Amigurumi!

08-11-2009 21:12 276 berichten
Alle reacties Link kopieren
Amigurumi (Lit. Gebreid gevuld speelgoed) is de Japanse kunst van het breien of haken van kleine opgezette dieren en antropomorfe wezens. Het woord is afgeleid van een combinatie van de Japanse woorden ami; gehaakte of gebreide en nuigurumi betekent gevulde pop. [1] Amigurumi zijn meestal schattige dieren (zoals beren, konijnen, katten, honden, enz.), maar kan ook omvatten; artistieke bedenksels en levenloze voorwerpen begiftigd met antropomorfe kenmerken. In de afgelopen jaren is het haakwerk Amigurumi populairder geworden.

Amigurumi zijn meestal gehaakt of gebreid uit garen. De eenvoudigste ontwerpen worden gemaakt in spiralen. Amigurumi zijn meestal gemaakt in delen en worden vervolgens samengevoegd, met uitzondering van enkele Amigurumi die geen ledematen hebben, alleen een hoofd en romp, die gemaakt worden als één deel. De doordringende esthetiek van Amigurumi is schattigheid. Te dien einde, typisch Amigurumi dieren hebben een over-sized sferische hoofd op een cilindrisch lichaam met ondermaatse extremiteiten.

Voorbeelden!

(En deze vind ik heel erg leuk!)

Doel van dit topic: Alle vivamutsen verzamelen! Oftewel; die mutsen die aan het haken zijn

Tutorial

Patronen

Informatie

Patroon eendje

Boekje

Patronen na gratis aanmelding

De Hyvespagina

Weblog

Webshop/Informatie
quote:lindy schreef op 08 november 2009 @ 23:31:

[afbeelding]tietengeil, zeg!
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
BGB, wat erg!

Hij heeft zijn gehaakte penissen liever niet in een doos
Wie komt er van de zomer bij mij BBBreien?

Alleen als je er een fles tequila bij haakt!

Zo komen we wel af van dat suffe imago, wat breien heeft.
quote:minny schreef op 08 november 2009 @ 23:37:

Alleen als je er een fles tequila bij haakt!

Ik heb de wurm al

Lekkah!
Sjesus ik ben echt zwaar in shocktoestand van dit topic
Misschien wil iemand een psychiater voor je haken?
quote:minny schreef op 08 november 2009 @ 23:55:

Misschien wil iemand een psychiater voor je haken?
anoniem_68995 wijzigde dit bericht op 08-11-2009 23:58
Reden: enters vergeten
% gewijzigd
Doet me denken aan mijn oudtante, die was non... Gaf ons ook van die fraaie dingen

- eierwarmers in de vorm van een meisje

- een echt poppenhoofd waarvan het lichaam vast gehaakt zat aan een viekant geval

Als mijn oudtante langskwam haalde mijn moeder de zak van boven en werden al die prachtige dingen door het huis verspreid om bij vertrek weer snel in de zak terug te gaan!
quote:minny schreef op 08 november 2009 @ 21:30:

Maar....maar...maar....Mischa, je zou ze toch niet weggeven aan onschuldige jarigen als cadeautje he? Die dan moeten doen alsof ze er superduperblij mee zijn, terwijl ze je het liefst in je gezicht ermee kletsen tot je weer normaal kan doen....toch....? Ohw, ik zou zooooooo blij zijn met dat soort kado's (serieus!). Ik bied me graag aan als lijdend voorwerp hoor mocht de zolder en garage en kelder en schuur te vol raken van al die kado's die weer retour afzender zijn gekomen (stelletje ondankbaren, da's nou echte liefde die erin zit)
TO, dan ken je zeker ook anne claire petit (ja, dan vindt men het inene weer hip )

Deze vind ik Ge-Wel-Dig!!

Jammer dat er zich niet nog meer échte hakers hebben gemeld

*voelt zich beledigd door het om zeep helpen van het topic*

Tsk. Jullie snappen er helegaar níks van!
Maar blije ongestelde, ik zit er serieus over te denken het te gaan leren!

Alleen, hoe doe ik dat dan?

Van wie heb jij het geleerd?
En is die leuke paddestoel een patroon oc doe je zoiets op de gok?

Waar koop ik die garen? ( of is het wol)
Maar HaHP, ik vroeg me af... is dat niet gewoon echt ENORM veel werk...? Hoe doe je dat dan? Hoeveel tijd gaat erin zitten? Hoeveel mislukken er de eerste keer?
Ik moet het nog leren! Maar wil dat gaan doen met behulp van deze link (en het ziet er niet moeilijk uit vind ik) http://www.hookandneedles ... /22/amigurumi-tutorial-1/

En ik heb dit boekje http://www.bol.com/nl/p/b ... 01004006543019/index.html

Ik heb katoen ervoor gekocht, dat pluist niet en kan je bovendien makkelijk wassen.

Enneuh die paddestoel vergt denk ik nog wel heel wat oefening
Aha, ik zie de bui al hangen... dat wordt bij mij een 10jarenproces, waarbij ik halverwege alles gefrustreerd in de hoek gooi en de rest van mijn leven struikel over halfopgebruikte bolletjes katoen die overal liggen... Maar ben wel benieuwd hoe het jou bevalt. Wanneer begin je?
Als ik mijn haaknaald binnen heb Was helaas niet op voorraad, dus moet er nog een weekje op wachten denk ik.
Ik heb het ergens middenin de 'rel' gemeld: www.ravelry.com (of is dit reclame...?)Daar staan een hoop gratis patronen. Je moet even aanmelden en wachtwoord invullen en klaar!

En gewoon wol bij de Zeeman of Wibra kopen.

En Fiorah: het ligt er maar net aan waar je mee bezig bent. Als iets 1 kleur is, gaat het snel. Als het meerdere kleuren is en je dingen aan elkaar moet zetten, dan duurt het wat langer. Ik ben nu bezig met een nijlpaard en daar ben je een paar avondjes zoet mee.

Een tip: bij 'gewoon' haken haal je de naald door 1 lus, bij amigurumi haal je de draad door beide lusjes! Dan wordt het strakker en komt de vulling er niet doorheen.
--
Hé bedankt voor de tips! Had inderdaad je post wel gelezen Daan maar verder niet opgeslagen

Zal hem gelijk bij de favo sites neerzetten
Het had me niks verbaasd als je er overheen had gelezen! Wat ging dat hard zeg!

Via ravelry kom je trouwens bij Lionbrandyarn. Dus Pippa en ik hebben eigenlijk dezelfde tip gegeven qua patronen en filmpjes.

Ravelry heeft ook fora met groepen, ook Nederlandse. Kan je ook vragen stellen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven