Gestopt met de pil

07-08-2009 20:54 949 berichten
Alle reacties Link kopieren
Naam Leeftijd Kind Gestopt NOD/UD/GB Bijz. Buurvrouwtje282esep '0917-12Blink2252ejuni '0907-08-1022-03

20 wknUtah 27 1e jun '05 14-04-'06Bas Nadine409 35 1eapr '0630-08-'07 Nick Blink225 1eokt '06 29-09-'07 VincentOngeduld2 29 1enov '0614-01-'08 Guido Utah 27 2e aug '07 02-05-'08 Tim Zaza28 1eokt '06 15-08-'08Lynn Bloemetje78301ejul '07 23-11-'08Kleintje* Meissie80281e dec '06 10-12-'08 Charlotte Sweety32 351e okt '06 24-12-'08 Laura Tinkerbel80281ejun '06 24-03-'09TomasNadine409342e nov '08 26-08-'09 Luuk
Meissie, leuk om weer even van je te horen! Fijn dat het goed met jullie gaat!

Nadine, wat fijn dat Luuk beter slaapt! Dan voel je jezelf ook al een stuk beter. Sollicitatie brier? Spannend!! Wat voor baan is het? Veel succes!

Ongeduld, wat mooi dat je werk goed bevalt en dat je meer tijd voor Guido hebt. Heerlijk! Mooi is dat geklets he. Maar soms word ik er ook wel een beetje moe van!

Zaza, wat sneu Lynn ziek. Wel eng idd met de mexicaanse griep in de buurt. Maar mijn tante heeft het gehad en die moest gewoon thuis blijven. Kreeg er geen medicijnen voor. Beterschap voor Lynn!

Utah, fijn dat op school alles goed gaat! Super!!

Sweet, hoe is het met jou meis??

Bloem, hoe is het met jullie en het kleine meisje? Gaat alles goed en is ze tevreden? Ben erg benieuwd naar je verhaal en een foto. Maar dat komt wel als je er aan toe bent. Geniet er maar lekker van!!

Ik meld me even een paar dagen af vanaf maandag. We gaan een midweekje naar Centerparcs. Ik heb er zin in!! Even eruit en je gedachten verzetten. Dan hopen dat mijn cyclus weer op gang komt, zodat we verder kunnen. Ik begon te twijfelen over een tweede maar nadat ik de babyfilmpjes van Vincent terug keek hoop ik dat we zo gelukkig mogen zijn om dat nog een keer mee te maken. Dus hopen dat dat snel kan!!

Nog een fijne weekend!!
Mijn nichtje(beste vriendin) belde net. Ze is zwanger. Ze moest huilen, want ze vond het zo sneu voor mij. Dus ik gezegd dat ik heel blij voor haar ben en dat ze niet verdrietig hoeft te zijn voor mij. Ze heeft zelf ook een miskraam gehad en ik ben blij dat ze zo snel weer zwanger is en hoop dat alles goed gaat.

Toen ik ophing moest ik heel hard huilen! Ik gun het haar zo, maar wat baal ik voor mezelf. Hoezo ego! Ik ben helemaal niet jaloers aangelegd en nu baal ik er zo van dat ik het zo voel. Gelukkig kan ik mijn hart hier even luchten. Ik ben oprecht blij voor haar,maar vind het even zo moeilijk!
Blink, logisch toch! Je wordt er even weer heel hard mee geconfronteerd. Kan me voorstellen dat je je daar even heel klote om voelt, want het is ook klote. En dan kan je best tegelijk heel blij voor je nichtje zijn en ook ontzettend verdrietig!

Ik heb toch maar even de huisartsenpost gebeld of ik iets moet doen ofzo. Liever dan maar in hun ogen een overbezorgde moeder dan dat ik iets niet doe. (en toen ging de telefoon... ) Ze zeggen inderdaad wat ik al dacht, niets aan te doen en goed in de gaten houden.
Blink, heel begrijpelijk die huilbui. Natuurlijk gun je het je nicht, maar je wilt het zelf ook zo graag. Logisch. Ik hoop heel hard dat je snel weer een gewone cyclus hebt en vervolgens lekker zwanger wordt. Dikke knuffel.

Zaza, wat spannend dat Lynn ziek is. Goed dat je gebeld hebt. Ik heb zelf laatst geïnformeerd bij onze huisarts of we onze kinderen mogen laten inenten tegen de Mexicaanse griep (ik denk dat ik dat wel wil, namelijk), maar we moeten afwachten wat minister Klink morgen zegt over het inenten van jonge kinderen. Normaal gesproken ben ik zo'n type van 'het zal wel meevallen', maar sinds dat meisje in Boxmeer is overleden word ik meegezogen in de mediahype. Ik wil dat mijn kinderen de pandemie overleven. Heel veel sterkte met jullie meisje!

Wat een lieve opmerking trouwens over mijn jufschap. Wat een vertrouwen! Bedankt.

Nadine, het klinkt alsof het de goede kant op gaat met Luuk. Fijn om dat te kunnen lezen. Wij hebben hier ook met beide jongens gedoe gehad met slapen. Gelukkig vergeet je dat weer, maar als ik eraan terugdenk weet ik nog hoe moe en gefrustreerd is was. Echt super dat er nu schot in zit. Gaan jullie nog eens naar die ene meneer? Is het gelukt met je sollicitatiebrief? Ik ga voor je duimen.

Ongeduld, wat leuk om te merken dat je kind opeens allemaal woordjes kent, hè? Pingpin! Hahaha. Die Guido! Ik vind het leuk om te lezen hoe het gaat op je nieuwe baan. Kan me voorstellen dat het nogal veel is om in een keer te verwerken allemaal. Wel fijn dat het overwegend positief is. Ook zeker relaxt dat je nu minder reistijd hebt. Ideaal.

Buurvrouwtje, hoe staat het ervoor met je cyclus? Nare toestand hoor, die onzekerheid.

De reden dat wij willen verhuizen is dat we genoeg hebben van het leven in de Randstad. We zitten nu in regio Den Haag en wonen in een klein appartementje. Trams en bussen rijden hier af en aan. Onbezorgd buiten spelen is er voor de jongens hier niet bij. Bovendien willen we graag in een groter huis wonen. Met een tuin en het liefst ook een bad. Daar zou ik ook graag de kinderen ieder een eigen kamer geven (uiteindelijk) en bijvoorbeeld een logeerkamer maken. Dat zijn allemaal dingen die we op onze huidige stek niet kunnen. We hebben een balkonnetje op het noorden, omringd door allemaal appartementencomplexen, waar je je kont niet kunt keren. Het wordt tijd om te gaan. Nu ik langzaamaan het einde van mijn studie bereik en mijn man bovendien een interessante aanbieding heeft gekregen bij een bedrijf in de Achterhoek komt de droom dichterbij. Er is echter nog niets zeker. De onderhandelingen moeten nog beginnen, maar er wordt binnen het bedrijf al wel over mijn man gesproken als 'de nieuwe collega'.

Nu ik druk bezig ben met afstuderen vind ik het wel veel. Bas gaat binnen het halfjaar al starten op de basisschool. Dat vind ik spannender dan hij. Tim moet op bepaalde dagen opgevangen worden. We moeten ons huis verkopen en een nieuw huis kopen. Dan krijg je een onvermijdelijke verhuizing waarschijnlijk rond de tijd dat ik midden in mijn scriptie zit... Toch willen we het allemaal heel graag en ook heel graag nu. Beantwoordt dat je vragen een beetje? (Gekkenhuis hè? Sorry...)

Meissie, wat een leuk bericht dat jij en je vriend van toen het weer gaan proberen samen. Is hij bereid minder bezig te zijn met werk? Of ben jij in staat met zijn workalholisme om te gaan? Ik wens jullie hoe dan ook veel geluk en succes met elkaar toe.

Sweety, hoe is het met jou? En met Laura?

Tinkerbel, bevalt het je goed om thuis te zijn bij Tomas? Wat een heerlijk ventje op de foto's!

Bloem, hoe gaat het met je gezin? Ik kan me voorstellen dat je midden in een achtbaan zit. Dat hoort ook wel een beetje bij het krijgen van kinderen. Lukt het al met de borstvoeding? Hoe is het met je man? Komen jullie wel aan slapen toe? Ik hoop dat jullie heerlijk genieten van jullie mooie dochter. Ik weet zeker dat Kleintje* ook geniet van zijn zusje. Ik moet erg vaak aan hem denken, merk ik. Vooral nu zijn zusje er is. Bijzonder.

Morgen heb ik schrijfexamen. Willen jullie voor me duimen? Ik zit nu de hele tijd andere dingen te doen dan studeren, maar ik ben echt niet vooruit te branden. Echt erg. Verder barst ik van de spierpijn en ben ik flink verkouden. O Mexicaanse griep, ga aan ons huisje alstublieft stilletjes voorbij...

Bas heeft vandaag ontzettend veel last van zijn been. Hij kan er bijna niet op lopen. Ik denk dat het groeipijn is (we zien hem bijna groeien), maar ik weet het natuurlijk niet zeker. Hopelijk is het snel over.

Tim groeit ook hard. Hij is zo'n vrolijk mannetje. Moet bijna overal om lachen. Ik ben zo blij met onze twee jongetjes. Ze zijn echt superlief met elkaar.

Mijn man is gisteren wezen golfen en heeft daarbij zijn pols bezeerd. Het is hier een huis vol kneusjes... Helaas betekent het ook dat ik voor alle luiers van Tim opdraai. 't Is fraai. Nou ja, ik mag niet klagen. Ik heb een geweldige man. Gisteravond zijn we uit eten gegaan en dat was leuk, gezellig, romantisch en lekker. Fijn dat mijn zusje er is om op te passen.

Zo, dan ga ik me nu toch maar weer eens aan de studie zetten. Graag morgen duimen vanaf 18:30. Ik zal laten weten hoe het is gegaan. Bedankt.

xxx
@ Blink, dat is echt logisch hoor dat je die jaloezie voelt. Ik had het ook. Ik had net m'n miskraam gehad, belde hele goede vriendin op dat ze zwanger was; ronde 3 meteen raak. Ze vond het ook kei moeilijk om te vertellen. Tuurlijk ben je blij, maar je wilt het zelf ook graag, heel logisch dat je het moeilijk vind.

Bij mij was het ook na de mk heel snel weer raak ( 1x ongi en toen weer raak). Je lichaam zit al weer in soort van zwanger-modus. Ik hoop voor jullie dat het ook snel weer raak mag zijn!!! Geniet iig van je midweekje weg!

@ Meissie, wat knap hoe je het toch allemaal in je eentje weet te doen! Petje af hoor! En dan ook nog 36 uur werken. Ik doe het je niet na!! Leuk om weer van je te horen! En als we in januari gaan 'meeten', rij je maar weer gezellig mee!

@ Ongeduld, wat grappig pingpin! Nick is tegenwoordig van de liedjes zingen. Zowel man als ik hebben in de auto een CD met kinderliedjes en die staat altijd aan. In de maneschijn (inclusief gebaren!), hoofd schouders knie en teen, op een klein stationnetje, schuitje varen theetje drinken, hij kan ze zo zingen! Ik krijg vaak van mensen te horen dat hij zo snel is met praten, van wie zou hij het toch hebben... hahaha!

@ Zaza, rustig aan met je meisje. Hopelijk is ze snel weer beter want een ziek kindje is niks! Beterschap!

@ Utah, proficiat met je goede beoordeling. Altijd fijn als je harde werken beloond word! Ik zal morgen zeker voor je mondeling duimen. Fijn te horen dat je ondanks je kneusjes zo geniet van je mannen! Herkenbaar! Ik was vrijdag samen met Nick schoenen gaan kopen. Heerlijk om ff met die bandiet samen weg te zijn. Het probleem van klein appartementje en weinig tot geen speelruimte kennen wij gelukkig niet. Hebben zelf een ruim huis, grote tuin in kindvriendelijke wijk. Nee, mij hoor je niet klagen! (nu nog een leuke job...)

@ Buurvrouwtje, al ongi geworden of nog steeds niks? En heb je nog getest? Pff wat een onzekerheid; dan maar ongi en duidelijkheid, dat is veel fijner lijkt me....

@ Tinkerbell, hoe gaat het met jullie mooie ventje? Doet ie het goed? En bevalt het thuiszijn nog steeds goed? Wat gaat het toch hard hè!

@ Sweet, hoe gaat het met jou/ jullie? evt. op hyves reageren mag ook....

Soll.brief is bijna af, moet er morgen uit. Tis voor een secretaressefunctie, 2 dagen. Perfect aantal uren! 13 nov. is m'n laatste dag van m'n zw.schapsverlof en dan ga ik de ww in. Moet 2 keer per week solliciteren van m'n werkcoach. Ben alvast druk op zoek. Open soll. mogen ook. Ga dus ook wat scholen aanschrijven, je weet maar nooit!

Vanavond met m'n lief uit eten, zijn vandaag al weer 6 jaar samen!

Verder weinig nieuws. In de week van 16 nov. word ik weer gebeld voor een afspraak bij de osteopaat. Hopelijk is dat de laatste keer en gaat Luuk eindelijk eens slapen tussen de voedingen....

Verder hebben we in dec. een weekendje Zeeland gepland. Even eruit met z'n viertjes... Heb er nu al zin in!

Nou ladies, weer tekst genoeg zou ik zo zeggen. Ik ga snel weer verder aan m'n brief.

Fijne zondag!
Ik zeg maar zo(o), dat is korter dan dierentuin... :-D
O ja, en morgen ga ik even met Luuk naar de huisarts. Ik denk dat ik erachter ben wat hem mankeert. Ik denk dat hij verborgen reflux heeft. Hij heeft zo'n beetje alle symptomen.

Als ik bij de ha geweest ben, breng ik natuurlijk even verslag uit...

Nu snel mezelf opknappen, ga met lief uiteten!
Hoi allemaal,

wat een verhalen weer allemaal. Heb wel alles gelezen maar eventjes geen puf om uitgebreid te reageren. Hele weekend visite gehad, supergezellig, maar ga zeker vroeg pitten vanavond. Wilde alleen even laten weten dat ook hier dag...euh even tellen, 28 35 42 43 dag 44!!! alweer, geruisloos voorbij is gegaan. Heb er inmiddels al 3 testen op zitten in totaal, vind ik een beetje overdreven worden dus wil eigenlijk niet meer testen. Vooral ook omdat ik er van overtuigd ben dat het niet raak is. Wij hebben echt veel pret gehad in de tijd dat ik dacht dat goed was met een cyclus van 28 dagen. Dan kan het nu toch niet raak zijn? Laatste test was volgens mij afgelopen woensdag ofzo? Ik weet het niet meer. Iig allemaal zo negatief als wat. Maar wat je zegt Nadine, beter maar ongi dan dit, dan kan ik tenminste weer door voor ronde 2. Misschien kan ik morgen nog ff wat uitgebreider reageren.

Werk ze allemaal weer van de week!

Groetjes
Hey lieve meiden,

Ik lees trouw mee hoor alleen heb soms ff de fut niet te schrijven.

Nadine: Voor jou hoop ik dat er heel snel rust komt thuis meis.

Verborgen reflux schijnt veel voor te komen.

Mijn zus kreeg het advies haar kindje na iedere voeding een half uur rechtop te houden ;-(

Tja pfft dat is nogal wat als je nachtvoedingen geeft en je man moet werken maar het hielp wel.

Hoop op een snelle oplossing meid.

Zaza: Heel logisch dat je naar de huisarts gebeld hebt! Dat adviseren ze nu ook hoor als er griepverschijnselen zijn.

Ik was daar dan weer nuchter in maar begin het nu ook minder te vinden hoor.

Meiden later reageer ik op iedereen hoor maar voor nu ga ik even verder op hyves.

xxx

oja en Laura doet het super! Het staan en lopen vindt ze nog niet zo belangrijk maar dat kan door haar lengte komen zeiden ze.

Verder kan ze alles en kletst ze de hele dag

Hahaha als ik aan haar luier ruik zegt ze poepie bah of poepie ne (= nee)

Of ze komt naar me toe en roept bah en ja hoor POEP! hahahaaaaa geweldige fase dit.

Nou xxxxxx
nadine, het is ook al een keer door mijn hoofd geschoten toen ik over Luuk las, reflux. Ik hoop dat je er achter komt waar hij last van heeft, dan kan je er tenminste wat mee!

Buuf, raar en vervelend hoor, zo'n lange cyclus. Je hebt dat dus nooit eerder gehad?

Sweety, En wat goed dat Laura al zo praat, knap hoor!!

Net de huisarts nog een keer gebeld, wilde even weten hoe lang ik paracetamol mag geven. In de bijsluiter staat namelijk dat het maar 2 dagen mag.. Moet toch even langskomen van ze, Lynn heeft nog steeds koorts. Ze gaan toch even naar de longen luisteren, wel een fijn idee.

Verder heb ik alle tijd om voor Lynn te zorgen. Ivm griepprotocol moet ik 7 dagen thuis blijven van mn werk. Dus...
@ Zaza, hè wat vervelend, 7 dagen thuis om voor je meisje te zorgen....
Ja, Nadine, heel erg vervelend.. Hoe laat moet je naar de ha?
HA had vandaag geen plek meer, morgen heb ik Nick thuis (niet handig om die mee te nemen) dus heb voor woe.ochtend een afspraak.
zo, heb oppasdag van oma geruild van woe naar di zodat ik morgen al met Luuk naar de HA kan. Zie gewoon dat 't ventje pijn heeft, dan ga ik niet nog een dag wachten... Baal er al van dat ik vandaag niet meer terecht kon.

En ik ben die hazeslaapjes van 45-60 min. echt wel zooooo beu. Er moet gewoon actie ondernomen worden nu.

(het orakel heeft gesproken )
Goed zo!
Bij dokter geweest. Oren, keel en longen gecontroleerd. Niets aan de hand, waarschijnlijk ook geen mex. griep, maar dat kunnen ze niet met zekerheid zeggen.

Mag paracetamol wel een week geven als het nodig is.
Zaza, fijn, toch weer b-tje gerustgesteld.

Sweety, vertel, hoe gaat het met je?
Hallo lieverds!

Wat een verhalen! Gezellig!

Blink: Tuurlijk ben je verdrietig om dit nieuws! En dat betekent absoluut niet dat je het je nichtje niet gunt. Ik hoop echt dat je cyclus weer snel op gang is en je kort daarna mooi nieuws kunt delen. Voor nu een hele dikke knuffel!

Zaza: Goed dat je toch even geweest hebt! Beter een keer teveel. En lekker dat je nu echt even tijd hebt om voor Lynn te zorgen.

Buurvrouwtje: Nog steeds niet ongesteld?? Vreemd verschijnsel hoor, dat ontpillen!

Nadine: Heerlijk dat Luuk het doorslapen ontdekt heeft! Ik hoop dat de ha achter je idee staat en jullie snel een oplossing vinden, want dit is geen doen!

Ik duim voor je sollicitaties!

Utah: Hoe is je examen gegaan?? En ik hoop dat het ziekzijn niet verder heeft doorgezet?

Sweety: Heerlijk he, die ontwikkelingen bij je kind!

Hoe denken jullie eigenlijk over de inenting tegen Mexicaanse Griep? Op een of andere manier twijfel ik, omdat het vaccin nog zo nieuw is. Maar om Guido nou niet te laten inenten en daarmee een risico te laten lopen.... Ik vind het lastig!
hehe....het is zover.

The devils have arrived...finally!

Dag 46 vandaag. Echt te bizar gewoon.

Maar ben er blij mee want nu kan de volgende ronde van start. Zou het deze keer weer zo lang duren?

@Zaza: had het niet eerder gehad. Bij mijn dochter was ik nog 1 keer ongesteld 2 dagen na het stoppen met de pil, en daarna was ik gelijk zwanger. Sterkte met je zieke meisje thuis!

@Ongeduld: als ik opgeroepen wordt ga ik mijn dochter wel laten inenten denk ik. Is wel een lastige ja. Ga me er als het zo ver is nog even wat beter in verdiepen.

@Nadine: hoe was het bij de huisarts?

Groetjes
Buurvrouwtje, fijn dat je ongesteld bent geworden, maar wel heel raar zo'n lange cyclus!

Maar je wordt nu opgeroepen, dat hebben ze gisteren bekend gemaakt. Alle kinderen van 6 maanden t/m 4 jaar.

Ik denk dat ik Lynn wel in laat enten, ze doen zo'n oproep niet voor niets en ik heb er wel vertrouwen in.

Als ik zwanger zou zijn zou ik het trouwens wel lastiger vinden om een beslissing te moeten nemen..
Hallo lieve meiden,

Heel hartelijk bedankt voor het duimen. Ik heb het schrijfexamen gehaald. Er waren tien onderdelen en ik heb voor twee daarvan een 7 gehaald en verder alleen maar 8en. Ik was zo blij en opgelucht.

Wat ik verwachtte is nu wel aan het gebeuren: ik word ziek, denk ik. Dat heb ik vaker, dat ik nog net gezond kan blijven zolang als het echt nodig is, om bijvoorbeeld nog even te slagen voor een examen, en dan compleet instorten... Ik kan met moeite mijn ogen openhouden en sta stijf van de spierpijn, maar dat geeft niet, want vandaag hoef ik helemaal niks. De druk is er weer even af en mijn lichaam grijpt de gelegenheid aan, blijkbaar.

Buuf, zo'n lange cyclus is niet prettig, maar ik ben wel blij dat je nu eindelijk ongesteld bent geworden. Kun je je eindelijk gaan richten op de volgende...

Sweety, wat leuk om te lezen over Laura's capriolen. Ik zal zo ook even op de hyves bijlezen hoe het met jou gaat, want daar ben ik benieuwd naar.

Zaza, ja, ik heb ook gezien dat minister Klink adviseerde om kinderen tussen zes maanden en vier jaar te laten inenten. Ik ben er blij om, want ik had er al om gevraagd bij de huisarts. Hoe het zou zitten als ik zwanger zou zijn weet ik ook niet, maar wat mij betreft krijgen Bas en Tim binnenkort hun eerste prik (je hebt er twee nodig met twee weken ertussen). Hoe is het nu met Lynn? Veel sterkte.

Ongeduld, nou, ik vind het ook zeker lastig dat hele gedoe met die Mexicaanse Griep, maar door wat er gisteren gezegd is ben ik wel overtuigd dat ik het wil laten doen. Ik voel me bevestigd in mijn idee dat de prik minder schadelijk is dan de griep. (Hoewel ik me ook wel instel op twee kleine mannetjes die misschien heftig reageren op het vaccin... Tja, kiezen of delen. Het blijft ingewikkeld.)

Blink, komen jullie lekker tot rust in jullie midweekje weg? Ik ben benieuwd naar de verhalen.

Nadine, hoe was het bij de dokter? Fijn dat je zo'n flexibele oppasoma hebt. Ideaal. Hopelijk heeft de dokter Luuk goed kunnen helpen.

Zo, ik kruip weer bij Bas op de bank. We doen een heerlijk chilldagje, omdat het gewoon nodig is. Tim werkt gelukkig goed mee en wilde om 10:15 al slapen. Dat is bijzonder omdat hij sinds kort eigenlijk nog maar één keer per dag slaapt. We boffen dus. Mijn man komt vanavond pas thuis als het hele spul weer op bed ligt, dus dat belooft nog wat voor de avonddrukte. Maar misschien haal ik wel patat en stop ik de kinderen zonder bad in bed. Soms moet je het een beetje makkelijker maken voor jezelf, vind ik.

Ik wens jullie allemaal een heel prettige dag en 'spreek' jullie snel weer!

Alle goeds,

Utah
Nou meiden, HA stuurde me met een kluitje in het riet. Tjonge wat een muts. Ik zal jullie de dooddoeners besparen waar ze me mee om de oren sloeg, maar ik wou alleen nog maar weg bij die tut. Heb afgesproken dat ik het bezoek van volgende week aan de osteopaat nog even afwacht en als dat niet het gewenste resultaat brengt mag ik bellen voor een verwijzing naar de kinderarts want ze wou me ook niks voorschrijven. Heb nu johannesbroodpitmeel gehaald om de voeding te verdikken, hoofdeinde van het bedje omhoog gezet en probeer hem niet meer in de box te leggen maar beetje overeind in de wipstoel of in de electrische schommelstoel die we hebben; daar zit ie ook redelijk overeind in.

@ Utah, heel veel beterschap meis en fijn dat je het examen gehaald hebt!!

@ Buuf, fijn dat je nu duidelijkheid hebt en naar de volgende ronde uit kunt kijken.

Luuk slaapt net, dus ik heb 'n half uurtje - 3 kwartier om ff productief te zijn.... dat ga ik dus maar eens doen!
Oh, Nadine, wat stom! Raar dat ze je niet eerder door willen sturen! Het neefje van mijn ex heeft ook heel erg last gehad van reflux, daar adviseerden ze in het zkh om na het eten rechtop en dan met opgetrokken beentjes zitten. Handen onder de voeten dus, zodat de voetjes tegen de billen aan komen, dat hielp altijd wel..
@Nadine, Ik krijg er zo de balen van dat de huisartsen en de mensen bij het cb steeds minder weten. Vaak zitten ze je zo dom aan te kijken en weten ze niet wat ze moeten doen. Geef jij nu nog borstvoeding of inmiddels fv? Wat hier heel goed hielp is de nutrilon AR. Wij waren gelijk van al het gezeik af. Tomas spuugde een uur na zijn voedingen nog dus rechtop zetten had ook geen zin. Kind kon moeilijk blijven zitten de hele dag. Wat ben ik blij dat ik toen over gestapt ben.

@Utah, Wel goed voor jezelf zorgen he. Gefeli met je goede resultaten! Ik vind het knap.

@Buurvrouwtje, Eindelijk zeg! Wat duurde dat lang. Hopelijk nu je cyclus weer beetje normaal. Wel tempen en de ovu testen gebruiken he?

Ik zit nog te dubben over die inentingen. Ik ben toen heel erg geschrokken van dat meisje van 3 maar ik ben ook heel erg bang voor de prikken omdat daar nog zo weinig over bekend is. De arts bij mij op cb is iig niet bang voor de mex griep en ziet het als een gewone griep. Daar gaan ook mensen aan dood alleen zie je dat niet in het nieuws. Ik wil hoe dan ook mijn kind niet kwijt en nu denk ik dan maar liever dat hij de mex griep krijgt en dat hij opgenomen kan worden dan dat er troep in hem gespoten word wat er niet meer uitgehaald kan worden als het fout gaat. Ik moet weer helemaal denken aan die baby van een 3ling die overleden aan een inenting van pneumokokken. Echt verschrikkelijk. Ik denk er iig nog even overna.

Met Tomas gaat alles goed. Vorige week naar het cb geweest. Hij is nu 75,4 cm lang en 8850 gr. Hij mocht iets meer aankomen maar hij ligt nog wel boven de curve. Eerst wou hij savonds niet mee eten. Warme maaltijd en ze zei op het cb dat hij nu echt wel mee moet gaan eten met de pot. Hij eet nu sinds donderdag gewoon zijn bordje leeg! Eerst t/m zondag gewoon weer laten proeven en hij at steeds 100 gr met een toetje en gisteren een fles laten vervallen en gewoon warm eten om half 6 en een toetje. Ben zo trots! Hij krijgt nu nog potjes van nutricia geloof ik. Ik weet niet zo goed hoe ik het moet gaan doen om hem met ons mee te laten eten. Vriend is sowieso pas tussen half 7 en 7 uur thuis dus dat word voor Tomas veel te laat. Hoe doen jullie dat? Ik kan natuurlijk ook 's avonds wat extra's maken voor Tomas de volgende dag. Kan dat? Vriend zei al om hem op woensdag en het weekend met ons mee te laten eten, dat wij eerder eten, en dan de andere 4 dagen een potje. Maar ja, het is natuurlijk het beste om hem alles vers te geven. Niet dat ik iets mis vind met de potjes hoor. Fruit eet hij ook regelmatig uit potje en hij vind dat veel lekkerder dan vers. Als we ooit gaan verhuizen, dan wonen we dichter bij vriend zijn werk en dan is hij veel eerder thuis. Kunnen we gewoon gezamelijk eten.
Tink, je kan prima de dag ervoor wat meer koken zodat Tomas dat kan eten. Lynn eet eigenlijk altijd met ons mee, tenzij het echt te scherp ofzo is. Dan bewaar ik soms wat van de vorige dag, heb nog iets in de vriezer of ze krijgt een potje.
Ha meiden,

Pffff wat een dag.

Ik zit op school, maar het is meer voor de sier dan voor wat anders. Vraag me af of ik nog wat gedaan krijg vandaag.

Vannacht hebben we de babytijden herleefd. Tim is aan het spoken geweest van middernacht tot half drie en daarna stond Bas om tien over vijf alweer fris en fruitig naast mijn bed. Ik ben gebroken!

Pas rond half negen kwamen we uit bed. Toen gelijk maar even met het kinderdagverblijf gebeld dat Tim en Bas wat later zouden komen. Om iets voor half tien hebben we ze gebracht en daarna gaf mijn man mij een lift naar de logopediste. Toen ik uit de auto stapte, bleef ik met de punt van mijn tas in mijn panty haken met als gevolg een grote ladder. Stoom uit mijn oren!

Na de logopedie maar even gaan shoppen voor een legging (ik had geen zin in nog een ladder) en daarna pas naar school gegaan. Kom ik hier om half een aan, heb ik natuurlijk helemaal geen puf meer om ook nog maar iets nuttigs te doen met mijn snotkop. Wat een ellende. Ik ga zo maar eens een rondje lopen en dan vroeg naar huis...

Sorry voor dit enorme egobericht. Later meer en ook meer leuks.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven