Amigurumi!

08-11-2009 21:12 276 berichten
Alle reacties Link kopieren
Amigurumi (Lit. Gebreid gevuld speelgoed) is de Japanse kunst van het breien of haken van kleine opgezette dieren en antropomorfe wezens. Het woord is afgeleid van een combinatie van de Japanse woorden ami; gehaakte of gebreide en nuigurumi betekent gevulde pop. [1] Amigurumi zijn meestal schattige dieren (zoals beren, konijnen, katten, honden, enz.), maar kan ook omvatten; artistieke bedenksels en levenloze voorwerpen begiftigd met antropomorfe kenmerken. In de afgelopen jaren is het haakwerk Amigurumi populairder geworden.

Amigurumi zijn meestal gehaakt of gebreid uit garen. De eenvoudigste ontwerpen worden gemaakt in spiralen. Amigurumi zijn meestal gemaakt in delen en worden vervolgens samengevoegd, met uitzondering van enkele Amigurumi die geen ledematen hebben, alleen een hoofd en romp, die gemaakt worden als één deel. De doordringende esthetiek van Amigurumi is schattigheid. Te dien einde, typisch Amigurumi dieren hebben een over-sized sferische hoofd op een cilindrisch lichaam met ondermaatse extremiteiten.

Voorbeelden!

(En deze vind ik heel erg leuk!)

Doel van dit topic: Alle vivamutsen verzamelen! Oftewel; die mutsen die aan het haken zijn

Tutorial

Patronen

Informatie

Patroon eendje

Boekje

Patronen na gratis aanmelding

De Hyvespagina

Weblog

Webshop/Informatie
Ik vind het zeer tekenend dat ik niet een zelfgepunnikte condoom voorbij heb zien komen...geen wonder dat er zoveel van dat enge spul rondloopt!
Nee, ik probeer net te stoppen..
quote:Haveahappyperiod schreef op 08 november 2009 @ 22:06:

Even weer wat degelijker hoor...

[afbeelding]

Nou die banaan daar rechtsboven vind ik anders ook wat dubieus.

Misschien zijn deze amagurken wel wat voor op de lijntopics. Ik bedoel, je watertandt als je het ziet, maar likken is toch minder.

quote:minny schreef op 08 november 2009 @ 22:07:

Ik vind het zeer tekenend dat ik niet een zelfgepunnikte condoom voorbij heb zien komen...geen wonder dat er zoveel van dat enge spul rondloopt!

Pffffffffff zanik!

Oh heb toch wel erg schattige gevonden!

Oh hier een zelfportret!

Dít vind ik ik trouwens gaaf:

Iemand die voor me aan de slag wil?
quote:boogje schreef op 08 november 2009 @ 22:05:

Tjemig Bianca, waar vind je dat spul?.. .. wie gaat nou inshemelsnaam dat soort dingen zitten fimooen..Juist omdat het niet te vinden is moet je als tante dat soort dingen zelf fimoën . Tenminste, als je je tantezeggertjes een beetje openminded wilt krijgen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik vind sommige plaatjes van de openingspost eigenlijk ontzettend leuk Ik ben veel te stoer voor dit soort kinderachtige ongein!
quote:Ann Liv schreef op 08 november 2009 @ 22:10:

[afbeelding]

Iemand die voor me aan de slag wil?Dit is geen armageddon amagumni gammanumni gebreid/gehaakt voorwerp hoor.

Dit is gewoon een gehaakte lap.

Dusse....

Wél OT blijven he!
quote:Digitalis schreef op 08 november 2009 @ 22:11:

Ik vind sommige plaatjes van de openingspost eigenlijk ontzettend leuk Ik ben veel te stoer voor dit soort kinderachtige ongein!
quote:boogje schreef op 08 november 2009 @ 22:08:

Nee, ik probeer net te stoppen..

Hoe lang heb je het gedaan?

Was het erg moeilijk om de beslissing te nemen om te stoppen?

Wat doe je met alle Amigurumi-de items?

Waaróm stop je?

Heb je ontwenningsverschijnselen?

Hoe reageert je omgeving op je beslissing om te stoppen?
Als je wat ouder wordt gaat de boel allemaal wat hangen. gelukkig heb ik tijdig twee lekkere dikke memmers geamigurumiet , zodat ik toch diktietig door het leven lijk te gaan.

Mogen we dat Amidinges ook afkorten?

Ik pleit voor AG, want het is niet te onthouden!
quote:Ann Liv schreef op 08 november 2009 @ 22:10:

[afbeelding]

Iemand die voor me aan de slag wil?Die is leuk!!! Voor de echte nerds moet je nog wel Startrekfiguren punniken he.
Echt, Boogje liet me gisteren nog 2 zelf geamidingeste roze poppen zien, die zongen. Echt waar!

Dus zo lang is hij er nog niet van af denk ik hoor..
quote:Digitalis schreef op 08 november 2009 @ 22:11:

Ik vind sommige plaatjes van de openingspost eigenlijk ontzettend leuk Ik ben veel te stoer voor dit soort kinderachtige ongein!Join the club, ik ben eigenlijk ook te stoer
Ook handig als je geen borstvoeding geeft, dan maak je een tietenknuffel voor je koter.

quote:Vinyl schreef op 08 november 2009 @ 22:14:

Echt, Boogje liet me gisteren nog 2 zelf geamidingeste roze poppen zien, die zongen. Echt waar!

Dus zo lang is hij er nog niet van af denk ik hoor..

*zipt*

quote:eleonora schreef op 08 november 2009 @ 22:12:

[...]

Dit is geen armageddon amagumni gammanumni gebreid/gehaakt voorwerp hoor.

Dit is gewoon een gehaakte lap.

Dusse....

Wé OT blijven he!Ik vind dat een soort van haakdiscriminatie. Vertel mij eens o-handwerk-goeroe, waarom een gehaakt voorwerp wel mag en een gehaakte lap niet. Huh?
Star Wars ook goed??

quote:blijfgewoonbianca schreef op 08 november 2009 @ 22:14:

Ook handig als je geen borstvoeding geeft, dan maak je een tietenknuffel voor je koter.

[afbeelding]Zie je wel, ik wist het wel! BGB behoort óók tot de borstvoedingsmaffioso!
quote:Haveahappyperiod schreef op 08 november 2009 @ 22:14:

[...]

Join the club, ik ben eigenlijk ook te stoer

Ik zou er dus oprecht blij mee zijn als ik zo'n beest voor m'n verjaardag zou krijgen. Echt Min! Maar ik ben ook een sucker voor alle pluizige dingen met kraaloogjes.

M'n imago...
Haakmutspoes

quote:Avaeyebrow schreef op 08 november 2009 @ 22:15:

Star Wars ook goed??

[afbeelding]

Beter zelfs! Awww, een gehaakte Yoda

Iemand al een hakenkruis gehaakt?
Oh Digi, misschien wordt je wens wel vervuld op 20 maart (ook al is het dan niet je verjaardag)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven