Oma's gehaktbal
vrijdag 13 november 2009 om 14:00
Even een vraag die die hierop aansluit: ik maak vaak gehaktballetjes voor feestjes. Daar doe ik dan voor mijn gevoel veel smaakmakers in en tijdens het braden ruikt het ook lekker. Maar eenmaal afgekoeld en geserveerd vind ik ze meestal nogal flauw smaken en merk je heel weinig van de kruiderij. Hebben jullie dat ook en zo ja hoe los je dat op?
vrijdag 13 november 2009 om 14:01
vrijdag 13 november 2009 om 14:02
quote:schorpioentje29 schreef op 13 november 2009 @ 14:00:
Even een vraag die die hierop aansluit: ik maak vaak gehaktballetjes voor feestjes. Daar doe ik dan voor mijn gevoel veel smaakmakers in en tijdens het braden ruikt het ook lekker. Maar eenmaal afgekoeld en geserveerd vind ik ze meestal nogal flauw smaken en merk je heel weinig van de kruiderij. Hebben jullie dat ook en zo ja hoe los je dat op?
kilo rundgehakt
2 eieren
1 pak beschuit
peper
zout
nootmuskaat
en dan kleine ballen draaien.
kilo rundgehakt
2 eieren
1 pak beschuit
peper
zout
nootmuskaat
en dan kleine ballen draaien.
DTEEZ!

vrijdag 13 november 2009 om 14:12
quote:Djoels schreef op 13 november 2009 @ 13:42:
[...]
en waarom smaken mijn vader en oma's ballen dan niet als 'beschuitbal' ?
Pas op wat je zegt hè!!
Mijn vader verkoopt zo'n 500 gehaktballen per jaar op zijn sportvereniging en iedereen wil alleen ma
ar zijn gehaktballen en dat zijn geen beschuitballen!Geen idee, maar zo heb ik het ooit geleerd van 1 of andere kok, 1 of 2 beschuiten, meer niet. Tenzij het goedkoop moet, dan moet je veeeeel beschuiten doen want dan kan er minder gehakt in!
[...]
en waarom smaken mijn vader en oma's ballen dan niet als 'beschuitbal' ?
Pas op wat je zegt hè!!
Mijn vader verkoopt zo'n 500 gehaktballen per jaar op zijn sportvereniging en iedereen wil alleen ma
ar zijn gehaktballen en dat zijn geen beschuitballen!Geen idee, maar zo heb ik het ooit geleerd van 1 of andere kok, 1 of 2 beschuiten, meer niet. Tenzij het goedkoop moet, dan moet je veeeeel beschuiten doen want dan kan er minder gehakt in!
vrijdag 13 november 2009 om 14:12