur geplakt. hahaha had geen zin in zingende kindjes (hoe slecht...?) en had ook niets in huis. Dit jaar zal ik iets aardiger zijn.

vanmiddag trouwens met mini wezen wegen en ze is nu 7475 gram. Dus goed aangekomen sinds 3 weken.(ze was 6955) ze groeit nu ook echt haar kleertjes uit. regelmatig zijn dingen nu echt te kort.

wat leuk dat mini nu gaat kruipen. vooral de aanloop er naar toe vond ik erg vermakelijk om naar te kijken
Ja zalig he! Vooral leuk om te zien dat hij af en toe zo om kukkelt...hihi

Teddy ik kan het niet maken om niets te hebben. Helaas krijgen wij wel bijna 100 kinderen aan de deur....maar als manlief en ik zo door gaan moeten we bij de laatste 50 nee verkopen

Je meissie is goed gegroeid zeg! Super. Welke maat heeft ze nu? Mini zit nu in 68. Heb voor de lengte van de rompers tussen stukjes besteld. Erg handig.

Nou ik duik mijn bedje!
Michigan, wat zielig dat je meisje zo moest huilen. Ik zou ook mee gaan huilen hoor... Maar je weet nu in ieder geval wat de reden was. Schitterende foto's trouwens op de mail!

Je noemt dat andere topic over helmpjes. Ik heb daar geloof ik iets van gelezen. De grens is niet 110, maar 108 en sproet zat daar precies op (108 dus) en daarom zat ze zo te twijfelen. Mijn ukje zit daar ruim boven (109,8), dus daarom zal het altijd zichtbaar blijven als je er niks aan doet. Dan heeft ze de rest van haar leven een scheef hoofd. Als je onder de 108 zit dan gaan ze er vanuit dat je na een tijdje onder de 104 komt en onder de 104 is het niet meer zichtbaar. 100 is compleet normaal/symetrisch. Mimpje, ik snap dat jij met 105 dus geen helmpje neemt.

Maar ik moet zeggen dat ik soms ook wel twijfel hoor. Maar ja, je moet het vergelijken met een beugel voor tanden. Dat zou ik in de meeste gevallen denk ik ook wel doen. Maar we wachten nog even de mening van de kinderarts af.

Mimpje, wat leuk dat mini begint te kruipen!

Niet leuk dat je thuis 's avonds moet werken...
Mimpje mini zit nu in 68. Broekjes zijn nog wel wat lang hoor. Ze draagt ook nog wel 62. Vandaag zelfs nog een 56 shirtje Maar die valt erg groot. Rompers zijn 62/68. Goed idee van die tussenstukjes. Waar haal je die?
goedemorgen allemaal!

iedereen lekker geslapen?
Aloha, ben er wel, maar kan even niet bijkletsen vandaag.

Doe het vanavond!

X

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven