oppasdrama

06-11-2009 11:44 110 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nou ja, moet echt even mijn gal spuwen! Weken geleden kwam man thuis met de mededeling dat hij vandaag een bedrijfsuitje had. Gezien ik vanavond moet werken gaf hij aan dat hij niet mee zou gaan. Ik heb gezegd dat hij niet zo moeilijk moest doen en heb mijn schoonouders gevraagd op te passen voor een keertje. Dit is maar voor een paar uur (17 uur tot 20.45 uur) Dit was geen probleem. Nu belt schoonmoeder me net met de boodschap dat dit echt niet lukt want ze moet bridgen. Dit was ze vergeten. Ok, dit kan gebeuren maar geen haar op haar hoofd dat ze dan dat afzegt. Kan ik weer bij mijn moeder aankloppen die iedere ochtend om 6 uur d'r bed uitgaat en van de week ook al tijdens een nood-sitiuatie heeft klaar gestaan. (kind koorts op kdv, ik 100 km verderop in file)

Ik heb het nu dus met hulp van mijn moeder op kunnen lossen, maar ben het zo beu dat mensen hun afspraken niet na komen, zeg dan gelijk nee!!

Reageer ik nu overdreven? Kan hoor, zit vol met hormonen.....!
Nou zeg wat een drama
Oma was de afspraak vergeten. Is menselijk, kan gebeuren. Ik vind het overdreven van TO om daar zo'n drama van te maken en eigenlijk min of meer te eisen dat die afspraak maar gecancelled wordt.

Verder eens met Lindy.
quote:lindy schreef op 06 november 2009 @ 13:18:

Oplossing 1: Man gaat niet naar feest

Oplossing 2: Jij neemt vrij

Oplossing 3: Huur een buurmeisje of andere oppas in voor die paar uurtjes.

Heel vreemd, dat je zo'n claim op een ander legt. Leuk als je (schoon)ouders willen oppassen, maar je gaat ze toch niet dwingen? Die mensen hebben toch ook een eigen leven?

Dat is toch de zaak omdraaien? wie heeft het over dwingen? schoonmoeder zegt toe, maakt zelf een fout in haar agenda en dan ineens gaat het over dwingen? Het is toch niet zo dat schoondochter sochtends opbelt en zegt, oma, je moet vanavond oppassen. Ik begrijp werkelijk niet waar het woord claim vandaag komt als je een maand van te voren oppas vraagt, ja krijgt als antwoord en teleurgesteld bent als er op de dag zelf afgezegd wordt. Zeker omdat schoonmoeder een fout heeft gemaakt (stel dat ze ziek is, ofzo dat is natuurlijk een heel ander verhaal.

Als ik een vriendin een maand van te voren zou vragen en die zou op dezelfde dag afzeggen vanwege een dubbele afspraak zou ik ook teleurgesteld zijn. Zoiets doe je niet vind ik. Of het nou gaat om kleinkinderen, werk, vrienden of wat dan ook.
quote:Stoeptegel schreef op 06 november 2009 @ 11:57:

, waar is je man in dit verhaal?Man gaf al aan dat hij niet zou gaan, tamelijk duidelijk geschreven toch?
Ik verbaas me over de reacties hier. Natuurlijk is het een gunst dat schoonmoeder wil oppassen, alleen maakt ze wel verplichtingen door ja te zeggen. Daar moet je dan van op aan kunnen, tenzij er echt belangrijkere dingen tussendoor komen. Ik zou voor de volgende keer een meer betrouwbare oppas regelen.
ik vind het overigens ook geen drama hoor, man gaat gewoon niet, of andere oma past op, niks aan het handje.
Nee tis geen drama, het is gewoon niet netjes van schoonmoeder.

Als het hier zou gebeuren dat ik oppas had geregeld voor onze kids en schoonmoeder zegt af met een niet zo nette reden dan speel ik het door naar mijn man. Zijn moeder, zijn uitje, ik had/heb mijn best gedaan, nu mag hij het oplossen (want ik moet werken)
Oma wordt nu weggezet als gemene vrouw die haar afspraken niet nakomt'('onbetrouwbaar' zelfs), terwijl het gaat om een foutje. Nogmaals, kan gebeuren, dan gaat vent niet naar zijn bedrijfsuitje. En reactie van TO heeft maar weinig met teleurgesteld te maken, die is gewoon woest lijkt het wel. En is dat nou het drama waard?
Hoezo een foutje Nesse? Schoonmoeder valt op het laaste moment in voor een zieke mede-bridge-genoot.
quote:Mamalijntje schreef op 06 november 2009 @ 12:07:

Mijn man zit ergens in een weiland denk ik koeien te knuffelen oid. Ik heb zelf mijn man "toestemming" gegeven te gaan. Hij wilde het tenslotte afzeggen en daarop heb ik gezegd dat hij niet zo stom moest doen en we voor een oplossing zouden zoeken. Mijn schoonmoeder is altijd achteraf gepikeerd als ik vertel dat onze oppas geweest is, dus vandaar dacht ik er nu aan om het haar een keer te vragen. Het was een maand er voor. Ze heeft in haar agenda gekeken. Ik vergat er net bij te vermelden dat ze vanochtend gebeld was door een kennis om voor een zieke in te vallen. Haar eigen team zou vandaag dus niet spelen. Ze heeft die afspraak vanochtend geaccordeerd terwijl ze wist dat wij al een maand een afspraak hadden. Mijn oppasje heeft vanavond een feestje dus die kon echt niet.

Wij stellen ons helemaal niet afhankelijk op van anderen. Kleine gaat naar kdv, hebben eigen oppas en als we een feestje hebben en onze oppas kan niet dan blijft 1 van ons thuis. Dit is dus echt een uitzondering. Om alle partijen tevreden te houden en een keer geen verwijten over de te jonge en onvolwassen oppas te krijgen, die in schoonmoeders ogen toch niks goed te krijgen.Vind ik dus echt totaal niet netjes en nogmaals, ik zou mijn man vragen om een oplossing te zoeken en evt. om zijn moeder hier op aan te spreken.
Foutje als in: dubbele afspraak/belofte.

En dat kan voor TO geen belangrijke reden zijn, voor schoonmama is dat het wel.
Ik vind dit niet 'foutje'.

Ik kan me wel voorstellen als je eerst commentaar krijgt van oma dat er te vaak door andere mensen opgepast wordt en ze ook zo graag een keertje op wil passen en je vráágt haar dan een keer een paar weken (!!!) van tevoren om te komen oppassen en ze zegt dan op de dag zelf af, dat je dan de volgende keer wel weer iemand anders vraagt en dat je dan behoorlijk geirriteerd bent.

Oppassen is geen verplichting, maar afspraak is gewoon afspraak, of het nu om oppassen of iets anders gaat.

Een drama is het niet, dan maar geen feestje, dan maar even vrij nemen of een ander vragen, maar het is gewoon vervelend en ik kan me de frustratie van TO hel goed voorstellen.
?

Ze zegt het oppassen nu toch gewoon op het laatste moment af omdat er iets leukers om de hoek komt? Dat is toch niet netjes? Zo kun je nooit afspraken maken..

''Ja, ik weet dat ik een afspraak met je had staan maar ik werd vanmorgen gebeld en dat vond ik toch belangrijker dus onze afspraak die al een maand staat gaat niet door.''

Althans, zo komt het bij mij over.
Mijn motto is: wat je beloofd moet je doen, ook als je het zoals in dit geval vergeten bent. Dan moet je maar beter nadenken.
Volgens mij heb je een hele lieve schoonmoeder. Ze wil voor iemand invallen met bridge zodat haar team kan spelen èn ze wil ook best op haar kleinkind passen. Een beetje onhandig dat ze door haar bridgeteam pas vanmorgen werd gebeld met de mededeling dat dat invallen vandaag moest gebeuren.

Ik ga ervanuit dat iemand die blijkbaar klaarstaat om anderen te helpen, in dit geval het zwaarst heeft laten wegen voor welke afspraak er het makkelijkst een andere oplossing mogelijk was. In dit geval is dat jammer voor jou en je man.

Mamalijn, ik heb het idee dat je je zo ergert omdat je denkt dat je schoonmoeder haar eigen hobby belangrijker vindt dan een goede oppas voor haar kleinkind. Als ik gelijk heb, is dat erg jammer en ben je onterecht verontwaardigd.
Zou dr gewoon een jaar niet vragen om op te passen oid en als ze weer 'klaagt' dat ze nooit mag oppassen zeggen dat je bang bent dat ze op het laaste moment afzegd en jullie dan met de gebakken peren zitten.

Dat zal dr leren!

Typisch dat het om een schoonmoeder gaat. Ik denk toch dat er veelal meer coulance is voor de eigen moeder. Ik zou het echtgenoot verder af laten handelen. Zijn moeder. En ik zou er zeker niet zo'n drama van maken. Zonde van je energie en van de verstandhoudingen.
een foutje vind ik ja zeggen en dan dezelfde avond opbellen (of een dag later of week later, maar niet een maand later op de dag van de afspraak) en dan zeggen, oeps sorry, ik had al wat staan, lukt niet. Prima, maakt niet uit, regel ik iemand anders. Foutje vind ik niet na een maand, op de dag van de afspraak nog even een andere afspraak maken en dan zeggen, oh nee, ik kan toch niet.

Jullie reageren allemaal ook zo coulant als je een afspraak hebt met een vriendin voor een dagje sauna, of avondje weg, of wat dan ook, daar heb je dan oppas voor geregeld, en dan belt op de dag zelf die vriendin op, oh nee, ik kan toch niet, want ik ben vanmorgen gevraagd om in te vallen in mijn tennis team voor een zieke team genoot? Nou ik zou dan ook not amused zijn.
En het gaat schoonmoeder blijkbaar alleen om "te zijn gepasseerd" omdat er voor het oppassen een betaalde oppas wordt gevraagd in plaats dat zij hiervoor wordt gevraagd. Hoe kan ze anders de oppasafspraak vergeten? Als ze het echt leuk zou vinden zou ze zich erop verheugen en echt geen andere afspraak voor die avond maken.
quote:Flashy schreef op 06 november 2009 @ 13:38:

Mijn motto is: wat je beloofd moet je doen, ook als je het zoals in dit geval vergeten bent. Dan moet je maar beter nadenken.

Vergeten? Ze was het niet vergeten!

En idd, beloofd is beloofd.
quote:yette schreef op 06 november 2009 @ 13:38:

Volgens mij heb je een hele lieve schoonmoeder. Ze wil voor iemand invallen met bridge zodat haar team kan spelen èn ze wil ook best op haar kleinkind passen. Een beetje onhandig dat ze door haar bridgeteam pas vanmorgen werd gebeld met de mededeling dat dat invallen vandaag moest gebeuren.

Ik ga ervanuit dat iemand die blijkbaar klaarstaat om anderen te helpen, in dit geval het zwaarst heeft laten wegen voor welke afspraak er het makkelijkst een andere oplossing mogelijk was. In dit geval is dat jammer voor jou en je man.

Mamalijn, ik heb het idee dat je je zo ergert omdat je denkt dat je schoonmoeder haar eigen hobby belangrijker vindt dan een goede oppas voor haar kleinkind. Als ik gelijk heb, is dat erg jammer en ben je onterecht verontwaardigd.Juist!
quote:nessemeisje schreef op 06 november 2009 @ 13:39:

Typisch dat het om een schoonmoeder gaat. Ik denk toch dat er veelal meer coulance is voor de eigen moeder. Ik zou het echtgenoot verder af laten handelen. Zijn moeder. En ik zou er zeker niet zo'n drama van maken. Zonde van je energie en van de verstandhoudingen.zou bij mij niks uitmaken, of het nou schoonmoeder, moeder, buurvrouw of beste vriendin is.

Mamalijn, ik heb het idee dat je je zo ergert omdat je denkt dat je schoonmoeder haar eigen hobby belangrijker vindt dan een goede oppas voor haar kleinkind. Als ik gelijk heb, is dat erg jammer en ben je onterecht verontwaardigd.

Als de datum van dat invallen nog niet vaststond dan was er wat dat betreft toch gewoon nog geen afspraak en dan is het toch logisch dat de eerste afspraak telt? Of was schoonmoeder van plan het hele najaar alles onder voorbehoud te plannen voor het geval dat de bridgeclub belt?

En dán nog gepikeerd zijn dat ze zo weinig wordt gevraagd om op te passen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Juist Arwen.

En neehoor, of nou ons mam/vaste oppas/schoonmoeder/vriendin/buurvrouw oid zoiets zou doen (onze afspraak afzeggen omdat er iets leukers voorbij kwam) zou ik ook echt niet amused zijn. Heeft niets met schoonmoeder opzich te maken.

Mamalijn, ik heb het idee dat je je zo ergert omdat je denkt dat je schoonmoeder haar eigen hobby belangrijker vindt dan een goede oppas voor haar kleinkind. Als ik gelijk heb, is dat erg jammer en ben je onterecht verontwaardigd.Ik heb niet het idee dat dat zo is. Zoals ik het lees heeft oma altijd commentaar op de oppas die ze normaal vragen en is oma beledigd als ze niet gevraagd wordt en heeft TO dus nu oma wél gevraagd en dan zegt oma dus af op de dag zelf, waardoor dus de oppas die ze normaal gevraagd zouden hebben niet meer kon. TO schrijft dat ze normaal een andere oppas gebruiken maar om oma tegemoet te komen ze dit keer oma maar hebben gevraagd.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven