Gezondheid alle pijlers

Blaasontsteking. Behandelen of niet?

09-11-2009 11:18 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen. Het is denk ik de eerste keer dat ik een blaasonsteking heb, ik heb de klachten die ik nu heb al gehad hiervoor maar die verdwenen dan na 1 of 2 dagen.

Maar deze keer is het anders, ik zit om de 5min op het toilet en er komen dan maar een paar druppeltjes uit. Het brand niet ofzo, maar op het einde doet het wel pijn. Ik heb ook heel de dag door het gevoel dat ik moet plassen.

De reden dat ik ze eigenlijk niet wil laten behandelen is omdat ik héél veel last heb van schimmelinfecties. En ik weet zeker dat ik na een antibiotica kuur weer prijs heb.. Ik krijg mijn schimmelinfecties ook bijna niet meer weg. Vroeger was ik er met 1 pilletje al vanaf en nu heb ik er meestal 3 nodig.

Sinds gisteren heb ik last in mijn zij en onderrug. Ik begin nu wel een beetje bang te worden. Heb last sinds vorige week dinsdag. Naar de dokter of afwachten?
Jahaaaaaaa absoluut!

Kan nl doortrekken naar je nieren, dat wil je dus niet.
Ja, dat vind ik echt.
onbehandelde blaasontsteking kan nierbekkenontsteking worden. Dus morgenochtend snel met een potje naar de huisarts, dan kan je ´s middags nog aan de antibiotica.
En al een week last van blaasontsteking??? Dat je dat uithoud??

Vandaag nog bellen alsjeblieft.
Ja, dat vind ik echt.
Ja maar ik had gelezen dat je je niet hoeft te laten behandelen. Het kon ook overgaan door veel sinaasappelsap te drinken, liters water en vitamine C pillen.. Daarom dat ik het hier even vroeg want heb écht geen zin in die antibiotica. Ik merk ook dat schimmelinfecties door antibiotica veel hardnekkiger zijn en nog moeilijker weg te krijgen..
Gewoon doorgaan waar je mee bezig bent PPP, you're doing right!

Enneuh; volgende week in het ziekenhuis niet piepen over je nierbekkenontsteking he?
Je loopt het risico op een nierbekkenontsteking als je deze infectie niet behandelt. Vitamine C enzo helpen wel, maar wel maar een héél klein beetje.

Bel je huisarts.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
quote:PimPamPom schreef op 09 november 2009 @ 11:23:

Ja maar ik had gelezen dat je je niet hoeft te laten behandelen. Het kon ook overgaan door veel sinaasappelsap te drinken, liters water en vitamine C pillen.. Daarom dat ik het hier even vroeg want heb écht geen zin in die antibiotica. Ik merk ook dat schimmelinfecties door antibiotica veel hardnekkiger zijn en nog moeilijker weg te krijgen..

Weet je wat, probeer gewoon lekker wat jij denkt dat goed is.

Kom erna niet zeuren dat je nierbekkenontsteking (of erger) hebt gekregen.

Ik weet dat een schimmel ook behoorlijk lastig kan zijn, maar dat staat absoluut niet in verhouding met een uit de hand gelopen blaasontsteking.
Ja, dat vind ik echt.
Het is bij mij nog nooit vanzelf overgegaan.

Heb wel eens een paar dagen moeten wachten voor ik urine naar de huisarts kon brengen en toen veel zure dingen gedronken,handencol vit C tabletjes en cranberry sap én cranberry in tabletvorm.....nee hoor....helpt niet.

Snel huisarts bellen!!!
Trouwens, vitamine c en cranberrysap kunnen zeker helpen. Preventief dan. Niet als medicijn.
Ja, dat vind ik echt.
Meen je dat nou?

Natuurlijk moet je je laten behandelen!

Daar kun je niet mee door blijven lopen, dus in een potje pissen en naar de HA gaan.
Wat een eensgezindheid hier!
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Zo snel mogelijk naar de dokter gaan om je urine te laten controleren, niet wachten tot morgen ochtend. Als je om de 5 minuten naar de wc moet is die infectie wel heftig genoeg om ook in niet-ochtend-urine tevoorschijn te komen.

Als je te lang wacht kun je inderdaad nierbekkenontsteking krijgen, en geloof me, dat is geen pretje!

Laatste tip: laat 2-3 dagen na het aflopen van de antibiotica kuur je ochtend urine nog een keer checken, dan weet je zeker dat het ook echt weg is.

(ben zelf al meer dan een jaar aan het rommelen met om de paar weken blaasontsteking.. hoop voor jou dat het eenmalig is!)
quote:EvyBlissy schreef op 09 november 2009 @ 11:26:

Wat een eensgezindheid hier! Voor de afwisseling
quote:PimPamPom schreef op 09 november 2009 @ 11:23:

Ja maar ik had gelezen dat je je niet hoeft te laten behandelen. Het kon ook overgaan door veel sinaasappelsap te drinken, liters water en vitamine C pillen.. Nee! Dat is echt niet zo! Veel drinken is natuurlijk erg goed maar daar gaat de infectie echt niet mee weg. Er zit niets anders op dan een antibiotica-kuur. Zoals al eerder gezegd, zonder behandeling trekt het door naar je nieren. En geloof mij; een nierbekontsteking doet pas echt zeer en dan krijg je bovendien een veel zwaardere antibiotica-kuur ( iig in mijn geval).
Zeker naar de huisarts!! Met een nierbekkenonsteking ben je verder van huis!!

Cranberrysap kan preventief werken en soms merk ik dat ik tegen een blaasontsteking aanzit en op dat moment ga ik heel veel drinken en dan lijkt het 'over' te gaan. Maar als je dus echt een onsteking hebt, kan je het niet meer wegdrinken.
Zou toch naar de huisarts gaan hoor. Kan me voorstellen dat je niet zit te wachten op een schimmelinfectie, misschien kun je een ander soort antibiotica krijgen, waarbij je geen last krijgt van een schimmelinfectie. Of kan dat niet?

Anders misschien in overleg met je huisarts alvast iets krijgen tegen een schimmelinfectie? Want hiermee blijven lopen is echt niet goed, wordt alleen maar erger.
Vooral lekker niet behandelen...kun je erop wachten dat je binnenkort flink ziek in het ziekenhuis ligt aan een infuus met antibiotica vanwege een nierbekkenontsteking.

Jeetje, je kunt toch gewoon tegen de arts zeggen dat je altijd last krijgt van een schimmelinfectie bij gebruik van antibiotica? Misschien kan hij je direct iets geven hiertegen.
je moet een blaasontsteking wel behandelen om erger te voor komen. Overleg met de huisarts!
als je zo anti-antibiotica bent, wat ik me in jouw geval kan voorstellen, google dan eens op D-mannose.

Je loopt hier al n week mee? Kun je niet na die antibioticumkuur een soort anti-candida dieet volgen en pre en probiotica om de boel weer weerbaar tegen schimmels te maken? Van n schimmelinfectie meer of minder ga je niet dood maar over een flinke urineweg infectie moet je niet te licht denken, dat kan tot heftige dingen leiden zoals al genoemd nierbekkenontsteking.

Bewaar dat D-mannose idee maar voor later, als preventie. (Werkt bewezen 50X beter dan cranberry volgens de site www.blaasontsteking.nl

Eerst hier vanaf!

Take good care of yourself
Als je het een beetje voelt opkomen kan het zeker nog over gaan met cranberrysap en vitamine C pillen (1000 mg) en voldoende drinken. Maar als je na 1-2 dagen voelt dat het doorzet dan meteen naar de huisarts!
Echt hoor, ben je nou echt zo stom? Je hebt alle klassieke symptomen van een blaasontsteking en je wilt niet naar de dokter om dat te laten behandelen omdat je bang bent daarna weer een schimmelinfectie te krijgen? Schiet mij maar lek hoor maar komt het dan helemaal niet in je op om eens bij je huisarts te rade te gaan over wáárom je zo vaak een vaginale schimmelinfectie hebt?

Heb je een vriend? Zo ja, stuur hem dan ook maar eens naar de dokter. Hij kan ook een fijne haard van herbesmetting zijn.

Ga voor beide zaken dus naar de dokter. En wat heb je liever? Nierbekkenontsteking met alle gevolgen van dien of nog een keer een kuurtje voor tegen je schimmelinfectie?
Meid, je hebt een blaasontsteking en aan je klachten te horen (pijn in je zij en rug) kruipt ie omhoog. Een (beginnende) nierbekkenontsteking dus! Snel naar je huisarts voordat je niet meer weet welke houding je moet aannemen van de pijn in je rug, koorts en alle ellende van een zware antibioticakuur! Ik vraag me af tot in welk jaartal mensen blijven denken dat een blaasontsteking over gaat door water drinken en vitamine c slikken. Cranberry, vitamine C en veel water zijn uitstekende preventie middelen, en niet meer dan dat.
quote:PimPamPom schreef op 09 november 2009 @ 11:18:

Heb last sinds vorige week dinsdag. Naar de dokter of afwachten?

Naar de dokter natuurlijk.
Beste PimPamPom,

ik ben verpleegkundige op de urologie

(urine wegen dus)

Je moet echt naar de HA voor een AB kuur, doe je dat niet krijg je een Pylonelefritis (nierbekken ontsteking)

Als die een beetje lang daa zit moet je 10 dagen 4 x per dag een infuus met AB. en dus ook 10 dagen in het ziekenhuis logeren

Dus jij kan kiezen...

Als je zo'n last hebt van schimmels, vraag je HA dan meteen om een zalf of vag. tablet. dan kun je daa mee beginnen zodra je klachten krijgt.

Vit.c/ cranberry maakt urine zuur, waardoor de kans op een bacterie die zitten blijft verkleint.

Bij jou zit die er al, en die maakt het echt niet uit als jij met wat vit.c komt.

Succes, veel wijsheid,..

NU AFSPRAAK MAKEN!

Gr, Wendy

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven