Goede dag, slechte dag

24-09-2009 13:13 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik in Stap voor Stap alleen maar positief mag wil schrijven, open ik dit topic. Soms heb ik goede dagen, vaak heb ik kutdagen. En dat moet ik kwijt. En dat wil ik hier kwijt. En zo zijn er vast nog meer mede forummers. Iedereen is welkom! Lees wat je wil lezen!

Ik ben Choco, was ben depressief en gediagnosticeerd met een angststoornis met depressieve gedachten en gevoelens.

Ik zit aan de AD en oxazepam en ik kom niet veel buiten ik ben weer bezig mijn leven op te pakken. Ik hoop dat ik hier mijn verhaal kwijt mag doe gewoon elke dag hier mijn verhaal en nodig anderen ook uit dit hier te doen. Want dit forum helpt me.
anoniem_77625 wijzigde dit bericht op 04-11-2009 13:32
Reden: OP aangepast
% gewijzigd
@Verana heeft je moeder zoveel verstand van de pc dat ze weet waar de "geschiedenis zit? Anders gewoon elke dag leeghalen en net doen of je neus bloed En Verana je logt toch elke keer in als je hier op het forum komt dus dan mag je moeder wel ff zoeken voordat je jou vind hoor.

@Choco veel sterkte morgen bij de arbo.

@LA gefeliciteerd met je woning, pfff ben al vaak verhuisd ik benijdt je niet met verven, behangen en met meubels slepen.

@Ibi mijn moeder is 4 jaar terug overleden. Maar ik denk niet meer elke dag aan haar. Ik heb een foto van haar op mijn slaapkamer staan en praat wel eens tegen haar. Ik had eigenlijk niet zo'n hele sterke band met mijn moeder maar af en toe mis ik haar vreselijk. Ik kan er alleen niet zo best tegen om in haar oude huis te komen waar ze met haar vriend woonde. Die vriend (stiefvader, ze waren meer dan 25 bij elkaar) heeft een jaar nadat mijn moeder is overleden een relatie gekregen met mijn tante. Mijn moeder haar zus. En ik vond het opeens heel raar dat mijn tante opeens in mijn moeder haar keuken stond of op mijn moeder haar stoel zat. Daarom kom ik nu niet zo veel meer bij mijn stiefvader.
Mika, wat een nare situatie van je stiefvader en je tante. Kan me voorstellen dat het voor jou niet goed voelt.

Heeft één van beiden het er met jou of je broers wel over gehad, dat het 'raar' zou zijn?
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
@Moon je kunt nog wel gaan studeren als je 50 bent dus dat kan altijd wel hoor als je wilt.

Maar de ene mens kan meer aan als de ander. Als ik kijk naar hoe mijn moeder alles vroeger regelde. Pff ik was gillend weggelopen. Ze had 7 kinderen, een man die alcoholist was, ze werkte er in de avonduren nog bij. Achja dat was "vrogger".
quote:Moonlight82 schreef op 10 november 2009 @ 23:39:

Mika, wat een nare situatie van je stiefvader en je tante. Kan me voorstellen dat het voor jou niet goed voelt.

Heeft één van beiden het er met jou of je broers wel over gehad, dat het 'raar' zou zijn?Mijn stiefvader heeft er wel met ons over gepraat maar wie zijn wij dan om te zeggen dat hij geen "verkering" mag met tante. Op dat moment vonden wij het eigenlijk ook best wel grappig, hij op zijn ouwe dag nog weer een nieuwe relatie. Later toen zij vaker bij hem kwam en ik er dan ook was begon het mij tegen te staan. Ik denk dat het ook meespeelt dat zij mijn tante is. Als het een vreemde was geweest had ik het denk ik beter kunnen accepteren. Ach maar hij is gelukkig en ik (en mijn familie) gunnen hem zijn goede oude dag wel. En per slot van rekening is hij mijn vader niet he
Poeh... wat jouw moeder kon, kan ik ook niet!

Sowieso... als ik zeven kinderen zou willen zou ik nu wel haast moeten maken ondertussen .

Ja, studeren kan altijd nog. Alleen niet meer voltijd denk ik, zoals wanneer je 20 bent. Het kan wel, maar ik denk dat het niet meer haalbaar zal zijn met mijn financiën.

Ik zie wel hoe het loopt. Stap voor stap. Zolang ik vooruit blijf stappen in plaats van achteruit, zijn er nog een heleboel mogelijkheden.

Morgen is Sint Maarten. Ik herinner me nog St Maarten van vorig jaar. Ik zat s ochtends al beschonken op de bank. Toen belde tante of ik kon oppassen. Wilde geen nee zeggen maar t ging dus niet zo goed met me. Bezopen zitten oppassen, ben zelfs nog op zoek geweest naar een drankje daar in huis, maar realiseerde me dat dat niet kon.

s Avonds heb ik nog salsales gehad. Wilde niet weer afbellen want was tijdens die cursus al een paar keer ziek geweest. Salsales ging belabberd (ja ik had een paar drankjes genomen vooraf) en één of twee dagen later was ik echt officieel depressief.

(En dronken)

Dus... dat zijn mijn herinneringen aan vorig jaar. Blij dat ik er nu anders in sta, maar wat kan ik dat gevoel weer sterk terugkrijgen als ik er nu aan terug denk.

Stukje verwerking ook, misschien.

(je moet nooit salsadansen als je echt heel dronken bent. Al dat draaien... das echt niet lekker!)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Ja, je gunt het ze vast wel maar het zal toch raar zijn dat zij zomaar de plaats van haar zus heeft ingenomen, in zeker opzicht.

Goed dat het wel bespreekbaar was (voor zover dat echt kan, want je zegt vast niet: Nee ik vind het niet goed)
He kan niet slapen, wil nog even reageren op jou Moon.

Wat ik uit jou woorden lees is dat jij alcoholiste (of dat je veel dronk?) was? Ik vind het superknap van jou dat je niet meer drinkt. Echt ik neem mn petje voor je af. Ben je er uit jezelf mee gestopt of heeft bv de HA je meegeholpen. Misschien heb jij je verhaal al eens hier verteld dat ik erover heen heb gelezen. Als je er niet over praten wil kan ik dat wel begrijpen hoor. Knuffel Mika
Ik zit in de trein en heb vriends iphone meegenomen. Ben bijgelezen, heb alleen niet zo veel tijd om te reageren, het typen gaat nogal traag bij mij. Vriend is best ziek, volgens mij heeft hij behoorlijke koorts. Zielig, ik maakte er grapjes over.

Nu op weg naar arbo, i feel and look like shit dus dat scheelt. Trakteer mezelf op iets lekkers als het gesprek goed gegaan is.

Ik ben er bijna, wish me luck! Tot straks!
Gaat vast goed komen Choco, i keep my fingers crossed
Mika,

Wat een bijzondere situatie met je stiefvader. Kan me voorstellen dat het toch vreemd voelt om je stiefvader zo te zien met je tante en je tante gebruik maakt van je moeders spullen. Hebben ze het huis ook niet aangepast aan hun eigen wensen?

Ikzelf ben met mijn man blijven wonen in het ouderlijk huis maar hebben het wel erg aangepast.

Mede door dit huis heb ik ook geen kans om niet aan mijn moeder te denken geloof ik.

Moon,

Jeetje wat een verschil dan met nu en wat een enorme stappen heb jij gezet.

Choco,

Trakteer jezelf sowieso op wat lekkers. Je hebt het hoe dan ook verdiend! Laat je weten hoe het is gegaan?

Hoor nu net dat een duitse voetballer zelfmoord heeft gepleegd. Het is zo erg maar ik denk direct: "Hij heeft meer lef dan mij" En ik MAG zo NIET denken!
Ik zit nu aan een cappucino met gevulde koek. Stond binnen 10 min weer buiten, hij vind ziektewet en dan dagbehandeling een goed idee. Ik ga even genieten van de cafeine, tot zo!
Ik zit nu weer in de trein naar huis. Ga zo even lekker een uurtje liggen en dan ben ik er vanmiddag of vanavond weer. Fijne dag allemaal.
Choco,

Gek om iemand te feliciteren met het feit dat die in therapie gaat en in de ziektewet moet maar ik denk dat het wel op zijn plaats is. Van harte! Je krijgt nu de mogelijkheid om aan jezelf te blijven werken.

Geniet van je koek en koffie.
Thanks Ibi.

IK kom later terug op de alcohol, ok, Mika?

Choco, dat is wel fijn nieuws zeker?

Ik zit hier nog een beetje wakker te worden. Mijn moeder heeft visite en mijn plan was om vroeg op te staan en dan even naar t winkelcentrum te gaan. Vind het zo suf als die mensen mij tegen elven uit bed zien komen...

Maar was nog te moe. En moet zoveel doen, dat ik dacht dat dat niet zou lukken als ik moe was. Dus wekker maar uit gezet.

De man van de vrouw die op bezoek is, was tegelijk met mij opgenomen in het ziekenhuis. (alleen de vrouw is op bezoek, was al 30 jaar ofzo een vriendin van mijn moeder) Raar hoe die dingen kunnen lopen. Hij was overigens depressief toen, ik manisch en we zaten wel op dezelfde afdeling, maar er waren twee groepen. We zaten in verschillende groepen (ben ik wel blij om).

Dus... ik ga maar even douchen, kan ik misschien straks het bezoek toch een hand geven.
quote:mika65 schreef op 10 november 2009 @ 23:31:

@Verana heeft je moeder zoveel verstand van de pc dat ze weet waar de "geschiedenis zit? Anders gewoon elke dag leeghalen en net doen of je neus bloed En Verana je logt toch elke keer in als je hier op het forum komt dus dan mag je moeder wel ff zoeken voordat je jou vind hoor.

.

Ik heb besloten dat ik in ieder geval mijn nick niet ga veranderen. Dat vind ik zo zonde, nu jullie mij net allemaal een beetje kennen.

Als ik weer in mijn eigen huis zit, ga ik denk ik tijdelijk iets minder posten. Wel lezen, maar weinig posten. Mocht mijn moeder mij hebben opgespoord, dan is het na een tijdje geen lol meer aan om mij te volgen, omdat ik toch bijna niet post.

@ Choco:

Fijn dat je gesprek vanochtend zo goed is gegaan!
Dan weten we waar het aan ligt, als we jou hier een tijdje niet zien.

En als we ineens een topic zien: 'Mijn dochter is geopereerd aan een gezwel in haar buik' of 'Mijn dochter ontvangt grote kaart en ik mag deze niet lezen' weten we ook hoe laat het is

Ik hoop dat ze gewoon accepteert dat je op internet zit en er niet in gaat zitten neuzen.

Zelf zou ik het absoluut niet interessant vinden om op het scooterforum van mijn broertje te kijken, bijvoorbeeld. (maar das misschien een slecht voorbeeld want ik ben ook niet geinteresseerd in scooters).

Ben beetje moe. Word soms zo overspoeld door de hectiek in huis... dan slurpt dat gewoon energie. En ik was al moe, natuurlijk. Zo even naar de bieb fietsen. Heb een boek liggen dat gereserveerd is, dus dat moet terug. Heb ik meteen wat beweging.
Ben strontchagrijnig. Een wijntje zou er wel in gaan nu.

Roken.. heb ik ook zin in.
Hey Moonlight, kan je de hand schudden....

Ik wou eigenlijk bij mijn post van vanmiddag typen : "ik heb zin in wijn en het is nog maar middag". Ik ben ook al de hele dag chagrijnig namelijk.

Ik heb met mezelf afgesproken, dat als ik weer op de been ben en mijn eigen boodschappen weer kan doen, ik een pakje sigaretten mag kopen.

Ik rook normaal gesproken niet, vind het ook niet lekker, alleen als ik redelijk wat gedronken heb.

Maar moest de hele dag ook aan die sigaretten denken.

Zei mijn moeder tijdens het eten: zullen we een wijntje erbij nemen Dus ik blij, mijn behoefte aan wijn is nu enigszins verzadigd (heb nog wel zin in meer eigenlijk).

Moeders kunnen ook leuk zijn

Ik had vanmiddag ook nog bezoek van een vriendin, dat maakte mijn dag dan nog wel enigszins goed.

Heb slecht geslapen afgelopen nacht, heimwee naar mijn eigen huis, verdrietig om alles wat er de afgelopen tijd is gebeurd. Daardoor ben ik ook chagrijnig. Ga vroeg slapen vanavond.

Misschien dat je nog wat opfleurt.

Maar goed, als je echt chagrijnig bent, helpt weinig, bij mij tenminste dan.
Nou... ben blij dat ik niet de enige chagrijn ben hier!

Ja logisch dat je verdriet hebt... het is nogal wat, wat er gebeurd is afgelopen tijd.

En steeds bij je ouders zitten zal misschien ook benauwend zijn, je kunt nog niet zeggen: Goh ik ga de hele dag wandelen.

Zal fijn zijn als je in je nieuwe huis kunt, maar dat zal misschien ook nog even onwennig zijn in het begin.

Ik denk ook op dagen als deze: Oh wat lekker als ik ergens woon waar ik kan doen en laten wat ik wil.

Maar tegen wie moet ik dan zeuren als ik een kutbui heb? Heb nu de kat eens goed toegesproken. Broertje was nogal uitbundig en gelukkig was hij op tijd weg, anders had die ook een duw gekregen of iets anders. Met elkaar stoeien mijn broers veel. Met mij eigenlijk niet. Ik zou ook niet heel blijven met dat lompe gedrag, dus het is maar goed ook.

Maar zou nog best eens keihard een van die kids willen bijten of krabben, net als vroeger. Stel etters.

(Maar dan trekken zij aan mijn haar en dat mag echt niet meer nu... veel te lang voor gespaard)

Anyway... ik heb ook zin in peuken. Het voegt niet om hier te gaan roken... mag ook niet, maar zou wel gewoon buiten willen gaan staan met een heleboel peuken.

Anderen denken: ja dan doe je dat toch... maar hier kan het dus niet. Heb wel een tijd soort van stiekem gerookt (iedereen wist het volgens mij maar het was taboe dat ik rookte).

Zal op reis wel even flink gaan kettingroken, dan ben ik er daarna ook wel weer ff klaar mee.

Ben nog niet zo ver dat ik aan de jonge jenever ga (dat spul is zo smerig maar ik heb er echt zo enorm veel van gehad in t verleden... dronk ik dat op en vulde de fles met water, dan zag je niet direct dat t op was, kocht ik de volgende dag nieuwe. Dronk ik ook weer op.. kon ik de dag daarna weer... Enzovoort).

Whiskey ofzo zou ik wel lekker vinden nu. Maar heb ik niet.
Ik heb wel sterke drank uitgeprobeerd, maar kom toch altijd weer terug op wijn.

Nu drink ik minder dan jij hoor. Van wijn heb ik weleens een hele fles achterover geslagen, maar van sterke drank red ik dat niet.

Mijn maximum is 2 flessen wijn op een avond, dus ik ben niet een hevig drinker. Komt ook omdat ik zo'n ontzettende hekel heb aan misselijk zijn, dus als ik dat word, stop ik altijd gelijk. En dat is meestal na een fles.

Ik denk dat wat jij hebt geprobeerd met drank te onderdrukken, dat ik dat met slapen heb geprobeerd / probeer.

Ik lig soms echt 11 à 12 uur in mijn bed, en maar proberen weer in slaap te vallen, omdat ik geen zin heb om het leven onder ogen te zien...

(Nou ja, ik weet niet of jij om diezelfde reden zoveel dronk natuurlijk, maar vertel gewoon maar even stukje van mijn verhaal).
Moonlight, mocht je nog antwoorden:

Ik ga nu de computer afsluiten, dus antwoord niet meer. Ga nog even iets drinken met mijn ouders, en dan naar bed.

Alvast trusten, en ik lees hier morgen wel weer!
@ choco ; hoop dat je niet ook ziek wordt! Wat kunnen mannen piepen he als ze ziek zijn

Ik vind het fijn voor je dat je het gesprek achter de rug hebt, ben je er zelf tevreden over?

@ Mika Ik heb juist zin in het schilderen en het slepen met meubels, een eigen plekje inrichten; ik kan niet wachten

@ Moon; gaat het een beetje goed met je of heb je een baal/schelddag? Hoop dat je goed hebt geslapen en van de drank bent afgebleven.

Ik probeer het ook te laten, in elk geval doordeweeks, moet ook van de psych, is slecht voor me, versterkt negatieve gevoelens blabla

@ verana leuk dat je hier weer post, hoe is het met je huisje? Ben je al wezen kijken of kun je dat nog niet?
Ik had de PC uitgezet gisteren.

Voel me nu beter. Heb geen alcohol gehad, wel een heleboel borrelnootjes. Niet de borrels, wel de nootjes, dus.

Redelijk geslapen. Werd wakker met overal bloed... ongesteld.

Heb eigenlijk nooit PMS maar misschien gisteren wel. Kan dat eigenlijk als je de pil gebruikt?

Heb vandaag al één belangrijk ding gedaan (behalve mijn pyjama wassen). Foto's uitgezocht voor een vriendin die trouwt, ze willen haar een kalender geven. Voor die foto's moest ik ook langs allerlei foto's van mijn ex scrollen maar ben er niet chagrijnig van geworden. Wat een mooie stad heeft ie toch... hele toestel staat er vol mee!
fijn dat je weer wat beter in je vel zit, en als borrelnootjes daarin helpen lijkt me dat alleen maar goed

Volgens mij kun je wel PMS hebben met de pil. Balen he ongesteld zijn, ik heb er altijd zo'n hekel aan. Ik ben weer met de pil begonnen omdat ik de afgelopen maanden steeds tussendoor ook nog ongesteld werd.

Zal wel door de stress komen, maar dan ben ik toch liever wat minder vaak ongesteld ipv heel vaak :(

leuk kado iets met persoonlijke foto's.

Ga je verder nog wat doen vandaag?
Ja heb een boel te doen.

Ik vind het nooit zo erg om ongesteld te zijn.

Oh, ik wilde niet teveel forummen. Ajuus!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven