Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
Liv, Liam en...

- Len (om maar even in de L-traditie te blijven)

- Mick

- Job

- Colin

- Jari

- Senna/Senne

- Dani

- Jurre

- Sep(pe)

- Seth

- Noah

- Jesse

- Rens

Iets van je gading?
Bedankt Sproet ;)

Seth vind ik ook echt een hele leuke naam.

Noah vinden wij ook leuk maar zo heet het dochtertje van mijn broer alleen dan noa.

Iets met een L willen we niet meer anders wordt het zo kwik kwek en kwak achtig
Liv, Liam en

Tycho / Tygo

Thom

Yarno

Jesse

Mats

Jorrick

Boaz

Max

Yorn

Timo

Mans
Wij zijn op zoek naar een jongensnaam en komen er totaal niet uit! Manlief en ik zitten op twee uitersten wat betreft namen, hij gaat voor stoere, (heel) aparte namen met een betekenis. Ik vind heel veel leuk, maar precies niet die waar bij mij komt, te apart...

Onze familie is Nederlands, Engels & Spaans talig, dus het moet een naam zijn die door allen uit te spreken is. Onze achternaam is Spaans en begint met een L. De achternaam is twee lettergrepen, dus een naam met minstens twee lettergrepen lijkt beter te passen. Hebben jullie ook suggesties voor ons? Heel erg bedankt!
Hallo,

Ik ben zwanger van de 2e en ik heb al een zoontje met de naam Luka. Nu wil ik hier graag wat inspiratie op doen voor een jongensnaam die bij Luka past. We weten nog niet wat het wordt, maar ben wel al na aan het denken over een naam.

Hebben jullie een idee?

Groetjes
@ allen

Wat vinden jullie van:

Nolan

Ilay

Elias
Wat ik mooie namen vind:

- Justian

- Kay

- Ravi

- Dean

- Duncan

- Dante

- Juul

- Boyd

- Vigo
Jeetje, het loopt storm hier, haha!

Candy, ik vond Seth ook de leukste die er tussen zat!

Doen dus!

Milous, moeilijk, ga even denken!

Aapje:

Luka en...

- Sam

- Senna

- Boaz

- Sebastiaan

- Jens

- Dani

- Joël/Jaël

- Mats

???
quote:Sproet schreef op 08 november 2009 @ 13:32:

Vince en...

- Laus/Laurens

- Oscar

- Oliver

- Ben

- Jort

- Krijn

- Max

- Joost

- Nick

- Pat

- Raf

- Robin

- Luc

Geen idee of hier wat tussenzit, roep maar!

van het weekend een of ander moeder/babyblaadje zitten lezen, kwam daar ook een aantal keer Krijn tegen. af-schu-we-lijk!! is echt de ultiem lelijkste naam die ik ooit gehoord heb. vind er ook een behoorlijk onvriendelijk klank inzitten. kr en dan nog eens ij. *ril*

en nee, geen betere suggesties
Haha, DJ Momo, het is ook niet mijn favoriet! Als ik hem lees, ziet hij er leuk uit, maar als je hem hardop uitspreekt is het inderdaad heel "scherp"/hard.

Maar misschien is hij bijvoorbeeld in het zuiden wat "zachter", en misschien woont mamaVince wel in het zuiden, haha!

Milous, ik denk me suf!

Even een eerste schot voor de boeg:

- Milo

- Abel

- Aidan/Adan

- Carlos

- Cebrián

- Celio

- David

- Daniël

- Elias

- Gabriël

- Ismael

A-I van www.behindthename.com doorgescrold... rest van het alfabet volgt andere keer...
MissShopping, had nog over jou heengelezen:

Nolan:

Niet "mijn" naam, twijfel meteen hoe ik hem uit moet spreken (Nederlands of Engels). Engels vind ik hem mooier dan NL.

Ilay:

Mooie naam, zeker voor een donker(der) kindje. Vind hem minder voor blonde krullen en blauwe ogen.

Elias:

De mooiste van de drie, vind ik!

Zeker mijn favoriet!!!!
quote:aapje1978 schreef op 08 november 2009 @ 17:55:

Hallo,

Ik ben zwanger van de 2e en ik heb al een zoontje met de naam Luka. Nu wil ik hier graag wat inspiratie op doen voor een jongensnaam die bij Luka past. We weten nog niet wat het wordt, maar ben wel al na aan het denken over een naam.

Hebben jullie een idee?

GroetjesDuco?
Vince &....KickJerryRogerMick
Liv, Liam &....

Fynn/Finn

Kiet

Kick

Bink/Binck

Jim

(omdat je geen l meer als beginletter wilt, is iets met een i erin wel mooi, toch een soort van gezamenlijk iets!)
Milous: wat vind je van....MiguelKickVinceDévanteLouis
Voor aapje1978. Luka & ....

Noah

Ezra

Sacha

Senna

Dario

Milo

Milan

Kilan

Finn
Bedankt voor het meedenken, ik zie hem er nog niet tussen zitten :-). Ik vind daniel bv. heel mooi, maar man niet. Wij wonen in de VS, veel engelse namen als aiden en Vince komen hier vrij veel voor. Ik vind ze hartstikke leuk, maar manlief wil een naam die iets minder voorkomt hier.
Aapje, Luka en:

-Luigi

-Paolo

-Senna

-Kalos

-Eros

-Luciano

-Nino

-Noah

-Vigo
Candy, Liv, Liam en:

-Noah

-Milo

-Sean

-Quint

-Luke

-Jamy

-James

-Storm

zou i.i.g. voor een beetje engelse naam gaan gezien de namen van je eerste 2.
Liv, Liam en Noah vind ik een mooie combi!

Milous, wat vind je van:

Justin

Kelvin

Killian

Finley

Joshua

Devlin

Braiden

Cailan

Floyd

Forrest

Gabriel

Cedric

Decian

Bradlee

Xavier

Dalano
quote:MissShopping schreef op 08 november 2009 @ 18:29:

@ allen

Wat vinden jullie van:

Nolan

Ilay

EliasIk vind Elias heel mooi, maar dan wel met de klemtoon op de i en niet zoals je hier wel eens hoort met de klemtoon op de E.
Bedankt allemaal!

Ik zie veel mooie namen voorbij komen.

Helaas zitten er voor ons geen namen tussen met de wow-dit-is-hem-factor

Wij vinden namen als Peer heel mooi, maar dit soort namen heeft wel een vrij hoog pest/plaag/lach gehalte.

Daarom twijfelen we of we dat wel moeten doen. (Ties vinden we ook mooi, maar daar rijmt kattenpies op... Ja, ik weet het, slaat nergens op, maar goed).

Ik hou dit topic in de gaten en dan komt dé naam vanzelf!
@Vogelnestje:

Peer

Ties...

Storm

Bink

Mink

Joep

Mans

Job / Jop

Mats

Dries (rijmt ook op kattepies...)

Yme

Ben

Abel

Sieb / Siep

Jelle

Jurre

Fons

Jans

Loek
quote:blogbabe schreef op 06 november 2009 @ 22:27:

[...]

Ik denk ook wel echt dat dat waar is. Ik werk zelf op een basisschool en MEESTAL zijn Constantijn en Sophie toch echt wel andere typetjes dan Wesley en Priscilla. Of de naam ook invloed heeft op kansen...??? Dat vind ik wel wat ver gaan. Want als Wesley gewoon heel slim is en gaat studeren dan zou hij misschien nog wel verder kunnen komen dan Constantijn.Nou, uit dat onderzoek is dus gebleken dat de naam die je hebt, van invloed kan zijn hoe je beoordeeld wordt. Zoals het ook een voordeel is in het leven als je er erg mooi uitziet ipv spuuglelijk. Aan schoonheid kun je (in principe) niet veel doen, en hoe slim je bent is ook voor een groot deel al bepaald, maar hoe je heet, daar hebben je ouders wel invloed op. En dan kun je maar beter geen tokkie-naam hebben, dus......
Vogelnestje, ik zou gewoon voor Peer gaan!

Het is echt gewoon een stoere, maar ook lieve naam!

(Even ter illustratie: Met die Peer die ik ken -kereltje was toen 4 of zo- had ik het ooit over een peer. Pas halverwege die conversatie besefte ik me dat hij ook nog zo heette! Associeerde die twee dus helemaal niet met elkaar!)

(Ties wil ik trouwens om dezelfde reden als de jouwe niet: het rijmt op vies en pies... Stom he?)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven