Mode & Beauty alle pijlers

shabbies

08-11-2009 18:33 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

ik zit er aan te denken om Shabbies te kopen. Maar ik heb stevige kuiten. Weet iemand of je met stevige kuiten ook de hoge Shabbies past? Ik meen me te herinneren dat hier in het verleden ook een topic over is geweest, maar kan deze nergens meer vinden.
Je kan shabbies op laten rekken. Shabbies hebben een vrij smalle schacht van zichzelf.
dank je wel voor je snelle reactie, Moordwijf. Kun jij inschatten of oprekken voldoende zal zijn bij kuitomtrek van 41 cm?

Heb mijn oog op Shabbies laten vallen, vind ze zo mooi. Maar wil er geen elastiek of iets dergelijks tussen laten plaatsen. Dat vind ik zonde van de laars.
Antje, ik heb zelf ook een paar hoge Shabbies en ik vind de schacht enorm ruim. De laarzen zakken mij zelfs iets af.

heb je ze al eens gepast in een winkel?

Het zijn super laarzen, en van een enorm mooie kwaliteit.
Super Sam, ik heb de laarzen nog niet gepast. In de plaats waar ik woon verkopen ze deze laarzen niet. De Shabbies zijn inderdaad zo ontzettend mooi. Maar vanwege de hoge prijs wil ik wel dat ze perfect zitten.

Binnenkort gaan passen. Maar was even benieuwd naar ervaringen van anderen.
Ik had ze vooraf ook niet gepast, eigenlijk een beetje jammer want voor zo'n bedrag moeten de laarzen echt perfect zitten.
Ik heb gevoerde shabbies van suede. Heb niet zulke stevige kuiten en in de leren shabbies leek ik wel klein duimpje.

Maar de reden dat ik reageerde was eigenlijk omdat ik veel mensen ken in mijn omgeving met de leren shabbies. En ik hoor toch wel heel erg vaak dat mensen last hebben van de plek bij hun hiel. Dat de shabbies pijn doen aan hun voeten. (En ze uiteindelijk mooi staan te wezen in de hal) Met mijn model heb ik daar dus nooit last van gehad, maar let er wel op bij het passen!
Tip voor oprekken: ga echt naar een supergoede schoenmaker. Ik heb mijn laarzen eerst bij zo'n gewone schoenmaker gebracht, scheelde misschien 1 cm.

Toen naar zo'n ambachtelijke echte vakman. Die heeft speciale leesten en meet ook je kuiten op en bij 1 paar laarzen heeft hij wel 7 cm kunnen oprekken. Zie je helemaal niets van, behalve dat ze nu als gegoten zitten.
antje ik heb 47 cm vet, ehhh kuiten dus jouw omvang moet ook lukken!
quote:SuperSam schreef op 08 november 2009 @ 19:35:

Antje, ik heb zelf ook een paar hoge Shabbies en ik vind de schacht enorm ruim. De laarzen zakken mij zelfs iets af.

heb je ze al eens gepast in een winkel?

Het zijn super laarzen, en van een enorm mooie kwaliteit.Ik hoor juist van iedereen dat het hele smalle laarzen zijn? Ook van superslanke ieniemienie vriendinnen! Zelf zou ik he tniet weten want voor mij is iedere laars te smal.
Voor de prijs moeten ze inderdaad perfect zitten,zeker gezien mijn persoonlijke kredietcrisis. Maar denk er nu al zeker een jaar over om ze aan te schaffen(al fantaserend hoe fantastisch ze zullen staan onder jurkjes). Dus nu ga ik de sprong maar eens wagen. Hoop komende vrijdag in de gelegenheid te zijn om de Shabbies te passen. Ik wil graag leren laarzen. En zo te lezen moet ik er met mijn kuitomvang (en wat oprekken) wel inpassen. Goed, ik ga nog even verder met dagdromen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.
Owwwwww jullie hebben het over laarzen..... Ik dacht al...... haha. Shabbie is nl. Limburgs voor een persoon met hoog Tokkie gehalte.
Moordwijf, ik ben zelf ook zo'n "ieniemienie" en ze zitten toch echt wel heel ruim. Ik heb veel paar laarzen en er zit geen enkel paar bij wat echt om de kuit sluit...helaas!

En Antje, ik dacht ook dat ze super onder een rok of jurk zouden passen maar nu ik ze zelf heb staan ze beter op een skinny. Zoals iemand al eerder schreef hier, is de term klein duimpje wel toepasselijk.
Ah, weer een illusie armer :-) droomde echt over Shabbies onder mijn leuke jurkjes. Maar goed, op een skinny is natuurlijk ook helemaal niet verkeerd.
Ik heb ook een paar hoge shabbies en vind ze ook erg ruim zitten! Ik heb alleen mijn kuit even gemeten (was nieuwsgierig) maar die is maar 34 centimeter, dus dat is wel klein denk ik?? Ben dus niet zo'n goed referentie kader denk ik! Draag ze inderdaad over een broek ivm het kleinduimpje effect, of met een paar beenwarmers erin onder een rokje.....Ze passen dus eigenlijk niet zo goed maar ik vind ze zo mooi!!
Shabbies is dat een merk?

Ben nu wel benieuwd,iemand foto???
Ik heb hoge leren shabbies en suede shabbies. Bij mij passen ze perfect! Het zijn echt geweldige laarzen, lopen super. Mijn kuiten zijn ook 34 cm.

Ik draag ze stoer onder spijker, maar ook heel netjes juist onder een kokerrokje.
...
...
O die zij wel heel mooi,bedankt queenie1.

Ik heb ook zoiets maar dan goedkope versie bij van haren
Ik heb ze al een tijd maar ze zijn zò pijnlijk... Mijn wreef, hiel en mijn kleine tenen lagen letterlijk helemaal open, ik zat onder de schrijnende rauwe blaren.

Ik hoop dat oprekken helpt, want ze zijn van stug leer.
Viva naar de knoppen.
ik heb de aqua- versie en heb behoorlijk dikke kuiten, shabbies geen probleem dus moet lukken denk ik... moooooooi!!
Heb kuitmaat 41 en ik had het gevoel dat ik niet meer kon lopen van de kramp, vind de voet bij de tenen ook vrij smal. Vind ze geweldig, vooral die cognaq kleur... Zucht... Vind dat als je laarzen koopt voor dat geld dat ze ook hemels moeten lopen en gelijk goed moeten zitten. Wie weet een paar 2e hands op de kop tikken en daarmee aan de slag met oprekken etc?
Een vriendin van mij heeft de suede Shabbies, die zijn helemaal groen geworden van de regen

Maar dan had ze ze volgens mij ook niet goed ingespoten.
Viva naar de knoppen.
Ik heb de blauw/grijze gevoerde Shabbies van suede. Die zijn wel goed ingespoten en verkleuren echt niet! (Die van mij zijn al weer van vorig jaar.)
ik heb bruine, leren shabbies en smalle kuiten. bij mij zitten ze perfect. ik vind ze best smal zitten.

overigens had ik in het begin ook blaren omdat het zulk stug leer is, maar na een paar keer dragen komt er eelt op je voeten en nu heb ik er geen last meer van!

grappig dat nog iemand het noemde; ik dacht ook altijd om ze onder een rokje aan te doen maar ik doe ze meestal toch over een skinny broek. staat veel stoerder/mooier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven