Help me van mijn foute man af!

07-11-2009 14:23 74 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dringend advies of een wake-up call nodig!

Ongeveer een jaar heb ik een relatie met een man. Ik ben er in het begin van deze relatie achtergekomen dat hij contact heeft met een collega van mijn werk. Hij vertelde mij dat ze vroeger heel kort iets gehad hebben samen, maar dat ze hem nu nog met veel dingen, onder andere papierwerk, helpt. In de loop der tijd heb ik echter uitgevonden dat deze vrouw zich wel heel diep in zijn privé-leven heeft geworteld. Zo staat zijn auto op haar naam, beheert ze allerlei inlogcodes, ook van zijn e-mail, helpt ze hem met bijna allemaal administratieve aangelegenheden en heeft ze zelfs post bij hem thuis opgehaald en familie van hem ergens opgehaald toen hij in het buitenland zat. Het gaat nog verder. Toen ik hem een keer een e-mail stuurde, belde hij daarna boos en half in paniek op. Ze had in zijn mailbox gekeken en gezien dat ik contact met hem had. Woedend was ze. ‘Ik was niet te vertouwen, ik vertelde privé-dingen over hem op het werk’, enzovoorts. Ik mag hem dus niet meer mailen, want stel je voor. Dit bewijst niks anders, dat is gewoon een feit, dat deze vrouw hopeloos en wanhopig aan hem vastgeklampt zit, en hem niet los kan laten. Ik heb hem er meermalen mee geconfronteerd dat ik niet goed met deze situatie om kan gaan. Hij ontkent dat ze nog iets hebben, maar het stemmetje in mijn hoofd roept anders. Keer op keer probeer ik het te negeren. Ik kom namelijk net zelf uit een relatie, waardoor ik ‘het wel best vind zo, een vriendje en we zien wel.’ Ik merk toch dat, hoe meer ik van hem ga houden, het tussen ons in staat. Ik kan het niet langer negeren.

Ik ga uit van het volgende: hij is echt gek op me en ik ben nummer een, maar hij kan haar hulp goed gebruiken of hij komt niet van haar af. Ik vermoed dat hij daarom een soort minirelatie met haar in stand houdt om haar tevreden te stellen. Een lief sms-je, een keer seks. Soms krijg ik namelijk sms-jes waarvan ik zeker weet dat hij ze niet zelf heeft geschreven, of die toepasbaar zijn om naar ons beide tegelijk te sturen. Zijn telefoon zit dan ook 24/7 in zijn broekzak en pyjama. Ik heb hem al een keer op een leugen betrapt, hij was niet bij zijn broer maar bij haar. Ze hadden geen seks gehad, zei hij.

Keer op keer blijft hij zeggen dat hij ‘haar op een stoel gaat zetten en haar alles over ons gaat vertellen’, maar het komt er nooit van. Sterker nog, ik ben er achtergekomen dat ze hem heel veel geld heeft geleend, en hij kan dat niet terugbetalen. Misschien chanteert ze hem, misschien vindt hij haar hulp wel te gemakkelijk, ik weet het niet.

Laats kwam ik erachter dat de condooms in zijn nachtkastje weg waren, alleen de handleiding lag er nog, maar wij gebruiken geen condooms meer. Hij werd woedend toen ik hem confronteerde en zei vervolgens dat hij ze had weggeven. Ik zag een zelfgebrand cd-tje met haar handschrift die hij snel wegstopte, zag op zijn telefoonscherm per ongeluk een sms met het woord ‘kusjes’, ga zo maar door. Overal heeft hij een excuus voor of hij wordt boos. Het gaat alleen maar goed als ik leuk doe en mijn mond houd, en als ik er weer over begin draait hij het zo om dat hij me beschuldigt dat ik nog steeds contact heb met mijn ex vriend. Ik ga gewoon ontzettend aan mijn eigen inschattingsvermogen twijfelen.

Ik ben meer dan de helft van de week bij hem of omgekeerd, maar toch. Hij heeft me verteld dat zij niets weet van ons, en dat we elkaar op het werk maar moeten negeren. Dat vind ik belachelijk. De spanning tussen mij en haar is te snijden. Het liefst zou ik haar alles vertellen, om uit te vinden hoe het zit. Hij houdt ons met leugens uit elkaar, denk ik zo.

Donderdag stuurde hij een sms dat hij bij zijn broer ging eten en zou bellen als hij thuis was. Dat doet hij normaal nooit. Ik heb het gevoel dat er weer een avondje met haar wordt ingedekt, zodat hij er zeker van is dat ik hem niet zal bellen. Gezien alles wat ik zojuist heb opgeschreven, word ik nu helemaal paranoïde. Ik geloof het gewoon niet. Het liefst zou ik bij haar voor de deur posten. Ik heb hem toch aan het einde van de avond gebeld en je raadt het al, hij nam niet op. Later belde hij me op en zei dat hij geen gemiste oproepen had. Wat een gelul.

We hebben ruzie gekregen en hij hing op. Hij heeft me niet meer gebeld.

Mijn vrienden en familie weten niets van deze ins en outs, waardoor ik me na deze tijd verschrikkelijk eenzaam een wanhopig ben gaan voelen. In hun ogen is hij een geweldige vent. Maar het vreet me helemaal weg. Alleen als we samen zijn en hij houdt me vast ben ik het allemaal vergeten.

Ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik heb geen zin en ben bang om alleen te zijn, vind in hem een goede sekspartner en we doen af en toe leuke dingen. Ook de feestdagen staan voor de deur. Je weet hoe vrouwen zijn, na een tijdje kun je hem niet meer loslaten en is het gedaan met je vrije principes.

Wat moet ik doen? Het uitmaken, of het zo laten en af en toe wat leuks doen onderwijl zoekend naar een ander? Gooi geen oude schoenen weg voor je nieuwe hebt, heb ik wel eens gehoord.

Willen jullie me helpen of eens keihard de waarheid zeggen? Heeft iemand hier ervaring mee?
- Alleen zijn is niet eng

- Er zijn meer goede sekspartners te vinden

- Er zijn ook andere mensen waarmee je af en toe leuke dingen kunt doen. Vrienden o.a.

Het is hier al eerder gezegd, maar ik heb ook het idee dat jij de buitenvrouw in deze bent en niet mevrouw de manager. Hallo, zijn auto staat op haar naam!

Er rest je nu nog maar een ding te doen, of eigenlijk twee.

Geef die kerel een schop onder zijn kont en geef er daarna een aan jezelf.

Oh en het gebeurt niet elke vrouw, echt niet....
Sorry maar je weet zelf donders goed waar je mee bezig bent. En volgens mij zijn er nu wel genoeg wake up calls gekomen. Nu ben jij aan de beurt. Ik heb zelf ook in een relatie gezetn die absoluut niet goed voor me was en ik was "blij" dat hij tijdens onze relatie iemand anders ontmoette waar hij wel helemaal gek op was. Ik wist al die tijd wel dat het beter was bij hem weg te gaan, maar ik praatte het steeds goed. Totdat zij op het toneel verscheen en ik hem zei te kiezen. Toen hij daar geen antwoord op kon geven; heb ik voor mezelf gekozen en dat heeft me enorm goed gedaan. Ik werd weer helemaal mezelf en gelukkig. Tuurlijk in het begin is het even $#$@^maar met steun van vrienden en familie kom je daar wel over heen (been there done that )en dan vier je kerst een stuk happier. Maar misschien ben je met kerst wel de 3e vrouw die een kind van hem krijgt. It's all up to you!
En ja ik heb het al eens gezegd en ook al vaker gelezen, maar hij bedriegt haar met jou niet andersom.
quote:AnnabelSteward schreef op 07 november 2009 @ 14:23:

Ik heb dringend advies of een wake-up call nodig!

Zijn telefoon zit dan ook 24/7 in zijn broekzak en pyjama.Dat is je wake-up call...
Ik geloof dit verhaal gewoon niet. Welke vrouw blijft bij een man die er duidelijk nog een relatie bij heeft en daar niet eerlijk over is? Dan heb je wel een heel laag zelfbeeld. En het IDEE dat je wel eerst een andere man moet strikken voordat je het uitmaakt Hilarisch!!!!
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Het klinkt idd wel een beetje als een grap. Soms als je in iets zit, kan je niet heel helder denken? Het kan wel. Misschien is het wel waar. Heb ook wel eens een mislukte scharrel gehad die me eigenlijk alleen ongelukkig maakte...
quote:AnnabelSteward schreef op 07 november 2009 @ 14:23:

Gooi geen oude schoenen weg voor je nieuwe hebt, heb ik wel eens gehoord.

Dan ben ik toch nog liever een held op sokken.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Pff... ik hoor alleen maar WEGWEZEN BIJ DIE MAN uit alle reacties... Ja, dat klopt dat moet je ook Annabel en zo snel mogelijk.

Maar de echte vraag is, waarom vind jij jezelf waard om bij zo'n man te blijven. Ik zou juist eens willen weten, waarom wil je bij zo'n man blijven? Hoe krijgt zo'n man het voor elkaar. Als je bij hem bent, geeft die je het gevoel dat je de enige en de ware bent en anderzijds speelt die met je. Waarom accepteer je dat?

Je probeert waarschijnlijk telkens te zoeken naar antwoorden op al je vragen over zijn gedrag naar jou en het te begrijpen... Maar goed na voldoende ervaringen met foute mannen ben ik erachter gekomen het valt te begrijpen en je moet het ook niet willen begrijpen want je zal het nooit begrijpen. Of te wel Annabel loslaten... zo snel mogelijk deze man kan jou heel ongelukkig maken!

Sterkte meis, het is zo over als je eenmaal de knoop hebt doorgehakt en dan kan je weer verder met je gelukkige leven zonder zo'n kerel die je alleen maar onzeker maakt.
ik kan me zo goed voorstellen dat de andere vriendin een Topic opent waarin ze beschrijft dat ze alles voor haar vriend doet. Ze heeft hem geld geleend,

zijn financiele situatie op orde gebracht

doet alles voor hem

etc

En hij, hij gaat vreemd met tadada, jou.

Ik lees in je mail ook dat je zonder condoom vrijt. Heb je een SOA test gedaan en gebruik je wel andere anticonceptie?

Wil je jezelf echt zo afhankelijk van een man maken die zo duidelijk speelt met gevoelens van mensen. Ben je niet meer waard?

De enige reden waarom hij weg komt met zoals hij met mensen omgaat is omdat mensen accepteren dat hij zo met hen omgaat.
quote:Arthemis schreef op 07 november 2009 @ 14:35:

Zet hem bij het vuil!

[afbeelding]

Die otto is groot genoeg! Je vouwt die vent dubbel en je stopt hem erin!

quote:Toen ik hem een keer een e-mail stuurde, belde hij daarna boos en half in paniek op. Ze had in zijn mailbox gekeken en gezien dat ik contact met hem had. Woedend was ze. ‘Ik was niet te vertouwen, ik vertelde privé-dingen over hem op het werk’, enzovoorts. Ik mag hem dus niet meer mailen, want stel je voor.Misschien is het al gezegd, maar waarom heeft zijn ex zijn inloggegevens? Ik ben tot nog toe met het idee opgegroeid dat deze gegevens persoonlijk zijn, en die niet gedeeld mogen worden met anderen. Dit is nu het gevolg.
World of Warcraft: Legion
Ik zou je sterk aanraden om het boek van Robin Norwood te lezen "Als hij maar gelukkig is".
Godsamme, wat heb jij weinig zelfvertrouwen. Dat vind ik sneu voor je.
Dumpen die man, het straalt ervan af dat jij echt niet de enige bent. En inderdaad, het klinkt alsof jij de "bijvrouw" bent en niet de hoofdvrouw.

Of je verder wel of niet met je manager gaat praten dat doet er in deze niet toe. Daarvan hangt het niet af of jij die relatie moet laten voortbestaan of niet.

En laat zsm een soa test doen, want hij heeft je waarschijnlijk ook nog eens enorm veel risico doen lopen.
Niet bepaalt een McDreamy, die vent van je.
TO hoe gaat ie nu met je? Geschrokken van de reacties of was dit wat je graag wilde? En doe je er wat mee? Ik was benieuwd hoe het nu met je gaat.
Dat is aardig van je, Viragootje. Ik moet je zeggen dat de reacties me niet verbazen, maar wel sterken in mijn gedachten hem mijn leven uit te willen. Ik heb zijn nummer gewist en geen contact meer met hem gezocht. Toch blijf je hopen dat elke sms van hem is. Volhouden dus, maar echt verschrikkelijk moeilijk. Ik denk er elke seconde van de dag aan. Je blijft ook hopen dat ie zich net zo rot voelt als ik. Maar dat vraag ik me af...

Liefs van Annabel
Joego's. 5000 euro maar. Niet te moeilijk doen.
Verschrikkelijk moeilijk is een ziek kind hebben, je ouders verliezen, je toekomst in rook zien opgaan omdat je ontslagen wordt en nu niet meer voor de school van je kinderen kan betalen..

niet een of andere LOSER die vindt dat jij wel leuk neukt maar verder totaal geen respect voor je heeft
Kan je niet je baas lief aankijken en vragen of er bedrijfsfeestje georganiseerd kan worden omdat het je zo leuk lijkt de partners van je collega's te leren kennen? Kijken hoe hij zich hier uit redt. Mocht hij niet verschijnen, dan collega manager volgooien met wijn en terloops vragen waar haar vriend is.
"Vergeet" even dat zij zijn email leest, en stuur hem een mail waarin je aangeeft dat je hem best geloven wil dat hij ab-so-luut geen sex met haar heeft, maar dat je nu toch wel graag zou willen dat hij die belofte van "haar op die stoel prikken en confronteren met jullie relatie" nakomt. Vraag ook even hoe het donderdag bij zijn broer was, en citeer en passant enkele smsjes waarvan je vermoedt dat hij ze naar jullie beiden gestuurd heeft.

Mocht zij ook belazerd worden, dan leest zij dat vanzelf en dan merk je aan zijn reactie wel hoe die "bom" gevallen is.
Delete hem lekker uit je leven! Echt waar, houd de eer aan jezelf!

Goed dat je nu je eigen verantwoordelijkheid hebt genomen om geen contact meer met hem te willen hebben.

Want hoe fout het ook is wat hij doet, jij hebt (in dit geval) zeker wel de regie over je eigen leven! Dus neem die ook en laat hem niet jouw leven bepalen. Dus niet jezelf zielig blijven vinden (mag best eventjes hoor ;) ) om hem, ook geen 'terug-pak-acties' (geeft je alleen maar weer contact en frustratie) maar maak de keuzes die goed zijn voor jou!

En zo te lezen weet je dat best wel!

Veel succes! Het doet misschien even zeer dit hele gedoe, maar over een tijdje kan je trots zijn op jezelf dat je hem aan de kant hebt kunnen zetten!
Ik vind het idee van @mastermind wel goed. De eer aan jezelf houden.....heel nobel hoor, maar dan komt die vent er weer mee weg.

TO, wat ga je doen als hij je weer gaat sms-en je probeert over te halen? Denk je dat je sterk genoeg bent?

Ben je er echt van overtuigd dat dit een foute man is, of wil je hem eigenlijk nog steeds?

Zou voor morele steun elke dag voordat je naar je werk gaat alle reacties op jouw topic steeds weer doorlezen; ik denk dat dat je kan helpen om voor jezelf te kiezen.

Veel succes
quote:boebele schreef op 07 november 2009 @ 14:40:

Dat hij vreemdgaat lijkt me duidelijk en de vraag is of je je leven lang ongelukkig wilt blijven door bij deze man te blijven.Ik heb eerlijk gezegd het idee dat hij vreemdgaat met TO.
Ga in therapie!
Klinkt misschien raar, maar je bent officieel in de war als je een relatie wilt met zo'n type. Help me van mijn foute man af, noem je je topic. Helaas, dat moet je zelf doen en als dat je te moeilijk lijkt: zoek een therapeut, die je kan laten inzien waar je mee bezig bent. En stop in ieder geval geen energie meer in deze enorme zak hooi. Sterkte!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven