Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
Floris en:

-Rein

-Pepijn

-Gijs

-Oswald

-Thijs

-Lucien

-Marijn

-Ewoud
-Ward

-Vigo

-Bjorn

-Lewis

-Rocco
Wat een stilte hier, is er dan niemand die nog wat inspiratie nodig heeft?
Ik heb een tijdje geleden om inspiratie gevraagd voor een jongensnaam die bij de meisjesnaam Lynn past. Iemand heeft hier toen Sam genoemd en die is het uiteindelijk geworden, afgelopen maandag is hij geboren!
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Gefeliciteerd Juultje! Mooie namen!
Gefeliciteerd Juultje!

Lynn en Sam: Leuke namen en een goede combi!

Schimmelteentje, ik vond het hier ook al zo stil...

Had eigenlijk gehoopt dat Rosie hier nog zou reageren...
Laten we maar hopen dat er zich weer snel iemand meldt.

Misschien ik zelf wel binnenkort, we gaan aan de slag voor een tweede.
Ik las een tijdje geleden dat er een onderzoek is gedaan naar de naamgeving van kinderen en in hoeverre dat bijv. de leraren beinvloed. Dit deden ze als volgt: ze gaven 2 groepen leraren dezelfde proefwerken om na te kijken. Dus elke proefwerk werd 2 maal nagekeken, 1 keer door groep A en 1 keer door groep B. Alleen stonden er verschillende namen boven de proefwerken. Stond er bij de ene groep een "kak-naam" zoals Arend-Jan dan stond er bij de andere groep dan weer een "Tokkie-naam", zoals Tamara, Samanta, Geoffrey etc.

Wat blijkt? De "Tokkies" werden significant lager beoordeeld, terwijl de proefwerken identiek waren (het waren open vragen). Misschien iets om rekening mee te houden als je je kind een naam geeft?
Oeps, dubbel!
Sorry maar ik vind namen als Samanta, Tamara en Geoffrey echt geen Tokkienamen.

Wat is eigenlijk het criterium voor een Tokkie, trailertrash of aso-naam?

Is dit niet gewoon een kwestie van smaak?

Het is best jammer dat door dit soort uitspraken op dit topic bepaalde namen echt in zo'n verdomhoekje komen.

En dat mensen die zulke namen mooi vinden dan misschien toch maar wat anders kiezen omdat ze niet voor Tokkies willen worden aangezien.
Hoi hoi allemaal.

Ben helemaal nieuw hier en ik denk dat ik jullie hulp goed kan gebruiken.

Wij zijn op zoek naar mooie, niet veel voorkomende, korte, eventueel hollandse namen.

Denk dan aan Ties, Mees, maar ook Finn, Kion, Raf, Nino vinden we mooi.

Je zou dan denken; wat is het probleem? We vinden deze namen wel mooi, maar we missen de 'wow-dit-is-hem-factor', of we kennen al iemand die zo heet...

Hetzelfde hebben we met meisjes namen, maar vriendlief en ikzelf denken beide dat het een jongen wordt, vandaar eerst mijn vraag hier.

We zijn al op de helft en het wordt voor ons nu toch echt tijd om een keuze te maken.

Ik hoop dat ik op deze manier een naam kan vinden die bij ons past. (Het zou niet een ramp zijn om een naam met een B of M te hebben, maar liever niet en ook liever geen Y op het eind. Dit klinkt teveel als 1 van ons...)

Alvast ontzettend bedankt!!
Hmm, klinkt redelijk als mijn eigen smaak, dus ik ga mijn best doen...

Oer-Hollands:

Koen

Gijs

Ben

Sam

Daan

Siem

Teun

Jan

Cas

Stef

Peer

Mats

Mels

Job

Pelle/Melle

Pepijn

overig:

Kjell/Kjeld

Pjotr

Jiro

Liam

Dion

Jael

Joas

Sem

Dajo

Nou, eerste rijtje tot zover, laat maar horen!

(En wees niet bang dat je me beledigt door namen heul lelijk te vinden, het zijn ook niet allemaal "mijn" namen, hoor!)
Bedankt Sproet! Een hele lijst! Grappig dat we dan redelijk dezelfde smaak hebben!

Koen wat gewoontjes

Gijs wat gewoontjes

Ben wat gewoontjes

Sam niet mooi

Daan wel mooi, maar heeel populair hier

Siem mooi

Teun mooi

Jan zo heet schoonpapa

Cas mwah

Stef zo heet kindje van werk

Peer mooi, ga het met vriendlief overleggen

Mats niet mooi

Mels wel mooi

Job zo heet oom

Pelle/Melle mwah

Pepijn mooi

overig:

Kjell/Kjeld vind ik wel mooi, vriend niet

Pjotr niet mooi

Jiro mooi

Liam niet mooi

Dion redelijk

Jael niet mooi

Joas niet mooi

Sem zo heet zoon van vriendin

Dajo leuk, maar niet super

Het valt niet mee om een naam te vinden die vriend en ik allebei mooi vinden, redelijk origineel is en niet moeilijk uit te spreken... Oh ja, en we wonen in een (groot) dorp, maar als het even mee zit, zou het ook fijn zijn als er niemand zo heet hier.. Haha. En dat is lastig!
Peer? Krijg je altijd van die "leuke" opmerkingen:

Peer, wil je een appel? etc.
Ik ken een Peer, heel leuk ventje!

Verder nog (voortbordurend op de namen die je leuk vond):

Ole

Thijn

Timo

Jort

Kelt

Kalle

Pier

Jorn

Mink

Brent

Mika

Faas

Ward

Vince

Lasse
Tijd geleden gehoord, mss iets voor de dames die nog zoeken:

Kian

Reimer

Roemer
Pfff... het valt niet mee!

Ole (olé, olé...)

Thijn vind ik klinken als een afkortin van Martijn

Timo nee

Jort nee

Kelt isch

Kalle kale

Pier denk dan gelijk aan zo'n worm

Jorn vind ik wel mooi, maar dan met Y

Mink ken ik als achternaam

Brent te engels

Mika mooooi!

Faas mooi, maar ken iemand die zo heet

Ward verward

Vince te engels

Lasse mooi, maar vriend vindt het niet mooi

De dingen die ik erachter heb gezet zijn gewoon dingen waar ik aan denk als ik de naam hoor/lees. Ik begrijp ook dat sommige mensen dat helemaal niet hebben en dit dan ook een mooie naam voor hun kindje vinden!
Voor vogelnestje:

Sep/Seb

Seth

Hein

Niek

Loek

Storm

Maes (spreek uit: Maas)

Tijl

Just

Tibbe

Beer

Bink/Binck

Tof

Kick

Fos

Sieb

Bor

Dex

Milan

Noah

Max

Morris

Skip

Faab

Jip

Joep

Jeppe

Lex

Xam

Jerre

Jesse

Sten

Stender

Ik vind Peer trouwens ook een erg leuke naam! En ik ken ook een erg leuke Peer! En als ik naar namen kijk uit jouw lijstje.... Wat dacht je van Fynn ipv Finn?
quote:Schimmelteentje schreef op 02 november 2009 @ 23:10:

Sorry maar ik vind namen als Samanta, Tamara en Geoffrey echt geen Tokkienamen.

Wat is eigenlijk het criterium voor een Tokkie, trailertrash of aso-naam?

Is dit niet gewoon een kwestie van smaak?

Het is best jammer dat door dit soort uitspraken op dit topic bepaalde namen echt in zo'n verdomhoekje komen.

En dat mensen die zulke namen mooi vinden dan misschien toch maar wat anders kiezen omdat ze niet voor Tokkies willen worden aangezien.

Mijn zus werkt op een kraamafdeling en daar ziet ze natuurlijk alle rangen en standen voorbij komen. Volgens haar kun je als je een naam ziet al voor 90 procent inschatten wat voor type ouders het zijn. En ja, bovengenoemde namen vallen nou eenmaal niet in het top-segment, zeg maar. Maar natuurlijk is iedereen vrij om zijn kind te noemen zoals hij/zij wil, uiteraard! Maar het punt wat ik wilde maken is, de naam die je je kind geeft is van invloed op de mogelijke kansen later in zijn/haar leven. Staan jullie daar ook wel eens bij stil? Of maakt het je niet uit?

Meer ontopic: Ik vind skip echt een hele stoere naam (niet tokkie en ook niet kak :-))
quote:Marianne120 schreef op 06 november 2009 @ 21:06:

[...]

Mijn zus werkt op een kraamafdeling en daar ziet ze natuurlijk alle rangen en standen voorbij komen. Volgens haar kun je als je een naam ziet al voor 90 procent inschatten wat voor type ouders het zijn. En ja, bovengenoemde namen vallen nou eenmaal niet in het top-segment, zeg maar. Maar natuurlijk is iedereen vrij om zijn kind te noemen zoals hij/zij wil, uiteraard! Maar het punt wat ik wilde maken is, de naam die je je kind geeft is van invloed op de mogelijke kansen later in zijn/haar leven. Staan jullie daar ook wel eens bij stil? Of maakt het je niet uit?

Ik denk ook wel echt dat dat waar is. Ik werk zelf op een basisschool en MEESTAL zijn Constantijn en Sophie toch echt wel andere typetjes dan Wesley en Priscilla. Of de naam ook invloed heeft op kansen...??? Dat vind ik wel wat ver gaan. Want als Wesley gewoon heel slim is en gaat studeren dan zou hij misschien nog wel verder kunnen komen dan Constantijn.
Wij hebben al een Vince, van nu 2,5 en spruit nr. 2 is onderweg. Nu zijn we dus op zoek naar namen die leuk bij Vince gaan...

Vinden zelf Jack, Carsten, Otto en Lex leuk, maar toch ook niet DE naam...

Iemand suggesties?
Vogelnestje:

Tobias

Joaz

Vind beide namen prachtig.
Vince en...

Dion

Maarten

Marijn

Moos

Lucas

Louis
Vince en...

- Laus/Laurens

- Oscar

- Oliver

- Ben

- Jort

- Krijn

- Max

- Joost

- Nick

- Pat

- Raf

- Robin

- Luc

Geen idee of hier wat tussenzit, roep maar!
Wij willen in het nieuwe jaar gaan beginnen voor een 3e kindje.

Dit zal (zo als het er naar uit ziet) nog wel even duuren voordat ik dan zwanger ben. (Wonderen zijn de wereld nog niet uit) We hebben nu een tweeling Liv en Liam. Wij zijn nu eingelijk al aan het verzinnen voor een naam maar voor een jongen komen we er niet uit. Weten jullie mischien nog iets?

Tim. Leuk maar voor ons niet dé naam.

Milan. Past niet bij Liam.

Mike. Vinden we er niet zo leuk bij.

Sem. Erg leuk maar we moeten er nog erg over nadenken.

Iemand nog ideeen?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven