Amigurumi!
zondag 8 november 2009 om 21:12
Amigurumi (Lit. Gebreid gevuld speelgoed) is de Japanse kunst van het breien of haken van kleine opgezette dieren en antropomorfe wezens. Het woord is afgeleid van een combinatie van de Japanse woorden ami; gehaakte of gebreide en nuigurumi betekent gevulde pop. [1] Amigurumi zijn meestal schattige dieren (zoals beren, konijnen, katten, honden, enz.), maar kan ook omvatten; artistieke bedenksels en levenloze voorwerpen begiftigd met antropomorfe kenmerken. In de afgelopen jaren is het haakwerk Amigurumi populairder geworden.
Amigurumi zijn meestal gehaakt of gebreid uit garen. De eenvoudigste ontwerpen worden gemaakt in spiralen. Amigurumi zijn meestal gemaakt in delen en worden vervolgens samengevoegd, met uitzondering van enkele Amigurumi die geen ledematen hebben, alleen een hoofd en romp, die gemaakt worden als één deel. De doordringende esthetiek van Amigurumi is schattigheid. Te dien einde, typisch Amigurumi dieren hebben een over-sized sferische hoofd op een cilindrisch lichaam met ondermaatse extremiteiten.
Voorbeelden!
(En deze vind ik heel erg leuk!)
Doel van dit topic: Alle vivamutsen verzamelen! Oftewel; die mutsen die aan het haken zijn
Tutorial
Patronen
Informatie
Patroon eendje
Boekje
Patronen na gratis aanmelding
De Hyvespagina
Weblog
Webshop/Informatie
Amigurumi zijn meestal gehaakt of gebreid uit garen. De eenvoudigste ontwerpen worden gemaakt in spiralen. Amigurumi zijn meestal gemaakt in delen en worden vervolgens samengevoegd, met uitzondering van enkele Amigurumi die geen ledematen hebben, alleen een hoofd en romp, die gemaakt worden als één deel. De doordringende esthetiek van Amigurumi is schattigheid. Te dien einde, typisch Amigurumi dieren hebben een over-sized sferische hoofd op een cilindrisch lichaam met ondermaatse extremiteiten.
Voorbeelden!
(En deze vind ik heel erg leuk!)
Doel van dit topic: Alle vivamutsen verzamelen! Oftewel; die mutsen die aan het haken zijn
Tutorial
Patronen
Informatie
Patroon eendje
Boekje
Patronen na gratis aanmelding
De Hyvespagina
Weblog
Webshop/Informatie
zondag 8 november 2009 om 21:55
Als sleutelhanger of knuffel vind ik het wel leuk, maar als je zo'n paddenstoel ergens hebt staan is het volgens mij vooral een stof-aantrekker.
Mijn overgrootmoeder heeft eens een lammetje voor me gebreid en op de basisschool moesten we een kat breien. Ik denk niet dat oma en de handwerkjuf ooit van Amigurumi gehoord hadden.
Mijn overgrootmoeder heeft eens een lammetje voor me gebreid en op de basisschool moesten we een kat breien. Ik denk niet dat oma en de handwerkjuf ooit van Amigurumi gehoord hadden.
zondag 8 november 2009 om 21:57
Dochterlief slaapt momenteel met een door mijn oma gehaakte knuffel. Ik heb er goede herinneringen aan en ik hoop dochterlief later ook
Over het stof aantrekken; het fijne van met katoen werken is dat je het heel erg makkelijk in de wasmachine kan mikken, dus dat hoeft op zich niet een probleem te zijn.
Over het stof aantrekken; het fijne van met katoen werken is dat je het heel erg makkelijk in de wasmachine kan mikken, dus dat hoeft op zich niet een probleem te zijn.
zondag 8 november 2009 om 22:01
quote:mischa04 schreef op 08 november 2009 @ 21:58:
Ik zie al zo'n gehaakt dorpje voor me met leuke huisjes en poppetjes en mijn dochtertje die daar lief mee speelt.
En nu hou ik op want volgens mij ga ik nu te ver..Juist....uhu...nee inderdaad...interessant...
*Noteert: Bij bevalling zijn en dochter preventief in beslag nemen*
Ik zie al zo'n gehaakt dorpje voor me met leuke huisjes en poppetjes en mijn dochtertje die daar lief mee speelt.
En nu hou ik op want volgens mij ga ik nu te ver..Juist....uhu...nee inderdaad...interessant...
*Noteert: Bij bevalling zijn en dochter preventief in beslag nemen*