Postcrossing 2

18-08-2009 00:24 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoud:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wil dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
Waar kun je een overzicht vinden van welke Unescokaarten er zijn?!
C_estelle: ik moet er nog meer dan 15 krijgen maar gelukkig gaat er bijna nog geen dag voorbij dat ik er geen krijg.

Dadelijk vallen er 4 op je mat en dan moet je weer wachten, dus GEDULD hebben!

JJ, kijk eens op Unesco.com en dan rechts in een kolom staat daar the list. Dan zie je alle Unesco-sites en daar zijn meestal wel kaarten van.

Ik heb twee adresen aangevraagd. Eentje naar Litouwen en eentje naar Suriname!!! Allebei een heel makkelijk profiel gelukkig.
unesco.com is niet de goede site, Steph... hij gaat dan automatisch over naar een website van kantoorartikelen......
Suriname, wow
Heb de goede site al gevonden! En ik heb toch een paar Unescokaarten in huis! :D Jeej.... Kan ik eens aan de vraag naar een Unescokaart in een profiel voldoen
JJ, heb jij dan de windmolens van Kinderdijk (bij elke VVV te koop) in huis?
onder andere....

Ik heb ook kaarten van de Plitvice meren in Kroatie, kaarten van Salzburg in Oostenrijk!
Ehhh, kan ik die van Kroatie met je ruilen???? Eentje maar hoor.
Hej!

Nou... een hurray uit Duitsland met "thanks" erin...

en m'n nieuwe kaart gaat ook naar een Duitse jongeman... die wilde wel een kaart met een foto erop... nou... nee dus

Verder nog wel wat leuke kaarten gekocht

Fijn weekend alvast!

(Ik moet nu een late dienst werken en morgen een vroege, bah!)
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Janna, Duitsland is lekker bezig zeg met jouw *not*. Werk ze en slaap ze.

Hier 4 kaarten binnen. Twee uit Taiwan waarvan er eentje getekend was maar wel leuk en het is haar hobby (leuke kaart dat wel hoor), de andere was met een telefooncel midden in haar stad. Weer eens wat anders. Eentje uit Duitsland met plaatsen rondom haar plaats en eentje uit Lithouwen ook met allerlei plaatsen.

Zo nu ga ik strijken, dan naar een vriendin en daarna uit eten!!
Ik ben vandaag overgeslagen door de postbode... en heb ook al geen hurrays gekregen.
Snjókorn falla, á allt og alla
Ik kreeg vandaag maar liefst DRIE kaartjes uit Amerika! Allemaal heel verschillende kaarten en teksten, maar alledrie leuk. Blij dat de postbode langs is geweest!
Steph en Teigera, goede vangst vandaag!! Leuk zeg, ik moet zelf nog even geduld hebben voordat ik kaarten ga ontvangen.

Ik had trouwens wel een leuke kaart in mijn brievenbus! Een kaart van mijn zus, van nijntje. Ik woon in een studentenflat hier in Oslo en ik deelde de lift met een jongen, hij zag mijn kaart en zei: "Wow a postcard, that's nice, so old-fashion." Hij moest een weten hoe modern het is
ja!

mijn eerste hurray is binnen en mijn volgende kaart mag naar:

Slowakije.

Slowakije, gaaf Ligaa... die heb ik er nog niet tussen gehad!
Ligaa gefeliciteerd met je eerste hurray. Nu wachten op een kaart.

Hier een envelope van Snjokorn met mooie kaarten van het noorderlicht.
Hoi hoi

Leuke hurray's en kaartjes zo te lezen!

Ik had ook een leuk week met kaarten uit: Finland, USA en een Helly Kitty uit Maleisië!

Nieuwe kaarten gaan naar:

Brazilië

Taiwan (met Chinees adres)

Rusland

en UK.

Profielen waren wel oke, maar vooral klein, maar een regel of 3/4 Dat vind ik jammer.

Grappig, want ik had ook een hurray uit Brazilië en er gaat er meteen weer een heen. Ik kijk nog wel uit naar Argentinië

En ook nog een hurray uit China waar mijn kaart na 83 dagen was aangekomen!! Dus geen expired meer op dit moment.
wow... na 83 dagen is je kaart nog aangekomen! Ongelooflijk toch!

Hier een kaart uit Finland
Goh Gavia de wonderen zijn de wereld nog niet uit dus. Wel prettig dat de persoon uit Taiwan een chineesadres opgeeft, hopelijk ook een westers anders kunnen ze het hier niet lezen.
Ik heb bijna 1 kaart expired. Staat op 57 dagen...
Hej!

Hier weer een hurray binnen, uit Litouwen, na 8 dagen. Ze vond de kaart erg leuk, mooi zo!

Vraag me wel af of er mensen zijn die adhv dat profiel van die Duitse jongen (dat ik bij m'n vorige kaart had) echt een foto van zichzelf sturen... hihi...

Ik heb ook weer wat kaarten bijgekocht, nu heb ik er wel genoeg voorlopig!

Gavia, wat leuk dat die kaart na 83 dagen nog aankomt!

Ligaa, gefeliciteerd met je eerste hurray! Spannend wanneer je je eerste kaartje krijgt. (Ik heb er ook pas 1 gekregen, dus bij mij is het ook nog spannend!)

Snjokorn, waar is die kaart naar onderweg, die bijna expired is? Vast niet naar Duitsland denk ik

Teigera, 3 kaarten in 1 keer, alledrie uit Amerika? Zouden ze ze opsparen ofzo? Of zou de post maar een keer per week gaan ofzo?

Steph, was je etentje leuk? (En lekker?) Duitsland... ja... niet te vaak hoop ik dan... voordeel is wel dat die snel aankomen

Jokejacket, was het een leuke kaart, uit Finland?

C_estelle, heb je inmiddels al post?!

Justme, gelukkig dat je expired kaart toch nog aangekomen is, is ook zo zonde anders he. Wel jammer dat je dan maar 1 nieuw adres krijgt... Maar ja... Leuk dat dat Finse profiel zo makkelijk is

Morgen komt er geen post helaas...

Ik mag wel nog 1 nieuw adres aanvragen, dus dat ga ik morgen maar doen!

Fijne avond allemaal!!
Janna, ik heb nog geen post ontvangen maar had wel een leuke Hurray. Ze vond mijn kaart helemaal geweldig!

Heb nu 40 kaarten verstuurd en mag nu dus 7 kaarten onderweg en heb er gelijk 2 aangevraagd, ze gaan naar Litouwen en (uiteraard) Finland! Naar degene die op nr 1 staat in Finland, wel grappig dus.

Had eigenlijk gehoopt weer wat verder te mogen versturen maar helaas, misschien de volgende keer.
C_estelle, misschien moeten Snjokorn en jij adressen gaan ruilen Heb je ook nog eens een keer Duitsland ipv Finland Leuk dat je nu 7 kaarten onderweg mag hebben! Dat duurt nog even bij mij...
Ik heb twee adressen aangevraagd, Duitsland (Aken) en Nederland (Kerkrade). Twee plaatsen dichtbij elkaar!

Heb er nu 11 onderweg maar dat heb ik gedaan omdat 4 kaarten allang hadden kunnen aankomen, ze zijn wel online geweest.
Janna: die kaart is naar China onderweg.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven