Gezondheid alle pijlers

Blaasontsteking. Behandelen of niet?

09-11-2009 11:18 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi iedereen. Het is denk ik de eerste keer dat ik een blaasonsteking heb, ik heb de klachten die ik nu heb al gehad hiervoor maar die verdwenen dan na 1 of 2 dagen.

Maar deze keer is het anders, ik zit om de 5min op het toilet en er komen dan maar een paar druppeltjes uit. Het brand niet ofzo, maar op het einde doet het wel pijn. Ik heb ook heel de dag door het gevoel dat ik moet plassen.

De reden dat ik ze eigenlijk niet wil laten behandelen is omdat ik héél veel last heb van schimmelinfecties. En ik weet zeker dat ik na een antibiotica kuur weer prijs heb.. Ik krijg mijn schimmelinfecties ook bijna niet meer weg. Vroeger was ik er met 1 pilletje al vanaf en nu heb ik er meestal 3 nodig.

Sinds gisteren heb ik last in mijn zij en onderrug. Ik begin nu wel een beetje bang te worden. Heb last sinds vorige week dinsdag. Naar de dokter of afwachten?
quote:tijgermeisje schreef op 09 november 2009 @ 11:38:

als je zo anti-antibiotica bent, wat ik me in jouw geval kan voorstellen, google dan eens op D-mannose.

Bewaar dat D-mannose idee maar voor later, als preventie. (Werkt bewezen 50X beter dan cranberry volgens de site www.blaasontsteking.nlIs gewoon een reclame-site voor dat middel. Heel slim, we noemen de site blaasontsteking.nl dan ziet het er wel informatief uit. En dan kun je je creditcardgegevens invullen.
De Wet van Wuiles: hoe langer de OP, hoe kleiner de kans op een duurzame relatie.
Hier heb ik niets meer aan toe te voegen!
quote:Elmira schreef op 09 november 2009 @ 11:49:

Als je het een beetje voelt opkomen kan het zeker nog over gaan met cranberrysap en vitamine C pillen (1000 mg) en voldoende drinken. Maar als je na 1-2 dagen voelt dat het doorzet dan meteen naar de huisarts!Dit is echt een fabel!
alsof huisartsen niet gebombardeerd worden met reclame en extraatjes als ze maar middel X voorschrijven. Of zo'n site als gezondheidsplein of hoe heet dat, sluipreclame, helemaal verneukeratief wat mij betreft.

De farmaceutische industrie is allesbehalve n liefdadigheidsinstelling hoor, dan kan zo'n potje D-mannose dr ook nog wel bij.
Gut wat zijn jullie weer vriendelijk. Een blaasontsteking kan vanzelf over gaan, dus dat is helemaal niet zo idioot gedacht van PPP. Natuurlijk is het wel verstandig naar de huisarts te stappen als het inmiddels zo erg is dat het al een week aanhoudt, maar dat kun je iemand ook minder bot duidelijk maken.

PPP, sterkte met je blaasontsteking, en gooi die schimmelinfecties even in de groep bij je huisarts. Misschien weet hij er iets op.
Lieve PimPamPom, ik heb een paar keer een nierbekkenontsteking gehad en ik was zo ziek als een katje. Dat zou ik tegen iedere prijs willen voorkomen. Ga dus als een haas naar de huisarts en leg uit hoe en wat. En neem meteen wat urine mee in een jampotje, dan heb jij over een uur je eerste pil geslikt en voel je je morgen al een stuk beter.
Ja echt naar de HA hoor! Ik heb nu al 5 maanden last van blaasontstekingen en de antibioticakuur helpt wel, maar daarmee gaat de bacterie niet helemaal weg. En hij komt iedere keer heftiger terug!!

Als je nu een goede kuur krijgt heb je kans dat je er lekker snel vanaf bent, als tie eenmaal een beetje doorzet (pijn in je zij etc zoals je nu al hebt) dan krijg je het niet meer weg met alleen veel drinken en vitamine C.

En ik heb na de vorige antibioticakuur ook een schimmelinfectie gekregen, ook daar hebben ze wel weer wat tegen.. ja het is allemaal niet fijn.. Maar straks ben je verder van huis.

Dus gewoon doen meid!
quote:Elmira schreef op 09 november 2009 @ 11:49:

Als je het een beetje voelt opkomen kan het zeker nog over gaan met cranberrysap en vitamine C pillen (1000 mg) en voldoende drinken. Maar als je na 1-2 dagen voelt dat het doorzet dan meteen naar de huisarts!

is mijn ervaring ook (en ik heb een stuk of 4 'echte' per jaar).

Ik krijg standaard een 2 tabletten fluconazol mee. 1 innemen bij de start van de antibioticakuur en 1 een paar weken later. Heb (bijna) nooit meer last van schimmelinfecties bij een antibioticakuur terwijl ik dat vroeger ook altijd had.
.
Ik zou inderdaad ook naar de huisarts gaan. Die schimmelinfectie is van latere zorg.

Zelf heb ik een aantal jaar geleden ook een paar keer blaasontsteking gehad. Tegenwoordig drink ik veel meer(dronk altijd te weinig) en als ik het "aan voel komen" (steeds het gevoel te moeten plassen maar er komt weinig/niks) dan drink ik in een uur tijd 1,5/ 2 liter water en spoelt alles lekker door. Heb sindsdien geen blaasontsteking meer gehad.
Even niet over de blaasontsteking(die je uiteraard wel moet laten behandelen)De schimmelinfectie,herken het,jaaaaaaren last van gehad,ALLES geprobeerd,tót ik een andere HA kreeg die me (toenmalige) vent aan de pil en pasta deed.Hij had zelf geen klachten,maar besmette mij wel elke keer.Zeker 15 jaar geen last van gehad daarna!Kreeg het een paar jaar geleden nog een keer na een diclofenac kuurtje voor mijn slijmbeurs ontsteking....

Sterkte enne....LUISTER maar naar de dames hier,heb me vriendin ooit midden in de nacht naar het ZH gebracht met een nierbekken ontsteking,kantje boord,ook eigenwijs geweest!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven