Werk & Studie alle pijlers

Nugger, waar hulp vragen?

21-09-2009 09:16 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn situatie is complex en ronduit vervelend en ik weet niet meer waar ik hulp kan zoeken.

Ik ben sinds mijn 12e depressief, waarvoor ik nu voor de tweede keer in deeltijdbehandeling zit

Rond mijn 21e heb ik daar een botziekte bovenop gekregen waardoor ik chronische pijn heb en een ernstige bewegingsbeperking in mijn armen/schouders.

Nu is vandaag de Wajong afgewezen, ook heb ik geen recht op WIA.

Als ik uit de deeltijd kom (rond maart volgend jaar) dan moet ik 36 uur gaan werken want.. jawel.. wij zitten in de schuldsanering.

Maar dit kan ik helemaal niet

Waar kan ik hulp krijgen bij re-integratie? Hoe kom ik er achter welke banen ik aan zou kunnen?

Kan iemand mij een richting induwen want na jaren vechten met het UWV, het CWI (werkbedrijf), die mij allebei niet willen helpen en mij van het kastje naar de muur sturen, zie ik het allemaal niet meer.

Aanvulling: ik reageer vanavond pas op eventuele reacties want ik moet zo naar therapie ;)
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Heb je geen recht op een WWB uitkering? Of woon je samen en werkt je vriend?

Een PGB kan je wel gebruiken om iemand in te huren, maar als het gericht is op re-integratie dan kan dat niet (iig niet met AWBZ geld). Je kan het wel gebruiken voor bijvoorbeeld begeleiding naar dagbesteding of om de situatie zoals die is zo stabiel mogelijk te houden. Re-integratie hoort thuis bij de voorliggende voorziening en dat is in jouw geval de gemeente.

De GGZ instelling waar je deeltijd hebt, hebben die ook een trajectbegeleidingsbureau? Die zouden dan voor jou bij de gemeente kunnen informeren naar een nuggers-budget. Kan net wat meer impact hebben, dan als je het zelf gaat doen.

Ik weet van in ieder geval 1 GGZ instelling dat ze zo'n bureau hebben.

En doe je de deeltijd fulltime? (haha, grappig in 1 zin). Misschien dat je voorzichtig aan al wat vrijwilligerswerk kan gaan doen om wat in het arbeidsritme te komen?
Oh ja, nog even: waarom is de WAJONG afgewezen?
.
.
Ik reageer later vandaag Kabouter en Twurly, ik moet nu weg.
If you want to tell people the truth, make them laugh, otherwise they`ll kill you
Heel vreemd allemaal maar ik kreeg een brief voor een gesprek. Daar ben ik gisteren naar toe geweest. (postblokkade dus ik hoor alles heel laat)

Ik heb een herziening gekregen van een WIA die ik in 2006 heb aangevraagd en ik word zo goed als zeker (ik ben pas zeker als ik de brief in handen heb) voor 100% afgekeurd.

Het moet nog langs de arbeidsdeskundige maar de verzekeringsarts verwachtte niet dat die een passende baan zou vinden voor me.

Ik zou dan volgend jaar september weer een gesprek krijgen en dan (als alles weer een beetje op de rit is) ga ik re-integreren en misschien een opleiding volgen.

Zou er dan eindelijk eens iets positiefs gebeuren en krijg ik eindelijk de hulp die ik zo nodig heb?

Ja.. haha ik blijf enigszins negatief hoor.
.
Hoi Twurly, fijn dat je blijft reageren met nuttige tips

Wij hebben de huur en zorgtoeslag stop gezet dus daar kunnen we geen problemen meer mee krijgen.

Als ik voor 100% afgekeurd word dan is het zo dat ik de uitkering met terugwerkende kracht krijg vanaf maart dit jaar.

Dit bedrag gaat eerst naar budgetbeheer en dan kan ik idd zien of er nog belasting af moet.

In het verleden ben ik hier behoorlijk mee in de fout gegaan (één van de oorzaken van onze schulden) dus dit gebeurt me geen tweede keer

Één van de redenen waarom hij denkt dat ik voor 100% word afgekeurd is omdat ik 4 dagen per week in therapie zit en dit behoorlijk belastend is voor me, zowel psychisch als lichamelijk en dan blijft er alleen de vrijdag over. Hij verwacht niet dat er een passende baan voor mij is voor die vrijdag.

Maar ik blijf er gewoon rekening mee houden dat dit misschien wel zo zou zijn.

Dank je wel voor het duimen
.
Bedankt voor je post weer twurly, ik moet hem even een paar keer doorlezen haha grapje hoor , ik snap hem.

Ik heb vanmiddag een afspraak met de arbeidsdeskundige.

Spannend!
.
En?
Het duurde "lang" maar vandaag kreeg ik de brieven.

Ik ben voor 80-100% afgekeurd.

Volgend jaar september, als mijn therapie hopelijk is afgelopen, dan krijg ik een vervolggesprek en dan wordt de situatie opnieuw bekeken.

Als het beter met mij gaat (schouder wordt alleen steeds erger) op psychisch gebied dan ga ik re-integreren.

Ik ben er niet trots op dat ik afgekeurd ben maar het geeft zo'n rust!

Eindelijk de hulp die ik zo nodig heb na 5 jaar strijden tegen mensen die mij niet geloofden!

Het geeft me ook weer zin om te re-integreren. Ook al verwacht ik er niet teveel van omdat ik voornamelijk negatieve dingen hoor over het re-integratie proces via UWV.

Maar goed nu maar eens uit gaan zoeken wat me leuk lijkt en wat ik volgend jaar aan zou kunnen

Ik wil jullie allemaal heel erg bedanken voor het meedenken en reageren.
Hoi Maeijken,

Ik zie je bericht nu pas. Van harte gefeliciteerd! (voor zover je iemand kunt feliciteren met afgekeurd zijn.....) Fijn dat dit rust geeft.

Wat betreft re-integratie: ik hoop dat je iemand treft die je goed kan helpen. En je kunt denken aan een IRO bijvoorbeeld, dan heb je de regie wat meer in eigen hand.

Succes met alles in ieder geval.
Ik zou niet teveel verwachten van een IRO, maar het hangt er misschien erg van af bij welk bureau je terecht komt. Trek vooral je eigen plan. Praat met de mensen om je heen, die je het best kennen. Wat zou je nog kunnen, met je beperkingen? Wat zou je willen? Wat is realistisch? Misschien een opleiding of cursus?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven