Mutsen II

24-07-2009 20:27 3397 berichten
Heb de AK gelezen: spannend Miffy!
Ank, die ijzertabletten slik je al best lang, toch? Gaat het nu pas helpen?

Krijg je werkdagen tot half 10 ook weer gecompenseerd, of is dat een gevalletje "hoort bij je functie"?

Is vandaag een jus -dag of een koffiedag, Pammie? En Esmee, hoe is het bij jou?

Ik hou het bij thee vandaag. Ben wel oké maar niet fit nog.

Gaaf Mif, je ak-nieuws. Lijkt me een stuk interessanter om het 'echie' te doen dan wat je deed (snap je me nog..?).

Fijn dat het beter gaat met je benen Ank.

IK heb al boodschappen gedaan en huis opgeruimd. Ik ga vast boerenkool maken voor vanavond, is lekkerder als het wat langer gestaan heeft.

Ik was vanmorgen trouwens een reuze trotse mama: Mannie liet in de klas zien dat hij een herfstblad had geborduurd. Komt de juf naar me toe om te vertellen dat Mannie zo slim is en het beter had gedaan dan menig oudste kleuter
Alle reacties Link kopieren
Boerenkool klinkt lekker, maar eigenlijk heb ik nog geen trek. Net 2 crackers gegeten en dat vond ik al heel wat.

Sms-idee vind ik erg goed. Al ben ik bang dat Esman er weinig gevoelig voor is.

Weet nu waar die knetterende hoofdpijn vandaan komt...heb voorhoofdsholteontsteking. Was met Moppie bij huisarts om nog even longen te luisteren en meteen gevraagd of hij even naar mij wilde kijken. Neusspray en stoomspul gehaald om te kijken of ik ab-kuur zo kan voorkomen. Anders moet ik maandag bellen.

Knappe Mannie zeg! Die heeft al snel zijn draai helemaal gevonden zeg, leuk.

Ga nu AK lezen en gooi er meteen wat nieuws van mij bij.
hier een zieke gezonde Slof. nog wel hijgerig, maar verder vrolijk, alleen een kort lontje. net even met hem wezen koffiedrinken, naar de bieb geweest en brood gehaald. vond-ie erg leuk, maar wel vermoeiend zo te zien. misschien gaan we zo nog even lopen naar een ark verderop; daar komt een nieuwe ark en zo te horen/voelen/zien zijn ze meerpalen aan het slaan. vind-ie vast wel leuk

voorhoofdholteontsteking: auw! hoop dat je emt stomen en sprayen erger kan voorkomen. helpt paracetamol een beetje? of anders ibu's? sterkte!

lekker, boerenkool! wij vieren zondag Slofs verjaardag en we willen een pan erwtensoep hebben klaarstaan.
Auw Esmee, dat klinkt niet fijn. Voorhoofdsholteontsteking is altijd zo pijnlijk.

Pammie, rustig aan vandaag!

Zo, even illegaal vanaf het werk. Ik heb nog even een kwartiertje rust voordat de cursisten hier binnenkomen.
Sterkte Ank.

Voorhoofdholteontsteking is heul pijnlijk, beterschap Esmee!

Ik ga het grut naar school brengen en dan zelf een uurtje liggen. Heb vannacht ook niet lekker geslapen, werd steeds wakker van blaffende Mini (die zelf uiteraard gewoon doorsliep...)
Ik heb lekker een dutje gedaan vanmiddag. Mannie is voor het eerst een hele week naar school geweest. Hij doet het goed hoor. Mini is er niet dus hij heeft heerlijk ongestoord met zijn auto's gespeeld en nu kijkt hij naar een dvd waar hij geen ruzie over heeft hoeven maken. Prettig. Ik vind het ook leuk om te zien hoe lekker hij kan spelen als er geen zus op zijn nek zit de hele tijd.

Citro, hoe ging de eerste schooldag van Limoen? Ben erg benieuwd!

Es, al wat rustiger bij jou?

Esmee, ik krijg geheid een vhhotsteking als ik verkouden ben dus ik begin meteen met neusspray met oxydinges bij een dichte neus. De laatste paar keer heb ik het zo kunnen voorkomen, gelukkig.

Ik heb nu wel een ontstoken oog, het is rood en vanmorgen vol prut maar ik heb er geen last van. Laten we dat vooral zo houden.
hier ook geslapen en hier ook een tevreden mannetje die ongestoord kan spelen zonder zijn zus. nu dus ook Cars op.
Hier Jungle Book. Hij zit keihard te lachen, zo grappig
Wauw Pammie, de kinderen op school en een dutje doen. Even snel rekenen...over bijna 3 jaar kan ik dat ook...da't duurt nog beeeest lang .

Balen van prutoog, maar verder voel je je wel weer prima toch?

Ik geniet ook altijd als één van de drie in zijn eentje speelt. Er wordt vaak heel zoet gespeeld dan, diep verzonken in eigen spel.

Ben ook heel benieuwd hoe Limoen het vond! En jij Citro? Tranen in je ogen?

Ik stoom en spray en heb net weer een paracetamol genomen. Ik ben een tutje, krijg die grote roze ibuprofen niet doorgeslikt *schaam*.

Hoorde in de apotheek dat de MG hier erg heerst. Maar op school en kdv nog niets gehoord gelukkig. Vond het raar om te ervaren dat ik mij ineens continu afvroeg of ik koorts had. Blijkbaar zit de angst er toch in (zeker door het overlijden van die jonge kinderen want daar voor was ik zeer relaxed).
Hier een kleiende Mannie en Esman en Mini spelen Domino. Maar Mini is alleen maar bezig met een lijn maken, Esman zit er wat hulpeloos bij haha.
Ik heb Mannie wel omgekocht met nóg een klein cadeautje (hij heeft een HotWheels autootje gekregen omdat hij niet ging huilen vanmorgen en nog een HotWheelsmotortje waar hij helemaal mee in de 7e hemel is).

Woensdag starten ze hier met vaccineren, je mag de hele dag aankomen om die prik te halen maar ik heb geen idee wat een goed tijdstip is, ik heb helemaal geen zin om uren in de rij te gaan staan eigenlijk (als dat hier al zo is).

Nu Mini halen.
Bij ons gaan ze 's avonds door zag ik in de wachtkamer vanmorgen. Misschien is etenstijd (lunchtijd) een idee? Maar ook dat kunnen meer mensen bedenken natuurlijk. Begreep wel dat het behoorlijk lopende band werk wordt. Als ik het goed heb gehoord, kun je 10 mensen prikken met 1 hoeveelheid en eenmaal open moet dat binnen een kwartier op zijn. Geen tijd voor een vertragend praatje dus .
Hier is het van 8 tot 5. Maar Mannie moet gewoon naar school natuurlijk. Ik denk dat ik Mini naar school breng en dan naar de dokter ga. Misschien hou ik hem wel gewoon een ochtendje thuis, dat kan natuurlijk ook, dan ik hoef me ook niet te haasten, dan is hij nog fris en gevoederd en hoeft Mini niet mee.
IK heb theeeeeeeeeeeeeeee, applausje voor Pamman HIj heeft zelfs koekjes erbij gepakt voor me. Het moet niet gekker worden.

Ik had voor Mini een nieuw spulletje tegen het gehoest (zetpillen en gewone hoestdrank wil ze niet meer) maar ze ligt nog steeds te blaffen. Ik hoop dat het snel werkt.
Ik heb zin in paprikachips (zit tenminste veel smaak aan en ik proef zo weinig), maar Esman wilde niet naar de winkel. Pamman wint vandaag .

Ben benieuwd of het helpt Pammie. Mannie zag ook helemaal wit en was uit zijn hum van de moeheid, arm ding. Hij slaapt nog steeds 2x per week 's middags en hij is bijna 4,5. Hij heeft het zó nodig.
Hoera voor Pamman !

Hier even een snelle meld en dan duik ik op de bank. Ik heb vandaag weer overleefd. Nieuwe cursus van mijn hand is goed ontvangen en dat is fijn, want dat betekent dat lesmateriaal redelijk staat en ik voor de volgende keren dus niet meer veel hoef aan te passen. Daarna nog boodschappen gedaan, platgeknuffeld door de kinderen, opgeruimd, wasmachine aangezet (heeft de uitvinder van dit apparaat al een Nobelprijs gekregen?) en nu eens bedenken wat we morgen gaan doen (zo min mogelijk, want de zondag zit helemaal volgepland en A-man is nog steeds wat ziek).
Ongelooflijk Esmee, dat je mannie nog naar bed krijgt overdag. Ik krijg Maby van 1.5 nu al regelmatig niet meer in bed overdag. Daar staat wel tegenover dat ze hier van 19.30 tot 7 uur in coma liggen alledrie (man, wat een zegen dat ik tegenwoordig van die superslapers heb).
Ik wil het ook liever niet Anky, maar hij is anders vanaf vijf uur echt afgefikt, niet gezellig meer en valt spontaan op de bank in slaap. Mini en Moppie lijken nu al heel anders wat dat betreft.

Fijn dat je cursus goed is gegaan! Is al die moeite niet voor niets geweest.
Dat is fijn Ank, heb je al dat werk tenminste gehad. En ik zou lekker niets bedenken voor morgen, als zondag al zo vol zit.

Mannie gaat thuis ook niet meer slapen hoor maar bij de gastouder wel. Als hij heel moe is zeg ik tegen haar hem een middag thuis te houden en in bed te gooien. Mannie had wel goed geslapen, hij werd vanmorgen pas om 7 uur wakker. Dat is beter dan zijn half 6 van de rest van de week. Als hij zo moe is kan hij wel enorm opknappen van een uurtje alleen spelen met zijn autootjes ofzo. Even helemaal niks.

Van de week stond de kleine luistervink beneden aan de trap toen ik tegen Pamman zei dat de gastouder hem maar even in bed moesdt gooien. Ik hoor van beneden:'Mama, wat hoor ik nou? Zei je iets met ... in bed gooien?' Giechelend: 'Ik ga echt niet naar bed!'
Mannie probeert het hier op dinsdag. Mag ik thuis blijven, dan ga ik wel slapen. Maar omdat hij zijn draai toch echt nog niet helemaal heeft gevonden op school (voor het slapen gaan weer heel gesprek met hem gevoerd...) vind ik dat geen goed plan. Hij slaapt op de dagen voor hij naar de BSO gaat en verder niet.
Ik had nog een leuke besteding van mijn middag; we gingen Mini halen en daarna naar de apotheek. Waren we bijna thuis komen we erachter dat Mannie zijn nieuwe motors kwijt is. Hij wist zeker dat hij ze bij vriendinnetje had gelaten. Toen riep hij nog een keer dat ze in zijn zak zaten, toen nog een keer dat ze op de grond lagen (ik was toen voor de 2e keer gestopt om te zoeken). Bij vriendinnetje waren ze niet, dus door naar de apotheek en die was net dicht. Toen wist hij zeker dat hij ze in de achterbak had gelegd, oh nee, ze lagen thuis Kreeg er wat van (ik gok dat ze bij de apotheek liggen ergens, morgen maar bellen).
Maar als hij het nog zo nodig heeft Esmee? Kan het zijn dat hij te moe is om lekker mee te draaien in de klas of is dat het niet?
Maar heb je zijn motors uiteindelijk gevonden? Ben je ontploft eigenlijk? Dat zou ik gedaan hebben namelijk haha.

Ik vind het moeilijk te achterhalen waarom hij het niet leuk vindt. Hij vindt 'werken' (lees knutselen) niet leuk. Afspraak met juf is ene dag wel andere dag niet, gaat nu beter. Hij is helemaal niet bezig met een boel vriendjes/vriendinnetjes of zo. Hij heeft, zo zegt hij, 1 vriendin in de klas en 1 op de BSO (klasvriendin zit ook 1 dag op zelfde BSO). Hij heeft klik met juf, komt lekker mee. Dus als iemand het weet...zeg het...

Denk niet dat hij nog vaker moet slapen, dan valt hij 's avonds niet in slaap namelijk. En dat is op andere dagen geen probleem.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven