Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
quote:Jokejacket schreef op 08 november 2009 @ 15:44:

Snel weer vergeten Yep.
Ik vind het profiel nog wel meevallen, ik heb ze dwingender gehad. En dan ga ik ook niet in op de eisen hoor!

Owww, ik heb trouwens nooit van die standaard postzegels, die vind ik zelf niet leuk. Als je bij het postkantoor vraagt of ze geen andere zegels hebben komen er genoeg andere velletjes uit de la hoor. Ik heb nu Europeuse zegels van een fanfareconcours en over sterrenkunde. Wereldzegels zijn over de band tussen Nederland en Brazilië.
Het kan nog erger inderdaad ,... maar vind het al best dwingend.

Ik heb het nog nooit gevraagd of ze nog andere postzegels hebben dan de normale fiets zeg maar.Gisteren even aan het winkelen geweest en heb iets te veel kerstkaarten gekocht ;) DUs ook voor PC.

Mijn kaartje naar Maleisie is aangekomen na 18 dagen. Met excuses dat het lang geduurd heeft, de reden er verder niet bij. Ik vond het eigenlijk wel snel ;)

Heb er een aangevraagd, mag naar frankrijk, iemand die alleen frans kan en een beetje engels... oeps.. dus ga nu mijn schoolfrans maar weer ophalen ;) Nee een klein woordje frans wil me nog wel lukken, we hebben in de zomervakantie een frans meisje in huis gehad.. Dus komt goed.
Oh, dat zal ik ook eens vaker vragen, of ze nog andere postzegels hebben. Bij de AH enzo niet, maar bij 't postkantoor misschien wel ja.

Doet iedereen dat, bij PC, rondom kerst kerstkaarten sturen? Dan moet ik die ook nog kopen!

Lastig, Frans schrijven Justme... ben ik ook niet goed in...
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
ik ook niet hoor

Soms vraagt men er om hoor, om kerstkaarten
Als ze erom vragen dan verstuur ik ze wel, ik heb er een aantal liggen voor PC. Maar er zijn ook pc-ers die in hun profiel hebben staan dat ze het hele jaar door kerstkaarten willen ontvangen.
Maleisië in 18 dagen is inderdaad best snel! Grappig dat ze zich dan ook nog gaat excuseren...

Mijn kaart naar Finland doet er inmiddels al 28 dagen over... en dat meisje is al 18 dagen niet meer online geweest... een berichtje gestuurd, maar geen reactie... Jammer...

Kerstkaarten heb ik wel al ingeslagen voor PC! Leuk als mensen daar om vragen, dan verstuur ik ze wel hoor... Maar buiten de kerstperiode om, verstuur ik ze niet...

Heb ook 3 sinterklaaskaarten gekocht! Die ga ik vanaf zaterdag versturen (dan is de sint alweer in het land).
JJ, ga je dan ook sinterklaaskaarten buiten Nederland om versturen? Hoe leg je dat dan uit?

Maleisië in 18 dagen is idd snel zeg.
Ja, juist buiten Nederland om te kunnen vertellen over wat het feest inhoudt.

Hier vind je een website met informatie in het Engels:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sinterklaas
Ik heb een kaartje hihi

M'n 2de! Uit Finland... en het grappige is... dat zij denk ik meerder accounts heeft, want dit was 'sipi3' en ik heb gisteren een kaart naar 'Sipi' gestuurd... Of zouden gewoon heel veel mensen daar de nick 'sipi' willen?

Ik zag dat de vrouw uit Litouwen mijn kaartje ingescand had, grappig! (maar dat doet ze wel bij meer kaarten zag ik)

Leuk, Jokejacket, ze vertellen over sinterklaas! Komen ze vast allemaal naar NL om al dat lekkers te proeven

Balen dat dat Finse meisje niet online is geweest...
Daar ben ik weer!

Gaat wel snel hier hoor, al die reacties!

Ik ben voor mijn werk een paar daagjes naar Mexico geweest en heb daar Tulum bezocht. Dit zijn oude maya opgravingen. Gelijk wat kaartjes ingeslagen. Deze waren omgerekend maar 4 voor 1 Euro! Dat is pas goedkoop. Ook heb ik kaartjes gekoct van Chitzen Itza (Unesco). Ben weer helemaal blij!
JJ, goh dat wist ik niet. In het engels vertellen wat sinterklaas is...

Janna, leuk je tweede uit Finland. Hou je vast er volgen er vast wel meer.

Hier twee kaarten, een official uit China en heel mooi (die ik niet kan registreren momenteel, fout op de site) en een Unesco RR uit Duitsland die ik nog niet heb.

Ehh Papua, als je iets van Unesco hebt om te ruilen......
Ik kom ook niet op de site Steph. Ik had 2 adressen aangevraagd en de derde opende die niet. Even geduld dus....
Die maya opgravingen was dat niet eng?
Nee, niet echt. Misschien komt dat omdat ik me er niet echt in verdiept heb?? Erg eigenlijk he? Meestal als ik met mijn werk op pad ben, doen we niet zoveel cultureels. Maar nu was het slecht weer (naderende orkaan) en konden we dus niet naar het strand. Het was dus zeg maar erg last minute. Ik zag het dus gewoon als oude vervallen stenen gebouwen.
Wow, wat doe je voor werk Papua, als ik vragen mag?? ff naar Mexico met je werk, top! Misschien ben je wel tourmanager en zie je heel de wereld met je werk!

Ik heb vandaag 3 kaarten ontvangen: een official uit Schiermonnikoog, een RR uit Leiden (van Jip en Janneke bij Sinterklaas haha) en een kaart van het San Siro stadion voor mijn vriend zijn verjaardag. De teller staat inmiddels op 3 verrassingskaarten voor hem: een scheidsrechter uit Finland, San Siro stadion en Feyenoord stadion.
Hoi JJ; kan je dat niet raden aan mijn avatar dan????
Ik heb vandaag geen officials ontvangen maar wel een envelop van Steph. Ook geen hurrays tot nog toe vandaag.
Snjókorn falla, á allt og alla
Hahaha, stuardes Papua?

Jokejacket, leuk die Jip en Janneke kaart

Jammer, Snjokorn, maar een envelop van Steph is vast ook leuk

Steph, jij hebt wel vaak meerdere kaarten op 1 dag he.. Wel leuk!

Ik vraag me nog steeds af of die 'Sipi' bij mij nou dezelfde vrouw is... zou wel toevallig zijn..
Janna; Dat is goed geraden!
Janna, ach sommige namen lijken op elkaar.

Dat ik vaak meerdere kaarten heb komt momenteel vooral door RR's.

Papua, ehhh heb je een Unescokaart om te ruilen voor mij? *smeek*.
Leuk werk hoor ;) Je komt overal ter wereld!!

Vandaag geen hurrays, geen kaartjes, maar is wel vaker zo op maandag!
2 hurrays, 1 leuke uit Finland en een zonder tekst uit Oostenrijk.

Edit: die oostenrijker heeft eerst de kaart geregistreerd en daarna nog een leuk bedankje gestuurd.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ohh Papua. Tulum, daar ben ik geweest! Je wilt vast heel graag die kaartjes gauw versturen he?!! Ik weet nog wel een mooi adres!!!

Zucht... ik vond het daar zo mooi. Ik heb boven mijn bank 2 foto's op canvas als schilderij, gemaakt in mexico, een daarvan... tulum! Van het strand daar.

Hier geen kaartjes ontvangen. Wel een hurray. Gister een kaart verstuurd naar Taiwan. Die man/jongen schreef dat hij alleen woont en vaak eenzaam is... vond ik zo zielug. Heb extra mn best gedaan op de kaart.:)
Ja Tulum was erg leuk, alleen jammer dat de regen met bakken uit de hemel kwam zetten. Maar alsnog was het erg mooi.

Steph, Ik heb een hele mooie (ik dacht aan jou toen ik hem kocht) van chichen Itza. Hoe kan ik aan je adres komen dan?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven