Goede dag, slechte dag

24-09-2009 13:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!

Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.

Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
@Choco ik vind het heel raar dat de DA niet kan zien of het een kater of een poes is. Hij is toch een kenner? Ze mogen tegenwoordig al met een half jaar gecastreerd/gesteriliseerd worden. Ik weet niet hoe oud ze nu zijn?

@Ibi, heb je nu de ketel al in orde? Of zit je nu in de kou? Das dan ook flink balen.
Hoi Mika,

ze kon het niet met zekerheid zeggen, ja ik vond het ook raar. Moet zeggen dat het ook wel lastig te zien is met al dat zwarte haar maar ik wacht nog even af. Over 2 weken ga ik weer voor vaccinaties en zal het dan nog even vragen.

Ze zijn nu 9 weken dus ik heb nog even hahaha..

Hoe gaat het trouwens met jou Mika?

Lieve IBI, bedankt voor je voicemail! Ik ga hem keer op keer luisteren in de trein, totdat ik mezelf gerust gesteld heb.

Nu nog even verder lezen, half 1 ben ik (helaas) weg.
Bah, ik voel me niet goed vandaag.

Gisteren achteraf gezien veel te lang op internet gezeten, nog wat andere dingen gedaan.... mijn hoofd is er moe van :(

Kon niet slapen vannacht en vanochtend kon ik er moeilijk uit komen.

Mijn buik voelt ook niet helemaal ok. Alsof er iets dwars zit. Ik hoop dat ik vanavond vroeg slaap, morgen fris weer wakker word. En dat ik NIET steeds ga internetten vandaag!!!
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Niet gaan internetten vandaag Moon! Ga lekker wandelen!

Ik ga zo. Jullie horen later wel hoe het gegaan is.
Je hebt gelijk. Ik heb uitgebreid gedoucht, geschoren, gescrubt, haar gewassen.

Wilde nog even voor de gezichtsbruiner, maar had zonder erbij na te denken al creme opgedaan en dan kan t niet meer.

Ik ga zo even in de tuin, stukje spitten ofzo. Wandelen even geen zin in, moet beetje in de buurt van toilet blijven (darmen) en heb geen zin om mensen tegen te komen.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Zo ben ik weer. Ketel is gemaakt! In de middag dankzij de buren. Morgen nog een ochtend en middag werken en daarna naar mijn schoonvader.

Hoe is het gegaan op je werk choco?

Wat last dat je darmen weer opspelen Moon. Bij mij is het al een tijdje rustig *klopt af*

Mika, hoe gaat het met jou?
Vanavond zijn darmen rustig gebleven. Vanmiddag had ik last van wat onaangename geuren, gelukkig was dat vanavond voorbij.

Dus je zit er weer warmpjes bij Ibi, fijn!
Mijn verwende muisje ligt hier voor me dus typen gaat niet zo best. Ze miauwde steeds ach en das zo zielig dus haar maar bij me genomen.

Ibi ben blij voor jou dat je ketel het weer doet, in de kou zitten is ook niet alles.

Moon vervelend is het als je last van je darmen hebt. Hoop voor jou dat het snel weer over is.

Met mij is alles prima, alles gaat zijn gangetje hier. Ben met kerst en oud en nieuw onder de pannen. Hebben jullie al plannen? Fijne dag allemaal
Choco, ik begrijp dat het gesprek met de huisarts dus goed ging? Want daar maakte je je toch zorgen over? Dan heb je dus goed kunnen aangeven hoe *** het met je gaat.

Ben je het eens met nu geen beslissing maken?

Over je kat, ik had vroeger een kat die 1 nestje heeft gehad, die moest aan de pil want heel vroeg kittens is niet zo goed voor een kat, volgens mij moest ik wachten tot ze 1 was en daarna mocht ze een nestje. Was echt heel leuk. Daarna heb ik haar laten steriliseren.

Overigens dachten we van onze hond (die ik nu heb), lang verhaal maar was een 'zielige' pup die we hebben meegenomen uit het buitenland. Wij dachten dat het een jongen was, maar kwamen er in nederland pas achter dat het een teefje was
Mika jij bent er ook al vroeg bij

Fijn dat je met kerst leuke plannen hebt. Wat ga je precies doen?

Ik zou eigenlijk op vakantie zijn, maar dat gaat niet door.

Nu heb ik besloten om dan m'n oma ophalen en komt ze bij mij logeren.
Het gesprek met huisarts is idd goed gegaan. Ze wil met mij samen een plan maken. Eerst woensdag naar arbo en dat dan met haar bespreken.

Gisteren gesprek gehad met leidinggevende. Ze had een antwoord verwacht en ik merkte dat ze wel een beetje ging pushen. In de trant van het zou echt beter voor je zijn en blabla. Nou heb duidelijk gemaakt dat ik gesprek met huisarts afwacht!

Gisteren tapas gaan eten met neven en nichten van vriend. Erg gezellig al heb ik niet veel gepraat. 2 cocktails genomen, heerlijk! Maat dat tapas eten doe ik nooit meer, we betaalden 43 euro pp en aan het einde had ik nog best trek!

Vandaag lekker rustig dagje. Jullie al plannen?
Ik heb jullie gelezen, fijne dag!

(moet even door met mijn to-do-list. Wel in SvS geschreven)
Hm... t gaat straks regenen hier.

Ik ga wel gewoon mijn boodschappen doen, dan maar in regenpak met paraplu.
@LA dat had ik met mijn poes. Ik meende dat het een kater was totdat ze loops begon te worden en ik doorkreeg dat het een poesje was. Ze was trouwens 9 maanden oud toen ze haar nestje kreeg. Maar ze deed het heel goed, zorgde goed voor ze. Maar haar dochter (5 maanden nu) is nu al groter zijzelf

@Choco heel goed dat je aangaf dat je eerst het gesprek met de HA wilt afwachten. Ben blij voor jou dat het goed met je gaat.

O en ik ga de 2e kerstdag naar mijn zus en met oud en nieuw naar mijn andere zus. Trouwens voor mijzelf hoefde ik niet perse ergens naartoe maar ik vind het voor de kinderen gezelliger. Als ik de kids niet had was ik lekker thuis gebleven.
@ choco goed dat je het gesprek zo hebt aangepakt. Jammer dat je leidinggevende zo pusht maar volgens mij ben je er goed mee omgegaan.

Ik ben gek op tapas eten, vind het ook altijd zo gezellig, de tafel vol met allemaal hapjes en steeds wat anders proeven. Maar 43 euro vind ik wel duur hoor, ik betaal nooit zo veel.
@ Mika

haha tja ik denk dat er wel meer mensen zijn die dat hebben. Gelukkig kwam je er achter voor ze zwanger werd, anders zou het helemaal zo'n verassing zijn

Leuk dat je 'onder de pannen' bent met de feestdagen. Hebben je zussen ook nog kinderen? Gezellig hoor.

Wat ik met oud en nieuw ga doen weet ik eigenlijk nog niet.
Even de groetjes aan jullie allemaal hier!

Ik was van plan om bij te lezen en te reageren, maar mijn energie is alweer op.

Zoals de meesten hier inmiddels weten heb ik een week geleden een zware buikoperatie ondergaan onder narcose, en hierdoor ben ik nog snel moe en heb weinig energie.

Ik ga nu even rusten, want ik krijg zo bezoek!

Prettig weekend verder allemaal!

Leuk dat je hier even langskomt. Postbode nog steeds niet geweest?
Idd nogal dure tapas, Choc. Komt het niet door de cocktails? Meestal zijn tapas niet zo duur (max 25 euro pp) maar cocktails kosten zo een euro of 8.

Had je vriend er geen problemen mee dat je cocktails nam?

Ik doe kerst met familie, oud en nieuw met vrienden. Het worden drukke weken trouwens, gisteren kwam er nog iemand met een plan voor na oud en nieuw.

Tja, ik houd het even vaag. Als ik ga schrijven waar ik precies heen ga vergroot dat wel weer de herkenbaarheid.
Tapas eten heb ik nog nooit gedaan, lijkt me ook niet lekker eerlijk gezegd. Ik ben iemand van wat de boer niet kent dat vret ie nie

Leuk Moon dat je ook onder "de pannen" bent met kerst.

Wat vinden jullie over het algemeen van kerst en oud en nieuw? Is dat voor jullie (net als ik) verplicht gezellig doen? Gewoon allemaal verplichting? Zo ervaar ik het wel.

@LA mijn ene zus heeft al een oudere dochter maar mijn broertje komt ook en die heeft nog wel jongere kinderen. Ik ben de een na jongste in mijn familie van 7 kinderen. zo gezelli
Kerst heb ik niet zo'n zin in. Vind het soms zo benauwd, je zit maar met die familie bij elkaar. We hebben elkaar niet met kerst ineens meer te melden dan anders.

Maar dan voelt het 'raar' om ineens mijn hardloopschoenen aan te trekken en een stuk te gaan lopen. Buiten zal ongetwijfeld iedereen in groepsverband lopen... dan zie ik ze alweer denken: Heeft ze nou nog geen vriend?

(dorp he... als ik op zondag alleen loop denken ze dat volgens mij allemaal )

Tweede kerstdag ga ik naar een neef, dat is altijd wel leuk. Maar die eerste, zie ik een beetje tegenop.

Volgens mij komen dit jaar opa en oma eten. Voordeel is dat broer dan minder bijdehant en lullig zal doen, nadeel is dat het nog meer geforceerde gezelligheid is.

Maar misschien valt het dit jaar mee.

Oud en nieuw probeer ik wel met vrienden te vieren meestal. (als ik niet te depressief ben... wat soms dus rond die tijd wel zo is) Stappen met oud en nieuw is wel extreem duur, dat vind ik wel jammer.

Dit jaar gaan we naar een leuk feest maar alles bij elkaar (kleding, vervoer, entree, drankjes) zal het een dure start van het jaar worden...
Mika, fijn dat je wel plannen hebt. Ook al heb je er misschien geen zin in... niks hebben met kerst is ook 'raar; .

Nu kan je in ieder geval blij zijn als het weer geweest is .

Ben ook niet zo dol op al dat gevreet eigenlijk. Tot 17.00 kan ik nog teren op het kerstontbijt, daarna is één gang eigenlijk genoeg.

Dus de taart, lunch, voorgerecht, tussengerecht, nagerecht etc mag eigenlijk wel overgeslagen

Je kunt trouwens beter je kerst in januari vieren, dan is alles veel goedkoper.
Moet echt bijna huilen van de kinderen voor kinderen jubileumuitzending... Nostalgie enzo.

Ik heb nog niet alles bij gelezen,voelde me de afgelopen dagen niet echt fit.Grieperig gevoel en hoesten keelpijn en spierpijn.En nu voel ik weer een lichte verhoging opkomen,dat ik stap mijn bed in.Verder probeer ik tot zover dat lukt wel een beetje mijn gedachten te verzetten.Ook al is het maar de bladeren vegen in de tuin.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven